LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GripLO

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: GripLO

Ongelezen bericht door bokito74 »

Dus iets wat op Internet staat is waar.

Ik kan me ook nog goed een test herinneren van een virusscanner waar geen 1 virus doorheen kwam.
Och het was toch zo goed totdat er ook 1 een virus erop losliet en heel het systeem om zeep hielp.

Maar op internet stond onmogelijk maar het was dus wel mogelijk.

Verhaaltjes zijn leuk maar ik kijk liever naar de praktijk en die wijzen in dit geval toch iets anders aan.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: GripLO

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

bokito74 schreef:Dus iets wat op Internet staat is waar.

Ik kan me ook nog goed een test herinneren van een virusscanner waar geen 1 virus doorheen kwam.
Och het was toch zo goed totdat er ook 1 een virus erop losliet en heel het systeem om zeep hielp.

Maar op internet stond onmogelijk maar het was dus wel mogelijk.

Verhaaltjes zijn leuk maar ik kijk liever naar de praktijk en die wijzen in dit geval toch iets anders aan.
Heel fijn, en waar staat dat? Je begint echt idereen te irriteren met je mooie ongefundeerde verhaaltjes. Je hebt altijd overal antwoorden op die NERGENS terug zijn te vinden. Ja, wat op internet staat is in dit geval waar. Of ben je niet bekend met het blastervirus of varianten daarvan?? Iemand die al zoooooolang in de IT zit als jou zou dit toch moeten weten of niet?

Ik kan het je ook bewijzen. Neem een pc waar de patch van blaster niet op is geinstalleerd en laat de broadcast zijn werk maar doen.

Heb je al contact gehad met mijn baas? Wij zijn namelijk razend benieuwd wie je bent!

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: GripLO

Ongelezen bericht door bokito74 »

Ik ben overal mee bekend eigenwijs geval.
Jouw probleem is dat je denkt als het er staat dat het zo is testen bewijzen helaas voor hou het tegendeel en niet alleen mijn testen.

Ik ken het blastervirus ook heel goed en daar zijn honderden zo niet duizenden varianten van.
Jij kan beter naast de TS gaan zitten die is net zo eigenwijs en komt er vanzelf achter.

En ik kom wel koffiedrinken bij je baas volgende week, dan zegt ie verrek ben jij het.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: GripLO

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

bokito74 schreef:Ik ben overal mee bekend eigenwijs geval.
Jouw probleem is dat je denkt als het er staat dat het zo is testen bewijzen helaas voor hou het tegendeel en niet alleen mijn testen.

Ik ken het blastervirus ook heel goed en daar zijn honderden zo niet duizenden varianten van.
Jij kan beter naast de TS gaan zitten die is net zo eigenwijs en komt er vanzelf achter.

En ik kom wel koffiedrinken bij je baas volgende week, dan zegt ie verrek ben jij het.
Zolang je geen bewijs kunt leveren voor je argumenten, zijn ze niet waar.

Als u de beveiligingsupdate 823980 of 824146 hebt geïnstalleerd op een computer die is geïnfecteerd met de Blaster- of Nachi-worm, blijft de computer netwerkverkeer genereren op de geïnfecteerde TCP/UDP-poorten (Transmission Control Protocol/User Datagram Protocol) en via ICMP (Internet Control Message Protocol) in een poging de virusinfectie over te dragen naar andere kwetsbare computers.

http://support.microsoft.com/kb/833330

Een ECHTE computerman die, laten we zeggen 7 jaar actief is, had dit geweten.

[Bericht aangepast door Moderator]

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: GripLO

Ongelezen bericht door bokito74 »

7 jaar maak er maar 30 jaar van.

En ben nu 59 jaar dus reken zelf maar uit wanneer ik begonnen ben in de ict wereld.
Ik zit wekelijks bij onze Microsoft vrienden en ben wat dat betreft vele malen beter op de hoogte.

Zelfs Micro heeft de uitslagen van mijn testen gezien met 20 PC's en geven aan dat mijn conclusie juist is.
Neemt niet weg dat er veel varianten zijn en de betreffende update zit er al sinds sp2 in dus ja beetje ook achterstallig onderhoud zullen we maar zeggen dan.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: GripLO

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

bokito74 schreef:7 jaar maak er maar 30 jaar van.

En ben nu 59 jaar dus reken zelf maar uit wanneer ik begonnen ben in de ict wereld.
Ik zit wekelijks bij onze Microsoft vrienden en ben wat dat betreft vele malen beter op de hoogte.

Zelfs Micro heeft de uitslagen van mijn testen gezien met 20 PC's en geven aan dat mijn conclusie juist is.
Neemt niet weg dat er veel varianten zijn en de betreffende update zit er al sinds sp2 in dus ja beetje ook achterstallig onderhoud zullen we maar zeggen dan.
Je draait de zaak nu om. Jij als expert met 30 jaar ervaring zegt dat er altijd interactie nodig os voor het verspreiden van een virus. Iedere idioot die net begint weet dat het niet zo is. Je kunt nu wel weer gaan beginnen met je grote praatjes, maar niemand geloofd je zo onderhand meer omdat je nergens bewijs kunt overleggen. Ik kan ook wel zeggen dat ik volgende week weer naar Bill Gates ga. En dat hij het altijd fijn vind als ik kom omdat ik zijn visie en strategie onder de loep neem en we samen de nieuwe koers van MS bepalen. Is ook neit waar, net zoals jou geblaat.

Ik kan je trouwens zeggen dat MS niet echt onder de indruk zal zijn van een testje met 20 pc's. Bovendien schat ik iemand die op zo'n niveau zaken doet, te slim in om hier op kinderachtige wijze te reageren.

Overtuig me maar eens dat je zo goed bent, laat me maar eens wat van je werk zien en verbaas me! Maar IETS zegt me dat dat bewijs er niet gaat komen, dat het bij grote verhalen blijft. Net zoals mijn baas, die voor niets zit te wachten.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: GripLO

Ongelezen bericht door bokito74 »

Interactie is nodig op welke wijze dan ook, of wil jij zeggen dat je pc niet up to date houden met verplichte updates geen interactie is dat geeft je niveau wel aan in ieder geval.

Ik hoef jouw geen enkel bewijs te leveren ik zeg wat de CURE is.

Ik heb al meerdere bedrijven verlost van dit virus en ook dito particulieren dat ik echt wel weet hoe dit virus zich activeert en hoe het werkt.

Net toevallig weer een klant aan de lijn zelfde probleem.

Krijg die link aan heb hem al eens gehad maar heb er niks mee gedaan, nu klikte net mijn zoontje erop en nu krijg ik van iedereen telefoontjes dat ik dit verstuur.

Duidelijker kan het niet he, of liegt die klant ook.
Van te voren toen ze weigerde niks en nu wel, rara hoe kan dat de kaboutertjes.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: GripLO

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Als je verstand had gehad van het blastervirus, dan wist je dat je, voordat je de updates kon installeren, het virus al te pakken kon hebben.
Aangezien jij zegt dat er interactie nodig is voor een virus om je pc te infecteren sla je hier de plank volledig mis.

[Bericht aangepast door Moderator (grof taalgebruik, op de man spelen)]

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic is geheel vrijwillig en zonder aansprakelijkheid voor een deel verwijderd i.v.m. het overtreden van de gedragsregels (off-topic, grof taalgebruik, op de man spelen). Vanaf dit bericht kunt u verder gaan in dit topic. Bij nieuwe overtredingen wordt het echter gesloten.

Mistrrro
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2009 16:20

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Mistrrro »

Nogmaals uit eigen ervaring dus voordat iedereen gaat bashen, wachtwoord veranderen helpt wel degenlijk met MSN, nu al veel mensen zo weer geholpen en al lang weg die meldingen. Dus pas idd gewoon op wat je aanklikt en vooral met je mail te geven met je paswoord. BOKITO H5 8) 8)

dijkerman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2009 19:04

Re: GripLO

Ongelezen bericht door dijkerman »

zelf heb ik maar van 1 persoon last met dit soort mail.
Maar wie zitten er allemaal achter deze rotzooi.

Hier een lijst met namen
Domain name:
macbookgratis.nl

Status: active

Registrant:
DEK020658-TRAIP
T C M de Klerk
Rijksweg 114
6581ES Malden
Netherlands

Administrative contact:
DEK020659-TRAIP
T C M de Klerk
+31 (0)650564718
[email protected]

Registrar:
Transip BV
Schipholweg 9 b
2316XB LEIDEN
Netherlands

Technical contact(s):
DEK020660-TRAIP
T C M de Klerk
+31 (0)650564718
[email protected]

Domain nameservers:
ns0.transip.net
ns1.transip.nl 80.69.69.69
ns2.transip.eu

Date registered: 15-09-2009
Record last updated: 15-09-2009

Ook worden door http://www.mijndomein.nl/ deze website's gehost dus dien hier ook zoveel mogelijk klachten in

Domain name:
jelaptopgratis.nl

Status: active

Registrant:
PLU004072-TRAIP
A Plugge
Stationsplein 36
3013AJ Rotterdam
Netherlands

Administrative contact:
PLU004073-TRAIP
A Plugge
+31 (0)672659810
[email protected]

Registrar:
Transip BV
Schipholweg 9 b
2316XB LEIDEN
Netherlands

Technical contact(s):
PLU004074-TRAIP
A Plugge
+31 (0)672659810
[email protected]

Domain nameservers:
ns0.transip.net
ns1.transip.nl 80.69.69.69
ns2.transip.eu

Date registered: 28-09-2009
Record last updated: 06-10-2009

ik hoop dat iedereen hier iets mee kan

Groeten H Dijkerman
:D

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: GripLO

Ongelezen bericht door wolferl »

Top Dijkerman :D

dijkerman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2009 19:04

Re: GripLO

Ongelezen bericht door dijkerman »

Zo weer een probleem opgelost voor even!!

Zie helemaal onder aan dit bericht, dus kontroleer altijd even de url bij www.sidn.nl/ meld deze ook bij sidn en bij de registered ( hosting bedrijf)
en als je dan een een juiste medewerker treft dan is de stekker er snel uit,
binnen 1 uur berciht gekregen dat zij de stekker er uit hebben getrokken van deze website. dus een beetje moeite en het probleem is opgelost. zie mijn mail aan TransIP BV en helemaal onderaan hun antwoord.


Beste H Dijkerman,

> Waarom wordt er nog steeds niet wordt gecontroleerd bij de aanvraag van
> een nl domeinnaam of de n.a.w.gegevens kloppen van de aanvrager, die
> worden opgegeven op het formulier. Zonder deze controle is het nog
> steeds mogelijk om oplichting en criminele praktijken te verrichten via
> dubieuze domeinnamen.
>
> Zoals deze
>
> Dit is de ruwe output voor domein jelaptopgratis.nl.
>
> Klik hier om terug te gaan naar de zoekfunctie.
>
> Domain name: jelaptopgratis.nl Status: active Registrant:
> PLU004072-TRAIP A Plugge Stationsplein 36 3013AJ
> Rotterdam Netherlands Administrative contact:
> PLU004073-TRAIP A Plugge +31 (0)672659810
> [email protected] Registrar: Transip BV Schipholweg 9 b
>
> 2316XB LEIDEN Netherlands Technical contact(s):
> PLU004074-TRAIP A Plugge +31 (0)672659810
> [email protected] Domain nameservers: ns0.transip.net
>
> ns1.transip.nl 80.69.69.69 ns2.transip.eu Date
> registered: 28-09-2009 Record last updated: 06-10-2009 Record
> maintained by: NL Domain Registry
>
> NAW gegevens en telefoonnummer kloppen niet
>
> En onder valse voorwendselen trekt hij personen via msn naar zijn/haar
> website.
>
> Zie ook eens http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=74528
>
> Over dit probleem.
>
> Ik hoop op een reactie van uwer zijde.

Deze account is inderdaad inmiddels getraceerd, hierbij zijn de diensten
afgesloten.

Dank u wel voor uw melding.

Met vriendelijke groet,
Arnold Schuurman
TransIP BV

--
TransIP BV | http://www.transip.nl/

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Guardian72 »

De ellende is, je laat een site sluiten, en er komen er drie of vier voor in de plaats.

Mijn ervaring is dat iemand (bij MSN berichten) ergens een keer (en dat kan al lang geleden zijn) zijn username en wachtwoord voor MSN of Hotmail/Live heeft ingevuld.
Bijvoorbeeld om te kijken "wie je geblokkeerd heeft".

Als je combi naam/wachtwoord eenmaal bekend zijn - dan blijft zo`n "bedrijf" deze zooi sturen, totdat jij (als MSN gebruiker) je wachtwoord wijzigt.
Zo`n 'bedrijf' rechtvaardigd zijn inbreuk op jouw en mijn privacy (als ontvangers) dat zij van de eigenaar van het account toestemming hebben, en dat wijzigen van het wachtwoord pas betekent dat de toestemming ophoud, omdat afgeven van wachtwoord voor hun hetzelfde is als toestemming geven. (Stukje social engineering!)

Wat zij vergeten is dat a) ik als MSN gebruiker NOOIT mijn wachtwoord aan derden mag geven (staat in de MSN voorwaarden).
b) de verzender mischien toestemming gegeven mag hebben, maar bij spam geld dat de ONTVANGER toestemming moet geven.
c) zij de 'toestemming' niet hebben ontvangen om herhaaldelijk te spammen - vaak staat bij dergelijke acties "we sturen dit (eenmalig) door naar je contactpersonen" - maar niet "we spammen SMS spam naar al je MSN vrienden - meerde malen daags".

Misleiding, inbreuk op privacy, computervredebreuk (hacking / social engineering), versturen van ongewenste bulkmail en ongewenste bulk PM/IM`s .. al deze dingen maken dergelijke bedrijven zich schuldig aan.

Helaas, veel 10 t/m 18 jarigen vullen van alles in, klikken alles maar aan - en kijken niet echt veel verder dan hun scherm - en onderzoeken al helemaal niets.
Daarom blijft dit soort troep winstgevend.

Soodaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2009 15:03

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Soodaa »

Het schijnt hier om een discussie te gaan tussen acceptatie of broadcast.

Even in eerste instantie over privacy:

Ik heb bij MSN aan moeten geven of ik info aan derde toestemming verleende deze door te geven (DUIDELIJK NEE)
Vervolgens IE optie over popups en cookies (DUIDELIJK NEE)
Vervolgens indringers boodschappen van de Firewall
Tenslotte info die contactpersonen doorsturen. Dit kunnen ze dus wel zonder een bepaalde privacy doorsturen, wat ik vreemd vind. Je kan dus wel KIEZEN om geen info aan derden door te geven MAAR NIET om deze NIET te onvangen. Kortweg gezegd als iemand anders ervoor kiest wel de optie aan derden aan te vinken, voldoet het dus NIET aan de privacy normen.

Een maand geleden bracht een contactpersoon me op de hoogte van deze actie, iedere keer als de contactpersoon online kwam kreeg ik automatisch dat bericht over win je macbook. Na verscheidene malen de contactpersoon gewaarschuwd te hebben, heb ik de contactpersoon uiteindelijk op blokkeren gezet. Dit resulteerde dat ik de berichtjes over de actie ook niet meer kreeg. Tot gister, Ik had mijn MSN uit maar kreeg wel de melding over de actie, dus ik besloot om daar eens een keer verder op in te gaan. Dus ja, op het moment dat ik mijn telefoonnummer klik, geef ik toestemming in mijn privacy te doorbreken.
Daar kwam ik in een lijst met mogelijk nog meer eventuele winnaars (5) ALLEMAAL beginnend met SHT in het emailadres waaruit je dus kan concluderen dat ze broadcasten. Dus om even te verduidelijken. Ik heb geen toestemming gegeven om mij die informatie te verstrekken, hun hebben dus WEL technieken om broadcast te SPAMMEN, OOK naar 'sht' waar ik onder val.

Bedankt voor de tip om puzzel stop naar 4477 aan te geven. Dit stond niet in de sms aangegeven. Ook niet de kosten. Allemaal ook bedankt voor het uitzoeken en de info.

met vriendelijke groet,

esje123
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2009 14:26

Re: GripLO

Ongelezen bericht door esje123 »

Hallo,

Ik ben nieuw op deze website, ik heb ook de fout begaan op de link te klikken van wil gratis playstation 3.

Ik heb zo snel mogelijk PUZZEL STOP naar 4477 gestuurd en met antwoord dat dat ik afgemeld ben voor alle diensten van puzzel. Maar ik kreeg vandaag toch weer een update met punten en een nieuwe puzzel hoe zit dat?

Wil hier graag vanaf

Margaret Meulenbeld
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:21

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Margaret Meulenbeld »

Beste forumleden,
Ik ben er ook ingetrapt door een spelletje op de pc.
Ik wil hier zo snel mogelijk vanaf.
Ik heb al 7 keer puzzel stop naar 7766 gesmsd maar krijg geen reaktie terug, en nog steeds puzzels toegezonden.
Beste forumleden, hoe kom ik hier zo snel mogelijk vanaf?????
Met vriendelijke groet
Margaret

boneyard
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2010 12:45

Re: GripLO

Ongelezen bericht door boneyard »

er is weer iemand flink voor aan het spammen via msn volgens mij (of dat nou griplo zelf is of een slechte affiliate kan ik niet zeggen).

sinds 26-03-2010 is het domein pakjekado.nl geregistreerd wat je direct door zet naar www[dot]prijsvoorjouw.com/?mc=7819 wat weer uit komt bij lp.griplo.com/nl/NewGame.php?AffID=8050&GameID=2102&Src=1

heb de hoster van pakjekado en griplo maar eens een mail gestuurd, eens kijken of het wat oplevert.

[edit] beetje aangepast zodat links niet klikbaar zijn

LVH74
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2010 12:37

Re: GripLO

Ongelezen bericht door LVH74 »

heel fijn dit, om vanochtend 8 u is er dus bij me vrienden,allemaal het bericht gekomen dat ik geld gewonnen zou hebben

wooow op http://www.krashiergratis.nl/?lot=2918 heb ik net gratis gespeeld en heb er 1000 euro gewonnen vet !

Je hebt dit offline naar mij toegestuurd.

en dat ik een foto zou beoordeeld hebben

....spot jou net op de foto en heeft deze een 7 gegeven!
Wil jij de fotos zien waar het om gaat? Bekijk ze dan nu op deze website
dit heb ik dus absoluut niet gedaan!! het is misleiding, maar de vraag is,hoe kom ik hier vanaf?

Dreeke567
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2010 20:49

Re: GripLO

Ongelezen bericht door Dreeke567 »

Om van deze berichtjes af te komen probeer het volgende:

- Wijzig je paswoord voor MSN :!:
- Scan je PC op trojans en andere malware / Installeer Ubuntu / Installeer Win opnieuw :oops:


Je kan ook Ubuntu 10.4 installeren,deze versie is zeer geschikt voor Windows gebruikers die een nieuw besturings systeem willen proberen.


De verstuurder van de spam heeft waarschijnlijk het MSN paswoord met een keylogger verkregen van de echte gebruiker. :idea:

Gesloten