LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Misschien heeft een van de buren een nieuwe router/telefoon oid, die storing veroorzaakt op kanalen 65/66.

Misschien als je de antenne op een hele andere plaats probeert, dat het beter gaat. Sinds de update is er wel een verbeterde signaalmeter en een Antenne Wizzard (Menu, Installatie, Antenne Wizzard, regio).

Is de 5Volt antennespanning ook aanwezig? (Menu, Installatie, Zenders zoeken, 5V Antene)

JTdeF
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2010 23:09

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door JTdeF »

Tja, daar had ik aan moeten denken, ik had nog een oude Samsung liggen. heb die geprobeed -> alles ok. Toen de TF5300K weer terug, alle geprogrammeerde zenders individueel verwijderd, alles opnieuw handmatig ingesteld (het was overigens ch 64, niet 65 wat ik eerder had gezegd, typo) en probleem doet zich (vooralsnog) niet meer voor. Kan toeval zijn, even afwachten dus. Antenne spanning staat overigens op aan (5v).

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Vreemd, maar toch mooi dat hij 'zelfherstellend' is.

Sinds de update heb ik geen vastlopers of mislukte opnames gehad. Hij lijkt ook iets soepeler aan te voelen, en het menu is toch iets logischer.

Laatste tijd erger ik me wel aan de beeldkwaliteit van digitenne.
Niet zo gek, want 42" is toch een te grote beelddiagonaal voor de lage bitrate van Digitenne.

Ik zit eraan te denken om toch weer Canal Digitaal met een HD ontvanger te nemen. Jammer dat de prijzen van de pakketten van Canal Digitaal zo onoverzichtelijk zijn en dat je bijna noodgedwongen aan CardSharing moet beginnen wanneer je meerdere toestellen in huis hebt. Anders ben je met kabel goedkoper uit.

Vermar
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2010 22:24

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Vermar »

Om de haverklap valt het beeld uit, eigenlijk hebben we vanaf het begin al problemen. Het begon met stokkend beeld, vervolgens was de smart card niet goed, vervolgens moesten we een buitenantenne. Heb in 't verleden gebeld met KPN, laten ze je van alles doen en dan vervolgens nou ja, we weten ook niet waar het aan ligt.

Bel je vinnig terug omdat het alweer niet werkt, dan hoef je niet zo'n toon aan te slaan. Een hele tijd hebben we geen Nederland 1,2 en 3 kunnen ontvangen. Sinds korte tijd valt elke keer de topfield uit, dan krijg je zwart beeld en moet hij weer alle nieuwe zenders zoeken. Je kan geen normaal tv programma meer volgen. Vanavond KPN gebeld, de software is verouderd. Ze komen 'm omruilen. Maarja als de tuner het niet doet, heb je geen tv, maar ook geen radio. Lekker

Kom ff kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2010 11:47

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Kom ff kijken »

Ik heb dit forum een beetje doorgelezen en ik heb een probleem wat ik hier nog niet gelezen heb.

Alle erdere hier gemelde problemen heb ik in de loop der jaren ook gehad maar de laatste tijd deed hij het wel lekker, tot een paar weken geleden de recorder ging tikken (al hier besproken) heb er alleen niks aan gedaan tot ie het echt niet meer deed (harde schijf dood).

Er zat in een oude computer nog een 20gig schijf, deze in de decoder gedaan en hij deed het weer, alleen tijdens het afspelen af en toe iets blokkerig beeld (ik denk dat de schijf te traag is).

Ik wilde nu een nieuwe schijf gaan bestellen om deze erin te zetten maar nu heb ik opeens vier kniperende nulletjes in mijn display en deze ben ik nog niet tegen gekomen op dit forum, heeft iemand hier ervaring mee of is mijn decoder echt overleden.

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door asmi »

Kom ff kijken schreef:maar nu heb ik opeens vier kniperende nulletjes in mijn display en deze ben ik nog niet tegen gekomen op dit forum, heeft iemand hier ervaring mee of is mijn decoder echt overleden.
Dat gebeurt hier ook wel eens; iedere keer is het opgelost door een minuut de stekker er uit te trekken.

Kom ff kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2010 11:47

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Kom ff kijken »

Heb de stekker er al een uur uit gehad geen resultaat laat hem de rest ven de dag eruit en kijk later wel bedankt voor de snelle reactie.

nachtdier
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2009 22:07
Locatie: ergens in Zuid Holland

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door nachtdier »

Kom ff kijken schreef:Ik heb dit forum een beetje doorgelezen en ik heb een probleem wat ik hier nog niet gelezen heb.

Alle erdere hier gemelde problemen heb ik in de loop der jaren ook gehad maar de laatste tijd deed hij het wel lekker, tot een paar weken geleden de recorder ging tikken (al hier besproken) heb er alleen niks aan gedaan tot ie het echt niet meer deed (harde schijf dood).

Er zat in een oude computer nog een 20gig schijf, deze in de decoder gedaan en hij deed het weer, alleen tijdens het afspelen af en toe iets blokkerig beeld (ik denk dat de schijf te traag is).

Ik wilde nu een nieuwe schijf gaan bestellen om deze erin te zetten maar nu heb ik opeens vier kniperende nulletjes in mijn display en deze ben ik nog niet tegen gekomen op dit forum, heeft iemand hier ervaring mee of is mijn decoder echt overleden.
Je decoder is nog niet overleden. Nog niet tenminste maar het scheelt niet heel veel waarschijnlijk...
http://www.reparatieservice-digitenne.nl <---- kost je minder dan een nieuwe harddisk

Ager
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2010 21:46

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Ager »

Sinds vanavond het volgende probleem: de afstandsbediening van mijn TF5300k is niet meer te gebruiken. Het lijkt wel alsof de recorder denkt dat het knopje van de afstandsbediening blijft hangen.

Druk ik bijvoorbeeld op 'pauze', dan springt de recorder razendsnel naar en van pauze. Dit geldt voor alle knoppen, dus zappen is er ook niet meer bij (je rolt als een razende door de hele lijst met zenders). Het ledje dat normaal aangaat bij ontvangst van een signaal van de afstandsbediening knippert vrolijk in de maat mee, zelfs als ik ondertussen de batterijen uit de afstandsbediening haal. Dat signaal ontvangt'ie dus helemaal niet.

Bedienen van de recorder met de knoppen op het apparaat zelf werkt probleemloos.

Iemand enig idee wat de oorzaak en - belangrijker nog - de oplossing is?

Rolandroland

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Ik heb inmiddels wel 3 ontvangers gehad. De eerste was incompleet geleverd, zonder luskabeltje. De tweede liep vast en dan kon je de zaak opnieuw opstarten. Ook maakte hij opname maar vervolgens stond het programma er niet op. Inmiddels aan de derde gekomen. Die leek goed te werken maar al na een maand of 2 kwamen de oude problemen weer naar voren. Systeem loopt niet meer vast maar wel dat hij een programma niet opneemt. Op de display staat gewoon het tijd stip en via de scart zendt hij niets uit. Als je hem dan aanzet komt er opeens te voorschijn REC. En dan begint hij wel opeens op te nemen of soms ook niet. Ook is het zo dat je thuiskomt en je ziet de Digitenne nog aan het opnemen en je wilt zelf live kijken en het programma wat je aan het opnemen vervolgens op STOP drukt. En dan hetgeen wat hij heeft opgenomen niet weg zet en dus ook kwijt bent! Kortom Koreaanse rommel. Helaas biedt de KPN alleen TOPFIELD aan. Geen toppertje. Ik heb gebeld met Tros Radar en gevraagd of ze hier eens aandacht aan kunnen schenken maar dat is tot op heden niet gebeurd. Graag zou ik willen dat dit in het telefoon team om reacties worden gevraagd. KPN doet echter niet heel moeilijk zij ruilen gewoon je ontvanger veelal om voor een nieuwe exemplaar.

remko_rc
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door remko_rc »

Hoi,

Ik heb eigenlijk al sinds dag 1 problemen met de Topfield TF5300K. Ik heb al een keer een nieuwe gekregen, maar dat loste de problemen niet op.
Ik heb twee grote problemen: 0 MB opnames en het 'kapot' gaan van bestaande opnames.

Ik heb dit jaar direct de laatste update geïnstalleerd toen deze beschikbaar werd. Daarvan werd beloofd dat die 0 MB opnames niet meer voor zouden komen. Maar bij mij dus wel.

Het kapot gaan van bestaande opnames komt ook nog steeds voor. Het lijkt erop dat bestaande opnames vaker stuk gaan na het verwijderen van een opname. En helemaal vaak na het verwijderen van een 0 MB opname

Zonet reageerde de Topfield TF5300K na het terugspoelen van een lopende uitzending helemaal niet meer. Ik heb hem toen met de afstandsbediening uit gezet en bij het opnieuw aanzetten vroeg ie of ik de harddisk wilde formatteren. Ik heb toen NEE geselecteerd. Helaas kon ik toen niet meer in m'n opname overzicht komen. Ook kon ik niets meer opnemen. Na nogmaals uit en aanzetten via de afstandsbediening werkte alles weer maar al m'n opnames waren weg.

Ik heb daarom een vraag: ik vermoed dat de harde schijf stuk is. Kan iemand dit vermoeden bevestigen? Of heeft iemand dit soort problemen al eens opgelost door het plaatsen van een nieuwe harde schijf?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

rvhrvh
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2011 10:08

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door rvhrvh »

In juli van dit jaar bij Satellite City (SC) de Topfield TF5300K gekocht en nu is die al kapot.

De vraag is overigens waarom iedereen het over de KPN heeft. Ik heb het ding = hardware toch bij SC gekocht, zij moeten dan toch zorgen voor e.e.a.?

Mijn probleem is: dat de recorder tijdens het kijken ineens uitviel. Na enkele resets steeds wel eerst het KPN beeld eerst mooi en daarna met bijna 3d rechthoekige blokjes, maar dat was het. Geen enkele knop (ook die op de recorder niet) reageerde nog. Het beeld werd daarna nog wel zwart en stond wel op NL 3. Je zag dus wel de blauwe balk die je normaal ziet als je net naar de zender gezapt bent. Dat was overigens de zender die opstond toen de recorder het opgaf. Krijg ook de vier rode stipjes, maar dat is de enige reactie die de recorder op uitzetten geeft uit gaat die niet. Ook staat er een tijde Run wat er op duidt dat hij de harddisk aanspreekt?? Doordat ik niet in het menu kom, kan ik ook niets proberen. Herkent iemand deze klachten?

Als ik alles op dit forum lees voorzie ik een service drama van vanjewelste, wat zijn dat toch voor clubs?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door joep873 »

rvhrvh schreef:De vraag is overigens waarom iedereen het over de KPN heeft. Ik heb het ding = hardware toch bij SC gekocht, zij moeten dan toch zorgen voor e.e.a.?
Veel mensen hebben het ding direct bij KPN gekocht; als jij hem in een andere winkel hebt gehaald dan moet je inderdaad bij die winkel zijn als het apparaat kapot is. En zo te zien is hij dat.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Meer dan 900GB van de harddisk is inmiddels gevuld, en hij doet het nog perfect. :mrgreen:

Heb inmiddels ook een andere TV met ingebouwde satellietonvanger, en dan zie je pas wat een lage bitrate er bij Digitenne wordt gebruikt.

Maar voor het gewone tv kijken is hij goed genoeg, en geeft vele malen beter beeld dan de Samsung ontvanger van KPN.
Nadeel vind ik dat de zenders (vooral de commerciële) zich niet aan de uitzendtijden houden (te vroeg/te laat) waardoor je extra moet opnemen.

Ook een nadeel is dat wanneer er een geplande opname afgelopen is, en je aan het kijken bent naar een andere zender, de ontvanger botweg zonder waarschuwing uitschakelt.

Rolandroland

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Geachte heer/mevrouw,

De ontvanger Topfield TF5300K is al een aantal keren omgeruild. Helaas komt hetzelfde euvel weer naar voren. Hij neemt programma's niet op. Hij start dan niet op tijd. De klok loopt goed. Wanneer ik de tuner inschakel, dan begint hij opeens op te nemen, dat terwijl hij om 18.50 uur (programma Kassa) had moeten opnemen. Wat kunnen we hier aan doen?

Mail van KPN:

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:

Indien u beschikt over een twin tuner of een Personal Recorder (ook wel harddisk recorder genoemd) dan kan dit worden veroorzaakt door het niet of niet correct aansluiten van de doorluskabel.
In het pakket zit een vrij korte kabel met twee coax aansluitingen. Dit is de doorluskabel. Bij uw tuner dient deze aangesloten te zijn op de volgende punten op de tuner:

ANT2 en RF

Sluit de kabel aan op deze punten en probeert u daarna iets op te nemen en af te spelen.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

A.M.
KPN

Mail van mij:

Deze kabeltjes zijn goed aangesloten. Hij neemt het ook wel goed op maar niet altijd en kan dus niet op de ontvanger vertrouwen dat hij het ook opneemt! Soms werkt het wel dat hij vanuit EPG een programma opneemt maar op een ander moment weer niet!

Mail van KPN:

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:
Bij het raadplegen van uw gegevens kunnen wij geen abonnement op Digitenne traceren.

Derhalve kan ik u niet verder met advies ondersteunen.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

H. W.
KPN

Mail van mij:

Ik ontvang de FTA zenders en heb inderdaad geen abonnement.

Mail van KPN:

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:


Na controle van uw gegevens zie ik dat u sinds 1 september 2009 geen abonnement meer heeft
op Digitenne. Met uw smartcard kunt u enkel Nederland 1,2 en 3 ontvangen.

Ik kan u helaas geen verdere ondersteuning meer bieden.

Mail van mij:

Wanneer ik een abonnement bij u alsnog afsluit kunt u dan wel wat betekenen in deze? En zo ja, wat houdt deze ondersteuning in? Bijvoorbeeld vervanging van de recorder Topfield?

Mail van KPN:

Naar aanleiding van uw vraag over Digitenne van KPN kan ik u als volgt informeren:

U kunt opnieuw een abonnement bij Digitenne afsluiten, de eerste single tuner is kosteloos.
Wanneer u een pvr recorder wenst kost dit EUR 8,00 per maand, u krijgt van ons EUR 4,00 korting
en betaalt u nog enkel EUR 4,00 per maand.

Digitenne basis EUR 9,00 per maand
pvr recorder - 4,00 per maand
eerste single tuner kosteloos

Bij defect wordt de tuner ten allen tijde vervangen.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

M.E.
KPN

Mail van mij:

Maar hoe zit het met mijn Tppfield recorder die u inmiddels al niet meer verkoopt, ik vermoed dat er meer mensen klachten hierover hebben?

Mail van KPN:


Naar aanleiding van uw vraag over de tuner kan ik u als volgt informeren:

Naar aanleiding van uw gegevens zie ik dat de tuners uw eigendom zijn en tevens buiten de garantieperiode.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

M.E.
KPN

Hiermee houdt de ondersteuning dus op. Maar goed, ook al valt de tuner net buiten de garantie periode dan moet het nog wel goed werken vind ik. En niet dat ik via EPG Kassa wil openen dat hij gewoon weg niet inschakelt. Pas als ik de volgende dag de tuner inschakelen dan komt hij er nog een keer achter: O ja moest ook opnemen en begint dan de volgende dag op het moment dat ik die tuner inschakelen met opnemen met de naam "Kassa" echter dat programma is er lange na niet meer voor. Bij de eerste mail dacht ik: Wanneer ik abonnement afsluit dan krijg ik ondersteuning maar niet dus. Ik zie nu ook dat je een recorder kunt krijgen tegen extra geld bedrag per maand. Dus dan wordt de ontvanger kennelijk niet meer jouw eigendom!

mister.br
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2012 17:22

Re: Problemen met Topfield TF5300K van KPN Digitenne

Ongelezen bericht door mister.br »

Ik heb inmiddels mijn 3de Topfield TF5300k sinds november 2008. De problemen herken ik, maar heb er met het laatste apparaat, die ik onder garantie op 23-11-2010 heb gekregen, geen last meer van gehad.
Ik heb een ander probleem en wel het volgende. Ik heb hem van de stroom gehaald en hem er vervolgens een paar uurtjes later weer aangezet. Wat denk je?, hij doet niets meer. De transformator wordt wel warm, maar verder helemaal niets meer. Is dit nieuwe apparaat na ruim een jaar dan overleden?
KPN gebeld. Garantie is eraf en apparaat wordt niet meer geleverd. Kon een vervanger krijgen met een USB stick van 16 Gb. Vervanger zei ik nog, van 320 Gb naar 16 Gb. Dat noem ik niet vervangen. Topfield wordt niet meer gemaakt, zei ze nog vriendelijk. KPN slaat wederom de plank gigantisch mis.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Reparatie? Bij wie? Ik woon in Leeuwarden.

Groet, .....

Gesloten