LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe smartcards van Canal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
paid
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2009 19:02

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door paid »

Hallo,

ik heb ruim 6-7 jaar geleden *filmnet* genomen en de kabel van UPC/Chello bij de deur afgeknipt vanwege de vele troubles.
Waarom ik erbij vermeld UPC/Chello?
Ik was nog geen jaar bij filmnet het basispakket en filmnet werd overgenomen door UPC onder de naam Canaal Digitaal.

Het eerste jaar koste mij €10 (exl. smartcard), verwerkingskosten noemden ze dat.
2e jaar kreeg ik een rekening van €15
3e jaar één van €24,95
4e jaar €29,95
omdat ik toch €29,95 moest betalen ben ik ingegaan op een basis pakket omgerekend met kortingen voor de eerste jaar €0,00 vanwege de toch al betaalde €29,95
Na een jaar ben ik ingegaan op een aanbod van 2 jaar family-pakket + schotel + smartcard + dubbele LNB + kortingen wat neer kwam op ALLEEN het 2e kontraktjaar €12,95/maand

Nu zag ik begin april (online) dat er tussentijds ONAANGEKONDIGD een prijsverhoging heeft plaatsgevonden, weliswaar van maar €0,55/maand maar toch ONBEHOORLIJK van Canaal Digitaal niet even de klanten daarvan in kennis te stellen.
Halverwege april kregen ook wij 2 nieuwe smartcards (mediaguard3) *OM DE KLANTEN BETER TE KUNNEN BEDIENEN*
Ja, natuurlijk .. zoals een dochtermaatschappij van UPC daar een bepaalde mening over geeft :twisted:
Boven op 2 decoders van Philips werkte de firmware update niet zoals aangegeven op de CD-Site, dus geen juiste zenderzoeksysteem meer en o.a. geen regionale zenders meer.
Maar beneden een nog geen 15 maanden *oude* Thomson decoder die ook al 7 weken lang niet de firmware wilt updaten.

Gemeld aan CD en gemeld op het satellietforum, dat laatste hielp want toen belde CD mij terug en zou op afstand de firmware van mijn 2 smartcards updaten, nadat de thomson aangaf 85% update compleet vond de medewerker het wel genoeg en hing op.
Direkt binnen 2 minuten vóórdat de update geheel klaar was gaf de thomson decoder een errOr aan .... geen volledige update dus.
Weer gaan posten op het satellietforum, gelijk doorgegeven/geschreven op dat forum dat net 5 elke 2,5 minuut mijn TV(s) (met 3 verschillende merken geprobeerd) op standby liet springen en gelijk weer uit zichzelf opstarte op het laatst bekeken kanaal.
2 dagen later springt mijn beeld om iets over 01.00 snachts uit en begint de thomson pardoes weer te updaten .... nu zoals handmatig proberen tot 5-10% en dan wederom een errOr.
Vanaf dat moment kon ik wel weer ongestoord Net 5 bekijken maar geen SBS 6 meer want die sprong elke 2,5 minuut uit en gelijk weer aan.

weer 2 dagen later snachts om ca. 01.00 alles uit en pardoes uit zichzelf updaten, weer tot 5 á 10% en weer een errOr, Nu springt RTL 4 steeds elke 2,5 minuut uit en aan.

Als toch potdorie CD hun beveiliging d.m.v. een nieuwe smartcard wilt verbeteren, dan moet CD toch opdraaien voor alle mogelijke troubles?

Ik kan niet updaten, dus CD kan mij NIET de volledige diensten leveren die ik middels een kontrakt afgesloten heb.

Nu had ik een abonnement op TV-Totaal, en stond een paar weken geleden op de éénerlaatste pagina een stukje over CD , OOK uit naam van de direkteur van CD/UPC dat NIEMAND VERPLICHT IS de gevraagde bijdrage in de vergoeding te voldoen, doet men dat toch dan krijgt men automatisch 3 maanden toegang tot het hele zenderaanbod.

Die 3 maanden gratis kijken geloof ik wel (dus niet), want alles bij elkaar heb ik door nieuwe pakketten etc. nog ca. 5 maanden gratis alle zenders bekijken tegoed.
Bij CD gaan ze er blijkbaar vanuit dat een periode gratis kijken als extra aanbod al ingaat op het moment dat je telefonisch iets afsluit.

Kortom, CD een 100% dochter van UPC dus heeft NIETS geleerd van alle troubles met UPC/Chello.

Ook ik heb weinig andere keuze dan maar te slikken wat ik krijg .... UPC/Chello komt er bij mij niet meer in (ongeacht of ze mij ueberhaubt nog wel zouden aansluiten nadat bijna 5 jaar gedreigd hebben met deurwaarders en gerechtelijke stappen (niet doorgegaan omdat ik tijdig genoeg UPC hoofdkantoor op de kabelweg 1 te amsterdam een aangetekend schrijven gestuurd heb dat ZIJ in gebreke gebleven waren en NIET IK,
ze waren ook zo netjes om dat aangetekend stuk NIET in het dossier van 5 verschillende deurwaarders toe te voegen, de eerste 4 dropen gelijk af en gaven de opdracht onverrichte zaken terug aan UPC, de laatste heeft nog 2 jaar gezeurd (Interim Justitia) totdat ik ze per fax gemaand had met rechterlijke stappen als ze mij nog één keer zouden lastig vallen.

RADAR, kom op .... grijp die graaigraage CD (Canaal Digitaal) bij de kladden en sleur ze op TV in een uitzending en dwing ze een belofte af dat ZIJ verantwoordelijk zijn voor het afleveren van een BETAALD produkt wat GOED werkt.

Ik heb telefonisch al gevraagd of ik met mijn decoders naar een dealer mag gaan de firmware up te laten daten op hun kosten ... uiteraard konden ze daarmee niet akkoord gaan was hun antwoord.
Nu ... dan sturen ze mij toch ook die *GRATIS MONTEUR* uit de reclame die ze op TV maken :idea:

of ...... CD ons in de kouw laten staan, kom op *knappe koppen* , alle software (algoritmes) die gemaakt zijn door mensen zijn te kraken.
Help die duizenden *benadeelden* zodat ze ook waar voor hun geld krijgen :twisted:

paid.

22671
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2008 19:19

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door 22671 »

Lezen jullie de brief wel goed? Staat duidelijk in: Wij vragen uitsluitend een eenmalige bijdrage van € 9,95 voor verwerkingskosten.
En op de kaart staan 2 mogelijkheden om aan te kruisen 1x voor de 9,95 en 1x voor het entertainment pakket, als je dan alle 2 aankruist dan geef je dus akkoord voor het entertainmentpakket, je had dus alleen een kruis moeten zetten bij de 9,95 Goed opletten en lezen dus! Ze vragen misschien wel een bedrag voor extra veiligheid maar je bent altijd nog goedkoper uit dan bij UPC-kabel trouwens deze verhogen de prijzen ook elk jaar weer.
Tot nu toe tevreden over Canal Digital ook geen uitval bij ons.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

Het is van de gekke dat die kaartwissel niet soepel kan verlopen en er problemen door ontstaan . Het feit dat CDS een mediaguard module op de markt heeft gebracht was IS !! om dat de EU het nodig vind dat u met een common interface ontvanger met behulp van een smartcard tv kunt ontvangen >Zodat u niet provider gebonden bent en evt zou kunnen overstappen , en dat willen ze (CDS)niet omdat dan gemakkelijk een andere aanbieder zou kunnen beginnen . En die moet dan ook met eigen boxen komen en dat zou een hindernis voor veel mensen zijn om weer een ontvanger te kopen om te kunnen overstappenEn dat (de mediaguard module geleverd) hebben ze dus gedaan maar die module werkt(vaak) niet omdat ze dAAR GEEN PROVISIE VAN ONTVANGEN EN OOK GEEN ZEGGENSCHAP OVER DE ONTVANGER EN DE MOGELIJKHEDEN. EN DAAROM ZITTEN WIJ OPGEZADELD MET een epg die of niet op de nl zenders werkt of niet op de buitenlandse of gebrekkig .En hun aanbevolen boxen lopen noodgedwongen achter met de mogelijkheden die er zijn Zo kan de HD box van hun nog geen 1080 i afgeven aan de tv en is dus geen HD box

Abonnee
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2007 14:55

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Abonnee »

Heb jaren geleden CD eruitgeschopt. Voor 7,50 digitenne en de rest gewoon satelliet kijken. In het verre verleden kreeg ik Lindorff op mijn dak voor 16 euro. Men heeft tot op heden nooit kunnen verklaren waarvoor ik dat geld moest betalen. Dus CD komt bij mij nooit meer over de vloer. Nu het gelazer met dioe smartcards. Het is dezelfde werkwijze als de banken "hoe kunnen we er zoveel uitjatten".

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Gregoris »

ik las dat iemand op dit forum schreef dat NED.1-2 en 3 ook gratis zijn te ontvangen maar ik heb zo'n 2 jaar terug C.D. opgezegd en kon toen nog inderdaad Ned 1-2 en 3 gratis ontvangen + alle FREE TO AIR zenders.
Maar sinds ongeveer een jaar geleden staat er weer een dollarteken achter Ned. 1-2 en 3 en als ik 1 van de 3 selecteer krijg ik de mededeling GECODEERD KANAAL.
Hoe kan dit?
Ik heb de smartcard er nog nooit uitgehaald en doe het ook liever niet want misschien ontvang ik dan wel niets meer.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@gregoris De smartcard moet wel handmatig aangemeld worden om 1 2 +3 te ontvangen en geregistreerd te staan kan via sms 0644300300 kaartnr sms`en of via tel 0356477477 en via de website . ook zal er wel een nieuwe smartcard moeten komen al , of binnenkort als ze helemaal stoppen met seca2 en alleen nog seca3 gebruiken.En die zal wel het volle bedrag kosten+/- 75 euro, , omdat u geen service pakket meer heeft en er dan geen vervangende kaart wordt verstrekt NED 1 2 3 zijn FTV en niet FTA die helemaal zonder kaart kunnen ontvangen worden.

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Gregoris »

hallo piet44m,
wat betekent FTV - FREE TO V........?
alvast bedankt

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

ftv is free to view wat er op neer komt , wel een smartcard die aangemeld is en de activatie pulsen krijgt. zo houden ze het ontvangstgebied in de hand ivm de uitzendrechten mvg

tinekegerard
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:02

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door tinekegerard »

Struikrovers zijn het bij Canaal Digitaal. Ik ben al héél veel jaren abonnee en elk jaar gaat je abonnement zónder vooraankondiging (gluiperig) met € 10 omhoog. Kreeg nu via de nieuwsbrief bericht dat er bij mijn pakket zomaar weer een zender verdwijnt...Maar dan minder te hoeven betalen? Dat woord kennen ze bij CD niet! Het wordt tijd dat er eens een concurrent op deze markt bijkomt. TROS Radar, besteed aan deze hegemonie van CD eens aandacht.

paid
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2009 19:02

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door paid »

Kort geleden heeft de NPO (Nederlandse Publieke Omroepen) het contract met canaldigitaal verlengt dat de zenders ned. 1-2-3 + regionale VRIJ (GRATIS) doorgegeven moeten worden door CanalDigitaal met 4 jaren.
De NPO betaald CD daarvoor maar liefst 11 miljoen euro per jaar.

3 jaar geleden heeft het toenmalige kabinet al besloten dat de NPO's GRATIS ZONDER ENIGE BIJKOMENDE KOSTEN (dus ook niet voor smartcards e.d. ) VRIJ te ontvangen moeten blijven >>>> http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... 2627/58214
Ik heb nergens kunnen vinden dat deze mediawetgeving tussentijds gewijzigd is.

Als je zoekt op canaldigitaal zelf >>> http://www.canaldigitaal.nl/klantenserv ... ragen.aspx met de zoekterm *gratis publieke zenders kijken*
Kom je dit tegen >>>
Kijkers zonder betaalpakket beschikken alleen over de Free To Air (voornamelijk Duitse) zenders en de Nederlandse publieke zenders Nederland 1, 2, 3 en TMF.
Met de huidige bekende mediawetgeving MOET CD ervoor zorg dragen dat IEDEREEN met ELKE soort smartcard GRATIS de NPO's moet kunnen bekijken, anders is CD in overtreding.

Nu dat CD besloten heeft de oude smartcards te vervangen voor een nieuwe mediaguard seca 3, neemt niet de verantwoordelijkheid weg voor CD de NPO's GRATIS beschikbaar te stellen.
Dus zal zoals 2 nummers terug op de éénerlaatste pagina van TotaalTV een quote van de direkteur van CD geschreven stond ....
CD GRATIS moeten zorgen voor een vervangende smartcard die werkt.
De direkteur geeft in dit blad aan dat de mensen de zogenaamde *verwerkingskosten* van ca. €40 per smartcard maar deels *VRIJWILLIG* verzoekt de €9,95 te betalen, doet men dat krijgt men de eerste 3 maanden ALLE zenders gratis doorgegeven, doet men dat niet kan men ALLEEN de gratis NPO's + Free to Air zenders ontvangen.
Natuurlijk na GRATIS aktivatie van de smartcard zoals @piet44m al aangeeft.

CD zal zich daar natuurlijk proberen onderuit te kletsen, helaas, CD krijgt niet voor niets jaarlijks 11 miljoen euro van de NPO

Dus *RE-aktiveren* die oude smartcards zou ik zeggen, werkt het niet dan hier melden lijkt mij zodat RADAR naar mijn oordeel CD makkelijk zou kunnen aanpakken.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@pakt de smartcard is nog nooit gratis te verkrijgen geweest Hij zat bij hun gecertificeerde ontvangers bij aankoop (die veel te duur waren met wat ze konden) Of hij werd los verkocht . En wanneer je geen betaalpakket afneemt en daarbij het servicepakket. Dan geven ze geen vervangende smartcard . aan iemand die alleen de publieken willen ontvangen . En dat zijn alleen ned 1-2-3 en radio`s. bvn en de regio`s zijn fta ,op de teletxt van de nob staat na aanschaf van een smartcard op een nl adres en na activatie kunnen de nl zenders worden ontvangen.

paid
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2009 19:02

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door paid »

@piet44m,

dat is prima, we spreken hier over de nieuwe smartcard en niet over mensen die geen smartcard hebben/hadden.

Je koopt toch ook geen nieuwe auto waar tegenwoordig vrijwel altijd chips in verwerkt zitten en na 1 jaar zegt de chip *bekijk het maar* en je zou een X bedrag moeten betalen voor een nieuwe chip omdat de autofabrikant dat wilt.

Of om het in de mediasector te houden een nieuwe TV welke door updates van software, de zenders ineens niet meer te ontvangen zijn en jij verplicht word een nieuwe TV aan te schaffen OF extra software/chips moet laten plaatsen om nog TV te kunnen kijken (ongeacht welke zender(s)-aanbieder.)

Als CD vind dat ze een nieuwe smartcard moeten invoeren om welke reden dan ook, dan behoren ALLE smartcardhouders die nieuwe smartcard gratis te krijgen, ze krijgen niet voor niets 11 miljoen/jaar van de NOP's .... of staat er een *houdbaarheidsdatum* of een regel in de terms van CD dat de smartcards maar een bepaalde tijd *geldig* zijn .... dacht het niet.

Dus volgens mij gezien de afspraken met *mediawetgeving*, alle smartcardhouders de oude smartcard RE-AKTIVEREN en CD MOET die mensen dan automatisch die nieuwe smartcard toezenden ZONDER kosten want die mensen hebben die (oude) smartcard al betaald.

Oh ja,
en jij noemt daar een *servicepakket*, dat is nu net waarvoor de NOP's die 11 miljoen per jaar voor betalen.
Die 11 miljoen per jaar is omgerekend voor ca. 75.000 (meest) *tijdelijke* kijkers zoals mensen met een caravan, tent etc.
Er word dus al voor die groep van 75.000 kijkers meer dan € 145 per jaar per kijker/smartcardhouder betaald !!!!!!!
De overige smartcardhouders die een *pakket* hebben betalen véééél minder en krijgen toch ook geen extra rekening voor de nieuwe smartcard??

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

Kijk maar eens op de site van canal digitaal hoe de pakket structuur is in elkaar zit. Ik heb al voor de derde keer een kaartwissel meegemaakt seca 1 seca2 nu naar seca 3 .En ik heb nog niet een keer een kaart hoeven te betalen die werd vervangen om de krakers/hackers voor te blijven en ook is er wel een kaart die defect was vervangen ook gratis .En ik ben echt geen fan van CDS mocht die indruk ontstaan. Ik heb een stel mediaguard boxen in de kast staan die ze niet meer ondersteunen. Veel verschillend modules omdat die mediaguard module van hun het niet overal goed in doet. En dat is al met al veel duurder dan een kaart. en wordt ook niet betaald door hun.EN niet te vergeten ook al analoog sat aan de kant gedaan .Dat was ook snel ineens afgelopen kon je ook weer gaan kopen.En de helpdesk is waardeloos daar. je krijgt daar wat standaard antwoorden op vragen die niet gesteld zijn . En , gelijk hebben en krijgen dat is wel afgelopen in nederland. En ga maar eens bij Publieke omroep vragen hoe dat zit met die kaart . Want zij willen dat het alleen voor nederlanders in nederland te zien is en daarom is het gecodeerd en daarbij is een kaart nodig en ook moet de codering redelijkerwijs zo dicht mogelijk zijn, Maar dat is niet mijn persoonlijke mening . Ik vind dat publieke omroepen helemaal FTA moeten uitzenden. in alle europese landen

Cheeko
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2006 22:14

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Cheeko »

ik heb zojuist ook de nieuwe smart card van Canal + ontvangen en ook in deze brief wordt gevraagd een bijdrage van € 9,95 te betalen door de onderstaande machtiging in te vullen en op te sturen.

NIET DOEN, NIET DOEN, NIET DOEN, NIET DOEN, NIET DOEN, NIET DOEN,

os geldklopperij en ze kunnen je niets dwingen of eventueel een incassobureau achter je aansturen.

ik heb dit van het bedrijf die gespecialisteerd is in sateliet producten en ook zij hebben mij afgeraden te betalen.

als je met de nieuwe card een paar zenders mist dan moet de Module waar de kaart ingeschoven wordt opnieuw geinstalleerd, ga met de Module en (nieuwe) smart card naar een winkel die hierin gespecialiseerd is, ( deze bedrijven/winkels kun je vinden op www.canaldigital )

Veel succes

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

os geldklopperij en ze kunnen je niets dwingen of eventueel een incassobureau achter je aansturen. Dus wel ik heb al anderhalf jaar hun incasso(Lindorff) al achter me aan,omdat ik een prijsverhoging kreeg heb ik opgezegd,stond ook op de rekening dat ,dat binnen 30 dagen schriftelijk en kosteloos kon.Gelijk opgezegd bevestiging van cd gehad,nou willen ze nog voor een jaar geld+afsluitkosten van me,dus niet,laat ze maar een rechtzaak beginnen ,ze hebben geen poot om op te staan.En dat incassobureau kan de pot op,die kunnen allen maar dreigen en nepbrieven van deurwaarders(lees het topic Lindorff en Transfair maar eens)sturen,heb ook al een nepdagvaarding gehad,(per post,niet eens aangetekend,moet door een deurwaarder overhandigd worden)Ze proberen mensen bang te maken om geld te vangen,nooit betalen

L.Culo
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2009 18:50

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door L.Culo »

Geweldig Snepke . wees moedig . niet bang zijn .Waar kan ik dat "lindorff en transfair vinden ?
Ga nooit meer met die v.. rikken in zee . Volgens mij zijn het allemaal tbs -sersIk kan me best vermaken met alle fta zenders en NL 1,2 en 3 . Laat je nooit chanteren !

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

kijk bij het forum incasso

Ed4
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:40

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door Ed4 »

Ook ik word ook niet goed van CanalDigitaal met hun nieuw smartkaart en het nieuwe coderingssysteem. Ik heb 5 satelliettuners in gebruik en het is bijna maandelijks hommeles sinds die nieuwe Seca3 codering. Als gebruiker van het Familie-pakket was ik in februari als één van de eersten aan de beurt voor de (gratis) omwisseling van de CanalDigital-kaart van Seca2 naar Seca3.
De nieuwe kaart werkte in eerste instantie meteen goed totdat de datum van 9 maart kwam waarop ik de nieuwe kaart geactiveerd moest hebben. Vanaf dat moment wekte alleen mijn Philips-tuner nog, de rest stond op zwart. Toen ik de helpdesk van CD aan de lijn had vertelde ze mij dat ik de oude kaart maar weer moest gebruiken, en warempel, die deed het prima. Na 10 dagen werkte die oude kaart niet meer en moest ik de software in mijn tuners updaten. Gelukkig heb ik de merken SAB en ClarkeTech die een goede importeursondersteuning hebben en die nieuwe software ter beschikking stellen via hun website, anders had ik nieuwe tuners moeten kopen. Gelukkig ben ik zelf ook heel goed in staat die nieuwe software te in stalleren, anders moet je het maar bij je dealer zien te regelen maar die zijn er ook niet blij mee.
Natuurlijk kun je deze softwareproblemen een beetje voorkomen door officieel CanalDigitaal goedgekeurde tuners te kopen, maar dat zijn dingen voor beginnelingen die alleen maar naar de Nederlandstalige zenders willen kijken. Heb je bijv. een Technisat schotel met 4 vaste koppen, dan konden / kunnen die officieel goedgekeurde tuners dat helemaal niet aan. Maar ook de goedgekeurde tuners hebben bergen problemen, lees de CanalDigitaal-site er maar op na.
Bijna elke maand gaat er wel weer iets mis en komt er op één van de tuners te staan “gecodeerd kanaal”. Met weer een nieuwe softwareupdate is het probleem wel te verhelpen maar dit loopt de spuigaten uit. Het is schandalig hoe CanalDigitaal met zijn abonnees omgaat. De ondersteuning gaat niet verder dan: dan had je maar een officieel goedgekeurde tuner moeten kopen.
Ik begrijp niet dat het kan dat er voor CanalDigitaal een monopoliepositie is voor de ontvangst van de Nederlandstalige zenders. Kan de Opta daar niets aan doen? Waar blijft het concurrentiebeding? Ook de alsmaar stijgende abonnementsprijzen in de afgelopen 10 jaar zijn gigantisch. En een alternatief is er niet als je een woning in Nederland hebt en een vakantiewoning of caravan in het buitenland want daar werkt Digitenne niet met Nederlandstalige zenders. Tienduizenden Nederlanders in bijv. Spanje kunnen alleen maar via de schotel naar Nederlandstalige zenders kijken.
Ik zou bijna zeggen, dit is een onderwerp voor “Tros opgelicht” i.p.v. Tros Radar

PS. De bijdrages van 9,95 euro worden alleen gevraagd aan personen die het allergoedkoopste abonnement hebben, het Settopbox-pakket.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

@ed4 DE opta schijnt te vinden dat er genoeg concurrentie is, omdat er kabel en digitenne door nu 2 aanbieders en satelliet en iptv te krijgen is . Maar daarbij vergeten ze dat eigelijk alleen de satelliet in het het hele Nederland en daarbuiten te ontvangen is en de rest niet of niet goed. En die nu nog schotel kijkt in de NL die heeft alleen die keuze omdat er geen alternatief is tot nu toe . Maar wat vinden jullie van de nieuwste truc van CDS er is nu een opzeg termijn van 1 maand ,maar bij elk nieuw abonnement en wijziging zit U er 2 jaar aan vast. Dus bijv -je kijkt naar een bepaalde zender en die doen ze in een nieuw/ander pakket en dan neem je dat pakket hebben ze je weer 2 jaar te pakken . DIT kan toch zeker niet

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: nieuwe smartcards van Canal digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

je mag vanaf juli per maand opzeggen,ze mogen alleen maar een maandcontract aanbieden,tenzij de klant zelf aangeeft een jaarcontract te willen

Gesloten