LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door Ulbe »

AEG is AEG niet meer zoals we die van vroeger kennen,

Electrolux heeft de boel overgenomen en daarmee is de kwaliteit met sprongen achteruit gegaan, goedkope plastic troep kom je in de machine's tegen,

AEG teert nog op het verleden toen ze nog goede machine's maken,

Zelf ga ik liever voor degelijke merken zoals Asko of de duurdere machine's van Siemens en Bosch

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

jjpietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2010 00:27

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door jjpietje »

Bij deze het vervolg van mijn bericht van 2 januari:
Mogelijk heeft nog een mede "AEG/Electrolux gedupeerde" er wat aan.
Extra gaten werkten tijdelijk. Na half jaar bekeken blijken deze hetzelfde beeld te vertonen. De veer trekt zich ook hier langzaamaan in het kunststof.

Heb het grof aangepakt en volgende gedaan:
Moet er bij vermelden dat het wel ff een klusje is van een dag.
Mijn wasmachine was nog niet zo oud dus is kwestie van afwegen (nieuwe Miele of ff sleutelen).
De hele kuip bestaat uit 2 helften en zit rondom met een soort grote parkers aan elkaar.
Volgende geldt voor beide veerophangpunten:
Ik heb de eerst volgende parker die onder de oude kuipophanging zit gebruikt voor extra stevigheid.
Eruit gedraaid. Doorgeboort 6mm (meen ik maar zie je vanzelf) en langer draadeind erdoor en met moeren aangedraaid.
Ik heb daar dus nu een stuk draadeind over van 6mm doorsnee.
De originele gaten waar de veer aan hing of aan kan hangen doorgeboort met 8mm meen ik. Hier ook draadeind er doorheen en aan beiden zijden van de 2 oren moeren laten klemmen.
Ik heb daar dus nu een stuk draadeind over van 8mm.
Aan de zijde waar bij mij het originele gat doorgescheurd was, met een metalen plaatje de 6mm draadeind gekoppeld aan de 8mm draadeind.
De veer zit nu tussen de oude oren op het 8mm draadeind gehaakt.
Nog wat extra zekerheden ingbouwd. Een bus over de 8mm draadeind tussen de oude oren. Teflon over de "haak"vd veer. Veerringen en montagekit gebruikt tegen lostrillen. 3 maart gedaan en nog geen problemen.
Heb het voornemen om over een paar maanden de boel nog een keer te bekijken
Enkele foto's:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

John Machielsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2012 11:16

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door John Machielsen »

Onze AEG wasmachine oko lavemat essential van 9 jaar oud heeft nu ook dit probleem. Morgen de monteur. Ik ben benieuwd.....

John Machielsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2012 11:16

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door John Machielsen »

Onze AEG wasmachine doet het weer.

Even wat technische details:
De monteur van AEG heeft de wastrommel “verhangen” in de andere ophang gaten die al in de trommel zaten, alles getest en alles werkt.
De klacht kwam wel eens voor, maar niet zo veel; warmte door de trilling veroorzaakt dit probleem waarschijnlijk.
Volgens de monteur moet deze reparatie weer 9 jaar mee kunnen, echter de rest van de machine zal het niet nog 9 jaar goed blijven doen.

John Ra
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2012 15:39

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door John Ra »

Zondag is ook bij ons de kunststof ophanging van onze AEG Lavamat L76809 aan één zijde van de trommel doorgescheurd, met het gevolg dat de trommel na een knal met een schurend geluid over de grond ging. De andere zijde is ook bijna doorgescheurd. Naast de huidige (ingescheurde) ogen zit een extra (tweede) oog. Ook de veer kan iets verhangen worden.

Wat zijn de ervaringen van het gebruik van dit extra oog in plaats van het (ingescheurde) oog? Raakt de trommel daardoor meer uit balans / meer geluid? Of is er geen verschil merkbaar? Ik ben benieuwd naar de reactie van lezers die zelf ook het tweede (paar) ogen gebruikt!

jjpietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2010 00:27

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door jjpietje »

Welkom bij de club.
Hoek vd trommel verandert iets maar weet niet of dit nadelige gevolgen heeft.
Rubber aan voorzijde lijkt iets meer te "verfrommelen"?!
Bij mij begon na verloop van tijd ook in 2e gat dus dezelfde verschijnsel te vertonen en heb het geheel verbeterd (zie hierboven)
Mogelijk helpt een metalen binnenring in het gat waar nu de veer in steekt ook al om de kracht vd veer op het kunstof te verdelen.
Sterkte met de AEG. Probeer maar niets met Electrolux want dat kost alleen maar, zij zitten er voor zichtzelf (voor zolang mensen nog AEG kopen).
p.s mijn reparatie is tot nu nog zeer doeltreffend.

John Ra
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2012 15:39

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door John Ra »

Dank voor je reactie. Ik heb afgelopen week de trommel laten 'verhangen' naar het andere paar ogen. Na enkele wasjes kan ik concluderen dat ik (nog) geen verschil merk met de periode voordat de kunststof ophanging het aan één kant begaf. Ik hoop dat dit de komende jaren nog zo blijft, zodat de reparatie rendabel is geweest.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door sadfly »

Hoe was het ook alweer... Ohja.
AEG laat je mooi in de steek.
Heb zelf een AEG wasmachine gehad. was denk ik 4 jaar oud, niet overdreven veel mee gewassen.
Maar op ene dag een mooie error code. Die error betkende dat er iets met de motor mis was, zou 300+ euro kosten. Durfte ik niet aan dus heb toen een ander merk gekocht. Weet niet wat het is met AEG wasmachines. Gelukkig doiet de droger het nog wel.

jenetdw
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2013 08:59

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door jenetdw »

Hallo,

Ik heb dus het zelfde probleem met de AEG lavamat lavalogic LL1600 update.
Hij is ongeveer 10 a 11 jaar oud schat ik maar verder nog prima.
Hoorde ook ineens een klap. wasautomaat stop gezet.
Bleek ook de ophanging aan een kant doorgescheurd. Zelf de veren omgezet naar het 2de ophang systeem fluitje van een cent. (zelf voor een vrouw als ik) Nu ongeveer 3 weken later weer het zelfde probleem. En het is echt niet zo dat ik hem regelmatig 100% beladen heb.
Ook de klanten service gebeld, Daar hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord?
Maar kan wel een monteur langs sturen, voorrijkosten € 75,00+ eventuele reparatie kosten.
Maar geloof dat ik er zelf maar mee aan de gang ga als ik jullie reactie zo lees is dit effectiever dan een monteur. Dan zit je binnen no time weer met het zelfde probleem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook de klantenservice gebeld, Daar hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord?
Dat klopt. AEG wasmachines gaan nooit stuk. U bent de eerste die ze hier over belt.

jjpietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2010 00:27

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door jjpietje »

Niemand belt meer want het vertrouwen in de "service" van electrolux is verdwenen!!

Toevallig in februari mijn eigen reparatie (hierboven) geinspekteerd.
Zit nog perfect.
Ben je een beetje handig of heb je een handige kennis en is de rep. nog de moeite waard,
Bekijk mijn fotos, bekijk je eigen ophanging vd trommel, vang de krachten op en hij gaat wat dit onderdeel betreft weer een tijdje mee.
Kan je onderwijl sparen voor een ander merk.

Ericje4531
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2014 21:42

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door Ericje4531 »

Het probleem wordt veroorzaakt door de schokdempers die hun werk niet meer doen, daardoor trekt de trommel aan de veren en schuurt de trommel uit.

Dus alleen verhangen van de veren is niet de oplossing U dient de schokbrekers (veroorzakers) te vervangen.

edrep
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2014 19:09

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door edrep »

Ik heb zonet de methode van jipietje toegepast. Maar zoals ericje al schreef ga ik ook de schokdempers vervangen.

Reekaag
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2014 20:27

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door Reekaag »

Hoi,

Ook ik kwam er na het vervangen van de lagers en simring achter dat de ophanging van de veren aan de trommel aan het inscheuren waren.

Als eerste poging het gat groter uitgeboord en vervolgens koperen buisjes op maat gemaakt ( buiten diameter 14mm) en teflon busjes (Groenart ijzer handel in HHW) erin gezet met teflon spray op de veren.

Nu maar kijken of dit een duurzame oplossing is.

Iedereen bedankt voor de tips!

Hartelijke groeten,

Arnaud
image.jpg
Koper leiding met teflon busje
(120.92 KiB) 5058 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

edrep
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2014 19:09

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door edrep »

Even wat foto's
P1070932.JPG
(193.31 KiB) 6113 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
P1070933.JPG
(63.12 KiB) 6113 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
P1070934.JPG
(202.26 KiB) 6113 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Arno41
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2014 20:30

Re: AEG 54600 uit ophanging gescheurd

Ongelezen bericht door Arno41 »

Ja. Ik hoor het vaker. Sinds dat Electrolux AEG in 2005 over heeft genomen is net hard achteruit gegaan met de kwaliteit van deze machines. Erg jammer dat zo'n goede naam zo word verkwanseld.

Gesloten