LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten Tuin

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
ZoekenNaarHovenier
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2009 09:28

Kosten Tuin

Ongelezen bericht door ZoekenNaarHovenier »

Beste Allen,

weet iemand de gemiddelde kosten (of waar ik deze kan vinden op internet) per m2 voor een tuin van ca. 1.000 m2, uitgesplitst naar
- ontwerp
- aanleg
- onderhoud

Uitgaande van een normale tuin?

Alvast bedankt

Groet

Edhdesign
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2009 14:49

Re: Kosten Tuin

Ongelezen bericht door Edhdesign »

kijk eens op marktplaats onder tuinaanleg.
staat 1 hele goeie bij uit alblasserdam.

raijmond
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:14

Re: Kosten Tuin

Ongelezen bericht door raijmond »

weet iemand de gemiddelde kosten (of waar ik deze kan vinden op internet) voor een voor een nieuwe auto, rekening houdend met
- kleur
- onderhoud
- trekhaak

Uitgaande van een normale auto ?

stuur dit bericht eens naar een dealer, welk antwoord verwacht je dan?

een tuin van 1000 m2 kan varieren tussen € 10.00 p/m2 en €1000,00 p/m2
en dan heb ik het over een normale tuin.
iets meer info is toch wel belangrijk

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Kosten Tuin

Ongelezen bericht door ron1 »

Ligt er aan wat de klant wil, 1000m2 is een aardige lap grond, wil ie het met fonteinen en degelijke bestrating er doorheen, dan kan je toch al snel rond de 30.000 euro komen.....ik ben vermoedelijk nog goedkoop....voor zon project zou ik minimaal 5 offertes OP MAAT laten maken, wat is het ontwerp en welke materialen gaan er gebruikt worden zijn essentiele info.

hafeenst
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2009 16:17

Re: Kosten Tuin

Ongelezen bericht door hafeenst »

Ben op internet een stelpost tegengekomen van €600 / 15m2. Mijn tuin is gelukkig wat kleiner ;-)

graszaad kost ongeveer €250 voor 1000m2

WYD
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2010 23:01

Re: Kosten Tuin

Ongelezen bericht door WYD »

Ontwerp is meestal gratis als de aanleg door dezelfde partij uitgevoerd wordt. Alleen ontwerp ligt meestal bij een goeie tekenaar tussen de €250,- en €500,- voor een tuin van dit formaat zonder noemenswaardige bijzonderheden.
Aanleg en onderhoud hangt van de materialen af. Bruto uurprijs ligt rond de €40,-, maar dit is afhankelijk van de grootte van het bedrijf en de drukte in het seizoen. Ook kan er nog machineuren bijkomen.
1000m2 aanleggen met een combinatie van bestrating en beplanting, zonder verlichting, elektra, besproeiïngsinstallatie en dergelijke zal gauw op €25.000,- uitkomen.
Huidige grondsoort is ook van grote invloed op de prijs voor aanleg en onderhoud.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kosten Tuin

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb ooit een bijdrage geleverd aan een zogenaamd onder architectuur ontworpen tuin die 70.000 euro moest kosten, iets verder in de straat werd een tuin van exact dezelfde grootte voor 5000 euro aangelegd, ook door een hovenier.

En die tuinen waren heus geen 1000 m2.

Het is dus wat je wilt.

Waarbij een hoge offerte niet per definitie een mooie en kwalitatief hoogwaardige tuin betekent. Zal verder maar niet op die tuin van 70.000 euro ingaan, ben na 2 weken niet voor niets gestopt met die zelfbenoemde tuinarchitect. :wink:

Gesloten