LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door legoleek »

Yep, :wink:

Cchickie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2009 12:34

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Cchickie »

Een quooker is HEEL duur qua aanschaf (in vergelijking met die 5 bakkies thee in de week). Aanschaf begint vanaf een euro of 800, en dan heb je een standaard simpel quooker'tje. Plus dat er 24 uur per dag stroom wordt getapt door dit geweldige ding, plus dat je waarschijnlijk een aparte groep moet aansluiten voor dit gevalletje :)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door maxx »

Ja hoor, slaap lekker..Chickie ben je toevallig blond of zo?

MVG

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Fiebie »

Cchickie schreef:Een quooker is HEEL duur qua aanschaf (in vergelijking met die 5 bakkies thee in de week). Aanschaf begint vanaf een euro of 800, en dan heb je een standaard simpel quooker'tje. Plus dat er 24 uur per dag stroom wordt getapt door dit geweldige ding, plus dat je waarschijnlijk een aparte groep moet aansluiten voor dit gevalletje :)
Ik werk thuis en drink veel thee. Nou kan ik natuurlijk thee zetten en in thermoskan bewaren, maar na een uur of 2 smaakt het niet meer als een vers bakkie. Dus telkens gaat de waterkoker aan, moet je voor de gein is bij de meterkast gaan staan hoe snel de tikker dan gaat..

Tot nu toe (2 weken) heb ik de Quooker gebruikt voor koken van pasta's, thee, koffie, cup a soup, oploschocomelk en uitkoken van flesjes en spenen. Scheelt wat gas..
En aanschaf was 600 euro, excl de kosten van de installateur. Maar die heeft er geen aparte groep voor aangesloten..

Ben het er mee eens dat t een dure aanschaf is, maar wel super handig..

Een auto is ook dure aanschaf en heb je veel kosten aan, terwijl je ook met fiets of OV kunt gaan..

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als men overweegt een quooker aan te schaffen om alleen thee mee te zetten,....NIET DOEN !! Dan is het inderdaad een duur ding. Een quooker heeft zoveel meer andere gebruiksmogelijkheden.

* Filter afzuigkap uitspoelen
* tomaten ontvellen
* bij koken op gas direct een pan met kokend water
* afspoelen pasta
* kaarsvet verwijderen
* steriliseren speentjes, flessen
* koffiekopjes, seveerschalen of borden warmen
* noodles, fastfood :wink: :wink:
* bakplaten of fry-top schoonmaken
* pocheren van vis
* blancheren van groenten
* au bain marie verwarmen
* mixer, snijplank, taartmes afspoelen
* aanmaken van saus
* wellen van kruidenmixen

enz.........

Dit alles geeft een enorme waterbesparing, een waterkoker zorgt voor meer "afvalwater" en vreet meer energie als het veelvuldig gebruik van de quooker.

Als u hier de mogelijkheden van ziet dan is de aanschaf meer dan zijn geld waard.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Fiebie »

o ja dat wellen had ik ook gedaan, plus snelle aanmaakjus.

wij hadden m in eerste instantie ook niet, vanwege de kosten, maar toen het blad brak, heb ik m er toch nog bijgevraagd (ivm de uitsparing) en ben er helemaal happy mee.

Maxx heeft wel eens aangegeven dat Quooker niet zo heel veel stroom meer dan een boiler gebruikt, dus dat gaf de doorslag.
(btw, Maxx hoe gaat t met de verkoop van de showroomkeukens? Moet je nu nieuw merk uitzoeken of had je nog meer/voldoende verschillende merken in je winkel?)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door maxx »

Quooker staat 100% achter zijn product en geeft nu een "niet goed geld terug"-garantie. Je koopt de Quooker, test deze tot 6 maanden en als deze niet zou bevallen dan wordt hij opgehaald en 100% vergoed. Voor het gat in het werkblad krijgt de klant een zeeppompje. Kijk, dan ben je zeker van je zaak.

Volgens ingewijden is deze aktie ook in Denemarken gehouden en op een aantal duizend leveringen zijn er 3 teruggekomen. Tja, heb je eenmaal het gemak van de Quooker ervaren dan kick je niet zomaar af.

Quooker heeft iedere dealer een mooie verkoopmap gegeven met daarin alle ins en outs over gebruik, verbruik en besparing. Tuurlijk, hij kost geld maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit geld goed is besteed.


(even voor Fiebie....... leuk dat je aan me denkt :wink: maar maak je geen zorgen. De zoektocht naar een goede vervanger(s) van Format duurt wat langer omdat ik zeker niet wil overhaasten. Er zijn een aantal gegadigden die allemaal weer een ander pluspunt hebben. De showroomkeukens vinden hun weg wel, dat is altijd al geweest. Daarbij is het vervangen niet 100% noodzakelijk omdat de alternatieven eigen hetzelfde kunnen leveren. Zo niet, dan is het geen alternatief, koffie op en einde gesprek.

Ik heb nu 3 opties en wacht nog op 1 extra waarna ik een keuze ga maken hopende dit de eerste 30 jaar niet meer mee te hoeven maken. Leuk is anders al je al zo weinig tijd hebt.....2010 wordt beter, reken maar.)

MVG

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Fiebie »

Goed om te horen Maxx, al blijft het k*t natuurlijk.. Je sprak altijd goed over het merk..

Vandaag weer wat handigs voor de Quooker ontdekt; snelle verhitting van snijplank (kip) en mes, gelijk heet water om te stomen voor dichte neus en voor de dames (en mss ook wel wat jdele heren) ook heerlijk omde poriën mee open te stomen!

En ik ben koukleum, dus ook heerlijk snel de kruik klaar voor het slapen gaan! (en voor kraamtijd dus ook ideaal)

Ooooooooooooooooo wat ben ik blij met mijn Quookertje! :wink:

edberg57
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2010 11:39

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door edberg57 »

Ik heb de combi quooker+ 3.0 sinds 4 weken in mijn bezit. Zeer recent is de printplaat op de Quooker doorgebrand. Ik heb nog nergens iets gelezen over dit soort voorvallen. De Quooker is aangesloten op een aparte groep. Zijn er mensen die zo'n zelfde probleem hebben meegemaakt?

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Heb uiteindelijk niet gekozen voor een Quooker maar een Daalderop systeem. Iedereen heeft het maar over het Quooker systeem terwijl andere merken hetzelfde systeem verkopen met vaak net wat mooiere kranen en techniek.

Mijn Tip: Ga niet gelijk voor de naam en de uitvinder maar kijk even verder.

Het systeem boiler en Quooker moet wel op 1 groep geplaatst worden

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door legoleek »

@ Edbert, gewoon reclameren bij je leverancier of Quooker zelf, lossen ze netjes en snel op. Wij krijgen zelden klachten over Quookers en we verkopen er toch best veel.

@zundapp,
Ja je hebt gelijk, er zijn tegenwoordig meerdere merken die kokend water kranen hebben, maar de techniek om dit te verkrijgen is niet het zelfde als Quooker. Wil overigens niet zeggen dat ze beter of slechter zijn hoor.

Hoe is je gebruiks-ervaring met de daalderop ?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door maxx »

Tja ik ben voor Quooker omdat de rest tot nu toe gewoonweg niet voldoen.

Quooker heeft een gepatenteerd koolstoffilter (Hitac) wat het water filter. Eventuele bijsmaakjes worden geneutraliseerd. Van een Daalderop-gebruiker begrepen dat de daalderop op den duur een bijsmaakje gaf.

Bij 100 graden worden bacteriën en organismen geneutraliseerd. Ze lossen alleen niet op, drijven rond en spoelen, zonder filter verder. Nee, geef mij maar een filtertje :mrgreen:

Smakelijke voortzetting!

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Marlein »

Dat lijkt mij dus echte verkooppraat.
Je water uit je ketel wordt toch ook niet gefilterd? Maakt volgens mij niets uit.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Fiebie »

Marlein, ik had eerder een standaard waterkoker van de hema, met zo'n filter er.
Moet je voor de gein eens kijken na een tijdje wat die opvangt..

Dus gewoon kraanwater wordt niet gefilterd nee, en thee uit een fluitketel waarschijnlijk ook niet.
Als verkooppraatje klinkt het wel "zuiverder", maar ik denk dat het met name voor de quooker of reservoir (geen idee hoe dat werkt) beter is als het water gefilterd wordt . Al vraag ik me dan af waar de gefilterde troep blijft... :?:

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Even voor alle duidelijkheid:
In veel huishoudens zit een boiler in de keuken dus hier is een Quooker niet uniek in. Het koude water wat we drinken is hetzelfde water als wat uit de Quooker komt alleen is dit water gekookt.
Beide apparaten houden een kleine hoeveelheid water vast om dit als kokend water af te kunnen tappen. Direct daarna wordt weer nieuw vers water in het reserv. gevuld. Of hier nog een filter tussen zit kan ik bij beide apparaten niet ontdekken. Maar het kan nooit een smaakje aan het water geven want het blijft gewoon kraan water .
Dus zal de keuze meer afhangen van persoonlijke wensen en kwaliteit van boiler, kraan en ruimte.


Fiebie schreef:Marlein, ik had eerder een standaard waterkoker van de hema, met zo'n filter er.
Moet je voor de gein eens kijken na een tijdje wat die opvangt..

Dus gewoon kraanwater wordt niet gefilterd nee, en thee uit een fluitketel waarschijnlijk ook niet.
Als verkooppraatje klinkt het wel "zuiverder", maar ik denk dat het met name voor de quooker of reservoir (geen idee hoe dat werkt) beter is als het water gefilterd wordt . Al vraag ik me dan af waar de gefilterde troep blijft... :?:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Het koude water wat we drinken is hetzelfde water als wat uit de Quooker komt alleen is dit water gekookt.
Lariekoek!!!!

En dat ook nog uit eigen ervaring, ons (belgisch-) drinkwater is niet lekker, ook niet na een waterkookbeurt, doch uit de quooker is het verschil duidelijk te proeven.

Het Hitac waterfilter zorgt voor een groot verschil! en die "troep" wordt geneutraliseerd in een actief koolfilter (gaat ca 5 jaar mee).

Andere kokend waterkranen hebben dit filter niet en dat maak de quooker nog steeds uniek.

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Marlein »

Tja kalkaanslag. Hier in Amsterdam hebben we daar nauwelijks last van, zeer zacht duinwater. Wat de Belgen met het water doen, weet ik niet, ik dacht dat Spa en barle duc belgisch waren. Dus dat smaakje is niet lekker????;-)
Ik ga binnenkort de quooker testen. Bij mij om de hoek op de Prinsengracht wordt een binnenkort een quookershop geopend.

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Waar ik woon in Nederland is het water gewoon goed drinkbaar. Pas (ongveer een jaar geleden) hebben ze het chloor vervangen voor een ander middel wat de smaak echt te goede kwam.
Dus ons kraanwater is goed drinkbaar en daardoor is een extra fliter niet nodig. Mijn opmerking was bedoelt als vergelijking bij osn thuis. Wij zetten nu ook thee in de waterkoker of koffie getapt vanuit het kraanwater.
Goed is goed dus hier zal wat betreft smaak niks aan vernaderen. Maar een ieder moet naar zijn eigen huishouden kijken en daarmee de juiste keuze maken.

Ik zeg trouwens niet dat Quooker slecht is alleen dat er meerdere mogelijkheden zijn en wij erg tevreden zijn met Daalderop.
zelfstandigste schreef:
Het koude water wat we drinken is hetzelfde water als wat uit de Quooker komt alleen is dit water gekookt.
Lariekoek!!!!

En dat ook nog uit eigen ervaring, ons (belgisch-) drinkwater is niet lekker, ook niet na een waterkookbeurt, doch uit de quooker is het verschil duidelijk te proeven.

Het Hitac waterfilter zorgt voor een groot verschil! en die "troep" wordt geneutraliseerd in een actief koolfilter (gaat ca 5 jaar mee).

Andere kokend waterkranen hebben dit filter niet en dat maak de quooker nog steeds uniek.

hafeenst
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2009 16:17

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door hafeenst »

maxx schreef: Bij 100 graden worden bacteriën en organismen geneutraliseerd. Ze lossen alleen niet op, drijven rond en spoelen, zonder filter verder. Nee, geef mij maar een filtertje :mrgreen:
Waar heb je deze wijsheid vandaan??? Cursus "kul en onzin"?

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Zou in eerste instantie voor een Daalderop systeem gaan maar dit systeem was verkeerd uitgelegt en heb daarom besloten om voor de Grohe Red Duo te gaan.

Dit is ondertussen geplaatst en werkt fantastisch.

Met 1 kraan kan ik warm, koud en kokend water tappen (100 Graden).

Mooie stevige kraan en tot nu toe tevreden

Gesloten