LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Evert51
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2010 20:46

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Evert51 »

Ik zocht vandaag nog een keer naar een firmware update voor de 7340 en vond niets, maar omdat de 7340 erg lijkt op de 7390 (bij sommige beta updates veranderde mijn 7340 zelfs in een 7390) zocht ik op nieuwe firmware voor dat modem en zag dit bericht:

Produkt: FRITZ!Box Fon WLAN 7390

Version: 84.04.88

Sprache: deutsch

Release-Datum: 02.12.2010


Verbesserungen in der 84.04.88:

DSL: Interoperabilitätsproblem bei einigen Kunden bestimmter DSL-Anbieter behoben
WLAN: Interoperabilität insbesondere zu WLAN-Geräten mit INTEL-Chipsets verbessert
Telefonie: Sprachqualität bei Festnetzgesprächen über analogen Telefonanschluss verbessert
Telefonie: Erweiterte Fax-Interoperabilität
Speicher (NAS): aktualisierte Signaturen für die FRITZ!NAS Java Download und Upload Applikationen

Op 2 december is er dus een firmware update geweest voor de 7390 die WLAN sommige problemen met WLAN adapters met Intel chipset zou verhelpen. Ik heb een Intel(R) WiFi Link 5100 AGN adapter.

Dus even mijn 7170 losgekoppeld en de 7340 weer even aangesloten om te zien of er een firmware update beschikbaar was, maar helaas die is er nog niet.
Ik ben benieuwd of de andere gebruikers van de 7340 met problemen ook allemaal een WLAN adapter gebruiken met een intel chipset.

Mijn 7170 werkt gelukkig zonder problemen, maar backup via het netwerk kun je natuurlijk vergeten met dit modem, veel te traag. Daarvoor heb ik maar weer een external HD aangesloten op m'n laptop.

Evert51
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2010 20:46

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Evert51 »

Op het xs4all forum stond trouwens nog een oplossing die werkte voor één gebruiker met een Atheros AR5007EG WLAN adapter die de hele installatie van firmware etc. m.b.v. de helpdesk had uitgevoerd, maar zonder resultaat.

>http://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewt ... 69&pid=635

>Met een beetje geluk is jouw probleem op te lossen met het installeren van een nieuwe driver voor de Atheros AR5007EG adapter.

>Hieronder kun je in de lijst de geschikte driver vinden voor desbetreffende >Windows versie:
>http://www.atheros.cz/atheros-wireless-drivers.php

Na deze driver update werkte het goed.

Daar heb ik zelf niets aan, maar wie weet misschien iemand anders?

Evert51
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2010 20:46

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Evert51 »

Ik ben toch eens gaan zoeken naar een update voor mijn WLAN adapter Intel(R) WiFi Link 5100 AGN adapter (windows update gaf aan dat er geen update was).

Op de Intel website was echter wel een update beschikbaar:
http://downloadmirror.intel.com/19302/eng/ICS_Ds64.exe

Ik heb die nu geïnstalleerd en de 7340 weer opgestart. Het opstarten ging zonder problemen en ik zie geen vreemde meldingen (zoals registreren, deregistreren en dit om de paar seconden etc.).
Ik heb echter nog maar één laptop aangesloten en de 7340 heeft al eens eerder ongeveer een halve dag goed gewerkt.

jjvr
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2010 09:55

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door jjvr »

Met verbazing lees ik dit allemaal. Ik ben al maanden met Xs4all in de clinch over slecht werkend internet. Ik heb van alles al geprobeerd. Ik heb al 3 fritzboxen gehad.

Ik wil een andere modem maar welke moet ik nemen die julle aanraden?

Karim1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2010 12:42

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Karim1978 »

Hallo,

Ik heb hier eerder een stuk geschreven met mijn klachten.
Het keer op keer eruitklappen van de modem is eindelijk verholpen (tot nu toe).
Na 3x bellen en 2 monteurs op bezoek gehad te hebben is dit euvel verholpen.
De eerste monteur heeft de oude splitter verwijderd (deze zou niet met IPv6 kunnen werken). Dit zal wel zo zijn, maar had het probleem niet verholpen.
De 2e monteur was het met mij eens dat er erg veel pakket fouten in de lijn zaten en erg veel ruis.
Omdat wij nog de oude kabels van kpn hebben (4 kabels / ouder huis) heeft hij de 2 loze kabels aangesloten en dit ook in de verdeelkast van KPN/XS4all. Dit resulteerde in geen pakket fouten meer en heel wat minder ruis op de lijn.
Ook ging de snelheid van 38,2 naar 42,7mbps.
Tot nu toe (al 48 uur) is het modem geen enkele keer meer eruit gevlogen.

Waarom? De nieuwe fritzboxen zijn voor IPv6, deze zijn een heel stuk gevoeliger dan de oude vanwege de snelheid.
Na een teveel aan pakketfouten doet de fritzbox zich overieuw aanmelden en ligt dus je internet eruit.
Wie weet voor meerdere met dit probleem DE oplossing.
Voor XS4all is het ook allemaal nog nieuw, dat is goed te merken.
Maar ook al was het niet verholpen ben ik wel tevreden met de snelheid waarmee de monteurs voor de deur staan. (meestal de dag erna)

WLAN, dit probleem heb ik omzeilt door een oude wifi router als switch aan te sluiten. Hiermee log ik met de laptop in en ondervind geen problemen met de wifi.
Wilt niet zeggen dat AVM de fritzbox beter had moeten maken.

Oja, je kan zelf in de fritzbox kijken hoeveel fouten er gegenereerd worden.
Zo kan je misschien al een idee krijgen of de oplossing die hier heeft gewerkt ook voor jou zal werken.

Groet,

Karim

jjvr
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2010 09:55

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door jjvr »

Apple Timecapsule eraan geknoopt en gelijk fatsoenlijke wifi in huis. Het is top ding de fritz in wat het zou kunnen maar helaas is het slecht gefabricieerd ding...

Xummon
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2011 17:01

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Xummon »

Ook ik moet me hier helaas melden met dit probleem.
Sinds de overstap naar Fritz!Box 7340 met bellen en internet van Xs4all, flikkerd hier om de haverklap de verbinding weg.
Zowel bij de internetverbinding als bij de belverbinding, zit je midden in een belangrijk gesprek hoor je ineens aan de andere kant niemand meer..

gijs.b
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2009 01:20

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door gijs.b »

Vandaag de Fritzbox 7170 (Duitse versie, vele jaren oud) vervangen door de 7340.
WPA-wachtwoord van de oude gekopieerd en alles werkte meteen.
Ook telefonie werkt goed.

Ik heb uiteraard allemaal goede kabels liggen en er hangen twee netwerkswitches aan en vier DECT-telefoontoestellen.

In afwachting van het nieuw modem had ik de 7170 al verhuis van boven naar beneden. Ik had toen een probleem met klapperende verbinding. Bleek een rot kabeltje te zijn.

Ik moet nog wel afwachten of de overgang van ISDN naar Analoog goed wordt doorgevoerd.

Marcus58
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2011 21:54

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Marcus58 »

Ik heb me dit weekend aangemeld bij XS4ALL voor serviceplus-dienten. Ik zal de Fritzbox 7340 krijgen. Nu ben ik heel bang geworden nav die berichten erover. Ik had met de Fritzbox 7140 veel problemen gehad en uiteindelijk had ik een klapperende lijn. Snelheid iets teruggedraaid en sindsdien werk alles prima. Alleen eens in de maand valt telefoon weg, even resetten. Ik hoop dat de opvolger zulke problemen niet zal hebben en ik verwacht een groter bereik in mijn huis ook. Verbinding is nu traag met de 7140.

lucky1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:07

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door lucky1975 »

wil ff mijn gal kwijt want xs4all wil weer eens niet mee werken. ik ben in mei 2010 klant geworden bij xs4all draaide op 16 mb nooit geen problemen. Tot november 2010 toen begon de ellende. iedere dag gemiddeld een keer uitval soms 3x per dag. xs4all gebeld, terug gezet naar 8 mb maar blijf nog uitval houden. uiteindelijk na een maand tobben een nieuwe modem gekregen de fritzbox 7340. Drie weken hebben ik weer op 16 mb kunnen draaien zonder problemen (dus geen uitval) en daarna begon de ellende weer. weer terug gezet naar 8 mb met nog steeds uitval soms 3 x per dag en zelf soms 2x per 5 minuten. ik blijf bellen, maar nog wordt er weinig met het probleem gedaan. Zelf nu maar begonnen met mails te sturen want ik zit zakelijk op het internet de heb de afgelopen maanden de nodige onkosten gemaakt door heel het gezeik met hun!!!! ik wordt er niet vrolijk van. dus nu maar weer afwachten wanneer ze iets gaan ondernemen. pfffffffffffffff

henkp234
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2011 07:10

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door henkp234 »

Ook ik had te maken met een onwillige 7340 van XS4ALL en het werd steeds erger. Kreeg een nieuwe 7340 en floep weg verbinding. Hele dag geklooid en weer helpdesk bellen maar dat ging niet want mijn verbinding viel weer weg en ik ga heus niet mobiel bellen naar een helpdesk. Toen herinnerde ik me dat ik het telefoon stekkertje wel eens uit de splitter haalde i.v.m. spook telefoons. Ik kon bellen en legde dit ook voor aan de medewerker. Wat scherts mijn verbazing, zijn oplossing geen splitter gebruiken maar Fritz regelrecht aansluiten op de lijn. En geen uitval meer gehad.
Waarom weten andere helpdesk medewerkers dat niet. Ik heb weer vertrouwen in XS4ALL.
Henk

joostsan
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2011 12:49

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door joostsan »

Ook hier problemen met de Fritzbox 7340.

Na jaren probleemloos internetten op 12 mbit/s (het maximum haalbare met mijn isdn/adsl lijn) met de oude Fritzbox 7170, mijn abonnement verlengd met een jaar voor een gratis 7340 vanwege de extra functionaliteit en snellere wlan.

Na aansluiten meteen ellende met een klapperende lijn die elke paar minuten wegviel. Na drie dagen bellen met de helpdesk, een vervangende modem en 3 splitters later nog steeds geen stabiele verbinding. Zelfs niet met het modem rechtstreeks aangesloten op het isra punt zonder splitter. Uiteindelijk kwam de helpdesk met de oplossing om mijn lijnsnelheid dan maar te verlagen. Onacceptabel natuurlijk als het oude modem het zonder enige problemen doet bij de oorspronkelijke hogere verbindingssnelheid.

Na het verzoek om de verlenging dan maar ongedaan te maken zodat ik naar een andere provider kan zoeken werd mij uiteindelijk aangeboden om de nieuwe modems te retourneren en i.p.v. daarvan een korting te krijgen op mijn nieuwe jaarcontract.

Tot zover ok. Gewoon verder met de oude Fritzbox 7170 en wat extra korting voor alle ellende.

Wat blijkt nu echter, mijn lijnsnelheid is TOCH ongevraagd verlaagd en mijn abonnement omgezet van Lite naar Start. Terwijl dit uitdrukkelijk NIET nodig is met de oude modem.

Mijn vertrouwen in XS4ALL is inmiddels tot een dieptepunt gezakt. Eens kijken hoe snel ze dit netjes oplossen en hoeveel extra moeite ik daar nog voor moet doen :(

henkp234
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2011 07:10

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door henkp234 »

Pret was van korte duur toen bleek dat ik nog maar 1/3 van mijn vroegere snelheid had dus weinig waar voor je centjes. De 7170 er maar weer aan en de snelheid was weer normaal. Vanmorgen gebeld, ja zo komt jantje splinter, xs4all, door de winter. Ik zat te ver van de centrale, jammer maar toen ik mijn verhuizing doorgaf werd daar niet over gesproken wel dat ik nu een goedkoper abonnement kreeg.
Nu uren later en een gebroken rug want kabel weer van de plint verwijderd. Toch weer de 7340 nu rechtstreeks aangesloten op telefoon contactdoos en wonder, had weer de oude snelheid en ik kan zowaar het net op en bellen. Het is schijnbaar funest als je dunne telefoon draadjes gebruikt over een te lange afstand. In mijn oude huis had ik nog echte ouderwetse koperdraad en deed het altijd prima. Mogelijk heeft iemand hier nog wat aan. De 7340 staat in de kamer en met wat fantasie maak je er iets leuks van.
Henk

Graaf62
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2011 20:37

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Graaf62 »

Oeps, had ik maar eerder dit forum gelezen. Ik heb 2 weken geleden mijn abonnement verlengd met 'internet ook als internet het niet doet' met de nieuwe fritzbox7340. Na installatie (bestaande bedrading en splitter ook vervangen) weigert de DSL verbinding tot stand te komen, ook na vele minuten geduld, resets en nalopen van stekkers en bedrading. Gelukkig mijn oude fritz 7170 nog niet weggedaan, die werkt nog steeds perfect. Morgen de helpdesk bellen. Dank voor jullie tips, ik weet nu waar ik niet mee akkoord moet gaan... Wordt mogelijk vervolgd... :evil:

Marcus58
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2011 21:54

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Marcus58 »

Heb vandaag Fritzbox 7340. Het probleem van die box voorgelegd aan XS4ALL en dit is het antwoord:


Hartelijk dank voor uw bericht.

Er waren met de oude firmware van de Fritzbox 7340 een paar problemen,
echter met de nieuwe firmware die we sinds begin februari leveren hebben
we nog geen klachten binnen gekregen.

Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Roland de Boer
Helpdesk

XS4ALL Internet bv

joostsan
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2011 12:49

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door joostsan »

XS4ALL is kennelijk niet bereid toe te geven dat ze problemen hebben met de 7340. Ik had mijn modem, en de vervanging die ik toegestuurd kreeg, allebei voorzien van de laatste update (99.04.88). De problemen bleven. Ze hebben dus minstens één klacht over de 7340 met de nieuwe firmware gekregen.

henkp234
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2011 07:10

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door henkp234 »

19 februari melde ik dat na alle problemen het advies van de helpdesk heb opgevolgd. 7340 met meegeleverde aansluiting direct via meegeleverde stekker aansluiten op de telefoon contactdoos, geen dun draadje gebruiken.Hij moet een stabiel uitgangssignaal hebben. Ik moet bekennen, hij is er nog niet uitgevallen en de snelheid is weer redelijk. Een tip, ga bij een doe het zelfzaak kijken naar die echte ouderwetse telefoonkabel met 4 draden die goed afgeschermd zijn, maken deel uit van de installatie in huis, dan kun je wel een aantal meters smokkelen. Ik moet nog wat aanpassingen doen i.v.m. de telefoon maar dat heb ik er voor over. De 7340 is en blijft een klasse modem en is net als een mooie vrouw, je moet ze meestal hun zin geven en dan is er best mee te leven.

Henk

esikkes
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2011 19:47

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door esikkes »

Laat je niest wijsmaken
Xs4all heeft een heleboel klachten over de Fritz!box
Ik worstel er al sinds 3 januari mee en KPN bitstream heeft nog steeds geen goede oplossing.
Momenteel heb ik een Speedtouch 780 staan, die doet het iets beter
Echter zo'n beetje ieder dag gedurende een paar kwartier een klappende verbinding.
Ik heb ook de laatste firmware v .89 geprobeerd, maar helaas
:mrgreen:

henkp234
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2011 07:10

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door henkp234 »

Ga toch nog eens reageren. Een klapperende verbinding met een Speedtouch 780 zou het ook aan de verbinding kunnen liggen. Ga toch eens een dikkere kabel proberen en ik denk dat het resultaat zal verbeteren. Je hebt gewoon bij de tegenwoordige modems een goed signaal nodig.

Henk

pietvdh
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2011 22:15

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door pietvdh »

Hier na 3 weken prima verbinding ook last van het constant wegvallen van de verbinding met een Fritzbox 7340. Ik heb vanalles geprobeerd (kabel is/ra modem verkorten, factory reset, splitter er tussen uit) maar niets hielp. Ik heb geen oude Fritzbox of ander modem omdat ik nog maar net klant ben. Morgen komt een monteur het modem vervangen, ik ben benieuwd.

Gesloten