LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zooplus

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Carlapoes
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:26

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Carlapoes »

Ik bestel al jaren en heel regelmatig bij Zooplus en heb echt nog NOOIT enig probleem ondervonden.
Ik heb een kattenopvang en bestel daar ook vaak grote hoeveelheden maar alles verloopt altijd prima ( tot nu toe) :roll:
Carla
www.kattenopvanghuis.nl

concern
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2009 11:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door concern »

Wat een treurige zaak Zooplus.
Wij doen regelmatig inkopen via internet, gelukkig geen problemen, maar Zooplus slaat echt alles.
Ook het feit dat je er tegenwoordig met iDeal kunt betalen, wekt vertrouwen.
Mis dus.
Op 19 oktober hebben wij 2 zakken a 15 kilo Hills hondenvoer besteld. Niet uit tijdnood maar omdat wij alletwee gewoon niet mogen tillen. Fijn dat Zooplus het thuis bezorgd.
Het bedrag van 110 euro is per iDeal betaald en keurig van onze rekening afgeschreven.
Wij kregen zelfs een bestellings-bevestiging waar een bestelnummer op staat en waar Zooplus zelf op aangeeft dat de bestelling voldaan is en zal worden verstuurd.
Na 1 week hebben wij een mailtje gestuurd waar ook pas weer na 1 week op werd gereageerd : betaling was bij Zooplus niet aangekomen.
Inmiddels hebben wij alle gegevens voor de 3e keer opgestuurd naar Zooplus maar zij blijven erbij : betaling is niet aangekomen.
Onze bank heeft bevestigd dat het bedrag wel op de rekening van Zooplus is bijgeschreven, maar omdat wij het geld zelf overgemaakt hebben, kunnen zij het bedrag niet terughalen.
Rest ons niets anders dan aangifte te gaan doen van diefstal Maar of dat helpt ??
Geen telefoon en een slecht werkende mail-service. Reacties in Engeland zijn hetzelfde als in Nederland ; veel ontevreden klanten waarvan de klachten niet behoorlijk worden behandeld.

En intussen een goede raad : bestel niets meer bij Zooplus, want het is meer dan schandalig zoals zij met hun klanten omgaan.

Misschien is er een bundeling te maken van alle negatieve reacties zodat er gezamenlijk iets kan worden ondernomen ?

concern
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2009 11:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door concern »

Nog een kleine update op ons vorige bericht : Nadat we via iDeal betaald hadden, heeft Zooplus ons per mail zelf een bevestiging en en ordernummer gegeven maar blijft desondanks nog steeds volhouden dat zij het geld niet hebben ontvangen.
Officieel onderzoek van onze bank heeft aangetoond dat het geld wel degelijk op de rekening van Zooplus staat en dat hebben zij zelf in 1e instantie dus ook bevestigd. Het bestelde hondenvoer was op voorraad maar is dus nog steeds niet geleverd. En Zooplus gaat dat niet doen ook..omdat zij zeggen.....ja juist... !!
Wij zijn vandaag dan maar naar het Politie-buro geweest om te vragen of we aangifte kunnen doen van diefstal en dat kan. Ik denk er zelfs over om een gmailpostbus aan te maken waar iedereen zijn klachten kwijt kan. Is dat een goed idee ? Want vlgs de Politie en bv. Radar kun je samen veel meer bereiken dan alleen. Dus mocht je je ook willen aansluiten, reageer dan svp alvast hier.

Georgy
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2009 00:51

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Georgy »

nou ik ben ook behoorlijk in de **** genomen door hun..
ik heb garnalen besteld ( Crystal Reds ) voor in mijn aquarium en ik heb niks ontvangen en ik bleef maar emails sturen en kreeg heel vaak geen reactie en als ik reactie kreeg was het van je krijgt het over een paar dagen en dat zeggen ze nu nog steeds en ieder andwoordt dat ik krijg op email hebben hun weer een ander smoesje en onder tussen ben ik al meer als een maand aan het wachten ..
ik heb al keren mijn geld terug gevraagt en dan zeggen ze dat ze nog bezig zijn met het versturen van het product waar ik al heel lang op wacht en ik ben het nu wel zo,n beetje zat !!!!

heb mijn advocaat al in gelicht over deze zaak en wacht echt niet meer lang en anders kom ik in actie !!!

hoop voor jullie allemaal dat jullie het recht terug krijgen om nog netjes behandelt te worden door zooplus !!

en hoop dat we hier samen iets aan kunnen doen om veel mensen te helpen die problemen met hun gehad hebben!!

concern
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2009 11:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door concern »

Tja...Zooplus.
Maak er maar Zoo-min van. Inmiddels hebben wij met veel moeite aangifte gedaan bij de Politie.
Het is gewoon diefstal.
Via iDeal is er 100 euro van onze rekening op hun rekening gestort.
Met iDeal kan het niet misgaan,zegt men.
Toch schijnt dat te kunnen want bij Zooplus is het bedrag niet aangekomen, zegt men.
Het kan niet, maar gebeurt wel.
Maar ondanks dat heb ik als bewijs een email van hen gekregen met de bevestiging van betaling (!) een ordernummer en de melding dat de goederen z.s.m geleverd zouden worden.
Maar het geld blijft bij Zooplus onvindbaar.

Bij iDeal kun je niet klagen en deze firma is natuurlijk niet aangesloten bij het Thuiswinkelwaarborg.

Wekelijks krijgen wij een nietszeggende email met de vraag of wij onze gegevens willen opsturen.
Dan hebben we nu al 10x gedaan. In elk denkbaar format. Zelfs een PDF kan 'men' niet openen.

Tja......zoo-min dus !!

Schandalig...gewoon diefstal.

Pat71
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2009 16:18

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Pat71 »

Helaas helaas... heb ik niet eerst de diverse internetfora gelezen die over zooplus gaan. Vol enthousiasme heb ik bij Zooplus besteld alle spullen die ik nodig heb voor mijn nieuwe aquarium. De website is duidelijk en ook hun productbeschrijvingen. Maar leveren is echt goed fout gegaan. Ik wacht nog op 14 zakjes grind en de dure EHEIM pomp die ik heb besteld is incompleet, beschadigd en gebruikt geweest. Vanaf afgelopen dinsdag aan het e-mailen geweest, maar tot op heden geen antwoord terug. Bellen kan je ze niet. En dus kan ik ondertussen niet verder met de opbouw van mijn aquarium. We wilden zo graag dit weekend onze eerste visjes er in hebben zwemmen.
Diep triest.

Groetjes,
Pat.

concern
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2009 11:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door concern »

Ja, Pat..het is treurig.
Wij kregen vandaag alweer een email van Zoo-min met het verhaal dat zij geen PDF kunnen openen en of wij de gegevens willen printen en opsturen naar München, Duitsland.
Dat willen we best hoor, alleen niet voor de 5e keer !
Zij zijn in het bezit van alle gegevens : print van onze bank, bankrek. nummer, transactie-datum, bedrag etc.
En toch blijven volhouden dat het geld niet bij hun is aangekomen.
Alsof dat zou kunnen met een iDeal betaling :)
Wij kunnen nog steeds fluiten naar ons geld....je zou het er van aan je hart krijgen, zo machteloos als je hierin bent.
Geen enkele instantie kan helpen....
-de rechtsbijstandverzekering niet omdat het een claim is van onder de 200 euro,
-onze SNS bank niet
-de ING bank van Zoo-min niet (logisch, mogen natuurlijk geen info . aan derde verstrekken )
- iDeal niet
-Politie niet ( wel aangifte gedaan )


Diefstal & oplichting.
En niemand doet er iets aan......treurig.
Nogmaals. je bent machteloos & je geld gewoon kwijt.
Schandalig.

heksje1963
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2009 18:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door heksje1963 »

ja ook ik heb een nare ervaring met zooplus. Ik heb een week geleden hondenvoer besteld en betaald via ideal het geld kwam op een rekening in Duitsland Muënchen het is afgeschreven van mijn bank. Na vele mails van mijn kant ..waar blijft mijn bestelling ...kreeg ik uiteindelijk vandaag bericht ..er was geen betaling binnengekomen mailden ze?????En mijn order is geannuleerd! Ik moest mijn bank overschrijving maar mailen naar ze..Dit heb ik tientallen keer geprobeerd en kreeg vaak message failed te zien ..ook via mijn zooplus geprobeerd om een juist email adres te krijgen waar ik mijn vertrouwelijke gegevens naar kan opsturen ..weer en nog geen antwoord. Ben ik nu echt mijn geld kwijt????? Of weet iemand anders raad???
graag uw reactie

heksje1963
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2009 18:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door heksje1963 »

Nou hier nog even een berichtje van mij !!!!! :| We zijn inmiddels drie weekjes verder....maar eindelijk ik heb mijn voer :D Na lang email verkeer en steeds wéér mijn bankafschrift mailen heb ik toch waar voor mijn geld gekregen!!!!!Ik was zo blij en opgelucht,,,en mijn hondjes ook Wat ik hier van heb geleerd is...dat ik nooit meer per ideal betaal maar gewoon achteraf met een acceptgirokaart..dat kan namelijk ook!!! Dit is beter voor je gemoedsrust ..je betaalt als je de bestelling heb binnengekregen..alleen kunnen zij je wel checken of je kredietwaardig bent..maaar dat ben ik wel..dus. Dus toch maar de volgende keer weer bestellen bij Zooplus???
Het is goedkoper...als je de stress wegdenkt
Groetjes Heksje :lol:

Pat71
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2009 16:18

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Pat71 »

Hallo weer een berichtje van mij.
Na veel gemaild te hebben is het dan toch eindelijk voor elkaar. Ik heb een nieuwe EHEIM pomp gekregen. Dat ging op zich nog vrij vlot.
De te weinig geleverde zakken grind is nog een verhaal apart. Ze hebben een nalevering gedaan en die ging wederom fout. Weer te weinig grind. De besteleenheid van die zakken is 3 stuks. Ik zou er nog 12 krijgen, dus 4x 3 stuks. Ik kreeg er weer maar 4. De orderpickers in het magazijn weten gewoon niet hoe het werkt met meer dan 1 besteleenheid per artikel.
Omdat wij niet langer wilden wachten heb ik grind gehaald bij de plaatselijke visjeswinkel en Zooplus gemaild dat ik de rest gecrediteerd wil krijgen. Na pas 4 dagen reactie op die mail en toen duurde het nog 3 dagen voor ik mijn geld terug kreeg. Ook het geld voor het retourneren van de EHEIM pomp zat erbij.
Dus uiteindelijk toch nog goed afgelopen.
Ik blijf bestellen bij Zooplus, maar zal voortaan pas achteraf betalen.
Groetjes,
Pat.

concern
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2009 11:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door concern »

Wat goed dat het bij jullie wel gelukt is. Bij ons nog steeds niet, helaas. gen enkele reactie meer .
Hebben nu inmiddels 3 x de screenshots van de bankgegevens opgestuurd ook per post naar München, maar nog steeds geen bericht of geld terug.
Wij gaan nu maar informeren of ze ons zwart op wit willen geven dat ons geld bij hen nooit is aangekomen want dan zou het een fout van iDeal kunnen zijn. Maar dat kan eigenlijk ook niet, omdat de ING waar Zooplus een rekening heeft, zelf aangeeft dat het bedrag wel op hun rekening staat.
Wij weten echt niet meer hoe we hier uit moeten komen.
Het is om hopeloos te worden.
Je kunt toch niet maar zo maar 110 euro zoek maken ???? Dat is gewoon veel geld.
Ik stuur Zooplus elke keer maar een copie van al deze reacties, in de hoop dat ze beter gaan zoeken.
Hmmm...en inderaad, wij betalen nooit meer vooraf via iDeal.
Want niemand is ergens verantwoordelijk voor, maar wij zijn een hoop geld kwijt. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Marcel15111969
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2009 18:09

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Marcel15111969 »

:oops: Wij hebben ook een "fijne" ervaring met Zoop(l)us. Had een heel eenvoudige bestelling gedaan. Twee tl lampen voor mijn aquarium van 30 watt en vissenmedicijnen. De bestelling kwam vlot binnen. Alles klopte, maar er zat een tl-buis in van 38 watt (even voor uw beeld: Deze is een heel stuk langer dan er een van 30 watt). Zooplus een email gestuurd. Toen bleef het heeeeeeeeel lang stil (ongeveer 2 wk) Tot dat ik op een website voor website be-oordelingen hun firma zeer negatief had be-oordeelt. Ik kreeg een email met het verzoek om de verkeerd geleverde lamp terug te sturen, en men zou meteen de goede afsturen. Ook werd mij dringend verzocht, mijn beoordeling aan te passen. Na weer een week stond GLS aan de deur met, naar ik dacht de goede lamp. Bij het openen van de doos, bleken er in eens twee lampen in te zitten, en een extra factuur. De lamp die ik nodig had was kapot. Dit was een oude tl, die volgens mij al gebruikt was en ook niet werkte. Weer gemailt, weer terugsturen en Zoop(l)us zou nu echt de goede lamp versturen. Het resultaat: Ik kreeg weer een lamp van 38 watt. Toen was ik het zat. Heb gemailt dat ik een lamp en de medicatie wil houden en dat ze de rest moeten crediteren. Toen begon het gezeik over niet ontvangen verzendbewijzen, niet ontvangen pakketjes etc. Ik heb begin november de bestelling gedaan, en ze zijn er nu nog niet uit. En dit na 20 email berichten over en weer....Zal mij benieuwen of ik voor het eind van 2009 mijn geld terug heb. Dat was dus eenmalig. Dat het een Duits bedrijf is, merk je niets van. Volgens mij word het tijd voor een uitzendinkje gewijd aan Zooplus. Zelden zo'n slechte zaak meegemaakt. Mensen moeten worden gewaarschuwd voor dit soort firma's.

Grtz

Marcel

abracadavra
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2007 12:21

Re: zooplus

Ongelezen bericht door abracadavra »

kapot geleverde aquariumpomp (Eheim 2224)
Tijdens het uitpakken zag ik dat de pomp een afgebroken klem had waarmee je het pomp gedeelte op het filterhuis klemt, de pomp was ingepakt in een te grote doos zonder stootmateriaal, dit zal de reden wel geweest zijn dat de pomp kapot is. Ik heb telefonisch contact gehad met het Duitse telefoonnummer 0049 1805110051. Daar kreeg ik een meneer aan de lijn die ook Engels spreekt. Hij vertelde me dat woensdag 30-12-2009 mijn defecte pomp opgehaald zal worden tussen 1300-1600uur. (zelf gekozen dag) Nadat ik via het contactformulier een aanvraag heb gedaan van retour heeft zooplus uit eigen initiatief een 2e bestelling voor mij geplaatst zodat ik de 2e pomp z.s.m. geleverd krijg. Voor nu is de beoordeling voldoende omdat ik erg netjes tewoord ben gestaan, en dat er aan een oplossing word gewerkt. Als mijn 2e pomp geleverd is en alles netjes geregeld is met de retour en betaling dan ga ik deze beoordeling aanpassen (of een nieuwe beoording maken als aanpassen niet mogelijk is). Groet Rob

Update:
De defecte pomp is netjes opgehaald door een DHL. De nieuwe pomp werd de dag erna geleverd, weer in een véél te grote beschadigde doos zonder stootmateriaal maar de pomp zelf was wel heel.

Dus voor mij eind goed, al goed.
Bedankt zooplus.

Maar ik blijf erbij dat de verpakte goederen niet met zorg worden ingepakt, en als dit niet verandert dan koop ik nooit meer spullen bij ze die breekbaar zijn.
Laatst gewijzigd door abracadavra op 30 jan 2010 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

martinbats
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:02

Re: zooplus

Ongelezen bericht door martinbats »

Dag radar forumleden,

Ik zal jullie mijn ervaring even delen met jullie.
In de winterperiode hier in groningen heb ik een lichtgevende bal gekocht.
Het wordt snel donker dezer dagen en in de sneeuw is een witte bal zo lastig te vinden, haha.

ik dus een lichtgevende bal gezocht bij zooplus en die vond ik.
voor iets van 14 euro ofzo ik die bal aangeschaft.

ik kreeg netjes een paar emails vamn verzend en van de order en binnen 4 dagen had ik de bal binnen.
goede service en snel!

maar schijn bedriegt...

ik direct naar buiten met onze hond (een labrador) om die bal te proberen.
de hond hapte 1x in de bal en het dopje wat in de bal zit was direct kwijt. de batterijen vielen eruit en het dopje is dus nog steeds weg (gelukkig heeft de hond niks binnen gekregen, maar het had dus gekunt dat het dopje EN batterijen in de hond achtergebleven waren...).

ik direct gemaild met zooplus, maar ik kreeg een emailtje terug met de volgende tekst (en ik vind dit echt niet normaal):

Geachte heer *******,
hartelijk dank voor uw e-mail.

Het spijt ons te horen dat het speelgoed snel kapot is gegaan. Helaas kan speelgoed kapot gaan door gebruik, bijvoorbeeld als het dier erin bijt. Bijna geen enkel materiaal is helemaal bestand tegen bijten, knagen, kauwen en krabben van het dier. We kunnen daarom helaas geen garantie geven op dit speelgoed.

Met vriendelijke groet,

uw service-team van zooplus


ik heb direct terug ge-emaild dat ik dit ronduit belachelijk vind en dit toch wel bij ELK product duidelijk vermeld mag worden!
ik heb nu dus een kapotte bal een hond die er niets meer van snapt dat hij zijn bal niet meer terug krijgt.


ik vind dit ronduit slordig en een gebrek aan service!

concern
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2009 11:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door concern »

Ja, van service heeft Zooplus nog niet veel kaas gegeten.
Maar een goede raad: blijf vooral mailen en doe dit bv. elke dag !
Zet op zoveel mogelijk forums je negatieve reactie neer.
Wij hebben dit ook gedaan vanaf oktober.
Zie voorgaande berichten.
We hebben zelfs aangeboden de hele admnistratie en mail-voering te komen organiseren en verbeteren :)

Eerlijkheidshalve vertellen we nu dat na bijna 3 maanden de administratie van Zooplus eindelijk onze betaling
heeft kunnen vinden (!).
Daarvan kregen we melding, met een excuus in een mailtje en de keuzemogelijkheden : de bestelling alsnog ontvangen, bij de volgende bestelling 15% korting, of geld terug.
Gezien de geschiedenis durfden wij niet een nieuwe bestelling aan en hebben gekozen voor de optie 'geld terug'.
En inderdaad na 7 werkdagen stond het bedrag op onze rekening.

Dus zet op zoveel mogelijk sites jouw negatieve ervaringen met Zooplus neer, knip&plak deze berichten en mail ze dagelijks naar Zooplus. Het schijnt te helpen ;(

Sterkte in de strijd, maar geef nooit op.
Eerlijk duurt het langst, toch ?


martinbats
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:02

Re: zooplus

Ongelezen bericht door martinbats »

nou, dit is echt te zot voor woorden!
dit kreeg ik op mijn reactie terug:

Geachte heer *******,
hartelijk dank voor uw e-mail.

Het spijt ons te horen dat het speelgoed snel kapot is gegaan, maar helaas kan dit inderdaad gebeuren. Zoals bij alle andere soorten speelgoed, moet u uw dier in de gaten houden als het met dit speelgoed speelt. Onderzoek regelmatig of het product beschadigd is en vervang het speelgoed als het kapot is of als er delen aan ontbreken. Anders kan verwonding van het dier niet uitgesloten kan worden.

Met vriendelijke groet,

uw service-team van zooplus


dus ik moet dan contstant achter onze hond aan om te zien of die bal nog heel is!
oh, ik kan hier zo boos om worden!!!

martinbats
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:02

Re: zooplus

Ongelezen bericht door martinbats »

Even mijn emailtjes op een rijtje:



> From: [email protected]
> To: [email protected]
> Subject: Uw mailtje
> Date: Sun, 27 Dec 2009 12:41:48 +0100
>
> Geachte heer De Hond,
>
> hartelijk dank voor uw e-mail.
>
> Het spijt ons te horen dat het speelgoed snel kapot is gegaan. Helaas kan speelgoed kapot gaan door gebruik, bijvoorbeeld als het dier erin bijt. Bijna geen enkel materiaal is helemaal bestand tegen bijten, knagen, kauwen en krabben van het dier. We kunnen daarom helaas geen garantie geven op dit speelgoed.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> uw service-team van zooplus




dus u wilt gaat mij nu vertellen dat ik iets gekocht heb en daar geen garantie op kunt geven, aangezien het speelgoed kapot 'kan' gaan?
ook al is het gebruik hiervan 1x geweest? dat is toch ronduit belachelijk?
wij zijn nog steeds het dopje van de bal kwijt waarin de batterijen dus verstopt zitten.
dus we kunnen het speelgoed niet meer gebruiken!
 
als dit de service is, dan was dit de laatste keer dat ik wat bij jullie gekocht heb.
en zal ik jullie ook zeker niet aanbevelen bij andere mensen!
 
ik hoop op nog een reactie terug!
 
 
martin bats



 
> From: [email protected]
> To: [email protected]
> Subject: Uw mailtje
> Date: Sun, 27 Dec 2009 16:01:53 +0100
>
> Geachte heer De Hond,
>
> hartelijk dank voor uw e-mail.
>
> Het spijt ons te horen dat het speelgoed snel kapot is gegaan, maar helaas kan dit inderdaad gebeuren. Zoals bij alle andere soorten speelgoed, moet u uw dier in de gaten houden als het met dit speelgoed speelt. Onderzoek regelmatig of het product beschadigd is en vervang het speelgoed als het kapot is of als er delen aan ontbreken. Anders kan verwonding van het dier niet uitgesloten kan worden.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> uw service-team van zooplus





ik begrijp gewoon niet wat ik lees!
ik lees dus goed dat ik mijn hond constant in de gaten moet houden, op moet letten en dat ik onderdelen moet vervangen?!?!
dat is ronduit belachelijk!!!
 
allereerst hadden jullie moeten vermelden dat de bal niet geschikt is voor grote honden.
ten tweede moet ik, als ik niet tevreden ben over mijn product, geld terug moet kunnen vragen.
ten derde lees ik dat meerdere mensen erg ontevreden zijn over jullie en jullie service en dat jullie dit ook bij andere mensen flikken.
en ten 4de wil ik mijn geld terug, omdat de bal uit elkaar valt na gebruik!
 
jullie begrijpen mijn standpunt totaal niet!
wat nou als de bal open was gesprongen en mijn hond had de BATTERIJEN ingeslikt van de bal en hij was te komen overlijden?
dat is niet met geld op te lossen hoor!
 
als ik mijn geld niet terugkrijg, dan klaag ik jullie aan voor de wanprestatie die jullie NU leveren tegenover een klant.
dit is ronduit belachelijk!
 
 
martin




> From: [email protected]
> To: [email protected]
> Subject: Uw reclamatie
> Date: Tue, 29 Dec 2009 23:07:11 +0100
>
> Geachte dhr De Hond,
>
> Hartelijk dank voor uw e-mail.
>
> Wij vinden het vervelend voor u dat uw speelgoed kapot is geraakt. Maar helaas kunnen wij geen artikelen vergoeden die door gebruik zijn beschadigd.
>
> Als vergoeding voor de ontstane overlast krijgt u deze tegoedbon met een waarde van 10%, die u bij uw volgende bestelling kunt inwisselen in het actieveld.
>
> De tegoedbon-code is: ********
> Deze bon is geldig tot: 30.05.2010
>
> Voert u in het actieveld nauwkeurig de tegoedbon-code in (let er daarbij op dat u geen spaties invoert) en klik daarna op ‘inwisselen’. Het bedrag van de tegoedbon wordt direct van het totaalbedrag afgetrokken.
>
> Hartelijk dank voor uw e-mail. We hopen dat u gebruik blijft maken van ons omvangrijke aanbod en de persoonlijke service op www.zooplus.nl.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> uw
> service-team van zooplus




Geachte meneer/mevrouw,
 
Volgens mij begrijpt u mijn hele standpunt niet!
Het gaat mij er om dat er een artikel van uw website niet deugt.
En dat ik met de service die u mij tot op heden gaf niet akkoord kan gaan.
 
Daardoor wil ik dus niets meer bestellen bij jullie, aangezien ik misschien voor een euro meer bij iemand anders een beter product kan kopen en waarbij de service WEL goed is.
 
En wat doen jullie? jullie sturen mij een tegoedbon, waardoor ik dus WEER bij jullie moet bestellen.
Snappen jullie dan niet dat ik gewoon het recht heb op mijn geld terug?
Begrijpen jullie dan niet dat het speelgoed niet geschikt is voor grote honden en dit jullie fout is dit NIET te vermelden?
 
Zolang ik mijn geld niet gewoon op een nette wijze terug krijg, dan zijn wij nog niet uitgesproken over dit onderwerp!

 
martin


 

> From: [email protected]
> To: [email protected]
> Subject: Uw mailtje
> Date: Mon, 4 Jan 2010 14:52:47 +0100
>
> Geachte meneer De Hond,
>
> Hartelijk dank voor uw mededeling.
>
> Wij vinden het vervelend voor u dat uw speelgoed kapot is gegaan. Omdat het speelgoed door gebruik kapot is gegaan, restitueren wij u niet het aankoopbedrag. Als gebaar van goede wil, wij u deze tegoedbon met een waarde van 13,00 toesturen, die u bij uw volgende bestelling kunt inwisselen in het actieveld.
>
> De tegoedbon-code is: ******
> Deze bon is geldig tot: : 30.05.10
>
> Voert u in het actieveld nauwkeurig de tegoedbon-code in (let er daarbij op dat u geen spaties invoert) en klik daarna op ‘inwisselen’.
> Het bedrag van de tegoedbon wordt direct van het totaalbedrag afgetrokken.
>
> Wij hebben u deze tegoedbon aangeboden. Het is aan u om te beslissen om eventueel wel of geen vervolgbestelling te plaatsen.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> uw
> service-team van zooplus




nogmaals heeft u daarmee bewezen mijn vorige mailtje niet te hebben begrepen.

ik zal u een duidelijker voorbeeld geven:
u koopt een tv via het internet.
deze tv is goed, er wordt dezelfde dag nog naar gekeken en geluisterd en dan plots brand er iets door in de tv. 
het lijkt mij dan meer dan logisch dat u een nieuwe wilt of uw geld terug.
de mensen van de website vertellen u dat u geen nieuwe krijgt, aangezien een tv "stuk kan gaan".
u krijgt daarvoor een tegoedbon van 300 euro, aangezien de tv ook 300 euro heeft gekost.

dan wil ik graag van u weten: wat zou UW reactie hierop zijn?

ik wil gewoon niets meer bij u kopen, aangezien de service ronduit belachelijk is.
ik kan nergens op de pagina vinden van de bal die ik heb gekocht, dat hij NIET geschikt is voor grotere honden.
mijn hond had maar dood moeten zijn door het inslikken van de batterijen!
was het dan doorgedrongen wat jullie website (zonder voldoende informatie) had kunnen aanrichten?

ik wil nog steeds mijn geld hiervoor terug!
1. omdat jullie spullen niet deugen.
2. omdat er niets vermeld is over deze bal.
3. omdat jullie service ronduit belachelijk is.
4. omdat jullie, na deze mailtjes, totaal niet begrijpen waarom ik mijn geld terug verlang. zo'n ingewikkelde vraag is het toch niet?

martin bats

concern
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2009 11:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door concern »

Beste Martin,

Wij herkennen ons helemaal in het machteloze gevoel dat jouw mailwisseling weergeeft.
Maar, uiteindelijk is het bij ons ook gelukt, dus blijf vooral doorgaan.
Beroep je op alle rechten die je als consument hebt......wijs hen daar elke keer op en blijf doorgaan met mailtjes sturen en reacties plaatsen.
Dat is het weinige wat je wel kunt doen.
Mijn man was zelfs zo boos dat hij elke dag wel 40 mailtjes gestuurd heeft....net zoals zij ook elke keer weer met ongeveer dezelfde inhoud hun antwoorden versturen.
Sterkte in de strijd :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

martinbats
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:02

Re: zooplus

Ongelezen bericht door martinbats »

HET IS GELUKT

eindelijk hebben ze het emailtje begrepen en kreeg ik deze mail terug:

Bij wijze van uitzondering mogen we u het geld voor dit artikel terugbetalen, de coupon is inmiddels geblokkeerd.

Voor het terugstorten van het bedrag hebben wij uw internationale bankgegevens, IBAN en SWIFT/BIC nodig, deze gegevens zijn te vinden op uw bankafschrift (meestal ergens onderaan) en zijn ook te vinden op de website van uw bank.

Met vriendelijke groet,

uw service-team van zooplus


dit was het kortste mailtje dat ik ooit van hun heb gekregen, maar het is uiteindelijk gelukt!
dus, blijven proberen loont inderdaad!

naomi93
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2010 15:58

Re: zooplus

Ongelezen bericht door naomi93 »

ik heb vorig jaar ook een hok op zoo plus bestel. Allles ging mis! Uiteindelijk is het hok 2 maanden later geleverd en het was kapot. Op aanraden van mijn tante heb ik een ander hok besteld op dier en verblijf.com en dit beviel heel goed. Er zijn gelukkig nog goede internetbedrijven. Ik had het hok snel in huis en er is zelfs van tevoren gebeld met een tijdstip wanneer ze het kwamen afleveren.
Ook de betaling is goed gegaan.
Aanrader dus!!

Gesloten