LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Hunt
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2010 19:35

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Hunt »

Zie ook: http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/ ... el_van_dam

Waarin de volgende tekst staat:
Artikel 236 wordt als volgt gewijzigd:
1. Onderdeel j komt te luiden:
j. dat in geval van een overeenkomst tot het geregeld afleveren van
zaken, elektriciteit daaronder begrepen en dag-, nieuws- en weekbladen
en tijdschriften niet daaronder begrepen, of tot het geregeld doen van
verrichtingen, leidt tot stilzwijgende verlenging of vernieuwing in een
overeenkomst voor bepaalde duur, dan wel tot een stilzwijgende
voortzetting in een overeenkomst voor onbepaalde duur zonder dat de
wederpartij de bevoegdheid heeft om de voortgezette overeenkomst te
allen tijde op te zeggen met een opzegtermijn van ten hoogste een
maand;

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door witte angora »

@Hunt:

Je moet toch echt even ietsje verder kijken...
Het wetsvoorstel is aangenomen op 15 oktober 2009, daarna zijn er nog wat wijzigingen aangebracht, en moet de Eerste Kamer er nog naar kijken.

Daarna pas wordt het in het Staatsblad gepubliceerd. En wat lezen we dan:
inwerkingtreding

Met ingang van de eerste dag van de dertiende kalendermaand na de datum van uitgifte van het Staatsblad waarin de wet wordt geplaatst
Dus het gaat nog minimaal een jaar duren voor deze wet in werking treedt.

Hoewel het heel aandoenlijk en ontroerend is dat de overheid zich ermee bezighoudt, is TS er niet mee geholpen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door pbarendse »

@Hunt: het staat nota bene in je eigen link (naar de Eerste Kamer-site), in het tijdbalkje. De wet is nog niet aangekondigd in de Staatscourant, ze bevindt zich nog in het stadium van schriftelijke voorbereiding en zoals Witte Angora reeds gesteld heeft is het dus voorlopig nog geen wet en niet van toepassing op deze situatie.

kr0elkip
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2010 12:01

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door kr0elkip »

ook ik heb helaas de zelfde problemen met basic fit..
ik heb in 2008 mijn lidmaatschap opgezegt
nu dik 2 jaar later krijg ik een brief binnen van van hoek en partners
of ik even contributie wil betalen voor iets wat ik al 3 keer per mail opgezegt heb,
en 1 keer per fax! en zelfs schriftelijk aan de balie bij basic fit.

ik word nu overspoelt door brieven van van hoek en partners 22-3 lag de eerste op de mat, 1-4 de 2de en 16-4 de 3de

ik betaal geen dubbeltje aan ze des noods moet ik een rechter in handen nemen ik vind het gewoon een te achterlijk iets voor woorden... om zo aan je geld te komen is wel erg triest voor een sport school



WAT zijn jullie verdere stappen? Betalen jullie het of niet?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je kan het niet opzeggen per mail, moet je schriftelijk doen.
Schrijf daarin je mobiele nummer en dan krijg je een sms dat
je lidmaatschap beeindigd word.

Unknown18
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2010 15:05

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Unknown18 »

Ik heb ook 2 brieven moeten sturen voor ze een reactie stuurden naar mn mobiel, na een dreigendere 2e brief kreeg ik ineens binnen 2 dagen reactie...

Maar ik bewaar deze SMS voorlopig nog even tot ik na juli zeker weet dat ze niets meer afschrijven!

sanr80
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2010 11:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door sanr80 »

hallo! ik heb precies hetzelfde! is er bij jouw al wat uitgekomen?


Mike van Estes schreef:Hallo,

Vier maanden geleden heb ik per mail mijn lidmaatschap opgezegd. Hier heb ik nooit een reactie op gekregen. Ik ben in deze gehele periode ook niet wezen sporten. Toch krijg ik tot mijn grote verbasing een incasso door de brievenbus. Ik heb Basic-Fit twee mails gestuurd, maar ik moet telkens een week op een eractie wachten. Bovendien is die reactie erg kort en komt er op neer dat ik niet moet zeuren en het bedrag maar moet betalen. Basic-Fit is erg slecht bereikbaar.
De sportschool zegt dat zij daar bewust voor gekozen hebben, omdat de aanwezige begeleiders zich zo kunnen richten op de sporters. Dit is in mijn ogen onzin, omdat ik in mijn periode bij Basic-Fit nooit een begeleider heb gezien. De begeleiders zaten enkel achter de informatiebalie de zaal in de gaten te houden. Ik ben dan ook nooit aangesproken door zo'n medewerker. Bovendien kon ik me bij deze balie wel aanmelden, dus ik begrijp niet waarom ik me er niet ook kan afmelden.
Ondertussen is het bedrag verhoogd naar 254 euro, terwijl ik dacht dat het beeindigd was (als het goed is is het ook in het systeem van Basic-Fit te zien dat ik deze epriode niet gesport heb). Ik weiger dit bedrag te betalen en wil niets meer met Basic-Fit te maken hebben. Het kan dan wel goedkoop zijn, de service is dramatisch.
Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden.

Groeten

denise van amerongen
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2010 14:59

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door denise van amerongen »

Goedemiddag.

Zoals het jullie allen niet zou verbazen heb ook ik problemen met het opzeggen van mijn Basic fit contract.

Op 31-03-2009 heb ik mij ingeschreven bij de toen net geopende Basic fit Sportschool te Doetinchem.
tot 01-05-2009 kon ik gratis sporten, omdat iedereen pas vanaf mei kon gaan betalen.

Na hooguit 10x gesport te hebben had ik het er eigenlijk mee gehad, ik wist toen wel dat ik er een jaar aan vast zou zitten, want daar had ik nu eenmaal voor getekend.

Augustus 2009, wij hadden een huisje! Super blij natuurlijk, maar niet meer in de Gemeente Doetinchem. In de veronderstelling dat ik het anders zou vergeten heb ik gelijk maar even gekeken hoe ik het op kon zeggen, zodat ik me daar in het voorjaar geen zorgen meer om hoefde te maken. (ik was bang dat ik het anders door de verbouwing/verhuizing zou vergeten.)

Ik keek rond op het internet en alle verhalen van de mensen die er problemen mee hadden kwamen al naar voren.
Ik kon geen telefoonnummer vinden (alleen die van een bandje, die ik afluisterde maar vervolgens de verbinding verbroken werd!)
en geen e-mail adres.

Toen maar naar de sportschool gereden en gevraagd om de welbekende sticker met postadres.

Eenmaal thuis gekomen gelijk de brief getypt, uitgeprint en opgestuurd.(september 2009)
Begin December had ik nog geen bericht terug over een eventuele datum waarop mijn contract afgelopen zou zijn.
Toen weer terug naar de sportschool waar ze mij vertelde dat ik hem dan nogmaals moest versturen maar dan aangetekend.
Zogezegd zo gedaan. Weer geen reactie.

Ik heb daarna hier op het forum een aantal email adressen gevonden en de brief via de mail toegestuurd. Helaas ook hier nooit een reactie opgehad.
Elke maand wordt er nog steeds €16.95 van mijn rekening geschreven.

Vind het schandalig dat ik (het eerste jaar uit eigen schult!) nog steeds betaal.
Ze zeggen dan wel dat €16.95 in de maand voor onbeperkt sporten geen geld is, maar wel als je door opzegging zoveel geld extra betaald!

En het ergste is nog, ik woon er niet eens meer!

Weet iemand misschien wat ik nu nog kan proberen?
Ik ben al blij dat het bij mij alleen maar die €16.95 in de maand zijn, en ik nog geen incasso brieven heb hoeven ontvangen.
Maar ben wel bang dat als ik er nu nog meer werk van maak, ik die alsnog zal gaan krijgen.

Wie kan mij helpen?

Groeten, Denise.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door pbarendse »

Denise, als je een bevestiging hebt dat de aangetekende brief is ontvangen hoef je nog maar 1 ding te doen: naar de bank gaan en melding maken van een onterechte incasso. Verder heb je alles wat nodig is al gedaan, en als ze dan gaan piepen met incasso's en zo dan lekker laten zeuren. Hooguit nog 1 keer reageren naar het incassobureau waarin je meldt dat het contract opgezegd is, en dat je dus niet betaalt. Als ze er een zaak van willen maken (kans is gering) dan wordt dat direct door de eerste de beste rechter onderuit gehaald, omdat duidelijk aantoonbaar is dat je tijdig hebt opgezegd!

denise van amerongen
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2010 14:59

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door denise van amerongen »

Bedankt voor de reactie, (en de tip) ik ga er gelijk werk van maken.

mixedemotions
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2010 17:47

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door mixedemotions »

Goedendag,

Ik heb zo ook mijn Basic-Fit appeltje te schillen. Ik had me vorig jaar in augustus aangemeld, eerst via het online webformulier. Toen ik daar wilde gaan sporten konden ze daar mijn aanmelding niet vinden en zijn mijn gegevens handmatig ingevoerd om me aan te melden.

Nu loopt mijn contract tot 26 augustus 2010 en ik heb op 31 mei 2010 een (weliswaar niet aangetekende) brief gestuurd. Tot op de dag van vandaag heb ik geen reactie gehad. Hiernaast heb ik dezelfde brief al een paar keer gemaild naar [email protected], waar ik ook geen reactie op krijg, en ondertussen komt de eind datum van mijn contract bij Basic-Fit steeds dichterbij...

Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb geen zin om hier langer dan nodig aan vast te zitten.

sooker
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2010 14:56
Contacteer:

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door sooker »

Beste mensen ,

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met dezelfde instantie.
Wat ik heb gedaan toen ik te horen kreeg dat ik een dag te laat was en dat ik minstens opnieuw een jaar lid zou zijn is het volgende. Ik ben er nogmaals heen gegaan een tijdje later en heb medegedeeld dat ik ging verhuizen naar een andere stad. Direct hielpen ze me met uitschrijven en wensten me succes met verhuizen. Af en toe wel grappig als ik de fitnesstrainer die me heeft uitgeschreven tref in dezelfde woonplaats maar dat maakt verder niet uit! Ik kan altijd zeggen dat het op het laatst is afgeketst.

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Zijlmans »

Ik zit er midden in ook, lid geworden en nu opgezegd, heelaas geen reactie gehad na opzegbrieven. uit dit forum naar [email protected] gemaild en ja reactie gehad, Basic-fit zou overgenomen zijn door basichealth. achterstandje vanwege vakantie bla bla bla. nou mijn mail met opzegging gedaan en datum brief zou gelden deze ook maar als bijlage erbij verstuurd voor het geval dat. klinkt tot nu toe veel belovend dus wacht het even af. zelfs het klanten nummer 0900-22742348 werd opgenomen. en deze dame aan de lijn vertelde me dat je via de mail gewoon kunt opzeggen, nu maar hopen dat ik gespaard word van deze incasso's.

denise van amerongen
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2010 14:59

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door denise van amerongen »

ik heb ook een reactie gehad via de mail! En per 01-09-2010 zou mijn lidmaatschap opgezegd worden (omdat ik nu al 12maanden in een andere gemeente woon kon het gelijk!)

Heb de mail uitgeprint, en de mail bewaard! Nu hopen dat alles goed verloopt en ik er vanaf ben!

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Zijlmans »

Goed om te weten, ik ben ook onlangs verhuisd. naar een andere gemeente

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Zijlmans »

nou de bevestiging van beeindiging is dan nu toch binnen gekomen op mijn mail adres, en het heeft wat voeten in aarde gehad, ben gewoon een paar keer per dag gaan mailen dat ik nog een bevestiging wil hebben, en dat kwam er dan ook. haha wat een gedoe, maar ik ben er nu vanaf met ingang van 1 oktober 2010. nu nog zien of ze het waar maken, maar de bevestiging is binnen dus laat ze nu maar komen. het adres klantenservice@basic-fit werkt dus.
Succes basic-fit leden....
Laatst gewijzigd door Zijlmans op 04 okt 2010 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

SunKissed
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 09:38

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door SunKissed »

Hallo,

Ik heb ook problemen met het opzeggen van mijn abonnement. Begin april dit jaar heb ik netjes binnen mijn opzegtermijn een brief gestuurd om mijn abonnement op te zeggen. En ben ik toen later verhuist voor mijn studie. Het abonnement stond op mijn moeders naam. En zijn we pas maanden later erachter gekomen dat het dus niet is stop gezet. Nu verwijzen die baliemedewerkers mij steeds naar hun klantenservice maar geen hond die opneemt. Van de 4 kiesnummer heb je maar bij 1 de mogelijkheid om met een medewerker te spreken...en dan nog moet je geluk heb dat er wordt opgenomen.

Ik heb dit ook gepost in een andere topic maar deze pas er beter bij.

Wat kan ik doen om het stop te zetten en eventueel mijn geld terug te krijgen? Ze hebben nu al onterecht een bedrag van boven de €100.

denise van amerongen
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2010 14:59

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door denise van amerongen »

Hallo, Ik ben zojuist van mijn abbo af! Er wordt geen geld meer afgehouden en hoop dat dat zo blijft.

Geld wat er eenmaal afgeschreven is, kun je niet terug krijgen! Je kunt alles proberen maar aan het eind van het verhaal heb je nog niets.

Beste kun je ze mailen, naar [email protected] en het verhaal daar uitleggen (niet te veel van verwachten je krijgt een heel erg kortaf berichtje terug!) als je sowieso iets terug krijgt.

Hoop dat ook jij snel van die ellende af bent.

Zijlmans
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 apr 2009 21:43

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door Zijlmans »

zoals ik al zei ben ik van mijn abonn. af, er is geen geld meer afgeschreven voor october, maar hou het wel in de gaten natuurlijk.
dus mailen werkt echt.

mandy186
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2010 15:20

Re: Stopzetten lidmaatschap Basic-Fit

Ongelezen bericht door mandy186 »

begin september heb ik me aangemeld bij basic fit in geleen. echter kwam ik er na 6 weken achter dat ik door zwangerschaps complicatie niet meer kan gaan sporten. Ik ben o.a zo moe dat ik na mijn werk meteen mijn bed in kruip, na overleg met de verloskundige heeft zij me rust geadviseerd. de eerste week dat ik bij basic fit ging sporten kwamen deze klachten al meteen naar voren maar ik wist op dat moment nog niet dat ik zwanger was. aangezien ik van nooit sporten naar 5 x per week sporten ging kon ik de klachten goed thuis brengen en legde de latvoor mij zelf hoog.

ik heb basic fit benadert en uitgelegd dat ik vanaf heden niet meer kan komen sporten door medische redenen. Er is mij verteld dat ik mijn abbonnent eerder kan afsluiten als ik een medische verklaring heb. inmiddels heb ik een doktersverklaring maar als ik basic-fit benader met de vraag waar ik mijn verklaring heen kan sturen krijg ik totaal geen reactie!!! terwijl ik nu al dik 2 weken wacht.

nu ben ik bij basic fit in geleen geweest om mijn verklaring in te leveren samen met mijn pasje, maar hun willen dit niet innemen omdat alles via het hoofd kantoor geregeld wordt. ik heb nu een post adres gekregen waarnaar ik mijn verklaring kan opsturen. ik heb aangegeven dat ik van plan ben om de automatische incasso stop te zetten omdat ik van mening ben dat ze extra lang wachten met een reactie terug te sturen om mij op die manier aan het lijntje te houden.
Als ik de automatische incasso van mijn rekening af haal dreigen ze een deurwaarder op mij af te sturen kan dit zomaar???

ben ik ook echt verplicht om een jaar klant te blijven?? is er geen regeltje dat je binnen 2 maanden op kunt zeggen of opzeggen ivm een medische reden..??

ik heb namelijk gehoord dat er pas een aflevering is geweest bij kassa dat een sportschool je geen jaarcontract mag geven, dat je altijd per maand moet kunnen opzeggen..??

Gesloten