LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Afgelopen zaterdag zijn wij bij de babydump te Hellendoorn geweest.

Hier hebben wij na lang beraad de meubelen (en nog wat andere artikelen zoals kinderwagen etc) geprobeerd te bestellen.
Na eerst de winkel te hebben doorlopen hebben we een aantal zaken uitgekozen die we graag wilden hebben. Vervolgens zijn we naar een verkoopster gelopen om alles op papier te laten zetten. Dit moest in 2 gedeeltes, beneden werd onze babykamer op papier gezet, boven (begane grond) werd de kinderwagen e.d. genoteerd.

Alle artikelen werden netjes op papier gezet en er werd een totaalprijs berekend door de medewerkster van de babydump. Uiteindelijk bleek het bedrag op 1152 euro uit te komen. Hierbij inbegrepen was een keuzekorting die bij onze kamer hoorde van 500 €, 139 € korting op de box en 30 € korting via een actie.
Wij begrepen heel slecht waar deze 500 € korting vandaan kwam, maar nadat de medewerkster ons 3 keer had uitgelegd dat wij recht op deze korting hadden, besloten wij te tekenen.
Vlak na het ondertekenen ontdekte de medewerkster een foutje, wij hadden geen recht op de keuzekorting. Dit wou ze graag herstellen.

Op dit moment wees ik haar op het feit dat wij een getekende koopovereenkomst hadden die 3 keer gecontroleerd was door beide partijen. Volgens haar betrof het hier echt een foutje, ik kreeg hier een raar gevoel bij en wees nogmaals op het feit dat wij hier een koopovereenkomst hadden. Daarna heb ik aangeboden om tot een andere oplossing te komen waar beide partijen het mee eens waren. Ik heb zelf geen voorstel gedaan, maar wel door laten schemeren open te staan voor een aanbod.

De medewerkster was hier totaal niet blij mee en liep naar de "bedrijfsleider". Na ongeveer 10 minuten wachten, midden in de winkel, kwam er iemand die zich voorstelde als de bedrijfsleider. Blijkbaar had deze man geen naam. Hij meldde dat er een fout was gemaakt en dat men dit graag wilde herstellen. Ik wees meneer de bedrijfsleider er ook op dat we op dit moment een getekende koopovereenkomst hadden. Ook leek het mij handig om, als je een fout wilt herstellen, je eerst even netjes voor te stellen om het ijs te breken en de klant het gevoel te geven dat hij serieus word genomen. De bedrijfslijder voelde zich blijkbaar een heel mannetje aangezien hij hiervoor niet de moeite nam.

Op mijn opmerking dat we toch echt een koopovereenkomst hadden, reageerde hij dreigend met: "ja, maar ik heb hem in mijn hand". (Maw jij hebt helemaal niets).
Toch gaven wij op dat moment aan dat wij openstonden voor een andere oplossing, maar dat wij geen genoegen namen met een verhoging van 500 € van het originele bedrag. Een beetje coulance was in dit geval wel op zijn plaats geweest.
Affijn, hier waren ze bij de babydump niet zo happig op aangezien de "bedrijfsleider" midden in de winkel onze pas gesloten koopovereenkomst verscheurde, voor het oog van het winkelend publiek.
Wij bleven gewoon rustig, deze mate van professionaliteit gaf meteen aan dat dit geen zaak is waar wij onze spulletjes zouden willen kopen.
Ik heb hierna wel het reeds eerder die dag aangeschaftte leuke fleece vestje retour gebracht bij de babydump.
De bedrijfsleider, die bij de balie bleef staan omdat hij dacht dat ik "iets" zou gaan doen, gaf aan de vriendelijke medewerkster aan dat er normaal een tegoedbon word uitgeleverd maar dat wij ons geld terug konden krijgen. Ik bedankte de beste man vriendelijk met de woorden, dat is fijn want ons zie je hier niet snel terug. Dit schoot hem een beetje in het verkeerde keelgat, hij antwoorde met: meneer ik ga niet met u in discussie. Ik bevestigde dit door te zeggen dat het beter was dat we inderdaad niet in discussie konden treden. Hierop werd de bedrijfsleider zichtbaar geirriteerd en sprak met stemverheffing de woorden uit hem dit zeker geen goed plan leek.

Vond deze gang van zaken een beetje vreemd dus ik dacht laat ik hem hier maar eens neerzetten.


Vervolgens hebben we de winkel netjes verlaten en onze spullen elders gekocht, waar we uiteindelijk nog 100 € goedkoper uit zijn als bij de babydump.
Laatst gewijzigd door D2Freak30 op 30 jun 2009 15:33, 3 keer totaal gewijzigd.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

dank je wel voor de tip. Wij zijn ook aan het kijken voor een babykamer en slaan na jouw verhaal de babydump maar over. Trouwens een rare naam baby dump. Ik wil mijn toekomstige baby toch niet "dumpen"

marieke2407

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi freak

heb je goed gedaan,klant is koning,en zeker in deze tijden,voor hun tig andere zaken! hoop dat je een leuk kamertje hebt kunnen vinden en leuke spulletjes die er bij horen!
veel plezier ermee,jij hebt goed gehandeld,je zou een brief naar het hoofdkantoor kunnen sturen! dan ben je van je boosheid af ....
absoluut onterecht wat hij deed....en onprofessioneel!
goed gedaan...
heel veel plezier als de kleine er straks is!

mvg marieke2407

diannelars
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2009 22:15

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door diannelars »

Onze babymeubels komen ook van babydump Hellendoorn. Ik ben heel tevreden. Het personeel was vriendelijk en de meubels zijn van degelijke kwaliteit voor een redelijke prijs. Gelukkig gaan er dus ook wel dingen goed! De babyfoon en de klamboe kregen we gratis erbij en alles werd keurig aan huis afgeleverd. :D

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door jor »

En ook hier weer, aanmelden na een ernstige klacht en denken dat we hier allemaal achterlijk zijn.Hoe vind iemand in vredesnaam een willekeurige klacht op het grote internet! Hier de aanmelding, toevallig he.
Eigenlijk word zo de klacht alleen maar bevestigt.
Profiel van :: diannelars
Alles over diannelars




Geregistreerd op: 30-6-2009
Totaal berichten: 1
[0.00% van het totaal / 1.00 berichten per dag]
Zoek naar alle berichten van diannelars

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door Fabel »

Ook hier alleen maar goede ervaringen met Baby Dump en ik ben hier toch wel al langer dan dit topic bestaat.
Redelijk goedkoop en i.t.t. de vrienden van de Prenatal een goede en duidelijke webshop.

Geen ervaring met de winkel-versie van Baby Dump, dus daar kan ik niet over oordelen, maar het voorval van TS kan natuurlijk bij iedere winkel gebeuren, ik bespaar jullie mijn voorval in de Blokker van afgelopen zondag.

diannelars
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2009 22:15

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door diannelars »

Beste Jor

Het is niet zo moeilijk, google babydump en je klikt babydump radar aan. Mijn ervaring met babydump is goed en dat mag toch wel gezegd worden of is dit alleen een negatief forum :?:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door jor »

Fabel schreef
Geen ervaring met de winkel-versie van Baby Dump, dus daar kan ik niet over oordelen,
Maar het gaat natuurlijk juist over een winkelversie.
Geplaatst op 30 Jun 2009 08:49 door Verstuur mail D2Freak30
Afgelopen zaterdag zijn wij bij de babydump te Hellendoorn geweest.

Na eerst de winkel te hebben doorlopen hebben we een aantal zaken uitgekozen die we graag wilden hebben.
diannelars
Ik wil veel geloven maar vrijwel gelijk googelen op het vrijwel hetzelfde moment dat hier een klacht word geplaatst blijft twijfelachtig, maar het kan,alles kan.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door Chief »

Ik vind dit een beetje kort door de bocht u zegt zelf al dat u het raar vond dat je 500 euro korting kreeg dus het was eigenlijk al te mooi om waar te zijn.
Toevallig heeft mijn dochter ook haar babykamer deze week daar gekocht,
bij een babykamer vanaf een bepaald budget kreeg je een babybox gratis en bij een kinderwagen een auto stoeltje.
Ik neem aan dat dit zelfde ook voor jullie van toepassing was.
Ook nadat u aangegeven had dat de korting niet goed was en de verkoopster in eerste instantie er wel van overtuigd was dat de korting klopte was het nog steeds te mooi om waar te zijn.
In mijn ogen een menselijke vergissing.
U begrijp toch zelf wel dat de korting tot uw aankoopbedrag totaal niet in verhouding staat en ook niet aannemelijk is. In dat geval mag de winkelier de getekende nota verscheuren.
En heb u geen poot om op te staan ook een winkelier heeft rechten.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Dorien,

Bedankt voor je reactie.

Idd vond ik het raar dat ik 500 € korting kreeg. Daarom heb ik ook tot 3 keer toe om bevestiging gevraagd waarom wij deze korting kregen. Het verhaal waar ik mee begonnen ben heeft ook geen 5 minuten in beslag genomen. In totaal zijn we ongeveer 3 uur in deze winkel geweest.

Als deze korting mij 3 keer word bevestigd voor er een handtekening word gezet inclusief duidelijke uitleg waarom wij in aanmerking komen voor deze korting, roept dit bij mij toch minimaal vraagtekens op dat dit na het tekenen niet meer zo blijkt te zijn. Ik heb verder ook niet aangedrongen om de bestaande overeenkomst te laten doorgaan, ik heb er echter wel op gewezen dat wij hier een rechtsgeldige koopovereenkomst hadden.

U noemt deze korting te mooi om waar te zijn, maar hij werd/word toch echt vergeven. Bovendien vind ik het zeer vreemd dat u over de geldigheid van deze korting kunt oordelen aangezien u niet precies weet wat wij besteld hebben. Kort door de bocht? Inderdaad!

Als u het in het goedkeurt dat een "bedrijfslijder" er voor kiest om dit wettig erkende stukje papier voor het oog van het winkelend publiek te verscheuren, zegt dit helaas meer over u als over mij vrees ik. Wij dienen ons allemaal aan de wet te houden, ook mensen die foutjes maken. Helaas deelt u hierover een andere mening en dat stemt mij tot onrust.

Een winkelier heeft zeker rechten, maar ook plichten.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door Chief »

U noemt deze korting te mooi om waar te zijn, maar hij werd/word toch echt vergeven. Bovendien vind ik het zeer vreemd dat u over de geldigheid van deze korting kunt oordelen aangezien u niet precies weet wat wij besteld hebben. Kort door de bocht? Inderdaad!

U had in ieder geval meubelen, en een kinderwagen.
Ik neem aan dat de totale rekening ongeveer 1652 euro was aangezien er een bedrag overbleef van 1152 euro.

Bij een babykamer die niet in de budget kamers viel kreeg je een box ter waarde van ik dacht 150 euro.
Bij de kinderwagen een auto stoeltje ik neem aan als je niet voor de artikelen kiest dat er dan een bedrag van ongeveer 105 euro overblijft de helft van de winkelwaarde.
Voor de rest waren de kortingen op de artikelen niet van dien aard dat het een voordeel van 500 euro zou opleveren.
Dus te mooi om waar te zijn.
Na de opmerking van de verkoopster dat u toch gelijk had en zij een foute berekening had gemaakt, gooide u het ineens op een getekend contract ook niet helemaal eerlijk naar mijn mening .
Want ook al heeft u het haar vertelt het is ook maar een mens en die maken nu eenmaal fouten. Het verhaal van de bedrijfsleider tja het is waarschijnlijk uw woord tegen het zijne dus daar kan ik geen uitspraak over doen, aan zo'n verhaal zitten twee kanten.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door 16again »

U begrijp toch zelf wel dat de korting tot uw aankoopbedrag totaal niet in verhouding staat en ook niet aannemelijk is. In dat geval mag de winkelier de getekende nota verscheuren.
En heb u geen poot om op te staan ook een winkelier heeft rechten.
Er zijn genoeg bedrijven die adverteren met flinke kortingen, zoals 2 matrassen tijdelijk voor de prijs van 1. (=50% korting)
Uitgaande van originele prijs van 1652,- bedraagt de 500,- euro korting circa 30%, zeker niet buitensporig dus.

Het verhaal dat de winkelier niet hoeft te leveren geldt pas als er een voor de consument overduidelijke fout zit in de prijsopgave: bijvoorbeeld komma verkeerd, waardoor bedrag op 165,20 uitkomt.
Dat is hier niet het geval.

De verkoper heeft gewoon een bindende overeenkomst gesloten, voor dat bedrag op de bon had de winkel gewoon moeten leveren.
Helaas koos de bedrijfsleider ervoor zich weinig professioneel op te stellen
In plaats van het verlies ontstaan door eigen fout als een man te nemen, staat er nu een negatief verhaal op internet. Zeker omdat Tros Radar verhalen vrij hoog in google staan, lijkt het mij dat de bedrijfsleider zijn eigen glazen heeft ingegooid.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door Chief »

In plaats van het verlies ontstaan door eigen fout als een man te nemen, staat er nu een negatief verhaal op internet. Zeker omdat Tros Radar verhalen vrij hoog in google staan, lijkt het mij dat de bedrijfsleider zijn eigen glazen heeft ingegooid.
En wat betreft de kortingen google even op babydump en kijk naar de folder dan zal je zien dat 500 euro korting toch echt niet kan.
Op het bedrag wat meneer/mevrouw besteed heeft kan dit nooit.

En daarom geef ik aan dat dit verhaal twee kanten heeft want waar is de bedrijfsleider met zijn verhaal.
Meneer geeft aan dat hij rustig bleef maar wij zijn er tenslotte niet bij geweest dus als meneer dit verteld moeten wij dit dan ook maar aannemen.
Ik blijf erbij eerst waarschuwen de korting is te hoog misschien een discussie verkoopster klant verkoopster denk toch dat ze goed zit bon word ondertekend en dan geeft ze toe ik heb toch een fout gemaakt.
En ineens gaat meneer op zijn strepen staan sorry hoor dit gaat er bij mij echt niet in.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

U had in ieder geval meubelen, en een kinderwagen.
Ik neem aan dat de totale rekening ongeveer 1652 euro was aangezien er een bedrag overbleef van 1152 euro.

Bij een babykamer die niet in de budget kamers viel kreeg je een box ter waarde van ik dacht 150 euro.
Bij de kinderwagen een auto stoeltje ik neem aan als je niet voor de artikelen kiest dat er dan een bedrag van ongeveer 105 euro overblijft de helft van de winkelwaarde.
U denkt heel wat en neemt behoorlijk wat aan. Niet uw schuld maar dit is natuurlijk gebaseerd op niks. Dat u uw conclusies uit nks (lees: uw eigen interpretatie) trekt zegt mij al voldoende.
Meneer geeft aan dat hij rustig bleef maar wij zijn er tenslotte niet bij geweest dus als meneer dit verteld moeten wij dit dan ook maar aannemen.
U heeft geen moeite met het aannemen wat ik besteld zou hebben bij deze winkel, maar zet wel w vraagtekens bij het wel/niet rustig vertrekken van mijn kant? Het word nu een beetje lachwekkend als u zichzelf gaat tegenspreken. Of u neemt mijn stuk voor waar aan of niet.

En ineens gaat meneer op zijn strepen staan sorry hoor dit gaat er bij mij echt niet in.
Wat is er mis met op mijn strepen staan? Stel dat u een akkoord bereikt over een prijs. Na ndertekening blijkt dat er een bedrag bijkomt van 500 € (een prijs waar ik niet mee akkoord ben gegaan). Verder werd er ook niet gevraagd of ik het met de nieuwe prijs wel eens was, er werd slechts vermeld dat ik 500 € meer moest betalen. U zou dit klakkeloos aannemen en direct tekenen? In dat geval zou ik graag zaken met u doen.

Ik heb slechts gewezen op het feit dat er een geldige getekende koopovereenkomst was, dat ik de fout die zij gemaakt hebben (na 3 keer uitleg/controle op mijn eigen verzoek, in hoeverre kunnen we dan nog spreken van een fout?) betreurde en openstond voor een andere oplossing.
Iedereen heeft recht op een eigen mening, en ik respecteer de uwe maar ik verzoek u toch vriendelijk even uw ogen te openen.

Het zou natuurlijk wel een beetje vervelend zijn als u de winkel waar uw dochter nog een bestelling heeft uitstaan door u in een kwaad daglicht word gesteld. Vooral na mijn verhaal!

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door 16again »

Ik blijf erbij eerst waarschuwen de korting is te hoog
Grotere onzin lees je zelden op dit forum!

Allereerst is 30% korting niet te hoog:
De consument wordt dagelijks gebombardeerd met allerlei acties bijv:
-Beter Bed heeft geregeld acties 2e bed gratis
-Maandelijks liggen bouwmarktfolders op de mat, speciale stickers geven soms 25% op een artikel uit assortiment naar keuze.
-ga je een keuken kopen, dan wordt er ook kwistig gestrooid met kortingen, 50% is niet ongebruikelijk.
-etc
Uiteraard zijn oorspronkelijke prijzen dusdanig dat die korting verstrekt kunnen worden, echter consument is niet op hoogte van marges en inkoopprijzen, en kan dus niet beoordelen of 30% korting "te hoog" is.

Als verkoper behoor je gewoon kennis te hebben van eigen prijzen en kortingsregels (dat is zijn vak!), en ben je allereerst zelf verantwoordelijk voor aanbieden van de juiste prijs

Dit soort gevallen zijn bij geschillencommissie geweest, de ondernemer trok daar wel degelijk aan het kortste eind!

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Vreemde manier van zakendoen baby-dump Hellendoorn?

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

Het verhaal van TS is in mijn ogen helder. De verkoper hoort naar mijn mening ook goed op de hoogte te zijn van de aanbiedingen en de prijzen en als ze het niet zeker had geweten had ze het moeten navragen bij de bedrijfsleider of het op moeten zoeken in de computer.

Maar deze mensen hebben 3x gevraagd om het te controleren. Als zij er voor kiest om dit niet te doen ligt de fout bij de winkel.

Dat de bedrijfsleider zo reageert door het koopcontract te verscheuren in de winkel met winkelend personeel vind ik heel erg triest en onproffesioneel. Hij had met deze mensen tot een oplossing moeten komen.

Er is een koopovereenkomst getekend. Moet jij als consument eens proberen om onder een koopovereenkomst uit te kopen............

Gesloten