LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Ik ben zeker niet labiel, maar heb soms moeite met keuzes maken en sta af en toe niet zo sterk in mijn schoenen. Het is inmiddels bijna een maand geleden maar ik heb in de tussen tijd zeker niet niks gedaan. Ik heb contact gezocht met verschillende providers over wat te doen maar zonder telefoonnummer is het vrij lastig.

Tuurlijk kwam het in me op om tegen een medewerker te zeggen dat het niet voor mij is en dat ik dit tegen mijn wil in doe. Maar wat dan? Ze kennen mij, mijn telefoonnummer, mijn adres enz. Schiet ik daar veel mee op?

Dat ik nu tot de conclusie ben gekomen om er toch wat tegen te doen is omdat ik heb besloten dat ik ook niet van glas ben gemaakt en van me af moet bijten. Anders komt er nooit nergens wat van terecht.

Ik ga maandag de brieven op de post doen en nog eens langs de politie met de punten die hierboven genoemd zijn, bedankt daarvoor.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door atesli »

Beste R.stijl, als je nu niet doorzet gaat het van kwaad tot erger.
Deze gastjes zullen binnenkort weer een stapje verder met je willen.

Enigste die dit kan stoppen ben jij, je moet even door het stof maar andere weg is er niet.

Zijn de abonnementen bij verschillende providers afgesloten?
Denk niet dat je van de providers wat kan verwachten, ze hebben ook nieuwe mobiele toestellen geleverd.

Belangrijk is dat je aangifte doet en dit overhandigd aan de providers waar je nu aan vast zit. Nogmaals providers gaan niets voor jou doen, je moet echt bij de politie zijn.

Mag ik vragen hoe oud je bent en hoe oud die gastjes zijn?

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Ik ben net 19, hun iets ouder. Ik denk rond de 22.

Ik kan dus beter wachten met de brieven zodat ik de aangifte erbij kan voegen?

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door atesli »

De providers hebben gedaan wat ze moesten doen.
Jou abonnementen met toestellen verkocht, dat jij dat niet kan betalen maakt ze niet uit. je hebt zo een A2 BKR codering en hun zullen blijven doorgaan tot ze hun geld hebben.
Maakt hun echt niet uit, ze hebben ook immers een toestel geleverd dat via abonnementskosten terug betaald dient te worden.

Met een aangifte zal je IETS sterker staan.

Bij welke providers zijn die abonnementen afgesloten?

Heb je geen sterke vrienden? Ik zou het wel weten...

Gr en sterkte, ATESLI

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Het gaat om de providers:

KPN,Vodafone, T-Mobile en Telfort.

KPN en Vodafone hebben mij al aardig geholpen door de klantnummers ed. te geven van de abonnementen die zijn afgesloten.

Ik zal nadat ik een verklaring van de politie heb eens kijken of ik tot een redelijke schikking kan komen.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste R.stijl,

Je zit nu op het goede spoor met tot zaken komen met de providers. Bij zaken doen helpt altijd de aanwezigheid van een stok achter de deur. Die vind je in hoofdstuk 12 van De Telefoongids die verder niets met jouw probleem van doen heeft. Het gaat er om voor te zorgen dat je bankrekening niet wordt geplunderd. Hoe dat moet staat daar. Uiteraard moet je altijd in gesprek blijven, maar soms geldt: "wie niet luisteren wil, moet voelen". Nogmaals, het gaat er om dat de provider (die niet mee wil werken) deelgenoot wordt van jouw probleem.

Sterkte en succes,
MementoMori

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Heel erg bedankt voor de PDF bestandje. Alleen is het probleem dat er nog niets in afgeschreven en dat ik dus ook (nog) geen incassorekeningnummers heb van de providers. Bovendien moet ik eerst een brief schrijven naar de providers voordat ik het kan blokkeren. (Hoe herken je een Automatisch Incasso nummer? Ik heb gevonden dat er IC voor staat maar ik zie hier net een afschrijving, dat volgens mij ook een Automatisch Incasso is, maar daar staat KN voor.)

Kan ik die contracten laten ontbinden op basis van artikel 7:46d van het Burgerlijk Wetboek? Over die 3 maanden bedenktijd?

Komt het dan op zo iets?

Geachte meneer/mevrouw,

Onlangs heb ik, onder dwang van enkele jongeren, telefoonabonnementen moeten afsluiten. Dit heb ik op een vals adres moeten laten zetten. Het adres is XXXXXX te Rotterdam.

De maandelijkse kosten kan en zal ik niet betalen omdat ik niet werk en bezig ben met een studie.

Ik ontbind daarom de overeenkomst met gebruikmaken van mijn recht overeenkomstig artikel 7:46d van het Burgerlijk Wetboek op een termijn van drie maanden voor bedenktijd, die sluit op 30 augustus 2010. Tevens trek ik mijn machtiging tot automatische incasso in, zodat T-mobile niet meer is toegestaan om geld te incasseren van mijn bankrekening.

Ik verzoek u de ontvangst van mijn brief en de ontbinding schriftelijk te bevestigen.

Hoogachtend,

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door bussiness »

De maandelijkse kosten kan en zal ik niet betalen omdat ik niet werk en bezig ben met een studie.
Dat zou ik er zeer zeker inzitten zeker weten dat ze je kaalplukken tot het bot toe.
Geen aangifte dus geen zaak.
Je had immers tijd en kans zat ze stonden immers niet met een pistool naast je om actie te ondernemen.
Ik ontbind daarom de overeenkomst met gebruikmaken van mijn recht overeenkomstig artikel 7:46d van het Burgerlijk Wetboek op een termijn van drie maanden voor bedenktijd, die sluit op 30 augustus 2010. Tevens trek ik mijn machtiging tot automatische incasso in, zodat T-mobile niet meer is toegestaan om geld te incasseren van mijn bankrekening.
Je hebt geen bedenktijd en al zeker niet bij een gsm abonnement die je in de winkel afgesloten hebt.

Er zijn geen daders uit niks blijkt dat je daadwerkelijk bedreigt werd, dus kortom ik denk dat je een zwaar pijpje gaat roken.
De telefoons zullen vergoed dienen te worden evenals de resterende maanden, als jij meteen in de winkel actie had ondernomen was het niet zo gelopen.

Ik krijg een andere smaak in mijn mond als ik het verhaal zo lees en denk meer dat je katvangertje aan het spelen bent geweest en nu geconfronteerd wordt met de schade.

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Ik word hier niet echt veel wijzer van.

Het is niet zo dat je niet meer bedreigt wordt op het moment dat ze je uit het oog zijn verloren. Zodra je ze volgende keer tegen komen (of op zoeken) ben je het haasje. Is het pas bereiding als je met je mee gaan in de winkel en een mes tegen je rug aanhouden? Is in de auto bedreigen en je op pad sturen niet genoeg?

De ene helft geeft mij op mijn lazer en de andere probeert mij te helpen. Als ik zo zelf ook het een en ander lees dan heb ik de volgende punten (please corret me if I'm wrong)

-Aangetekende brief met ontvangst bewijs naar providers + aangifte
-In de brief dat ik de kosten niet ga betalen en dat ik de automatisch incasso opzeg
-Komen tot een schikking met de providers
-evt. de kosten verhalen op de daders

Zijn dit de stappen om de schade te beperken?

Edit: Ik heb het woord Katvanger even opgezocht:Persoon die, tegen betaling, meerdere kentekens op zijn naam heeft staan, zodat de eigenaar niet op hoeft te draaien voor verzekeringsgeld, belasting, boetes en bekeuringen.

Ik vraag me af waar je dit op baseert, je maakt mij nu de crimineel.

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door bussiness »

Katvanger hoeft niet alleen met kentekens te zijn kan ook met gsm abbo's.

En ja je bent nu ook de crimineel, iets anders kan ik er niet van maken.

Je zegt je bent niet labiel, maar niemand loopt met je mee die winkel in dus ja heel erg veel kans om de medewerker de politie te laten bellen.
En dat doe je niet, je wacht zelfs nog een maand om eens wat te gaan ondernemen.

Als je verhaal wel degelijk zou kloppen had de politie de aangifte wel opgenomen en meteen die jongens op gaan zoeken, want je zegt zelf dat je ze kent.

De politie doet niks dus ja ergens rammelt je verhaal.

Betalen ga je sowieso dat kan ik je wel vertellen.

P.s nog een ding wat zeggen je ouders ervan want daar hoor ik niks over.

Als mijn zoon bedreigt zou worden zou ik allang actie ondernomen hebben, en alles bij elkaar opgeteld op wat jij typt denk ik dat je spijt hebt van je daad en nu de gevolgen pas ziet.
En er zo onderuit probeert te komen.

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Natuurlijk heb ik spijt van mijn daad en had ik achteraf gelijk naar de politie moeten gaan. Maar dat is allemaal achteraf. Op dat moment sta je met trillende benen abonnementen af te sluiten.

Een maand wachten is ook onzin, ik heb ik die tussentijd al contact gezocht met providers enzo. Maar ik wist gewoon niet wat ik moest doen. Volgens de politie zou de aangifte gelijk geseponeerd worden omdat er een dag tussen zat. Daar hield mijn verhaal dan ook op. Dat mijn verhaal rammelt is gewoon onzin, dit is wat er gebeurt is. Klaar. Dat jij me niet geloofd prima, maar ik vraag me af waarom.

En natuurlijk moet er iemand betalen. Dat begrijp ik ook, maar is daar niet uit te komen dmv een schikking?

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door bussiness »

Waarom ik je niet geloof!!!

Je doet in de winkel 0,0 terwijl er niemand naast je staat die je bedreigt tot 6x toe.
Je doet geen aangifte, en je wegsturen na 1 dag geloof ik ook niks van als het inderdaad gebeurt is komt er heus wel actie.

Je weet geen telefoonnummer, nou als ik een abbo afsluit krijg je mooi een contract mee waar het nr opstaat, in je eigen woorden ging het alleen om de toestellen dus heb jij de contracten nog.

1 keer kan ik het me voorstellen maar bij winkel 2 ga je actie ondernemen.

En de vraag over je ouders beantwoord je niet, dus ja 1 en 1 is bij mij 2.

Dus overtuig me maar eens dat jij geen katvanger bent en nu je weet dat jij aangepakt gaat worden nattigheid voelt.

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Dit slaat echt nergens op....

Ik heb de contracten nog? Nee, en over de bedreigen heb ik hier boven toch uitgelegd? Ik heb daar totaal niet aan gedacht, ja achteraf wel. Maar op dat moment stond ik met trillende benen in de winkel om te hopen op een goede afloop.

Nu ik nattigheid ga voelen? Geloof me, dat deed ik al in het begin alleen wist ik totaal niet waar ik moest beginnen.

Ik heb de vraag over mijn ouder niet beantwoord DUS 1+1 = 2....

Prima dat je er zo over denkt. Maar ik hoop dat iemand op het bureau het anders ziet.....

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door jor »

R.stijl schreef....Onlangs heb ik, onder dwang van enkele jongeren, telefoonabonnementen moeten afsluiten. Dit heb ik op een vals adres moeten laten zetten. Het adres is XXXXXX te Rotterdam.

De maandelijkse kosten kan en zal ik niet betalen omdat ik niet werk en bezig ben met een studie.

Ik ontbind daarom de overeenkomst met gebruikmaken van mijn recht overeenkomstig artikel 7:46d van het Burgerlijk Wetboek op een termijn van drie maanden voor bedenktijd, die sluit op 30 augustus 2010. Tevens trek ik mijn machtiging tot automatische incasso in, zodat T-mobile niet meer is toegestaan om geld te incasseren van mijn bankrekening.
Ik neig hierin toch naar de(eerste) reactie van bussiness.Ik zie je niet niet als crimineel maar je kijkt er te makkelijk tegenaan.Als je denkt door jezelf zo formeel op te stellen de providers dit op dezelfde formele manier aan te pakken en jou volledig verantwoordelijke stellen voor het totale bedrag en dan is het aan jou om ( eventueel via een gang naar de rechter ) om aan te tonen dat je echt gedwongen werd. Ik heb altijd geleerd dat je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn en ik zou veel eerder om clementie vragen dan het hard tegen hard te spelen. Hou er ook rekening mee dat je zogenaamde vrienden ook hun verhaaltje klaar hebben en waarschijnlijk glashard verklaren dat jij gewoon wat wilde verdienen en nu je ziet welke consequenties het heeft ineens bang bent geworden voor de gevolgen.In je eerste reactie vertelde je dat er een maand voorbij was voor je actie ondernam en nu schrijf je dat je in die maand wel gebeld hebt met de providers, wat het nu is weet alleen jij.Voor de wet ben je volwassen en dan zal je echt met goede bewijzen moeten komen dat je gedwongen werd en er niet onderuit kon en dat kon wel eens heel moeilijk worden.Kortom, probeer op een normale manier het gesprek met de providers aan te gaan ( met de ondersteuning van een proces-verbaal ) en wie weet loopt het met een sisser af ( hoop ik voor je).

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

oke, das duidelijk. Klinkt dit beter?

Onlangs heb ik, onder dwang van enkele jongeren, telefoonabonnementen moeten afsluiten. Dit heb ik op een vals adres moeten laten zetten. Het adres is xxxxxE te Rotterdam. Het telefoonnummer is mij niet bekent omdat ik alles gelijk moest inleveren. Hierbij vraag ik u om het abonnement op dit adres te blokkeren.

Ook trek ik mijn machtiging tot automatische incasso in, zodat T-mobile niet meer is toegestaan om geld te incasseren van mijn bankrekening. De rekeningen kan ik namelijk niet betalen omdat ik nog bezig ben met een studie.

Bijgevoegd is de aangifte van dit misdrijf.

Ik verzoek u de ontvangst van mijn brief en de ontbinding schriftelijk te bevestigen.



Ik ben na 1 maand naar de politie gegaan. Daarvoor heb ik wel contact gehad met providers. Hierdoor was ik erachter gekomen dat je zonder aangifte niet veel uit kan halen.

Ik wil best komen tot een schikking (een eenmalig bedrag als het kan) moet ik er dat ook in vermelden? Dat lijkt mij het meest redelijk.
Laatst gewijzigd door R.stijl op 18 jul 2010 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door jor »

Klinkt in ieder geval een stuk beter. Probeer nu zo snel mogelijk aangifte te doen en dan maar hopen dat er een voor jou redelijke schikking uitkomt. Het is/was echt niet mijn bedoeling om je de grond in te praten maar wel om je duidelijk te maken er niet al te gemakkelijk mee om te gaan.Wens je succes.

telefoons
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2010 13:42

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door telefoons »

Hey man!

Ik heb speciaal voor dit forum een account aangemaakt omdat mij hetzelfde is overkomen. Ik heb een aantal tips voor je!

-Vraag of je ouders een rechtsbijstandsverzekering hebben! Een brief van een jurist van DAS vergroot de kans op een reactie en resultaat aanzienlijk, zelfs als er hetzelfde in staat als wat jij gestuurd hebt!

- Het artikel waar je je op moet beroepen is 6:248 dat is de redelijkheid en de billijkheid omdat het niet redelijk en billijk is om de contracten door te laten lopen terwijl je er geen gebruik van kan maken. 3:44 ging tot voor kort in ieder geval niet op omdat het voor de verkoper niet te zien was dat je gedwongen werd. Nu is er recent weer zo'n zaak geweest en daar is de uitkomst bemoedigend van omdat de rechter gewezen heeft op een onderzoeksplicht voor de verkopende partij! http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.as ... 3&bron=rss
laat de jurist ook in de brief het LJN nummer van die zaak vermelden! Telefoonmaatschappijen lieten het eerder vaak op een rechtszaak aankomen maar hiermee geef je aan dat je zelfs ( of juist ) dan nog een goede kans maakt op ontbinding!

- Het is zo dat de gewone politie zelfs maar weigert om een aangifte op te nemen. Ga daarom naar een politiebureau en probeer een afspraak met de recherche te maken. Dit ging bij mij misschien makkelijker omdat ik te maken had met een bende die ook in de prostitutie en grootschalige wiethandel zit. Maar met de recherche valt meestal een heel behoorlijk gesprek te voeren en dan krijg je ook het felbegeerde proces verbaal.

Verder schiet me even niks te binnen ander meld ik het wel!

Succes :wink:

telefoons
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2010 13:42

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door telefoons »

Ohja en je zegt dat je in je brief wilt zetten dat je bereid bent tot een schikking, dit klinkt redelijk maar dat moet je niet doen! Zet zo hoog mogelijk in en ga voor algehele ontbinding. Als de telefoonmaatschappij wil schikken geven ze dat zelf wel aan!

Groeten

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

@Jor,

Bedankt,

Zo vatte ik het ook zeker niet op. Maar ik heb wel vaak moeite om iets echt serieus te nemen. Vandaar misschien ook dat ik er in het begin niet veel tempo achter zette.

Maar nogmaals bedankt.

@telefoons,

Super. Bedankt. Dat klink iig goed.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door jor »

telefoons schreef:Ohja en je zegt dat je in je brief wilt zetten dat je bereid bent tot een schikking, dit klinkt redelijk maar dat moet je niet doen! Zet zo hoog mogelijk in en ga voor algehele ontbinding. Als de telefoonmaatschappij wil schikken geven ze dat zelf wel aan!
Groeten
Lijkt redelijk maar in dit geval dien je rekening te houden met het feit dat "wie het onderste uit de kan wil de deksel op zijn neus kan krijgen". Ik laat het aan TS over om daar verstandig mee om te gaan.

Gesloten