LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten zwemles

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door plumber »

Is voor mij eigenlijk nooit een probleem geweest.
Ik gaf ze zelf les.Was goed voor mijn conditie en goed
voor de kinderen.Overheid is onbetrouwbaar dus zo zal
het ook wel met zwemmen zijn.Maar ja tegenwoordig willen de
ouders niets meer met de kinderen doen en moet het maar betaald
worden van het geld wat nodig is om de mensen die het
land weer opgebouwd hebben te verzorgen.Heb al gelezen dat ze
die ouderen maar in die lege cellen moeten doen dan
hebben ze een betere verzorging als nu.
Nederland gaat naar de k loten.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Neem een biertje, drank maakt meer goed dan kapot kan gaan :?

Maar ik heb mijn A en B diploma ook met schoolzwemmen gehaald, dat is ruim 30 jaar geleden.

Kunnen zwemmen is van levensbelang, waarom zouden ze dat niet op school leren, waarom zijn al die andere vakken 'belangrijker' ?

Je gaat toch ook niet rekenen afschaffen ? Kan ik mijn kind ook wel zelf leren. Ik kan ook een rekenmachine kopen.

Het spijt me, maar ik heb nog geen enkel goed argument tegen schoolzwemmen gehoord.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door mar42 »

Mijn beide kinderen hebben hier op de basisschool vanaf groep 3 t/m groep 5 schoolzwemmen gehad. En ze kregen 1 keer in de week bovenop de gymlessen zwemles.


Je kan je kinderen zelf zwemles geven, maar daarmee hebben ze geen diploma. Hoe wil je dan aantonen dat ze kunnen zwemmen, een diploma is vaak wel belangrijk.

En dat het geld beter besteed kan worden aan de zorg voor ouderen in verzorgings tehuizen, slaat nergens op natuurlijk.

stofzuigertje

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Sorry collega's,

De vraag was niet schoolzwemmen maar de kwaliteit zwemles!

Hoewel ik voor verplicht schoolzwemmen ben, ik begrijp de kosten.

Maar de vragen steller had klachten die niet behandeld werden over de lessen en sterk wisselende leraren en daar kan hij beter mijn antwoord volgen, als klagen in bad niet helpt de gemeente vragen want die betalen veel subsidie en willen dit niet graag verspillen.....

Als je iets wilt bereiken, betere lessen of school zwemmen?
De gemeente raad verkiezingen komen er weer aan en ze maken nu al plannen hoe ze campagne gaan voeren dus vraag de politiek!
Liefst meerdere partijen want ik blijf in dit geval graag even zweven.....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door kweenie »

Stofzuigertje, niet elk zwembad krijgt gemeentelijke subsidie en vaak worden zwemlessen ook nog door een andere organisatie gegeven, die wellicht ook niet gesubsidieerd is.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door plumber »

Geplaatst op 22 Jul 2009 23:26 door Ouwe aap


--------------------------------------------------------------------------------

Neem een biertje, drank maakt meer goed dan kapot kan gaan

Maar ik heb mijn A en B diploma ook met schoolzwemmen gehaald, dat is ruim 30 jaar geleden.
Kunnen zwemmen is van levensbelang, waarom zouden ze dat niet op school leren, waarom zijn al die andere vakken 'belangrijker' ?


IK vind zwemmen belangrijk en als ze dat op school niet krijgen
dan doe ik het zelf.Maar tegenwoordig kunnen de mensen niets meer
zelf.
Wat die A en B diploma aangaat heb ik ook en ook nog C.
Alleen bij het zoeken naar werk heeft een baas er nog nooit naar gevraagd.
Wat dat biertje ermee te maken heeft is mij een raadsel.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

IK vind zwemmen belangrijk en als ze dat op school niet krijgen
dan doe ik het zelf.
Mee eens, maar zoals ik al zei, schaf het rekenen dan ook maar af, dat kan ik ook zelf.
Maar tegenwoordig kunnen de mensen niets meer
zelf.
Sommige niet, maar dat is het punt niet. Ik denk dat de kwaliteit van schoolzwemmen hoger kan liggen dan privé.
Wat die A en B diploma aangaat heb ik ook en ook nog C.
Alleen bij het zoeken naar werk heeft een baas er nog nooit naar gevraagd.
Wat is nou je punt ? Diploma's zijn niet belangrijk ? Maar wel ff trots melden dat je C hebt :wink:
Wat dat biertje ermee te maken heeft is mij een raadsel.
Ik vond je vorig bericht zo negatief, ik dacht dat een biertje zou helpen (dat doet het ook)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door kweenie »

Plumber, drie punten.

1. Zoals iemand anders ook al aangaf, bij privé les krijg je geen diploma. Er zijn plaatsen waar (kleine) kinderen niet mogen zwemmen zonder diploma. Of waar ze alleen in het ondiepe deel van het zwembad mogen.

2. Zwemles wordt vaak niet gesubsidieerd, dus je kul argument dat er "maar betaald moet worden van het geld wat nodig is om de mensen die het land weer opgebouwd hebben te verzorgen" slaat als een tang op een varken.

3. Waarom zou zwemles zo nodig door de ouders moeten worden gegeven en zouden andere vaardigheden wel op school onderwezen moeten worden? Volgens jou redenatie zou je dus je kinderen ook zelf bv. willen leren rekenen en alle andere schoolvakken willen bijbrengen. Is nog goed voor je eigen hersens ook. Waarin verschilt zwemmen van andere dingen?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door plumber »

kweenie en Ouwe aap vind dat jullie toch beter moeten lezen.
Heb ik tenminste op school geleerd.Wat ik bedoel te zeggen
is gewoon dat ze tegenwoordig denken dat alles maar op school
gedaan moet worden en door iedereen betaald moet worden.Mijn kinderen hebben ook schoolzwemmen gehad ik trouwens ook maar
er waren zo veel kinderen dat bijna de helft wel een diploma had en
de rest net kon pootje baden.Ben s'avonds en zaterdags met mijn kinderen gaan zwemmen en ze behoorden tot de eerste helft.Waren
trouwens veel meer ouders die dat deden en was nog gezellig ook.
Dat doen ze vandaag de dag niet meer.En dat bedoel ik.
En kweenie wat je met punt twee bedoeld is mij een raadsel maar ja
ik heb ook maar AJLO (alle jesus lager onderwijs )gehad.En voor de rest
":#@$&*^%@#><:"}}+&*%%$$#@

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

kweenie en Ouwe aap vind dat jullie toch beter moeten lezen.
Heb ik tenminste op school geleerd.Wat ik bedoel te zeggen
is...
Ik begin over schoolzwemmen, ik geef aan dat ik daar voorstander van ben. Ik behoor niet tot die groep die vindt dat alles maar op school gedaan moet worden.

Wat moet ik beter lezen ? Ik ben voor schoolzwemmen, jij kraakt het, ik verdedig het. Ik lees prima denk ik. Maar ik heb dan ook een AJHO genoten :roll:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door kweenie »

Plumber, mijn tweede punt slaat op jou opmerking
"Overheid is onbetrouwbaar dus zo zal
het ook wel met zwemmen zijn.Maar ja tegenwoordig willen de
ouders niets meer met de kinderen doen en moet het maar betaald
worden van het geld wat nodig is om de mensen die het
land weer opgebouwd hebben te verzorgen.Heb al gelezen dat ze
die ouderen maar in die lege cellen moeten doen dan
hebben ze een betere verzorging als nu.
Nederland gaat naar de k loten."

Deze opmerking heeft weinig met zwemles te maken, omdat zwemles vaak niets met de overheid te maken heeft. Dan kun je namelijk over alles waaraan mensen geld willen uitgeven wel zeggen dat door die uitgaven nederland naar de filestijnen gaat.

Chris (de eerlijkevinder)
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:06

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door Chris (de eerlijkevinder) »

Zwemles en de regels die sommige zwembaden er op na houden die er bewust voor zorgen dat een kind niet verder komt.
Zo mag een kind dat goed kan zwemmen niet oefenen in diep water. Dit terwijl er wel van het kind verwacht wordt dat het de oefeningen goed kan uitvoeren.
Ook het eindeloos lang tegen houden van een kind in de voortgang naar een nieuwe groep door het toepassen van een tijdrekkend beoordelingssysteem.
Voorbeeld:
door het gat heen zwemmen (dit kan alleen in diep water)
conditie opbouwen (dit werkt niet als een kind kan staan en lopen)
Duiken (dit mag allen in diep water)
Een kind moet meerdere kerenn een oefening goed uitvoeren maar de oefening wordt slechts om de zes weken getest. (minimaal 12 lessen voor een kind die al veel zwemervaring heeft)
En als je hier dan iets van zegt dan komt de politie erbij om je het zwembad uit te zetten.
Een onvoorwaardelijke ontzegging van de toegang voor drie maanden is het resultaat.
Dit is wat wij mee hebben gemaakt in zwembad de Koploper te Lelystad.
Een juridische procedure kost teveel tijd en geld.
Maar om het nu allemaal over onze kant te laten gaan dat vind ik ook niet passend.
Dan maar doen wat we hebben afgesproken met het zwembad.
Als wij het zwebad uit worden gezet dan halen wij de radio, televisie en de krant erbij .
En we beloven u dat we alles wat we hebben meegemaakt uitgebreid op internet zetten.
Kijk maar op http://www.de-koploper.com of http://www.sportbedrijf.info of http://www.achterbaks.nl

Chris Koeree
Lelystad

zwemlesforum
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2010 12:29

Re: Klachten zwemles

Ongelezen bericht door zwemlesforum »

Nieuw forum alles over zwemlessen: www.zwemlesforum.nl
Zowel bezoekers van zwemlessen (ouders ervan) en branchegenoten zoals zwemonderwijzers kunnen mee debateren over uw ervaring!

Gesloten