LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Liesbert
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:23

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Liesbert »

Nou Eeliane,

Ik zou doen wat je hart je ingeeft. Er is te weinig over bekend en je hoeft je dochter ook niet door te laten gaat voor één of ander proefkonijn. (het is gewoon een proef, anders zouden ze toch ook geen IPOD verloten in Nijmegen) Laat minister Klink maar eerst eens zorgen voor goede informatie en onderzoeksresultaten.

Ik ben in eerste instantie met dit onderwerp begonnen omdat er in de media gezegd werd dat meisjes tot en met hun 16de er voor in aanmerking kwamen, maar meisjes die in 92 geboren zijn en dus ook 16 zijn mogen zelf voor de kosten opdraaien. Toen onze dochter alle argumenten las, heeft zij zelf besloten om het niet te doen.
Er komt geen baarmoederhalskanker voor in onze familie en wij hopen dat het ons ook bespaard blijft. Het virus kan allang in ons lichaam zitten, maar het is ook aan je genen of die bepalen dat je vatbaar voor kanker bent.

Ik wens je heel veel succes en sterkte toe en ik hoop dat je voor jezelf een goed besluit kunt nemen in het belang van je dochter.

hansfree
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2007 11:27

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door hansfree »

Nog even een reactie van mij. Toen ik schreef dat ik me afvroeg of ik iets gemist had op TV over dit onderwerp, bedoelde ik niet die uitzending van Zembla, want die heb ik al wel gezien. Maar ik verbaas me dat er juist nú geen aandacht aan wordt besteed op TV, terwijl de vaccinatiecampagne nu toch echt bijna van start gaat.

Wij hebben onze dochter aangeraden om eerst maar eens even af te wachten wat er nu gaat gebeuren. Allicht komen er in de loop van dit of volgend jaar nieuwe berichten in de media over de werkzaamheid en bijwerkingen van het vaccin. Zou ze zich in een later stadium alsnog willen laten vaccineren dan mag ze dat - op onze kosten. Dan moet ze zich wel eerst laten testen op aanwezigheid van dat virus, maar dat had (iedereen) nu toch eigenlijk ook al gemoeten! Want als ik het goed begrepen heb, kun je het virus al op jonge leeftijd bij je dragen, zonder enig intiem contact gehad te hebben.
Laatst gewijzigd door hansfree op 26 feb 2009 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Meno
Berichten: 301
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:35

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Meno »

Als er een zangeres ingehuurd moet worden om vrouwen te wijzen op 'de gevaren' die er ineens dreigen lijkt me dat al een reden op zeer op je hoede te zijn. Publieksreclame maken voor een medicijn mag niet, nou dan ga je toch gewoon angst zaaiien met zo'n filmpje!
Je ziet hier helemaal onderaan Disclamer staan. Als je daar op klikt, zie je dat dit gewoon de website van een farmaceut is.
http://beschermjedochter.nl/index_splash.php?l=1

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=3680

Waarom zouden die wél tegen aids en niét tegen baarmoederhalskanker beschermen ?
***
http://degezondepatient.nl/nogmaals-maa ... -2009.html
Laatst gewijzigd door Meno op 28 feb 2009 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Ton (natriumbicarbonaat)
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:56

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Ton (natriumbicarbonaat) »

WAT DE MEDIA (NOG) NIET DURVEN, WILLEN OF MOGEN VERTELLEN!

Baarmoederhalskanker vaccinaties (Cervarix of Gardasil) tegen het HPV virus bij jonge meisjes zijn zeer omstreden en risicovol! TIENTALLEN DODEN: http://www.cynthiajanak.com/20081228Mem ... wyear.html en meer dan honderd gehandicapten zijn inmiddels het gevolg zoals blijkt uit de VAERS-rapportage, opgenomen in het boek ‘Chemo? Of kan ik zelf kiezen?’: http://www.chemo-versus-hippocrates.nl/ van Drs. H. J. (Henk) Trentelman, lid landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatienten (WWK): http://kankerwelzijn.nl In dit boek, uitgegeven door: www.succesboeken.nl, is uitgebreid aandacht (hoofdstuk 2): http://www.chemo-versus-hippocrates.nl/ ... rdasil.pdf voor het zeer omstreden en verwerpelijke/onzinnige vaccin.

VAERS-rapportage
: http://www.renewamerica.us/columns/janak/071211 door het 'National Vaccine Information Center' en de zeer SCHOKKENDE Gardasil-website: http://www.cynthiajanak.com/Gardasil.html van de Amerikaanse journaliste Cynthia Janak waarop uitgebreid verslag van de stand van zaken en haar dodenlijst (35): http://www.cynthiajanak.com/20081228Mem ... wyear.html

Neem bij deze Nederlandse informatie-video: http://www.youtube.com/watch?v=EiLGrL7v ... re=related enkele minuten de tijd om te beseffen, dat meisjes van 12 tot 16 jaar geen proefkonijn dienen te zijn en zie voor nog meer informatie zeker ook deze uitgebreide website: www.kidsfeeling.nl

En bij deze weblink: http://www.nvkp.nl/index/ uitgebreide informatie van de ‘Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken’ (NVKP) die de vaccinaties ook ter discussie stellen en actie voeren ter.. voorkoming van de inenting.

Engelse video: http://www.rockymountainnews.com/videos ... ley-story/ over een meisje waarvan de gezondheid verwoest is door het HPV vaccin.

Info Zembla-tv: http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973 ... bacba82e94 met ondermeer hun tv-uitzending (19 oktober 2008) en...... veel actueel nieuws.

Nog meer aanvullende HPV info op ons weblog: http://natriumbicarbonaat-info.blogspot ... accin.html

UITZENDING NOVA-TV
Tenzij een ander (belangrijk) onderwerp de voorrang krijgt, zal NOVA-TV, donderdagavond 26 februari 2009 op Nederland 2 (22.15 uur), aandacht besteden aan de omstreden en risicovolle HPV vaccinaties bij jonge meisjes, zoals opgenomen i/h Rijksvaccinatie-programma. Anders wordt het een andere datum.

Ton Claessen, lid landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatienten (W.W.K.) en tevens webmaster van: http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com voor nog meer HPV en overige info.

bezorgdevader
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2009 10:52

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door bezorgdevader »

Mijn dochter van 12 heeft, samen met al haar klasgenotes een uitnodiging voor een massale HPV vaccinatie gehad. Volgens die uitnodiging mag en kan zijn zelf beslissen of ze zich laat vaccineren of niet. Omdat de groepsdruk groot is (kinderen van 12 willen niet in een uitzonderingspositie komen) neemt zij dat besluit op oneigenlijke gronden. Haar argumenten:

1 als het slecht zou zijn, dan zou dit toch niet gebeuren? tja
2 als ik het niet doe en ik krijg dan baarmoederhalskanker? tja
3 alle vriendinnen laten zich ook inenten. tja

Kortom een bijzonder kortzichtig besluit een dermate omstreden vaccinatieprogramma op zo'n wijze te lanceren en uit te voeren. Bedankt minister Klink.


Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

@ Bezorgde vader,

ik benijd uw positie niet met uw dochter die op deze leeftijd al een aardig mondje mee wil praten. Ik begrijp natuurlijk ook dat zij zelf mag beslissen. Maar is dat ook zo? En men kan zich afvragen of dat wel eerlijk is t.o.v. deze jonge meisjes omdat zij vaak/soms de gevolgen van iets niet of nog niet kunnen overzien. Maar kunnen wij als volwassenen de gevolgen overzien? Er is niet goed onderzoek verricht. Wat zijn de gevolgen op lange termijn? Er zijn geruchten dat het onvruchtbaar zou kunnen maken? Met deze HPV vaccinatie wordt naar mijn mening een schijnveiligheid gecreëerd. Het wekt de indruk dat het alle baarmoederhalskanker kan voorkomen wat natuurlijk niet zo is. Maar heel veel mensen denken wel zo!! Ik zou wel eens willen weten als mensen werkelijk goed zouden zijn voorgelicht en op de hoogte zouden zijn van alle consequenties hoeveel meisjes mee zouden doen met dit project?


Als men in de reactie van Ton Webmaster WWK leest en de video's bekijkt dan vraag ik mij af of een jeugdige mag en kan beslissen? Hoe zit zoiets juridisch? Mag je in zo’n geval als je weet hebt van de bijverschijnselen je kind wel laten prikken? Zeker nu al zoveel ongewenste bijverschijnselen wereldwijd zijn gemeld? Maar ook moreel? Is het fair dat mensen met een dergelijk dilemma worden opgezadeld? Tussen welke angst kiest men? De angst die baarmoederhalskanker oproept of de angst voor de ernstige bijverschijnselen van die prik? Kiezen tussen de angst om je kind te beschermen dat het ooit mogelijk een HPV infectie zal oplopen die in heel weinig gevallen mogelijk zal kunnen lijden tot de ontwikkeling van baarmoederhalskanker als men dat al niet met een uitstrijkje zou hebben ontdekt en men dan alsnog maatregelen zou kunnen treffen of kiezen tussen de verschrikkelijke bijverschijnselen? Het wordt trouwens de hoogste tijd dat de jeugd het condoom gebruik als iets normaals zou gaan beschouwen om zich te beschermen maar ook voorlichting en de consequentie m.b.t. wisselende partners is geen luxe. Uw dochter is hoop ik gezien haar leeftijd nog niet zover maar een open gesprek kan nooit kwaad. Mijn zoon van 15 is nog niet sex. actief maar ik heb hem wel gewezen op zijn verantwoordelijkheden m.b.t. safe en veilige/beschermde sex voor beide partijen, m.a.w. ik heb hem verteld ook zorg te hebben voor zijn sexpartner als het moment daar is. Ik beschouw het als mijn opvoedkundige taak om hem daarover te informeren.
U bent en blijft als ouder verantwoordelijk en ik zou u willen aanraden om eens samen met uw dochter info te bekijken op internet en lezen over deze vaccinatie en haar op basis van info laten kiezen i.p.v. op basis van een keuze onder invloed van haar klasgenoten. (als iedereen in de sloot springt……) Ik begrijp dat druk vanuit een groep groot kan zijn en het erbij willen horen op die leeftijd heel belangrijk is, maar niet geschoten is altijd mis. En er kunnen natuurlijk altijd meisjes zijn die ook de keuze maken die prik niet te nemen. Ik denk zelfs als dit onderwerp in een klas zou worden besproken met goede info over de gevolgen dat heel veel meisjes ervan afzien!!!
Ook kan uw dochter haar klasgenoten natuurlijk vertellen dat dergelijke zaken privé zijn en dat zij dat niet aan de grote klok gaat hangen. Info over spaarsaldo o.i.d. wordt op school toch ook niet onder elkaar uitgewisseld, en pincodes zijn ook geheim dus over een dergelijk onderwerp hoeft zij niets prijs te geven als zij niet wil.

Ik begrijp uw zorgen en hoop dat uw dochter zal wachten tot er een veiliger product op de markt komt met goede onderzoeksresultaten en zonder farmaceutische belangen.

Voorts kunnen mensen zich afvragen dat als de overheid zo bezorgd is om onze jeugd waarom diezelfde overheid toestaat dat er zoveel kwalijke stoffen in onze voeding, milieu, in ons water zit, alle gifstoffen in kleding, hormonen in vlees, antibiotica in vlees, enz. en god weet wat voor verborgen rotzooi we allemaal verorberen, inademen enz.? Als men werkelijk met onze gezondheid begaan is dan begint men daar!!! Zolang dat niet aan de orde is dan zijn er andere motieven dan onze gezondheid, denk ik. Economische motieven gaan toch altijd voor of niet soms? Dat hebben we toch met z’n allen recent kunnen zien? Er is nooit geld genoeg voor de zorg maar wel een vermogen in een potje voor de banken?

Onze overheid zou veel meer aan preventie moeten doen daar redt je mensenlevens mee!!!
Info over echte gezonde voeding, het goedkoop maken van gezonde producten zodat mensen dat eerder kopen, gezonde snacks i.p.v. de te zoute en weinig voedingswaarde bevattende kant en klaarmaaltijden enz. en ja hoor een behoorlijke belasting op ongezonde producten!!! Verhoging van prijzen van ongezonde producten. Niet met een kwartje omhoog maar met euro’s. Dat werkt op den duur wel. Men begint er niet aan als het te duur is.
Of een belastingaftrek wanneer mensen met bonnetjes kunnen laten zien dat zij gezonde voeding kopen is ook een mogelijkheid.
Genoeg mogelijkheden dus.

Bezorgde vader ik wens u wijsheid en sterkte toe.



groet van een meelevende moeder.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.nvkp.nl/meisjeshpv/#c783
Antwoord aan de meisjes (13 tot 16 jaar)
die vragen hebben over de oproep voor vaccinatie met
het HPV-vaccin Cervarix
(humaan papillomavirus typen 16 en 18)

door Désirée L. Röver
In Nederland wordt per september 2009 via het Rijksvaccinatieprogramma aan alle meisjes van 12 jaar het GlaxoSmithKline HPV-vaccin Cervarix aangeboden.
Voor de meisjes tussen 13 en 16 jaar is er in februari 2009 een ’inhaalcampagne’ van start gegaan. Deze wordt in opdracht van het RIVM uitgevoerd door de regionale GGDen, die deze taak naar eigen inzicht mogen invullen.

Hoi………….!

Zowel in de uitnodigingsbrief die je kreeg voor de inenting, en ook in de folder en op de bijbehorende website www.prikenbescherm.nl wordt het HPV-vaccin:
onterecht een ’Inenting tegen baarmoederhalskanker’ genoemd.

Waarom is dit onterecht?

Er bestaan heel veel verschillende soorten virussen die baarmoederhalskanker zouden kunnen veroorzaken. Het HPV-vaccin Cervarix zou hoogstens kunnen beschermen tegen een infectie met de humaan papillomavirus (HPV) stammen 16 en 18, oftewel alleen tegen de stammen die in het vaccin zitten. Daarmee blijven er nog steeds tientallen andere stammen over waartegen je dan niet bent beschermd!!!

Wat je over een HPV-infectie allereerst moet weten, is dat de meeste HPV-infecties vanzelf weer over gaan!!
En vervolgens is het zo dat, na het oplopen van een HPV-infectie, er binnen je lichaam heel veel moet gebeuren, voordat je vanuit die infectie baarmoederhalskanker gaat ontwikkelen. Dat kan gemiddeld tussen de 10 en 35 jaar duren. En Matthias Dürst, universiteit van Jena, zegt duidelijk: ”Een tumor kan pas ontstaan na genetische-, of chromosoomveranderingen.” De kans dat dit gebeurt, is erg klein.

Daarnaast is het zo dat je baarmoederhalskanker ook kunt krijgen zonder dat er virussen bij komen kijken. Dus dat zijn manieren waartegen je je ook niet kunt laten inenten. (Zie beneden wat je wèl kunt doen).

Wat gebeurt er nu in Nederland rondom het HPV vaccin?

De brief die onder meer de GGD Regio Nijmegen verstuurt, spreekt jullie populair aan met ’meiden’, en eindigt met de belofte dat ’na de derde prikronde onder alle meisjes die zich hebben laten inenten, vijf iPods worden verloot’……………

Dat maakt de vaccinaties heel aantrekkelijk. Maar is dat een juiste reden om je te laten vaccineren?
Deze beetje vreemde actie is een regionaal GGD-initiatief. Loes Hartman, communicatieadviseur GGD Nederland zegt hierover: ”Om binnen de campagne voldoende bescherming te realiseren, is het van belang dat de meisjes alle drie de prikken halen. De GGD’en leveren op verschillende manieren inspanning om de meisjes hiertoe te motiveren. Hoe zij hieraan invulling geven is de keuze van de lokale GGD’en zelf”.
Aangezien de injecties nogal pijnlijk kunnen zijn, zijn de tweede en derde toediening geen pretje.

Désirée L. Röver is een medisch onderzoeksjournalist die veel intensief en nauwgezet onderzoek heeft gedaan naar vaccinatie in het algemeen, en naar de HPV-vaccins in het bijzonder. Zij zegt: ”Als ik nu een jong meisje zou zijn dat over deze HPV-vaccins een beslissing zou moeten nemen, zou ik het volgende doen:

Ik zou uit de buurt blijven van welke vaccinatiespuit dan ook.
En ik zou héél ver weg blijven van deze HPV-vaccins.
Wat voor informatie heeft deze journalist tijdens de research voor haar boek zoal ontdekt?


LEES DAT MAAR OP DE LINK.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.kanker-actueel.nl/index.php? ... halskanker
2 april 2008: Bron: persbericht van Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken:
Van de NVKP ontvingen we dit persbericht dat we ongewijzigd hier plaatsen als reactie op het voorstel van de Gezondheidsraad om alle meisjes van 12 jaar vrijwillig te laten vaccineren tegen het HPV virus dat bijna altijd de oorzaak is van baarmoederhalskanker. Persoonlijk schrik ik wel van de serieuze argumenten van de NVKP en vraag me af waarom de Gezondheidsraad hier eigenlijk niet over spreekt. Ons leek vaccineren best een goed idee maar als je leest wat er allemaal bij kan komen kijken aan bijwerkingen dan wordt je toch wel voorzichtiger.

Vaccineren jonge meisjes:
één groot gezondheidsexperiment

De Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken (NVKP) is TEGEN het advies van de Gezondheidsraad aan minister Klink van VWS om al op het twaalfde jaar meisjes te vaccineren tegen infectie met het humaan papillomavirus (HPV) dat op oudere leeftijd baarmoederhalskanker zou veroorzaken. De Gezondheidsraad bracht vandaag dit advies uit. Pregnant in het advies zijn de verschillende onzekere factoren van het vaccin. Hoe lang het werkt is onbekend, of het vaccin wel effectief is bij jonge meisjes dient nog te worden nagegaan, of er herhalingsvaccinaties nodig zijn is onbekend, wat het effect is van het vaccin op andere HPV-virussen dient nader te worden onderzocht. Voor wellicht nu nog onbekende bijwerkingen geldt hetzelfde.

De NVKP heeft vorige maand de Gezondheidsraad toediening van het vaccin aan jonge meisjes met klem ontraden. De zin en effecten van toediening op zeer jonge leeftijd zijn nauwelijks onderzocht, zodat jonge meisjes onnodig aan risico’s op termijn worden blootgesteld. In het vaccin zitten stoffen als aluminium en natriumboraat waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat ze de hersencellen kunnen beschadigen.Rapportages van reacties op het vaccin uit het buitenland wijzen in ieder geval al op het voorkomen van ernstige neurologische beschadigingen. Wat het effect is op de hersenen van jonge meisjes zal nu op termijn gaan blijken.

De doelgroep waarop het vaccin wel is getest zijn vrouwen in de leeftijd van 16 tot 26 jaar. Voorwaarde voor het toedienen van het vaccin dient te zijn dat de vrouwen eerst door een eenvoudige HPV-test worden onderzocht op eventuele aanwezigheid van het virus. Dit advies wordt gegeven door prof. Dr. Diane Harper. Als directeur van het Gynaecologisch Kanker Preventie Centrum aan de Universiteit van Dartmouth (N.H.) heeft zij in opdracht van de farmaceutische industrie het internationale onderzoek naar de effectiviteit van het vaccin geleid. Zij heeft aangetoond dat de werkzaamheid van het vaccin teniet wordt gedaan indien er al een infectie aanwezig is.
In een op 14 maart verschenen interview met Prof. Harper in de Amerikaanse krant FW Daily News spreekt zij zich in felle bewoordingen uit tegen het vaccineren van zeer jonge meisjes. Zij wijst er op dat onderzoek naar de effectiviteit in deze doelgroep en de mogelijk schadelijke gevolgen op termijn geheel ontbreekt. Het geven van het vaccin aan jonge meisjes acht zij één groot gezondheidsexperiment.
Volgens Prof. Harper zou de uitkomst van het toedienen van het vaccin aan jonge meisjes op termijn zelfs een stijging van baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.

De Gezondheidsraad geeft toe dat met de uitbreiding van het rijksvaccinatieprogramma met het HPV-vaccin de gezondheidswinst in Nederland gering zal zijn omdat wij al een goed werkend screeningsprogramma hebben. Vroegtijdige opsporing van de voorstadia van baarmoederhalskanker geeft een overlevingspercentage van bijna 100%. De NVKP pleit er daarom voor om actievere deelname aan het bevolkingsonderzoek op voorstadia van baarmoederhalskanker te stimuleren en hiermee reeds op 25- jarige leeftijd te beginnen in plaats van 30 jaar. Door het onderzoek uit te breiden met de HPV-test kan grote gezondheidswinst geboekt worden tegen geringere kosten en zonder kans op ernstige bijwerkingen!

Voor nadere info: NVKP, Martin de Munck tel. 071- 5170168

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.nvkp.nl/nieuws/?tx_ttnews%5B ... b71b1c853a
29-01-09Kennis over HPV-vaccinatie verontrustend laag
Ouders zijn slecht geïnformeerd over de aankomende HPV-vaccinatie. Dit blijkt uit onderzoek van Nijmeegse studenten Biomedische Wetenschappen aan de Radboud Universiteit. Het HPV-vaccin wordt per september 2009 in het Rijksvaccinatieprogramma opgenomen voor 12-jarige meisjes ter voorkoming van baarmoederhalskanker. Er zijn artsen die hoge verwachtingen hebben van dit vaccin. Maar er is een groep wetenschappers met grote twijfels.


Een van die twijfelaars is kankerepidemioloog prof. Floor Van Leeuwen van het Nederlands Kanker Instituut. Zij is het oneens met de snelle invoering van het vaccin vertelde ze in het televisieprogramma Zembla op 19 oktober 2008. ‘We weten nog niet of het vaccin echt wel baarmoederhalskanker voorkomt, we weten niet of het vaccin ernstige bijwerkingen heeft en we weten ook niet of er herhaalvaccinaties nodig zijn’. Het advies van de Gezondheidsraad om het HPV-vaccin in het Rijksvaccinatieprogramma op te nemen vinden wij als onderzoekers dan ook onvoldoende onderbouwd.


lees verder op de link

jojosie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2009 00:06

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door jojosie »

Hieronder een brief van mij aan het RIVM en het ministerie van VWS inclusief een artikel waarin vaccinatie sterk wordt af geraden. Ik vind dat iedereen die een besluit moet nemen over al dat niet vaccineren van hun dochter dit ook gelezen zou moeten hebben. Mijn vraag aan u is: ook graag uw commentaar hierop.


Geachte dame/heer,

Onlangs kreeg mijn jongste dochter (13 jaar) net als 379.999 andere meisjes een oproep om zich te laten vaccineren tegen baarmoederhalskanker.

Omdat ik als moeder geen bevredigend antwoord op een paar vragen kon krijgen (via het infonr 0800-3018051) ben ik zelf op internet op zoek gegaan en kwam daar een aantal dingen tegen die bij mij nog meer vragen oproept. Ik mail u en omdat ik van u wil weten wat u daar op te zeggen heeft en omdat ik u mijn kritische (hopelijk opbouwende) mening wil geven over uw voorlichtingsfolder wil na hetgeen ik ' wijzer' ben geworden via internet. MIsschien is dit een lange mail, maar ik hoop dat u de moeite wilt nemen. Ik neem een vaccinatie heel serieus, u ook toch?

Ik leg u het onderstaande artikel voor..graag uw commentaar/mening.


Antwoord aan de meisjes (13 tot 16 jaar)
Die vragen hebben over de oproep voor vaccinatie met
Het HPV-vaccin Cervarix
(humaan papillomavirus typen 16 en 18)


Door Désirée L. Röver

In Nederland wordt per september 2009 via het Rijksvaccinatieprogramma aan alle meisjes van 12 jaar het GlaxoSmithKline HPV-vaccin Cervarix aangeboden.

Voor de meisjes tussen 13 en 16 jaar is er in februari 2009 een ’inhaalcampagne’ van start gegaan. Deze wordt in opdracht van het RIVM uitgevoerd door de regionale GGDen, die deze taak naar eigen inzicht mogen invullen.



Hoi………….!



Zowel in de uitnodigingsbrief die je kreeg voor de inenting, en ook in de folder en op de bijbehorende website http://www.prikenbescherm.nl wordt het HPV-vaccin:

Onterecht een ’Inenting tegen baarmoederhalskanker’ genoemd.



Waarom is dit onterecht?



Er bestaan heel veel verschillende soorten virussen die baarmoederhalskanker zouden kunnen veroorzaken. Het HPV-vaccin Cervarix zou hoogstens kunnen beschermen tegen een infectie met de humaan papillomavirus (HPV) stammen 16 en 18, oftewel alleen tegen de stammen die in het vaccin zitten. Daarmee blijven er nog steeds tientallen andere stammen over waartegen je dan niet bent beschermd!!!



Wat je over een HPV-infectie allereerst moet weten, is dat de meeste HPV-infecties vanzelf weer over gaan!!


En vervolgens is het zo dat, na het oplopen van een HPV-infectie, er binnen je lichaam heel veel moet gebeuren, voordat je vanuit die infectie baarmoederhalskanker gaat ontwikkelen. Dat kan gemiddeld tussen de 10 en 35 jaar duren. En Matthias Dürst, universiteit van Jena, zegt duidelijk: ”Een tumor kan pas ontstaan na genetische-, of chromosoomveranderingen.” De kans dat dit gebeurt, is erg klein.



Daarnaast is het zo dat je baarmoederhalskanker ook kunt krijgen zonder dat er virussen bij komen kijken. Dus dat zijn manieren waartegen je je ook niet kunt laten inenten. (Zie beneden wat je wèl kunt doen).



Wat gebeurt er nu in Nederland rondom het HPV vaccin?



De brief die onder meer de GGD Regio Nijmegen verstuurt, spreekt jullie populair aan met ’meiden’, en eindigt met de belofte dat ’na de derde prikronde onder alle meisjes die zich hebben laten inenten, vijf iPods worden verloot’……………



Dat maakt de vaccinaties heel aantrekkelijk. Maar is dat een juiste reden om je te laten vaccineren?


Deze beetje vreemde actie is een regionaal GGD-initiatief. Loes Hartman, communicatieadviseur GGD Nederland zegt hierover: ”Om binnen de campagne voldoende bescherming te realiseren, is het van belang dat de meisjes alle drie de prikken halen. De GGD’en leveren op verschillende manieren inspanning om de meisjes hiertoe te motiveren. Hoe zij hieraan invulling geven is de keuze van de lokale GGD’en zelf”.


Aangezien de injecties nogal pijnlijk kunnen zijn, zijn de tweede en derde toediening geen pretje.



Désirée L. Röver is een medisch onderzoeksjournalist die veel intensief en nauwgezet onderzoek heeft gedaan naar vaccinatie in het algemeen, en naar de HPV-vaccins in het bijzonder. Zij zegt: ”Als ik nu een jong meisje zou zijn dat over deze HPV-vaccins een beslissing zou moeten nemen, zou ik het volgende doen:



Ik zou uit de buurt blijven van welke vaccinatiespuit dan ook.
En ik zou héél ver weg blijven van deze HPV-vaccins.


Wat voor informatie heeft deze journalist tijdens de research voor haar boek zoal ontdekt?

HPV-vaccinaties worden nu uitgerekend gegeven in die landen waar baarmoederhalskanker bijna niet meer voorkomt… Die teruggang komt vooral door de regelmatige controle die je in die landen als vrouw kunt laten doen in het kader van bevolkingsonderzoek. Daarin word je vanaf je 30ste iedere 5 jaar uitgenodigd om je baarmoedergebied met een uitstrijkje op infecties te laten controleren.
Let wel: met en zonder HPV-vaccins blijven deze uitstrijkjes altijd nodig!

Het verband tussen een HPV-infectie en baarmoederhalskanker is een aanname. Dat betekent dat men ervan uitgaat dat het zo is, maar dat dit niet 100 % wetenschappelijk is vastgesteld.
Men gaat er vanuit dat dit de oorzaak moet zijn, en gebruikt daarom steeds de term ’een noodzakelijke oorzaak’. Dat is natuurlijk iets heel anders dan hard wetenschappelijk bewijs.


Uit onderzoek is bekend dat een HPV-infectie meestal vanzelf weer verdwijnt. Waarom dat bij een heel enkele vrouw niet gebeurt, is onbekend.
Een verrassende studie-uitkomst is dat meisjes/vrouwen die op het moment van vaccinatie al met de HPV-stammen van het vaccin zijn besmet, maar liefst 44,6% meer kans lopen om baarmoederhalskanker te ontwikkelen… !!!!!! Dat betekent dus dat als je al seksueel actief bent of bent geweest, je een heel grote kans hebt dat je ook al die virussen bij je draagt. Maar let wel, ook zonder seksuele handelingen, en ook kleine kinderen kunnen deze virussen al bij zich dragen, en bovendien kunnen HPV-virussen ook worden overgedragen door een hand of een besmet voorwerp. Dat betekent niet dat je van een dergelijke infectie ook kanker zult krijgen, de kans is immers groot dat je lichaam de virussen zelf weer laat verdwijnen. Maar op het moment dat je je laat vaccineren, wordt je kans op baarmoederhalskanker wél bijna 45% groter!!!
Voorafgaand aan de vaccinaties word je overigens niet op aanwezigheid van deze HPV-stammen getest. En dat is iets waar je goed over moet nadenken! Misschien vraagt je huisarts wel aan je of jij al seks hebt gehad. Gezien die 44,6% is het belangrijk dat je daarover bloedeerlijk bent! Als je dat bijvoorbeeld niet kunt zijn omdat één van je ouders naast je zit is, zorg dan dat je huisarts dit op een andere manier te weten komt.

De HPV-vaccins zijn gebaseerd op genetisch gemanipuleerde virusonderdelen (die noemt men VLPs). Dat betekent dat er in de vaccins geen complete virussen zitten, maar VLPs, ofwel stukjes van het HPV 16 en 18 virusjasje. Men gaat ervan uit dat het lichaam deze jasjes-eiwitten herkent als het hele virus, en daartegen afweerstoffen gaat maken. Volgens de Amerikaanse arts dr. Bill Deagle zijn die VLP-virusdeeltjes (jasjes-eiwitten) een soort genetisch doosje met schakelstukjes; die kunnen genen aan- en uitzetten, en daarmee akelige dingen teweegbrengen zoals onvruchtbaarheid, auto-immuniteit, en kanker met abnormale orgaanontwikkeling.

De VLPs mogen dan niet infectueus zijn, zoals de fabrikanten melden, zij brengen feitelijk veel gevaarlijker gevolgen teweeg.

De eveneens Amerikaanse arts dr. Rebecca Carley bevestigt: ”We gaan een enorme toename zien in onvruchtbaarheid en baarmoederhalskanker”. En ook zij zegt met grote nadruk: ”Deze vaccins veranderen de menselijke genetische structuur.”
Daarnaast bevatten beide HPV-vaccins (Gardasil en Cervarix) behalve een gevaarlijke hoeveelheid van de zeer giftige stof aluminium, nog verschillende andere substanties die absoluut niet in het lichaam of de bloedstroom thuishoren. Zoals de eiwitten afkomstig van de kweekbodem van de VLPs: bij Gardasil gisteiwitten, bij Cervarix eiwitrestanten van insectencellen… Deze eiwitten kunnen direct na de vaccinatie in het lichaam een anafylactische shock veroorzaken (een acute, vaak levensbedreigende, allergische reactie), en op de langere termijn verschillende auto-immuunreacties (je lichaam gaat stoffen aanmaken tegen je eigen lichaamweefsels).
In de landen waar al eerder met HPV-vaccinaties werd begonnen, hebben al heel veel ernstige negatieve effecten plaatsgevonden. Dat geldt zowel voor Gardasil (in Amerika, Autstralië, en bijvoorbeeld Spanje), als voor Cervarix (Groot-Brittannië). Veel meisjes kregen daar een allergische reactie die levensbedreigend was. En soms zelfs dodelijk!
Een document van de Food and Drug Administration (FDA, vergelijkbaar met bij ons het RIVM) meldt dat Gardasil, sinds de invoering daarvan in Amerika in juni 2006, gemiddeld één dode per maand heeft opgeleverd... naast allerlei andere ernstige gevolgen, zoals de verlammingsziekte Guillain-Barré, een verschijnsel ook bekend na toediening van andere vaccins.

(Controversial HPV Vaccine Causing One Death Per Month: FDA Report. 140 "serious" adverse reactions, including 27 "life threatening" cases, 10 spontaneous abortions, and 6 cases of the debilitating Guillain-Barré Syndrome reported since January 2008, http://www.lifesitenews.com/ldn/2008/jul/08070316.html)

In Amerika is een handtekeningenactie gestart waarin de President wordt gevraagd voor een officieel onderzoek naar de Gardasildoden (http://www.thepetitionsite.com/14/inves ... -risks-now ).
In februari 2009 haalde Spanje 76.000 doses Gardasil van de markt nadat twee meisjes in Valencia een paar uur na hun HPV-vaccinatie in de intensive care waren beland.
De bescherming die de HPV-vaccins zouden bieden, houdt, zegt men, maximaal 6 jaar aan. De Nederlandse Gezondheidsraad spreekt over waarschijnlijk langer. Een langere beschermingstermijn is in ieder geval onduidelijk. Wanneer herhalingsinjecties nodig zijn, brengen deze alle hier beschreven risico’s met zich mee.
De HPV-vaccins zijn bovendien niet getest op hun vermogen genetische veranderingen of kanker te veroorzaken.
Stel,

je hebt bovenstaande en andere informatie gelezen, en je wilt je niet laten vaccineren.

En je wilt wel vrij blijven van baarmoederhalskanker…

Wat kun je doen?

Voor alle ziekten geldt: voorkomen is beter dan genezen!

Allereerst, laat je niet bang maken door wat fabrikanten en overheidsinstanties roepen. Hoe harder ze pushen, hoe meer je moet opletten. Het vervelende is, als je bang bent, kun je wel meppen en rennen, maar niet helder nadenken… Begin daarom met een paar keer diep ademhalen!

Laat je ook niet misleiden door de sekshype. De zogenaamde seksuele revolutie in de jaren 70 was veel minder spontaan dan dat men ons wil laten geloven.

Heb respect voor jezelf en voor je lichaam! Luister goed naar jezelf en naar wat je echt, echt wil! Doe niet mee aan wat anderen denken dat ’IN’ of ’CHILL’ is.

Wanneer je van binnen een NEE voelt, luister daar dan naar. Een betere raadsvrouwe heb je niet. En jij bent de baas over jouw lijf!!! Dat geldt voor jongens én vaccins!

Een gezond lichaam kan in principe iedere infectie zelf bestrijden.

Om je lichaam gezond te houden, is het eten van goede, volwaardige en zuivere (biologische!) voeding heel belangrijk.
Vermijd zoveel mogelijk de bewerkte voedingsproducten in pakken, flesjes en potten. Wanneer dat niet (helemaal) lukt, lees dan altijd wel het etiket! Alle verpakte ’voedingsmiddelen’ zijn beladen met giftige E-nummers. Koop het boekje ”Wat zit er in uw eten?”, en wéét wat je eet. Pas vooral op met aspartaam (E951)en MSG (E621).
Vermijd zoveel mogelijk suiker, koffie en alcohol – niet alleen maken ze je lichaam zuur (dat vindt kanker erg lekker!), daarnaast belasten ze je afweersysteem.
Je zou je lichaam regelmatig kunnen ’ontgiften’ (bijvoorbeeld spirulina of chlorella nemen gifstoffen mee je lichaam uit).
Drink dagelijks veel gefilterd water (zo min mogelijk uit de kraan, dat water is leuk voor de wasmachine!).
Een HPV-infectie is te voorkomen en te verhelpen met voldoende vitamine A en foliumzuur. Als je daarover meer wil weten, informeer hiervoor dan samen met je ouders bij een natuurgeneeskundig arts of homeopaat.
En onthoud vooral: uitstrijkjes blijven altijd noodzakelijk...
Hoe meer informatie Désirée L. Röver over de HPV-vaccins verzamelde, hoe onduidelijker het voor haar werd wat de winst van deze HPV-vaccins zou moeten zijn voor de ontvangster (jij dus).

Wie meer gedetailleerde informatie en literatuurverwijzingen zoekt, kan die vinden in haar boek: Baarmoederhalskanker – HPV-vaccins als een ’deus es ******’.

Vanaf mei 2009 verkrijgbaar bij de boekhandel, http://www.ankh-hermes.nl, en http://www.bol.com.




BAARMOEDERHALSKANKER

HPV-vaccins als een ’deus ex ******’

Désirée L. Röver – medisch researchjournalist

Met een voorwoord van dr. H.C. Moolenburgh


Formaat 14,5 x 21 cm.
Prijs ca. € 14,50
ISBN 978.90.202.0327.1
Verschijning mei 2009




Onthullende feiten over de verzwegen bijwerkingen van de HPV-vaccins


Wanneer je baarmoederhalskanker krijgt, dan is dat afschuwelijk, en zou je willen dat er een snelle en veilige manier bestaat om dit te voorkomen. Maar voordat we jonge meisjes inenten met het humaan papillomavirus (HPV) vaccin is het wel zaak om te weten wat dit voor gevolgen heeft. De producenten van dit vaccin schromen niet om door middel van emotionele chantage jonge meisjes te intimideren via scholen, universiteiten, kranten, televisie en internet. Ook artsen en ministers nemen deze informatie klakkeloos over en zijn onbekend met de werkelijke feiten en verborgen bedoelingen. Vele duizenden internationale meldingen van ’bijwerkingen’ hebben laten zien dat de genetisch gemanipuleerde HPV-vaccins zeer ernstige en vaak permanente schade kunnen toebrengen. De auteur geeft opzienbarende informatie en onthult de verzwegen kanten.


Weet wát je spuit!

Lees, vóór je spuit.


Medisch researchjournalist Désirée L. Röver beschikt over een breed historisch overzicht van de Westerse patentgeneeskunde. Daarnaast heeft zij via haar wereldwijde contacten met artsen, therapeuten en onderzoekers een gedegen wetenschappelijke onderbouwing verzameld in het fascinerende veld van complementaire en holistische benaderingen van gezondheid. Naast het schrijven van artikelen geeft zij lezingen en workshops, en treedt zij regelmatig op als dagvoorzitter van (medische) congressen en openbare debatten.
Lezing Desiré Röver


Op 27 juni 2009 houdt Desiré Röver een lezing over het HPV-vaccin. Voor NVKP-leden is deze lezing gratis, anders zijn de kosten € 15,00. De lezing is in Driebergen, in de Kraaybekershof. Nadere informatie volgt nog.

(einde artikel)

-----


Naar ik ook begrepen heb is het zo dat er slechts vier jaar onderzoek is gedaan terwijl de ontwikkeling tot eventuele kanker door deze twee typen (type 16 en 18 van de meer dan 30) virussen 10 tot 25 jaar in beslag neemt.

Na oa. dit gelezen te hebben verbaasd mij uw voorlichting in de folder. Om maar even wat te noemen: er staat: 'Pas na de derde prik ben je beschermd tegen baarmoederhalskanker'...er staat niet bij voor hoe lang (volgens uw infonr 0800 in elk geval 5 jaar maar verder was het onbekend, dus voor mijn dochter hooguit tot haar 18-de. Over (eventuele hervaccinatie(s) wordt geen woord gerept). Bovendien lijkt het door deze zin dat je zowieso geen baarmoederhalskanker meer kan krijgen. (ook gezien de titel op de voorkant van de folder 'voorkom baarmoederhalskanker) Er zijn nl ook mensen die zo'n folder waarschijnlijk vluchtig lezen.

Als ik het onderzoek uit bovengenoemd artikel zou geloven vind ik dat ze zeker een 'punt' hebben dat u de kinderen vóór vaccinatie eerst zou moeten laten testen op al dan niet al aanwezig zijn van het HPV-virus in het lichaam.

Dan staat er in de folder 'de meeste klachten zijn mild'. Wat zijn de niet mildere klachten? Daarop kreeg ik ook geen antwoord via uw infolijn 0800 en werd naar u doorverwezen. Maar heb dus zelf via internet uitgevonden wat die zouden kunnen zijn. (Wat vind u trouwens van de aktie van GGD-Nijmegen om 5 I-pods te verloten aan de meisjes die de 3 prikken gehaald hebben?..zij zijn in zoverre tenminste eerlijk dat ze verwachten dat die prikken geen pretje zijn) dit is ook niet in uw folder terug te vinden als zodanig.

In uw folder staat dat er 600 vrouwen baarmoederhalskanker krijgen ...70 % zou door deze vaccinatie kunnen worden voorkomen. Dat betekent dat er geen 600 vrouwen maar 420 vrouwen (70 %) per jaar kanker krijgen door dit type virus. Er geen 200 aan overlijden maar 140. De gewone lezer denkt daar misschien niet bij na, daarom vind ik het toch een vorm van 'overdrijving/misleiding". 140 vrouwen per jaar komt neer op 0,0002% van de vrouwelijke Nederlandse bevolking (= 16.000.000 :2 = 8.000.000 - 1.000.000 (laten we zeggen dat dat meisjes beneden de vaccinatie-leeftijd zijn...(heel ruim genomen denk ik), dan blijven er nog 7.000.000 over) = dus 0,0002%.

Misschien een vreemde vergelijking, maar misschien zou u beter (om doden te voorkomen) elke vrouw het rijbewijs af kunnen pakken. Volgens het CBS vallen er aanzienlijk veel meer doden onder vrouwen in het verkeer. Vanwaar is dan besloten tot algemene vaccinatie voor deze ziekte (waar al goede controle op bestaat en die toch ook nodig blijft?)

En dan heb ik het nog niet eens over de kosten die de vaccinatie met zich meebrengt..(1.000 euro per kind! = 3.8000.000 euro toch? Staat dit in verhouding tot alle andere noden in de samenleving?

Dan de voorkant van van de folder 'prik en bescherm, voorkom baarmoederhalskanker'...beseft u dat er heel veel mensen zijn die zo'n folder helemaal niet verder lezen en denken 'het zal wel goed zijn en dus volledig op u als overheid vertrouwen? Vervolgens dus er maar gewoon in meegaan? Ik denk dat u dat wel beseft en dat vind ik niet eerlijk.

Als de kinderen ook zelf moeten kunnen beslissen zou het op zijn minste zo moeten zijn dat er ook melding wordt gemaakt van kritische geluiden op deze vaccinatie, vergezeld van een goede kritiek-site op internet in uw folder!.U laat alleen uw mening weten en dit als overheid. Ik ben van mening dat je alleen een goed besluit kan nemen als je zowel de vóórs en tegens weet.

Wanneer u ook in uw folder zegt dat een kind wettelijk bevoegd is zelf te beslissen (dus ook zonder instemming van ouder of voogd), waar ze natuulijk recht op hebben, vind ik dat uw folder zeer ontoerijkend is! Zoniet eenzijdig.

Een kind van die leeftijdsgroep gaat niet zelf zitten 'pluizen' op internet. Dat zou u moeten weten!

Gelukkig zijn mij en mijn kinderen twee handen op één buik...maar ik moet er niet aan denken dat mijn dochter met alleen uw voorlichting een besluit moest nemen!

Liesbert
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:23

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Liesbert »

Als dit niet duidelijk is, weet ik niet meer.

Liesbert
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2009 18:23

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Liesbert »

Het zal mij trouwens benieuwen of je een antwoord krijgt, en zo ja, hoe dat antwoord luidt.

Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt via dit forum.

groetjes

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door eeliane »

Wellicht een manier vd farmaceuten om geld te verdienen, gewoon een ziekte zoeken waarbij je zoveel mogelijk, jonge mensen, kunt gaan vaccineren via het Rijk.
Kassa!
En dat het niet helemaal uitgetest is, ach wat maakt t uit, eigenlijk weet niemand wat het nou voor werking heeft en de schadelijke gevolgen, dat zien we dan wel weer toch heren farmaceuten, geld is nu binnen...

Maar als je alle onderzoeken en werking buiten beschouwing laat en dat moet je eigenlijk doen bij deze afweging.
dan blijkt dus dat je kind moet worden ingeent voor een ziekte die ze later kan krijgen waar er maar 200 per jaar aan overlijden( waarvan 100 die nooit een uitstrijkje hebben laten maken en die wellicht voorkomen hadden kunnen worden) en waarvan de vaccinatiewerking duidelijk onbekend is. Want hoelang werkt het, 5 jaar? 10 jaar? hoe bepaal je dat? en dan weer massaal (tegen betaling) inenten?
Vind dit vaccin een schreeuw in de ruimte, geen houvast en met een dubieuze toekomst.
Laatst gewijzigd door eeliane op 04 mar 2009 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »


Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Da silva »

Oeps,te laat!

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.goedgevoel.be/gg/nl/74/Gezon ... eren.dhtml
citaat:
Kritische stemmen
Maar er zijn kritische stemmen. Eerder al stelde dokter Herman Moeremans van het Syndicaat Vlaamse Huisartsen (SVH) dat, puur wetenschappelijk bekeken, het plaatje niet helemaal klopt. "Van de beschikbare vaccins zijn onderzoeksgegevens bekend tot vijf à tien jaar na de toediening. Het is dus misschien voorbarig om nu al een verhaal te vertellen over levenslange bescherming."

Geen zekerheid
Dokter Peter Van Eyken van het Ziekenhuis Oost-Limburg begrijpt niet dat er zo weinig vragen worden gesteld bij de vaccinatieplannen. Als anatoom-patholoog houdt hij zich dagelijks bezig met het onderzoek van preventieve baarmoederhalsuitstrijkjes. "Of de HPV-vaccinatie deze kanker daadwerkelijk zal voorkomen, moet nog bewezen worden."

"Er gaan minstens tien jaar overheen tussen de HPV-infectie en het ontstaan van kanker. Tot nu toe is alleen bewezen dat het vaccin de vermoedelijke voorloperletsels zou voorkomen. Om zeker te zijn of vaccinatie het beoogde effect zal bereiken, is dus veel meer tijd nodig. Het is in elk geval misleidend om te spreken van een 'vaccin tegen baarmoederhalskanker'."

einde citaat.

lees ook op dee links:
http://www.wanttoknow.nl/nieuws/indrukw ... accinatie/


http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/boe ... industrie/

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door puma73 »

zo tulliofan,

weer bezig met stemmingmakerij. jij moet daar eens mee ophouden en terugkomen als je een eigen mening hebt.

jij kwakt zonder enige achtergrondkennis vanalles op de diverse sites. het betere knip en plakwerk, daar ben je goed in, maar een eigen mening ten toon spreiden ho maar.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door Tullio fan »

lees ook eens op deze link:

http://www.ntvg.nl/publicatie/onvoldoen ... 8/volledig
Onvoldoende gronden voor opname van vaccinatie tegen Humaan papillomavirus in het Rijksvaccinatieprogramma

I.M.C.M. de Kok, J.W.W. Coebergh, J.D.F. Habbema, M.J.E. Mourits en F.E. van Leeuwen
citaat:
Baarmoederhalskanker is een ernstige ziekte, maar is in Nederland in de laatste decennia, en ook nog in de laatste jaren, steeds zeldzamer geworden. In 2005 werd bij 687 vrouwen de diagnose ‘baarmoederhalskanker’ gesteld en in 2007 stierven 204 vrouwen als gevolg van deze ziekte (bron: Nederlandse Kankerregistratie; http://www.ikcnet.nl). Dit betrof onder de vrouwelijke populatie 0,3% van de totale sterfte en 1,8% van de sterfte onder de 50 jaar (bron: Centraal Bureau voor de Statistiek; http://www.cbs.nl). einde citaat.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: De HPV vaccinatie. (baarmoederhalskanker)

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Ik heb ook gelezen dat ze al begonnen zijn met de vaccinatie....en dat ondanks dat er niet zolang geleden in de krant stond dat er plannen waren.

Ik heb vroeger in mijn jeugd de cellen gehad die baarmoederhalkanker veroorzaken, en de huiarts heeft mij toen uitgelegd dat het gaat om een bacterie die mannen van nature onder de voorhuid dragen en dus overdragen aan de vrouw. Wat ik daarom niet gebgrijp is waarom alleen meisjes gefaccineerd worden, als het bekend is dat vooral jongens de veroorzaker zijn van al deze ellende. Hoe willen ze het virus uitroeien door op deze manier.

Ik vind het zowiezo helemaal niks dat ze dit, zonder te weten óf het écht werkt doen. Kost veel en levert misschien wel helemaal niks op.....ja...het kan zelfs zo erg zijn dat, omdat vrouwen denken..."in ben gevaccineerd, dus ik loop geen gevaar meer.." zich niet laten testen, ook al behoren ze tot een risicogroep

Gevaarlijk dit. écht link.

Moeders die hun dochter hieraan wilden blootstellen...NIET DOEN !!! ( ik heb zelf een dochter van 18, en no way dat ik dit zou toelaten. Vrij maar lekker met condoom, dat werkt priema ! )

Gesloten