LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Ik ben niet genoeg bedreigt, volgens de wet (Zegt mevrouw), ben je pas bedreigt als ze met de termen "moorden" gaan gooien. Ook is er geen wapen gebruikt.

Ik heb dit dus volgens de wet "vrijwillig" gedaan.....

Mevrouw heeft een mutatie gemaakt en mee gegeven. Is dit voldoende?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door witte angora »

R.stijl schreef:Ik ben niet genoeg bedreigt, volgens de wet (Zegt mevrouw), ben je pas bedreigt als ze met de termen "moorden" gaan gooien. Ook is er geen wapen gebruikt.

Ik heb dit dus volgens de wet "vrijwillig" gedaan.....

Mevrouw heeft een mutatie gemaakt en mee gegeven. Is dit voldoende?
Je bent inderdaad niet bedreigd, er is misbruik gemaakt van je zwakkere sociale vaardigheden. Dat is m.i. net zo strafbaar.

Het feit dat je je tot twee keer toe weg laat sturen bij het politieburo geeft ook al aan dat je het moeilijk vind je te verweren. Ieder ander zou met zijn vuist op het buro hebben geslagen en die aangifte desnoods zelf in de computer gerammeld hebben. Bij wijze van spreken dan, zo gebeurt het natuurlijk niet echt.

Wat ik bedoel is dat de meeste mensen de juiste toon weten te vinden om een anangifte rond te kunnen krijgen, jou is het tot nu toe niet gelukt.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door EdoK »

R.stijl schreef:Ik ben niet genoeg bedreigt, volgens de wet (Zegt mevrouw), ben je pas bedreigt als ze met de termen "moorden" gaan gooien. Ook is er geen wapen gebruikt.

Ik heb dit dus volgens de wet "vrijwillig" gedaan.....

Mevrouw heeft een mutatie gemaakt en mee gegeven. Is dit voldoende?
Wat een kul bericht! Alsof de enige manier van bedreigen dreigen te vermoord is en het een wapen! Je bent tegen je zin meegenomen in een auto om door Rotterdam heen abonnementen af te sluiten tegen je zin. Gijzeling, afpersing noem het maar op, het past allemaal in het straatje.

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Deze jongens hebben voor 600 (!) euro in 3 dagen gebeld. (op 1 abonnement.)
Ben druk aan het bellen en doen.
Wat ik nu heb.
KPN, abonnement = geblokkeerd + kosten lopen niet door.
Vodafone, abonnement = geblokkeerd + kosten lopen niet door.
Telfort, abonnement = geblokkeerd, kosten lopen (nog) door. Ik kan wel de simkaart krijgen en dus gebruik maken van het abonnement.
T-Mobile, abonnement = geblokkeerd, kosten lopen (nog) door.

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Ravx »

Das een fijne ! in 3 dagen tijd. Daar doe ik minstens een maand over !

Blij dat je genoeg geblokkeerd hebt ! Nu een baantje vinden dan kun je die zooi afbetalen ..

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door bussiness »

Wat ik niet snap eerst hadden ze alleen de telefoons nu ook al de simkaarten.
IK heb het idee dat je straks kaalgeplukt word.

Nog steeds geen antwoord waarom je ouders geen actie ondernemen want in mijn ogen weet jij bijgod niet wat je doet of moet doen.

Nu zeg je weer 1 simkaart en die andere waar de kosten doorlopen dan daar is dus mee gebeld ook.

Gewoon hulp zoeken en niet blijven aanmodderen

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Heb nog 1 abonnement van 27,50 en 1 van 70 euro per maand. Dit moet te doen zijn met bij huidige inkomen. Even 2 arme jaren maar een hele hele goede les geleerd.

Bedankt iedereen voor de tips.

Mijn ouders staan naast me en zijn ook druk bezig met bellen.

Volgens mij heb ik het al eens eerder ergens gezet, maar ze hebben ALLES (sim kaart, bon, contract, telefoon) mee genomen.

Alle simkaarten zijn geblokkeert alleen 2 abonnementkosten lopen nog door, daar kijken ze naar zodra ze de aangifte helemaal hebben doorgenomen.

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Ravx »

Kom je er toch goed van af ... En wat betreft de kosten, die hoef je in z'n geheel niet te betalen voor die abonnementen ?

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Zoals die man het vertelde wel. Maar ik wacht op een schriftelijke bevestiging.

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Ravx »

Als ik jou was zou ik melding maken bij de providers wie het gedaan heeft ... :shock:

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Uiteraard, staat in bijlage van de brief die ik gestuurd heb + staat ook in de mutatie van de Politie

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste R. Stijl,

Tot op heden loopt ons plannetje om de schade te beperken redelijk goed. Als het een beetje meezit gaan de providers ook achter die jongens aan, want dit is niet waar ze op zitten te wachten. Ik begrijp dat je nog geen echte aangifte hebt kunnen doen? Zo nee, dien dan een formele klacht in bij de Korpschef van het politiedistrict waar je woont http://www.politie-rotterdam-rijnmond.n ... dpunt.aspx over de weigering om een aangifte aan te nemen van wederrechtelijke vrijheidsberoving, afpersing en diefstal. Ook hier weer de toedracht van de strafrechtelijke feiten (het verhaal met de details uit jouw brief aan de providers), het politiebureau, datum en tijdstip. De politie zelf kan dan uitvinden wie die dikke agente met haar luie kont is. Het indienen kan op die website hierboven, maar ook hier is een aangetekende brief beter (Korpschef politie Rotterdam-Rijnmond; Postbus 70023; 3000 LD Rotterdam). Nu je dan toch aan het schrijven bent, kan je meteen bij de klacht van de gelegenheid gebruik maken om aangifte te doen bij de korpschef zelf. Dan zit je meteen op niveau. "Aangezien betrokken agente mijn aangifte weigerde, doe ik nu bij deze aangifte van de eerder genoemde feiten bij u." De Korpschef is verplicht hierop te reageren (Algemene Wet Bestuursrecht) en als hij de aangifte wil weigeren moet hij daarvoor een valide reden geven en die kan ik zo gauw niet bedenken ;-) Reken maar dat ze dat bij de politie niet fijn vinden en dat de dikke agente op het matje mag verschijnen. De Korpschef moet je namelijk ook antwoorden wat hij met de klacht heeft gedaan. Het moet raar lopen als hiermee jouw aangifte niet wordt aangenomen.

Groetjes,
MementoMori

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Ravx »

Uit de 6 nog 2 te gaan, pech helaas ! dat RaVx net een verlenging heeft uitgevoerd.

Hoop dat de korpschef wat met de klacht doet. :roll:

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

De KPN kan ook niks doen zonder aangifte. Het schijnt dat die man 10 telefoontjes per dag krijgt met dit soort gevallen en dat 9 van de 10 mensen dit vrijwillig doet....

Dus voorlopig betaal ik de abonnementskosten nog steeds. Alleen Vodafone werk mee...

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Ravx »

Mochten ze niks doen uiteindelijk kun je na 3 maanden het abonnement naar beneden bijstellen bij KPN

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door atesli »

Ravx schreef:Mochten ze niks doen uiteindelijk kun je na 3 maanden het abonnement naar beneden bijstellen bij KPN

Ja maar zolang die gastjes ermee bellen komen er er kosten buiten de bundel, dus dat is geen goed advies.

Gr,
ATESLI

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Ravx »

Als je het topic meeleest had je gezien dat ze allemaal geblokkeerd zijn.. eerst lezen voor je commentaar geeft.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door atesli »

Ravx schreef:Als je het topic meeleest had je gezien dat ze allemaal geblokkeerd zijn.. eerst lezen voor je commentaar geeft.

Sorry hoor...het spijt mij oprecht :D

Gr
ATESLI

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

voor de duidelijkheid, bedreiging is in NL alleen strafbaar als iemand inderdaad met de dood bedreigd wordt. Iemand bedreigen met iets anders mag gewoon.
In dit geval is het intimidatie en poging tot afpersing.

Trudy

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door witte angora »

In dit geval is het intimidatie en poging tot afpersing.
Dan is het des te belangrijker dat er gekeken wordt of TS inderdaad autistisch is. Hoewel een definitieve diagnose vanwege wachtlijsten nog ver weg is, kan een onderzoek door een GGZ een mogelijke diagnose opleveren.

In dat geval is intimidatie en afpersing makkelijker aan te tonen.

Gesloten