LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr. Frank

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Angel, excuus dat was jij inderdaad niet, dat was jtc.. de objectieve obesitas-blogger

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Ga je het nog over het dieet hebben of over mij, de obesi.. hahaha. Je kan op de man spelen, maakt me niks uit. Je hebt me er niet mee, nogmaals ik heb absoluut geen persoonlijk belang en sommigen posters hier weten wel waarom. Begrijp je dat? Of moet ik het nog een keer uitleggen? Want dan kunnen we het net zo goed in PM doen. On topic dus.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het dieet van deze Fr. v. Berkum lijkt idd. onderzocht.. Lijkt niet echt een basis voor te zijn:
Dr Frank van Berkum is een internist die een nieuw afvaldieet heeft ontwikkeld. Dat dieet bevat veel eiwit. Dat is tegen de honger, en tegen verlies aan spieren. Spierverlies is een probleem bij afvallen.

Dr Frank schijnt een aardige man te zijn, en als internist weet hij natuurlijk veel over vetzucht. Maar de vraag is of zijn dieet beter werkt dan andere diëten. De Universiteit van Maastricht heeft dat nu samen met Dr Frank onderzocht.[1] Ze hebben bijna 140 patiënten een jaar lang op dieet gezet; de helft kreeg een afvaldieet met een normale hoeveelheid eiwit en de andere helft met heel veel eiwit.

De eerste drie maanden moesten ze allemaal hongeren: ze mochten maar één derde van hun gebruikelijke calorieën hebben. Daardoor vielen ze fors af. De volgende 9 maanden kregen ze twee derde van hun normale calorieën. Toen begonnen ze weer aan te komen, maar na een jaar waren ze gemiddeld nog steeds 10 kg afgevallen.

Het extra eiwit leek echter niet veel te doen. De patiënten die een gewone hoeveelheid eiwit hadden gehad waren 9 kg afgevallen en die heel veel eiwit kregen 11 kg.[2] Op het hoog-eiwitdieet waren ze dus 2 kilo meer afgevallen, maar dat kwam vooral doordat ze meer spierweefsel verloren. Dat was heel onverwacht, en hoe het kan is niet duidelijk. Maar voorlopig lijkt het hoog eiwit dieet niet beter dan willekeurig welk dieet. Dat eiwit is ook erg duur, één pot van bijna een pond kost €39,50. Dat eiwit kost inkoop een paar euro per pond,[3] dus er zit een winst van 1000% op. Dat geld kunnen patiënten beter in hun zak houden.

Hoe het verder is gegaan met de deelnemers toen het onderzoek voorbij was is niet bekend. Maar ik vrees dat de meesten intussen weer hun oude gewicht terughebben. Zo gaat dat helaas.
Bron: http://www.mkatan.nl/radio-en-tv/316-8- ... zocht.html

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Ja hij is leuk, PM is prima hoor!

Heeft meneer Katan onderzoek gedaan dan?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door angel1978 »

@johanrapensteel,

heb je gelezen wat er staat ?
Dan weet je namelijk het antwoord op je vraag.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door witte angora »

Het valt mij op dat alle nieuwe-en-meteen-weer-vertrokken hoera-posters een vergelijkbare schrijfstijl hebben, en een totaal gebrek aan spel- en schrijfvauten. Ook de gewichtsafnames gaan per week redelijk gelijk op, lijkt het wel.

Zie je niet veel, zoveel eenduidigheid.

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Dat hij dat kan beoordelen op afstand.. maar oke..

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Is niet zo moeilijk hoor, het eerste gedeelte van dit topic staat er vol van. Je hoeft alleen maar objectief te lezen. Net wat hij zegt, het feit dat deze reacties achter elkaar zijn geplaatst en de manier waarop het is geschreven, is twijfelachtig te noemen. Of twijfelachtig, het is gewoon pure onzin. Hier is geen forensich onderzoek voor nodig. Maar om even terug te komen (want dat mis ik hier): Sonja Bakker was een hype, Emiel Ratelband was een hype, Laura Dekker (kennen we haar nog?) was een hype en jawel, ook Dr. Frank is een hype. De vraag is alleen altijd: hoe lang gaat het duren voordat men inziet dat "gewoon" afvallen nog altijd het beste is en men de interesse heeft verloren in dit dieet (en wie doet dan een stap naar voren met het volgende wondermiddel). En ja, de man/vrouw of mensen achter de hype hebben de centjes dan alweer binnen en kunnen met een gerust hart (en gevulde zak) naar de achtergrond treden om vervolgens het stokje door te geven aan de volgende. Zo gaat dat. Dus denk er nog maar een keer aan als je je heerlijke eiwitjes achterover drukt.

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Oh jee: het is verdacht als er eens correct wordt geschreven :)

Je komt in dit land zout en slakken tekort..

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door angel1978 »

hoe er geschreven wordt zal me een zorg zijn...
Feit is wel dat jij zo'n beetje de enige bent die er blijkbaar interesse in heeft om hier te zijn.. de rest wil blijkbaar alleen maar even een positieve noot droppen!

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Ja, maar als je er over nadenkt, dan is dat niet zo gek. Ik bedoel, er zijn duizenden volgers van dr Frank en een handvol laat hier wat berichten achter..

Hoe dan ook, ik neem aan dat jullie vanavond gaan kijken? Dan kunnen we morgen weer berichtjes schrijven :)

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Dat maakt niets uit, het feit dat het op Tros Radar komt zegt eigenlijk al genoeg. En meestal is dat niet omdat het zo'n goede zaak is...

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Zonder maar iets gezien te hebben, trek je al die conclusie.. bijzonder, dat vind ik nou zo jammer! Eerst alles bekijken en dan een oordeel vellen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Ik trek geen conclusie, ik heb verwachtingen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door jor »

johanrapensteel schreef:Ja, maar als je er over nadenkt, dan is dat niet zo gek. Ik bedoel, er zijn duizenden volgers van dr Frank en een handvol laat hier wat berichten achter..
Volgers van dr Frank? Ik dacht dat ze probeerden af te vallen.Klinkt ineens een beetje sekte-achtig, al hoeft dat niet zo te zijn natuurlijk.Ik wacht inderdaad de uitzending wel af maar gezien wat ik via google.nl heb gevonden zijn er ook duizenden tegenstanders van dr Frank en dat zijn niet de minste.
Citaat:
De Nederlandse diabetesfederatie waarschuwt tegen het dr. Frank-dieet. Ook het Voedingscentrum raadt het dieet van dr. Frank af.

mariarutjes
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 apr 2010 14:12

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door mariarutjes »

Ben heel gelukkig met dit dieet ,ben op mijn gewicht 12 kilo kwijt.
Voor mij is het geen dieet meer,maar een nieuwe levensstijl,dit kun je
volhouden.
Bij ieder dieet wordt gezegd je moet je eetgewoonten wel veranderen anders ben je weer gauw terug bij af.
Dokter Frank dank je wel.

johanrapensteel
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:26

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door johanrapensteel »

Nee Jor, op een forum hangen is gezond.. pfff..

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door angel1978 »

johanrapensteel schreef:Nee Jor, op een forum hangen is gezond.. pfff..
En de volgende opmerking op de man gespeeld ?

Waarom kom je niet met inhoudelijke argumenten waarom je dit dieet zo goed vindt?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door pbarendse »

Omdat die argumenten er niet zijn...

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Dr. Frank

Ongelezen bericht door JtC »

Echt leuk, vooral die eind-citaten in ieder positief bericht:

jacksparrow: "Dr Frank ga zo door!"
Christiaan45: "Mijn dank is groot!"
jantienboersma: "Ik ben blij met Dr Frank, kan het iedereen aanraden!"
JokeJM: "Voel me energiek, bedankt Dr.Frank"
SpringTime: "Ik ben reuze blij met Dr.Frank."
mriet: "Veel dank aan dr. Frank!!!"
harrykuper: "Aleen maar lof voor Dr. Frank!"
annetb: "Dr frank bedankt!!!!!!"
mariarutje": "Dokter Frank dank je wel."

Ik heb dat wel eens vaker gezien.. ik noem maar even een dwarsstraat, zoals positieve reacties op het "werk" van helderziende Maria Duval.... hahaha. Het zijn echt ook hele gemeende natuurlijke reacties, net echt, net iets te echt...

nb: Op het moment dat mensen op de man af gaan spelen is dat een teken dat ze echt zijn geraakt en geen inhoudsvolle toevoegingen meer hebben. Eigenlijk kun je op dat moment beter gewoon op negeer-modus overgaan ( maar eerlijk gezegd vind ik het dan wel leuk om even door te gaan :) )
Laatst gewijzigd door JtC op 26 apr 2010 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten