LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stomme fout gemaakt

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: stomme fout gemaakt

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, alleen ik zit in de WAO, dat is iets anders dan bijstand. Wil niet zeggen dat ik geen enkele verplichting heb, integendeel, ik moet, indien mogelijk, zorgen dat ik beter kan functioneren, heb een informatieplicht betreffende vrijwilligerswerk, inkomsten, wijzigingen in gezondheid enzovoorts, mag maximaal 4 weken achter elkaar naar het buitenland, wil ik langer dan moet ik dat melden, en ga zo maar door.

Maar ondertussen besef ik wel degelijk dat anderen voor mijn levensonderhoud op draaien. Daarom hoor je mij niet klagen over de hoogte, en probeer ik d.m.v. vrijwilligerswerk toch een klein beetje terug te doen voor de maatschappij. Dat is voor mezelf beter, omdat werken nu eenmaal een goed gevoel geeft, en ik denk ook dat dit de enige manier is om een bepaald draagvlak voor de WAO te houden.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: stomme fout gemaakt

Ongelezen bericht door JtC »

Voel je niet schuldig t.o. de belastingbetalers. Er wordt vaak maar al te snel geroepen "... van mijn belastingcenten!!" Als de belastingbetaler daar niet voor betaalt, dan is het wel ergens anders voor. En zo is maar net.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: stomme fout gemaakt

Ongelezen bericht door witte angora »

Schuldig voel ik me zeker niet, dat ik in de WAO zit heeft een bepaalde reden waar het functioneren van de huidige maatschappij zeker debet aan is.

Dat je bij één bedrijf weggetreiterd wordt omdat ze niet met beperkingen om kunnen gaan is tot daar aan toe, maar 13 keer in 8 jaar tijd? Dan denk ik: als 'men' niet wil dat ik mijn eigen geld verdien, dan zullen ze het maar moeten geven. Ik zal toch moeten leven, of niet dan.

Met steun van de UWV, reïntegratieburo, toenmalige arbeidsburo, uitzendburo, enzovoorts. Dwz: geen van allen zien nog mogelijkheden voor de langere termijn.

Niet ik heb reden om me schuldig te voelen, degenen die me de WAO in getreiterd hebben moeten eens zichzelf achter de oren krabben.

doradora
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2010 20:24

Re: stomme fout gemaakt

Ongelezen bericht door doradora »

hallo,
als je geld terug krijgt omdat je te weinig belasting hebt betaald dan moet je dit doorgeven aan de sociale dienst en wordt dit gekort op je uitkering, want dit is inkomen.
als je geld terug krijgt van de belastingdienst omdat je aftrekposten had, bv ziektekosten of giften dan hoef je dit niet door te geven aan sociale zaken, want dit is dan geen inkomen.

dora

said1983
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2009 16:44

Re: stomme fout gemaakt

Ongelezen bericht door said1983 »

dank allemaal voor het antwoorden ik wacht het wel ff netjes af

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: stomme fout gemaakt

Ongelezen bericht door xnez »

@said1983

Van welk jaar krijg jij belasting teruggave?
Als dit is van voor dat je in de bijstand kwam,dan mag je het houden;)

Ik was ook bang dat ik mijn centen in moest leveren.
Maar omdat dit was van voor ik in de bijstand kwam,mag ik het houden.
(heb net gebeld met DMO en ben HAPPY :D )

Gesloten