LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank weigert mij een betaalrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door JtC »

Maar vergeet natuurlijk ook niet de vette bonussen (hoe "mager" ook, nog altijd dikwijls een veelvoud van het jaarloon van minima) en de dikke auto's van de directie. Ook deze moeten ergens van betaald worden en 3 x raden wie ook daar voor opdraait? :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Guardian72 »

kweenie schreef:
Guardian72 schreef:Administratie gaat bijna geheel via computers / internet (geen echte balie meer aanwezig).
Gelukkig zijn computers voor de banken gratis en hoeven de mensen die software ontwikkelen voor bv. dat internetbankieren ook niet betaald te worden. En die vrijwilligers met wie je een gesprek hebt om een rekening te openen leven gelukkig ook van de lucht.
Tuurlijk.

Alleen, je betaalt ook voor het privilege om je geld kwijt te zijn als men kwaad wil - dus tja.
En, dan nog, ze zouden eens kunnen bezuinigen op gebouwen en interieur, of TV reclame etc. Dan vallen andere kosten ook mee, en loopt het totaal niet zo op.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door witte angora »

en 3 x raden wie ook daar voor opdraait? :wink:
Ik niet, ik kost de bank alleen maar geld. :mrgreen:

Een klein inkomen, en daarnaast geen enkel product afnemen, is misschien wel de beste manier om wraak te nemen op die bankboeven. :twisted:

stofzuigertje

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Elke bank mag elke klant zonder opgave weigeren.....

Maar tijdelijk daar enkele verzekeringen onderbrengen en die volgend jaar weer opzeggen en de rekening blijft dan doorlopen.....

Dus extra kosten voor Rabo die als je 2 verzekeringen 1 jaar daar laat lopen dus 3x inschrijven en 2x uitschrijven dus 5x administratie kosten voor 1 product.

Verder vind ik de www.asn.nl beter omdat die slechts €18,- kost en nog 1% rente geeft over het positieve saldo.
Ook www.triodos.nl voor slechts €15,- maar dan zonder rente is mogelijk, maar bij deze 2 wel zelf de afschriften printen.

De www.ing.nl is nog voordeliger maar ik hou nu eenmaal niet van ex staatsbanken die van gratis nu de regels steeds lastiger maken en de eerste 2 die ik noemde zijn per telefoon beter bereikbaar en lossen problemen meestal wel in 1x op.

Zelfs per gratis E mail kreeg ik bij ASN en TRIODOS snel en goed antwoord en elders is dat helaas minder.....
ING, AMRO en Fortis hebben geld geleend van Wouter Bos en dat moet nog terug dus ik kies liever een kleinere milieu vriendelijk alternatief.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar tijdelijk daar enkele verzekeringen onderbrengen en die volgend jaar weer opzeggen en de rekening blijft dan doorlopen.....
Geen idee wat je hier verkondigt, maar niemand in dit topic heeft verzekeringen bij de Rabo afgesloten om een bankrekening te kunnen openen.

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Verder vind ik de http://www.asn.nl beter omdat die slechts €18,- kost en nog 1% rente geeft over het positieve saldo.
Ook http://www.triodos.nl voor slechts €15,- maar dan zonder rente is mogelijk, maar bij deze 2 wel zelf de afschriften printen.
Helemaal mee eens stofzuiger. Dus iedereen die de bonusgraaiers en arrogantie van de grootbanken zat is, NU OVERSTAPPEN!!!!

obarbank
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2010 12:00

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door obarbank »

Idd.. hier nu een blije overstapper!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door Noble »

Eneco klant schreef:
Verder vind ik de http://www.asn.nl beter omdat die slechts €18,- kost en nog 1% rente geeft over het positieve saldo.
Ook http://www.triodos.nl voor slechts €15,- maar dan zonder rente is mogelijk, maar bij deze 2 wel zelf de afschriften printen.
Helemaal mee eens stofzuiger. Dus iedereen die de bonusgraaiers en arrogantie van de grootbanken zat is, NU OVERSTAPPEN!!!!
ik ga ditmaal mee met Eneco klant.. :lol:

slimmere
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mar 2010 14:35

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door slimmere »

ik ga ditmaal mee met Eneco klant.. :lol:
Stappen jullie over naar Essent ?

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door witte angora »

slimmere schreef:
ik ga ditmaal mee met Eneco klant.. :lol:
Stappen jullie over naar Essent ?
Doe eens de NEM of zoiets. Of dat ooit zo'n betrouwbare bank zou kunnen worden waag ik te betwijfelen, maar ongetwijfeld zal Fransje Bauer daar wel een passend reclamefilmpje over kunnen maken. :wink: :lol:

stofzuigertje

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik wilde geen reclame maken voor de Banken die ik noemde maar die zijn blij met nieuwe klanten en hebben niet deze officieel verboden koppel verkoop.

Elke bank mag een nieuwe klant weigeren en dat zij door dit soort dingen meer proberen te verdienen en nu juist het tegenovergestelde bereikten...?

jongesander
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mei 2009 13:21

Re: Rabobank weigert mij een betaalrekening

Ongelezen bericht door jongesander »

Wat het punt is wat mij betreft, is de opschaling. Dat maakt bedrijven, of het nu een bank is of en telecomprovider, niet beter.

De onderneming waar de betreffende persoon in dienst is en zijn salaris krijgt, heeft wellicht een hele dikke financiering bij de bank. Of een heel groot bedrijfsvermogen: oftewel, er wordt voldoende aan verdient. Als die betreffende persoon dan alleen zijn betaalrekening wil openen en dat kan niet: het zou beschamend zijn. Als je dit zou vernemen als manager dan zouden er koppen rollen. Tegenwoordig zou niemand er om malen. Kleine uitzonderingen daargelaten.

En dat komt gewoon omdat grote ondernemingen niet meer luisteren naar de klanten. Vooralsnog pikt de consument dit overigens wel, wat nog triester is.

Gesloten