LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
fleurennav
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2009 05:39

verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door fleurennav »

Meisje van 6 jaar wil graag kittens van haar allerliefste siamees grootbrengen. Ouders temmen in en helpen met het zoeken naar een vergelijkbaar ras op Marktplaats. Adverteerder SjefvB belooft dat ontsnappen niet mogelijk is! Op 27 febr bij het ophalen van de poes volgens afspraak blijkt onze Zaza niet in de woning te zijn. De kater Evert wel! Langzaam dringt tot mij door met wat voor vreselijk nieuws ik thuis moet komen.

Vijf personen hebben verklaart dat S. niet in het bezit was van een Siamees poes. Ook bij de dierenarts waar S. met Evert bekend is zijn daar geen correcte gegevens over. Wonderlijk genoeg mailt S. bijna vier weken later vanuit Gertruidenberg naar een vrouw in Friesland: "mijn kater heeft al zeker 10 nestjes op zijn naam staan nog niet bij mijn eigen poes maar dat duurt niet lang meer ze is nu zwanger!" en: "ik ben benieuwd wat de kittens zullen worden ik hoop dat r siameesjes tussen zittenmaar als het zover is kan ik r meer over zeggen ze krijgen geen stamboom mee"


Via Mp: 'siamees kater onze poes kregen we niet meer terug' (en al onze adv.) zijn er meer dan vierduizend lezers en heel veel berichten binengekomen, waarbij iedereen het er overeens is dat dit echt héél erg is wat S. gedaan heeft. Zowel voor mijn dochtertje, maar ook voor de poes!

Op de vraag van de vrouw uit Friesland :"wat voor kleur heeft de as moeder dan? Is zij ook een point?" Mailt S. twee foto's van een dekkende kater (!) en een poes met de tekst: "kijk zelf maar."
S. die met kater Evert bekend is bij zijn dierenarts in Geertruidenberg,heeft geen entingboekje van een siamees poes op zìjn naam met entingdata en stempels van zìjn dierenarts! Dat boekje ligt hìer, nààst de stamboom en onze poes is wèl bekend bij ònze dierenarts! Waarom heeft de politie geen aktie ondernomen nadat ik op 30 maart aangifte mocht doen van verduistering?
Het enige dat ik weet is dat het onderzoek nog loopt.
Wel heel moeilijk als ik de datum van 1 mei zo dichtbij zie komen waarop de kittens zouden kunnen worden geboren!

Twee allerte personen hebben aangegeven dat de poes op deze foto's NIET van S. kan zijn! Eén van de twee geeft daarbij aan dat het hààr poes is die bij S. in de woning is geweest!

Ook een persoon die vrienden van S. tegen is gekomen in de woning van S. verlaarde: "Ze waren erg enthousiast over mijn poes. Ze dachten zelf ook na over het aanschaffen van een siamees poes. Ze wilden graag meer weten over het nestje en het fokken van katten. Ook gaven ze aan dat de kater Evert regelmatig bij hun thuis over de vloer kwam als S. er niet was."

S. heeft ook aan meerdere personen het verzoek gedaan om een kitten-poesje uit het nest over te nemen. Ook de vraag of de gast-poes misschien te koop was werd wel geoppert.

Het is al met al wel een hele lage streek om als adverteerder van een dekkater op deze wijze aan een poes te komen om zo met de verkoop van de kittens gemakkelijk aan geld te komen.
Het is voor zover ik alle reacties naast elkaar leg nog nooit binnen de siamees en aanverwante rassen voorgekomen!!

Het vertrouwen in de mens is bij mijn dochtertje heel erg geschaadt !
Ik kan er nog steeds niet tegen als ik haar woorden nog in m'n hoofd hoor toen ik vanuit Geertruidenberg terug kwam: "Waar is Zaz?"
Wat een vreselijk moment! wat een vreselijke herinnering!
Toen ik moest zeggen :"Meisje, ik heb Zaz niet teruggekregen van die meneer. "

Zou zijn werkgever DLPACK.COM Rijen/Oosterhout het niet vervelend vinden om zo iemand in dienst te hebben ? Lijkt me wel.

Lees op katten prikbord voor de mails van S.
of op advocaten prikbord en laat mij hopen nu ik zoveel informatie hier thuis heb liggen, dat dat laatste stukje nog gaat lukken om S. te laten vertellen waar hij onze Zaza heeft zitten !!!!!!!

Bedankt voor het lezen en laten we hopen dat het goed afloopt!
En Snel!
Debby

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Volstrekt onbegrijpelijk verhaal. Is die poes nu wel of niet gedekt ? Of is dat niet de vraag ?

fleurennav
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2009 05:39

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door fleurennav »

Lang - zaam lezen, Sjoegel!

Hoe kan iemand (S.!) die géén poes hàd, toen ik

ònze siamees daar bracht, maar ook niet meer terug kreeg !

bijna vier weken làter naar iemand mailen:

" mijn poes is zwanger van mijn eigen kater "

Dat hij geen siamees poes had, is door vier mensen bevestigd!

Dùs heeft hij ook geen paspoort van die siamees (onze siamees) en is

zij ook niet bekend bij zijn dierenarts zoals de kater Evert! (zijn kater!)

Maar als je vragen hebt, mail dan rechtstreeks !

En of ze wel of niet dragend is geworden is voor ons volstrekt

ondergeschikt aan de vermissing. Vindt jij dat belangrijk????

debby

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kun je niet een andere poes kopen die er heel veel op lijkt ? Want het lijkt erop dat je poes niet meer terug komt. De politie zal ook wel wat anders te doen hebben dan achter een zoeke poes aan gaan.

fleurennav
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2009 05:39

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door fleurennav »

Blijf hier weg, je hebt geen doel, geen vriendschap
en van die naam kom je nooit meer af. EINDE

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als je kan aantonen dat de desbetreffende Siamees van jou / je dochter is - boekje/paspoort plus verklaring eigen dierenarts - waarom doe je dan geen aangifte?

En als je wel aangifte gedaan hebt, waarom doet de politie niets?
(Wat voor verklaring geven ze om maar niets te ondernemen?)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik probeer een oplossing voor je te bedenken wanneer de politie niets wil doen. De asiels zitten vol met gratis katten. Ik weet ook nog een nestje noord chileense naaktkatten. (ze hoeven geen broekjes aan :wink: ) als dat wat is hoor ik het wel. Die zijn niet gratis want ze zijn heel zeldzaam.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door Soraya »

was die dekkatereigenaar aangesloten bij een kattenvereniging? Zo ja, dan direct deze vereniging op de hoogte brengen.
Heb je hulp gehad van de fokker van jouw poes bij het zoeken naar een kater?
En waarom op marktplaats gezocht? (staat vol slechte broodfokkers, is velen hun ervaring)
Ik had uit jouw andere topic begrepen dat de poes niet gechipt (en geregistreerd) was op jouw naam?
Heb je (beiden) een dekkontract getekend, zodat je wat meer op papier hebt staan?

MIsschien kan je je vraag bij het forum van kattenplaza.nl neerleggen, en dat hier iemand je misschien beter kan helpen. Hier zitten meer mensen op, die heeel veel kennis hebben.

frederique444
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 nov 2008 08:19

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door frederique444 »

Vraagje; is jullie poes gechipt? Dan is het nl. heel makkelijk te bewijzen dat ze van jullie is. Wat doet de politie hieraan? Sommige mensen zouden verboden moeten worden dieren te houden! En sommige reacties snap ik niet zo goed, hoezo een andere poes aanschaffen? Daar vervang je je lieverd toch niet mee, en dan daarbij, wie wordt en nou onrecht aangedaan en waar is het recht in Nederland!
Ik voel met jullie mee, sterkte!

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door Soraya »

deze poes is niet gechipt. (als ik het goed begreep van een ander forum)

Maar er is al een tijdje niks geen reacties gekomen op de andere vragen.

Tevens is er op marktplaats helemaal niks meer te vinden hierover, want het stond ook in de advertenties.

oeht21
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2009 11:04

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door oeht21 »

ofdat een poes of kater gechipt maakt niet uit want dat is geen bewijs dat die poes van jou is.
maar ik vind het belachelijk dat die man deze poes heeft gestolen (want dat is duidelijk zat) en ik zal dan ook als ik u was gewoon terug gaan aanbellen en als hij opendoet gewoon naar binnen stappen je poes pakken en weg gaan (zorg dat je je man mee neemt je weet maar nooit tegenwoordig).
want als iets van jou gestolen word mag je het ook weer terug halen :D

frederique444
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 nov 2008 08:19

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door frederique444 »

ofdat een poes of kater gechipt maakt niet uit want dat is geen bewijs dat die poes van jou is.


Hier ben ik het niet mee eens, al mijn katten zijn gechipt. Je moet wel even de moeite nemen dat ook te registreren, dat kost je 4.50 per kat, een schijntje als je weet hoeveel een raskat kost. Je hebt dan wél bewijs dat het dier van jou is!
Met die registratie sta je in elk geval iets sterker.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het registreren bij NDG is geen bewijs van eigendom.

Het feit dat u weet welk chipnummer uw kat heeft en dit in combinatie met een dierenpaspoort maakt uw bewijs van eigendom sterker.

Bij rashonden is bewijs van eigendom gemakkelijker. Bij de stamboom zit een eigendomsbewijs waardoor u kunt aantonen dat de rashond uw eigendom is.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door Soraya »

bij katten met stamboom wordt ook een eigendomsbewijs afgegeven. En sommige fokkers laten direct de chipcode meesealen op de stamboom.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door ron1 »

Is/was het nu een kat of een poes ? En wat heeft dit beest gedaan met die hamster zei u ? Dit ten eerste, snap er niets meer van, leg uit !!

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door Soraya »

Het is maandagochtend, dus nog een beetje vroeg....
het gaat om een poes, en nergens wordt er gesproken over een hamster. Misschien kan u dit even toelichten?

frederique444
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 nov 2008 08:19

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door frederique444 »

Hoezo is de chip geen eigendomsbewijs?
De registratie staat in ieder geval op je naam en adres, Ook is het gebruikelijk bij de fokker van een raskat een koopovereenkomst/contract te tekenen. Dat is in feite je aankoopbon.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door Soraya »

ten eerste is dit dier niet gechipt.

Daarbij zijn niet alle dieren geregistreerd op de juiste eigenaar. Vaak zat staan ze op de fokkers naam.

Tevens is de stamboom en eigendomsbewijs wat erbij hoort, het bewijs dat het dier van jou is. Maar het is moeilijk aan te tonen verder dat dat dier het juiste dier is. Een chip vergemakkelijkt het. Zeker als het gechipt is, en dan ook op de stamboom vermeldt (met nummer).
Maar dat is bij dit dier niet het geval.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door ron1 »

Als u zo zeker bent van de zaak, waarom gaat u niet naar de pliesies ?

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: verduisteringMAN 26 PAKT SIAMEES AF VAN MEISJE6!

Ongelezen bericht door Soraya »

ten eerste ben ik dus niet de eigenaar zoals je had kunnen weten als je goed gelezen had.
Maar het blijkt dat dit al een minder sterke kant van je is....

Gesloten