LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Make it Easy stoppen met roken.

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:
Toch moet ik weer sorry zeggen, want je hebt mijn berichtje niet gelezen.
Ik hoef geen sterkte, maar sinds 8 jaar ben ik het kwijt!
:oops: oh nou moet ik sorry zeggen inderdaad niet goed gelezen maar eh...toppie tennis dat je het niet meer hebt vind ik fijn voor je :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@tennis en tiptoo

balen dat jullie dit dus hebben of hebben gehad! tennis 8 jaar terug,
tiptoo merk je al beterschap?
als het aanhoud kan je ook door een manueel na laten kijken,ik heb ook heel veel extra duizelingen en oorsuizen omdat er een wervel even niet goed zit...
het is maar een optie hoor,bij mij is het heel normaal....

bij mij helpt de betahistine 60% haalt de rand dus weg...niet helemaal,maar net ddat je niet misselijk wordt zeg maar...
ach ja de pillen.....het is niet anders.

misschien gekke vraag?kan het te maken hebben met mindere roken?ja dat weet ik dus echt helemaal niet he?komt ineens bij me op?
misschien heel stom??

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tennis »

@tiptoo
Ik krijg echt voor het duizeling zijn betahistine voorgeschreven, met de bijhorende reeds aangesproken oefeningen.
3 pogingen gedaan, om de pilletjes te laten, maar steeds weer problemen gehad.
Ik heb er een jaar nodig gehad om er af te komen, van de duizeligheid en de pillen.
Maar ik ben een bijter, dus volhouder wint.
succes voor jou.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tiptoo »

@ rozemarijntje het gaat gelukkig beter minder duizelig de oefeningen helpen gelukkig.

@ tennnis dank je wel , ik weet het de aan houder wint. ook met de peuken zit ik nu op maar 9 per dag dat moet ook eraf , dus voor beiden zowel rozemarijntje en tennis bedankt :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@tennis,bij mij is het puur chronisch en ik kan niet eens de oefeningen doen,zeg maar chronische ontsteking evenwichtsorgaan,dus 3x16 mg..wat ik al zei haalt de scherpe randen weg,en als dan de nek ook nog niet eens goed zit wat elke week zo is...dan is het helemaal erg,dan is het evenwicht helemaal van slag,dan kan ik niet eens in de auto zitten naast mijn man...dan ga ik over de giegel..jullie snappen wel wat ik bedoel he?
gelukkig is het bij jou weg!!en ook gestopt met roken toch??

@tiptoo...tuurlijk daar zijn sommige hier voor ,om elkaar te helpen.. :D en niet om ruzie te zoeken.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: thanks rozemarijntje je bent inderdaad niet op een forum voor ruzie, komt goed :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sorry tiptoo ff de fut niet gehad om te coachen, :evil: maar hoe gaat ie?
nee ik ben er niet om ruzie te zoeken,alleen ja soms kunnen dingen verkeerd vallen die je niet zo bedoeld en soms ben je het echt niet eens met iemand,klaar en dan zeg ik wel mijn mening dat doet iedereen toch?
maar ik ben hier meer om mijn ervaringen en medeleven te tonen en niet voor gezeur...is het leven al kort genoeg voor....

dus hoeveel zit je nu..hou je het nog bij 9?of weer meer?
hoe gaat het met de duizelingen?

hou vol he....staat staat staat ik spek je niet ;-)volgend jaar 25ct boven op een pakje..krijgen jullie niet van mij..denk zo :D

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: hoi rozemarijntje had je al gemist , ach iedereen heeft zijn mening en je ken niet altijd met iemand eens zijn toch? zou ook saai worden hier.

ik ben de staatskas nog steeds aan het verminderen alleen zit ik soms nog op 11 peukjes is ook niet veel maar krijg zo'n honger zonder peuk :mrgreen:

duizeligheid is gelukkig door de oefeningen minder geworden dus hoop dat het eens helemaal wegblijft. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hooi hoi

ja daar ben ik weer,het is ff rot nu,koude weer voor mij,is even niet goed,na het hele warme weer van 2,5 terug...dat voel ik in alle vezels zeg maar :wink:

maar gaat goed toch...als je het zo vol kan houden vind ik dat je niet verkeerd bezig bent,beter als een heel pakkie! :D
oh gelukkig je duizelingen,ben vanmorgen naar tandarts geweest dan moet ik achterover liggen en dat is voor mij al een crime...misselijk gelijk,erg he....
ach er zijn ergere dingen....
ja dat hoor je vaak dat mensen gaan eten ipv roken,makkelijk gezegd maar veel kauwgom bij de hand hebben,...anders kom je 10 kg aan,daar zit je ook weer niet op te wachten,het schijnt dat roken je stofwisseling versnelt...

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tiptoo »

hoi rozemarijntje is niet fijn dat je last hebt met de kou nu , hoop dat het minder bij je wordt.

ik zit nog steeds op 9 peukjes maar snoep gelukkig niet maar volhouden is echt moeilijk vooral als je ergens spanning over hebt :mrgreen: maar dan denk ik altijd maar niet de staatskas bijvullen :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:hoi rozemarijntje is niet fijn dat je last hebt met de kou nu , hoop dat het minder bij je wordt.

ik zit nog steeds op 9 peukjes maar snoep gelukkig niet maar volhouden is echt moeilijk vooral als je ergens spanning over hebt :mrgreen: maar dan denk ik altijd maar niet de staatskas bijvullen :mrgreen:
Dat is al een tijdje met 9 peuken, dus zouden wij niet eens naar 8 gaan?
Het is zo veel mensen gelukt, en jou lukt dit ook.
Maar zoals mijn slogan is:
Volhouder wint!

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door aquino »

Bij een tegenslag grijpt men vaak weer naar het rokertje.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:
Dat is al een tijdje met 9 peuken, dus zouden wij niet eens naar 8 gaan?
Het is zo veel mensen gelukt, en jou lukt dit ook.
Maar zoals mijn slogan is:
Volhouder wint!

ik doe mijn best tennis vind het alleen onvoorstelbaar moeilijk die drang te weerstaan maar eens komt het hoop dit jaar nog. dank je :wink:

@ aquino , klopt dat is gauw dat je weer naar een peuk grijpt helaas.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@tennis,ik vind het van jou ook knap dat je zo gestopt bent en dus je weet hoe moeilijkj het is,ik niet?

@ tiptoo...nou het wordt alleen maar erger nu bij mij...helaas winter he.maakt niet uit,ik wijt niet uit anders krijg ik van vogels enz op mijn kop.
bij profiel van mij staat al een hoop,
ja je zit idd al een tijd op het zelfde,maar dat is beter dan dat je naar meer grijpt,toch?en ik denk dat als je een hele tijd ,ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent en hoe lang je gerookt hebt...dan hoort het biij je leven,dan is het heel makkelijk om ff een sigaretje te pakken,bakkie koffie,peukie..hey gezellig en dat mis je...ik ben niet anders gewend...ik neem een pil ihihihi sorry grapje...
nee ja ik neem thee of koffie en ik ben da niet gewend,ik kan gewoon gezellig kletsen zo en dat moet je afleren en dat is gewoon moeilijk...
we gaan er voor dat je voor 1 jan er van afbent..schone lei! afgesproken...
:D

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tiptoo »

:mrgreen: ik doe mijn best rozemarijntje en zo gezellig vind ik een peuk niet hoor , tis meer de verslaving :wink:

ik hoop dat jij minder pijn hebt deze winter dus dat het niet te koud wordt , zo zie je elk mens heeft wat maar bij jou is het niet te verhelpen , bij mij wel, dank je :wink:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tiptoo »

@tennis had jij tijdens de duizelingen vaak last van misselijkheid dat heb ik namelijk nog wel terwijl de duizeligheid weg is, ken je dan beter die bethahistine dan innemen?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tennis »

Ja, dat is het symptoom.
Ik weet niet hoe je bij de kno arts bent getest, maar ik heb de test moeten doen.
Er wordt afwisselend koud en warm water in het oor gespoten.
Ik had het niet, maar sommige mensen moesten bij deze test zelf braken.

Je mag de bethahistine niet alleen innemen als je duizeling bent, maar dagelijks.
Het afbouwen moet er ook geleidelijk zijn, want ik had het al geschreven, dat ik verschillende pogingen heb moeten doen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik heb een gehoor test gehad die was goed en daarna heeft de KNO arts bij mij vuil uit het oor gestofzuigd zoals hij zei en ik moest dan die bethahistine laten staan want ik vroeg naar die misselijkheid en daar wou hij de volgende keer op terugkomen maar het belemmert mij bij sporten ik word steeds straal misselijk, dan ken ik het toch beter weer slikken? ik heb het wel in huis en hij heeft ook nog in mijn keel en neus gekeken en dat was ook goed , maar sinds ik met die bethahistine ben gestopt ben ik steeds zo misselijk waardoor ik dus met sporten vaak moet stoppen terwijl ik daar juist ontspanning in vind.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:ik heb een gehoor test gehad die was goed en daarna heeft de KNO arts bij mij vuil uit het oor gestofzuigd zoals hij zei en ik moest dan die bethahistine laten staan want ik vroeg naar die misselijkheid en daar wou hij de volgende keer op terugkomen maar het belemmert mij bij sporten ik word steeds straal misselijk, dan ken ik het toch beter weer slikken? ik heb het wel in huis en hij heeft ook nog in mijn keel en neus gekeken en dat was ook goed , maar sinds ik met die bethahistine ben gestopt ben ik steeds zo misselijk waardoor ik dus met sporten vaak moet stoppen terwijl ik daar juist ontspanning in vind.
Natuurlijk heb je er last bij het sporten, omdat je ook het hoofd beweegt.
Ik weet niet, wat de beweeggronden zijn van de kno, maar ik zou voor mij zelf, toch de weg kiezen, om zo min mogelijk last van de misselijkheid te hebben, dus helaas weer slikken.
Met de pillen en de oefeningen, lukt het wel, maar het is en blijft vervelend.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Make it Easy stoppen met roken.

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:
Natuurlijk heb je er last bij het sporten, omdat je ook het hoofd beweegt.
Ik weet niet, wat de beweeggronden zijn van de kno, maar ik zou voor mij zelf, toch de weg kiezen, om zo min mogelijk last van de misselijkheid te hebben, dus helaas weer slikken.
Met de pillen en de oefeningen, lukt het wel, maar het is en blijft vervelend.
dank je tennis , ik heb net weer 1 pil alvast ingenomen ik wil namelijk wel blijven sporten dan ontspan ik tenminste , en weet ook de beweegredenen niet van die kno arts moet op 29 oktober weer terug komen dus tot die tijd slik ik die bethahistine weer want ik wil mijn dingen blijven doen ,bedankt. :wink:

Gesloten