LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

als je niks te verbergen hebt snap ik niet dat her personeel hier zo fel reageert en niet denkt zal wel wij weten beter
maar iedereen weet iemand die fout zit gaat in verweer

vrij willigers hij gebruikt jullie ook net zo goed als hij iedereen doet

luister ben blij dat jullie der zijn hoor dan krijgen ze nog wat te eten en drinken
waren jullie er niet ,sja zaten ze in hun eigen uitwerpselen

en ik weet heel zeker dat er hoop papagaaien naar belgiee gaan
WEET JE WAT ZE ZEGGEN
MEESTE PAPAGAAIEN HEBBEN STANDAARD NAAM ALS EEN OUDE EIGENAAR ZEGT IK KAN UM NIET VINDEN WORD ER GEZEGT JA MAAR ER ZITTEN ER WEL 6 IN KOOI MET ZELFDE NAAM

ik kan zo 3 mensen laten komen die een papagaai uit nop hebben grijze rood staarten

dus zeg nu niet gebeurt niet

DianneJoa
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door DianneJoa »

Wie zegt (bewijst) dat de regels van hygiene niet wordt toegepast of anders is dan in andere parken????

Niet nu met argumenten gaan gooien waar men geen weet van heeft.

Giggles
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Giggles »

Ik krijg echt de indruk dat mensen de noodzaak van de stichting even uit het oog verliezen.

Al die mensen die hun vogel weg hebben gebracht, hebben zo'n beest toch ook een keer aangeschaft? Dat was vast niet met de achterliggende gedachte dat het beestje over 10 jaar naar het NOP gebracht moest worden...

Het NOP is geen park dat is ontstaan om mensen te plezieren, maar om dieren te ontzien van een slechter lot. Wat was er met al die papegaaien gebeurt als de stichting niet had bestaan? Vraag je dat eens af. Waar hadden al die duizenden vogels dan terrecht gemoeten?

Tuurlijk zijn er verbeterpunten, maar hoe moeten deze punten verbeteren, zonder financiele middelen?
Hier moet naar gekeken worden. De directie mag zeker goed onder de loep genomen worden, maar er ligt denk ik ook een belangrijke taak voor de overheid om hier in tegemoed te komen. Zij dumpen hier per slot van rekening ook uit de handel genomen en gesmokkelde dieren. Dit zouden zij niet doen, als zij niet achter de stichting staan lijkt mij.

jwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jwer »

Hoewel ik de NOP niet ongegrond wil steunen (ik ken het park alleen van verhalen, meeste redelijk positief) vond ik deze uitzending toch echt een verschrikkelijk slecht stuk journalistiek. Zonde.

griphuz
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door griphuz »

Allereerst is het prachtig om te zien dat dergelijke fora-discussies altijd weer intelligente mensen trekt, die de Nederlandse taal en het gebruik van leestekens (dat zijn vraagtekentjes, puntjes aan het einde van de zin enzo,....) zo goed beheersen, en ja inderdaad, dat is sarcastisch bedoeld.

Om even inhoudelijk wat te zeggen over de hele situatie:
Ja, er gaan vogels dood, ja, ook vrij veel, maar wat betekent dat?
Als je een dergelijke hoeveelheid vogels hebt, die je onder erbarmelijke omstandigheden aangeleverd hebt gekregen, dan gaan er natuurlijk veel dood, dat lijkt me logisch.

En ja, de verzorging kan op een aantal punten beter. Maar wat doet men daaraan?
De vrijwilligers zorgen met elkaar, in hun vrije tijd, in weer en wind al jaren lang dat de dieren te eten en te drinken hebben. De organisatie doet er veel aan om de enorme stroom dieren die opgevangen moet worden (en dat zijn niet alleen papegaaien) te kunnen plaatsen. Gebeurt dit niet, dan gaan er zich praktijken voordoen als op Schiphol; Eekhoorns door de gehaktmolen!

Ik heb persoonlijk (ja ik werk ook al een hele tijd op het park als vrijwilliger) ooit een grijze roodstaart opgehaald van schiphol, die anders ter plekke vernietigd zou worden, of vrij gelaten zou worden (detail: het was hartje winter).

En al die mensen die het zo zielig vinden dat hun lieve koko, lorre en freddy op dit park niet de ideale verzorging zou krijgen, had natuurlijk al voor de aanschaf moeten denken of ze een dergelijk dier wel geven konden wat het nodig had.
Lees je eerst eens in, voordat je aan een huisdier begint!! Ik heb mensen slangen aan zien schaffen en zonder blikken of blozen zien vragen wat voor brokken ze aten!
Als mensen dus gewoon eens doordacht omgaan met dieren, zitten dergelijke opvangcentra ook niet zo vol en kan de boel een stuk beter gerund worden.
Ik geef hiermee dus absoluut toe dat de boel beter kan, maar ontken wel stellig dat het beeld wat Radar schept waar is. De situatie wordt zwaar overdreven en de cijfers stroken niet met elkaar. (er wordt zowel over 12 dode vogels per week, als meer dan 30 per 4 dagen gesproken) Er is niet gekeken naar de leeftijd van de overleden vogels en al helemaal niet naar de doods-oorzaak. Hoe kun je dan conclusies trekken. Ook het interview met de heer van Meegen zelf was duidelijk een plak-en-knip werkje. Waarom is er niemand van het park uitgenodigd naar de studio te komen? Dat is toch de normale gang van zaken bij dergelijke programma's? Meestal hoor je dan dat de betrokken partij geen commentaar wilde leveren, hier waren ze echter niet eens uitgenodigd! Mooie monoloog kun je dan houden.

Als je je vogel op het park hebt zitten en je kunt hem niet vinden, is dat natuurlijk niet gek, als hij met vele soortgenoten (net zoals in de natuur) samen in de kooi zit. Als hij in de ziekenboeg zit (zoals die mevrouw uit de uitzending met de Ara) zit hij natuurlijk in een kleine kooi, apart, dat lijkt me heel logisch.

De mensen die papegaaien aanschaffen (en er uiteindelijk achter komen dat ze er niet goed voor kunnen zorgen) houden de markt open, zodat er nog steeds dieren gesmokkeld worden. Papegaaien kunnen heel goede huisdieren zijn, begrijp me goed, maar dan moet je wel verstand van zaken hebben, en het liefst nakweek dieren kopen, zodat de wilde populatie met rust gelaten wordt.

Voor eenieder die zich het lot van de papegaaien en andere dieren aantrekt die in de opvang terecht komen (of dat nu dit park is, een ander park, of een asiel) de volgende boodschap:

Doe er zelf aan wat je kunt!!
* koop geen huisdier voordat je weet wat het nodig heeft!
* meld je aan als vrijwilliger en help eens een handje! (en dan bedoel ik niet voor een blauwe maandag, maar wordt vaste vrijwilliger waar men op kan bouwen)
Een beetje het idee van: een beter milieu begint bij jezelf!

mama5
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:22

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door mama5 »

Ben ik de enige die zich verbaast over het feit dat dhr Van Meegen papegaaien vergelijkt met kinderen??

Hij zegt als laatste zin in het interview en ik citeer "er gaan ook kinderen dood".

Hoeveel emoties heb je dan, als je niet weet wat het is om een kind te verliezen, roep dan niet zomaar iets wat ouders zou kunnen kwetsen.

Ik vind dit echt schandalig en daaruit blijkt wel hoeveel deze man om alles wat leeft geeft.

Ik ben woest op deze man vanwege bovenstaande en ook al ben ik de enige, ik wilde het toch graag even kwijt aangezien ik een kind heb verloren en daar kon ik helemaal niets aan doen.


Bedankt!

paul280
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2008 22:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door paul280 »

Ogeloofelijk dat mensen nu nop niet meer vertrouwen.
Tros bedank voor het omzeep helpen van een stichting!
Wat is de volgende stichting die jullie omzeep gaan helpen stichting aap?
Of 1 van de reptielen huizen heb ooit een slang zien sterven.
Wat trouwens niet vreemd is want er waren daar meer reptielen die niet willen eten.
Dieren die in een stichting terecht komen zijn zelden gezond en staan onder extreme stress.

teun81
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door teun81 »

Ik zal op basis van de beelden niks zeggen over de vrijwilligers, want deze zullen waarschijnlijk allemaal met hart en ziel daar werken. Wat ik wel kwalijk vind is dat NOP zich zelf als een arme organisatie presenteerd, terwijl het giften en donaties krijgt (nadat ze zelf schooibrieven rond sturen met een acceptgiro er aan vast geplakt), entree krijgen van bezoekers, verzorgings vergoeding van de overheid voor elk dier dat daar in opvang zit, inkomsten van de horeca. inkomsten uit pinda machines (misschien erg marchinaal, maar een papegaaienpark dat ongecontroleerd pinda's laat voeren, lijkt mij erg onverstandig).

Dit zijn meer inkomsten dan de gemiddelde dierentuin, die geschoold personeel moet hebben....Ben benieuwd naar de kosten van het park en hoeveel er over blijft voor dhr. van meegen

Het NOP moet duidelijk zijn in hun bedoelingen, wat moet een papegaaienopvang met pinguins? maki's? roofvogels? Diersoorten die gewoon in dierentuinen terecht kunnen, zodat het nop meer plaats zou hebben voor hun "core business"nl. het opvangen van papegaaien. waarom kweken met dieren, dit is de eerste reden waarom er een opvang is (St aap kweekt ook niet met hun dieren) en waarom een opvangcentrum voor toekans in suriname?? alsof er daar een behoefte is voor verwaarloosde toekans om opgevangen te worden. Ik heb van Erico zelf gehoord dat ze actief alle toekans bij elkaar aan het zoeken zijn om mee te kweken....

Het NOP moet een keuze maken.... dierentuin of opvang...

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

TONY IS HET PARK BEGONNEN OMDAT DE ENIGE MANIER WAS OM ZIJN HANDEL DIE HIJ AL JAREN DRIJFT LEGAAL TE KUNNEN DOEN
EERST WERD HIJ REGELMATIG OPGEPAKT VOOR HANDEL IN PAPAGAAIEN NU NIET MEER

KIJK DIT IS NU ZEN DEKMANTEL

HIJ KAN HET NU DOEN ZONDER OPGEP[AKT TE WORDEN



forums staan vol we komen geld te kort steun nop

hahaha zodat hij toekans kan fokken in suriname
als hij zo was begaan stopte hij dat geld wel in het park voor goed opgeleid personeel ipv scholieren die van toeten of blazen afweten toch

bur
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:50

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door bur »

ik heb met verbazing deze uitzending zitten bekijken.
ik denk dat de cijfers voor zich spreken en afgezien van goede wil en ongezonde vogels die binnenkomen (wat natuurlijk ook voor een deel zo is) zal er heel wat moeten gaan veranderen, zeker aangezien dit een officiele opvang is voor door de overheid in beslag genomen dieren.
Dieren die dan toch de zekerheid zouden moeten hebben op in ieder geval een goed verzorgt onderkomen met gekwalificeert personeel. (waar duidelijk geen sprake van is, alle goede wil terzijde).

en zeker aangezien dit niet alleen papagaaien betreft.
(duh, 12 excotische apen die zomaar kunnen ontsnappen met alle risico's van dien???? hoezo AID/RVV gecertificeerd).
maar ook een heleboel ander exotische dieren die daar opgevangen worden.

ik heb 2 jaar bij de toen nog RVV gewerkt als administratieve uitzendkracht (afdeling import/export) en wat ik daar heb gezien aan algemene instelling, onverschilligheid en ambtenarenmentaliteit (en blunders bewust of onbewust administratief en door keuringsartsen die een oogje toeknijpen, doet me eigenlijk absoluut niet verbazen dat dit aan de hand kan zijn met een overheidsgecontroleerde, "goedgekeurde" en gecertificeerde opvang. en dat de destijds onderzochte zaak zo in de doofpot is gestopt door officiele instanties is onvergeeflijk en doet me eigenlijk alle vertrouwen in het rvv/aid systeem in nederland verliezen.. en ook de manier waarop zij met het CITES verdrag omgaan.

als dierenliefhebber kan ik me voorstellen welke gevoelens een boel mensen nu hebben die hun papagaai daar in goed vertrouwen naar toe hebben gebracht.
(en daar zullen inderdaad ook zat oudere mensen bij hebben gezeten die door omstandigheden hun dier niet meer konden houden, lang leve de nederlandse bejaardenhuizen die meestal geen huisdieren toestaan).

Als kattenliefhebber en fokker kan ik alleen maar meevoelen met de woede en onmacht die nu de eigenaar moet hebben van het ashera kitten wat daar op een "goede, veilige en deskundig verzorgde" plek is ondergebracht door de AID.
Hadden ze beter naar panthera kunnen brengen, daar zijn ze teminste deskundig en proffesioneel bezig ondanks alle ambtenerij en ondeskundigheid die ze voorgeschoteld krijgen door dezelfde overheidsinstanties.

als ik hem was zou ik subbiet daar in gaan breken en zorgen dat zijn kat daar wegkwam en desnoods eigenhandig weer terugbrengen naar de fokker waar het vandaan kwam in de usa, als dat mogelijk was.

Mc.Claud
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Mc.Claud »

Okay, tv is een fabriek dat op kijk cijfers draait, ik heb het zelf ondervonden hoe het kan gaan. Maar als je een koelkast vol met papegaaien aantreft op één dag, of een bebloedde kakatoe ziet gaat er bij mij wel een lichtje branden dat er iets niet klopt. En inderdaad....ik krijg hier het gevoel dat mensen een bonus krijgen als ze het park op hemelen.
En toch ben ik erop tegen dat hij in Suriname gaat beginnen als hij hier in nederland niet eens uit het nieuws kan blijven. Maarja, in afrika kan je beter iemand omkopen als er commentaar op je handelen is. Hij denkt zeker dat iedereen hier in nederland debiel is dat hij uit liefde toekans gaat fokken. Waar haalt hij dat geld dan vandaan?

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Beste Albert -Albert,

Ik vind het jammer dat U zo reageert op het programma en dat U precies doet wat de kar-trekker wil.

Wij weten wel beter !!!
Wij doen al ruim 10 jaar vrijwilligers werk op het park en kennen zo ongeveer wel alle in en outs
Neem van ons aan dat U met een gerust hart uw vogel straks naar het park kunt laten brengen. Wij volgen diverse vogels die al jaren op het park een fijn leven hebben , ook vogels die het niet gered hebben maar dat heeft andere oorzaken dan die voorgespiegeld worden door
dr Hooymeyer en aanhang waar Radar ingelopen is.

Graag uw reactie mag ook persoonlijk naar mijn email als U dat wenselijk vindt.

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

Ik ben het eens met griphuz.

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

zelfs hier halen jullie mensen over toch de papagaai te brengen
waarom omdat meneer zegt we hebben geen kinderen hij staat in ons testament
jullie ruiken natuurlijk dat er geld is te vangen
daar zijn jullie natuurlijk voor klaar gestoomt
GROVE SCHANDE GEWOON WAT IK HIER LEES

mogen jullie mee naar suriname zeker

harold1
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2009 22:09

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door harold1 »

Beste Picolientje en gullepenat,
Nee, ik ben niet werkzaam bij het NOP en nee ik krijg niet betaald om het in dit forum op te nemen voor het NOP. Ik ben gewoon een trouwe bezoeker samen met mijn gezin kom ik ongever 10 keer per jaar op het park. Ik ben donateur en zal dat ook altijd blijven, maar kan er niet tegen dat zo'n eenzijdig verhaal van een TV programma i.s.m enkele mensen die al jaren proberen het NOP in een slecht daglicht te zetten het op zo'n manier doen en nog voor elkaar krijgen ook. Ik wil op deze manier alleen maar opkomen voor de directie, medewerkers en vrijwilligers van het NOP. Ik hoop dat jullie er nu een ander beeld van hebben.

Harold

Tini55
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Tini55 »

Ruim 30 jaar geleden kochten wij een grijze roodstaart van een oude vrouw. Zij had het beestje van haar kinderen gekregen voor wat gezelschap maar ze kon er eigenlijk helemaal niet voor zorgen. De vogel was toen nog erg jong. Verschillende jaren hebben wij veel plezier gehad van onze Dorus en hij van ons. Hij leerde wat praten maar deed vooral veel geluiden na. Tot ik zwanger werd ging het helemaal goed. Tijdens mijn zwangerschap begon hij zijn veren uit te trekken. Extra aandacht, ander voer, speciaal voer, nog meer wilgentakjes, vitamine injecties...van alles hebben we geprobeerd. Het ging wat op en af. Zo af en toe zag hij eruit als een geplukte kip en zo af en toe zat hij weer vol in de veren. Behalve zijn verendek was er niks mis met hem. Toen ons tweede kind een aantal keren achter elkaar bronchitis kreeg hadden we het idee dat hij misschien wel allergisch voor Dorus zou kunnen zijn. Dorus is toen uit logeren gegaan bij mijn schoonvader. Bij mijn schoonvader kreeg hij naast zijn gewone voer van allerlei dingen te eten die hij niet zou mogen hebben. Het ging niet beter, maar ook niet slechter met zijn veren. Deze logeerpartij heeft verschillende jaren geduurd. Totdat mijn schoonvader naar een verzorgingshuis ging, toen is hij weer bij ons teruggekomen. Inmiddels gingen de kinderen naar school en ik weer aan het werk. Dorus zat dus best veel alleen in huis. Op een dag lazen we een artikel over een papegaaienopvangcentrum. In dit centrum werden papegaaien opgevangen en na een periode van quarantaine soort bij soort in een vliegkooi geplaatst. Na veel heen en weer gepraat besloten wij dat dat misschien toch wel het beste was voor onze Dorus. Mijn man is samen met mijn vader en Dorus naar Veldhoven gereden. We hadden afgesproken dat hij eerst zou rondkijken en als het geen goede indruk zou maken zou hij Dorus weer mee naar huis nemen. Maar alles zag er goed uit. Dorus zou een chip krijgen zodat hij altijd weer te traceren zou zijn. Om ziekte uit te sluiten moest hij een een periode in quarantaine. Een afstandsformulier werd opgesteld en getekend door mijn man. De afspraak was dat mocht Dorus komen te overlijden we daar bericht van zouden krijgen. De hele familie was verdrietig en miste Dorus maar we hadden vrede met het idee dat hij daar bij zijn soortgenoten kon zijn. Natuurlijk werden we ook donateur en dat zijn we nog steeds. Veldhoven ligt voor ons niet bepaald naast de deur maar toch zijn we een keer op een zondag weer teruggegaan. Bij navraag bij de receptie bleek dat het niet mogelijk was die dag te zeggen waar Dorus was. Op zondag draait het park op vrijwilligers en die konden niet bij de administratie (of bij het scan-apparaat). Dan moesten we maar een keer op een werkdag langskomen of bellen. Dat bellen heb ik dus gedaan. Er werd verteld dat hij in één van de vliegkooien zat. Daarmee waren we gerustgesteld.
Door de vooraankondigingen van Radar gealarmeerd zaten we om half negen voor de buis. Helemaal geschokt waren we. Omdat het inmiddels als weer ruim 15 geleden is dat we Dorus naar het NOP brachten trokken we de snelle conclusie dat hij waarschijnlijk wel niet meer zou leven. Na de uitzending wilde ik een mailtje naar Radar gaan sturen. Maar eerst kwam ik op dit forum terecht. Daar lees ik dan toch ook heel veel positieve berichten maar ook nog de nodige negatieve. Ik ben dus nu in grote twijfel. Dorus zou inmiddels zo'n 31 jaar oud zijn. Het kan zijn dat ze in het wild inderdaad niet zo oud worden maar over het algemeen worden dieren in gevangenschap ouder dan wanneer ze in het wild leven.
Er zit niet veel anders op dan het onderzoek van de directeur van Blijdorp af te wachten.
Laatst gewijzigd door Tini55 op 12 jan 2009 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

trijn groningen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door trijn groningen »

ik ben des duivels
je denkt je kakatoe een goed te huis en opvang te geven ,en dan krijg je dit op radar te zien .
we zijn diep teleur gesteld .
nu hopen we dat onze bobo nog leefd ,want wij willen haar terug .
zijn er nog meer mensen die er zo over denken ?
wil deze kerel het liefst voor rechter slepen ,
dit is geen dierenvriend maar een handelaar
gr fam hofman groningen

jasper76
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door jasper76 »

het feit dat u denkt dat Suriname in Afrika ligt zegt mij veel over uw denknivo. Topografie is toch wel erg moeilijk. U weet zeker dat u de hele lagere school heeft doorlopen?

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik alle onbeargumenteerde en onbewezen beschuldigingen aan het NOP zeer onfatsoenlijk vind. Dit doet de vele vrijwilligers veel pijn! Mijn ouders doen al jaren vrijwilligerswerk en daarom kom ik ook redelijk vaak op het park, ook achter de schermen.

Radar geeft u een verkeert beeld van de werkelijkheid. Vogels die aankomen in het park zijn vaak jarenlang verkeert gevoerd en verzorgd. De dieren willen dan niet eten en sterven helaas! Dit kan soms oplopen in flinke aantallen, maar is niet de schuld van het NOP. Er zijn legio voorbeelden van mensen die de vogels hebben afgestaan en die nog elk weekend naar hun vogel komen kijken. De vogel heeft een veel beter leven en meer ruimte. De vogel is bij soortgenoten, net als inde natuur!

Vogels die niet meer kunnen vliegen omdat de vleugels geknipt zijn door de eigenaar zitten uiteraard niet tussen de vogels die wel kunnen vliegen. Dit lijkt mij volkomen logisch.

Nogmaals ik hoor geen argumenten alleen een hoop kabaal. Opbouwende kritiek zal het NOP zeker met open armen ontvangen en zeker iets mee doen. Tot slot wil ik zeggen dat ik veel respect heb voor de heer Meegen en alle medewerkers en vrijwilligers dat zij met de beperkte middelen en een zeer beperkt budget zoveel goed werk doen.
Laatst gewijzigd door jasper76 op 12 jan 2009 23:11, 3 keer totaal gewijzigd.

griphuz
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:05

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door griphuz »

Beste Picolientje,
Als je een discussie voert (tenminste, ik neem aan dat dat is waar dit forum voor opgezet is) is het handig om met beargumenteerde feiten te komen. Gewoon zomaar mensen beschuldigen en zeggen dat ze op geld uit zijn heeft erg weinig zin, denk je zelf ook niet?
Is je doel van de discussie je gelijk krijgen, of is het doel een oplossing te vinden voor de problemen die er zich voordoen? Denk daar voor jezelf eens even over na s.v.p.

Ow ja,...en als je veel in hoofdletters typt wordt dat op fora in het algemeen beschouwd als schreeuwen. Dat is bijna schelden en je geduld verliezen. Dat is een teken dat je de discussie voert met emotie i.p.v. met verstand. Je mening wordt gewaardeerd, maar ga nou niet schreeuwen alsjeblieft, da's zo ordinair.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Picolientje.

Ja, ons vliegtuigtuig staat wekelijks klaar om naar Suriname in Noord Brabant af te reizen! Wij reizen met ons eigen vliegtuig ieder week 250 km om vrijwilligerswerk te doen in Suriname (Veldhoven) Dus klets niet zo uit je nek. Wij staan voor de volle 100 procent achter het NOP, wij komen er al ruim 10 jaar om er vrijwilligerswerk te doen. Breng je vogel nu maar naar een herplaatsings "Bedrijf" dan komt van de ene herplaatsing de andere herplaatsing en wordt uw vogel steeds gestoorder.

Gesloten