LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkt Montfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Even afwachten meer kun je nu niet doen.

Dit onderstaande verhaal, vond ik elders op deze site. Zegt wel wat hoe het eraan toegaat daar.

[verwijderd door de Moderator omdat het geciteerde bericht in strijd was met de gedragsregels]
Laatst gewijzigd door sjoegel op 19 nov 2010 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door crazyme »

sjoegel schreef:alle filialen zijn dicht. Bleek een grote criminele organisatie. CBW erkend.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... nkels.html
Het artikel :
(Link van sjoegel = bronvermelding, dus copy/paste mag)
Trio vast voor miljoenenfraude met meubelwinkels
(Novum) - Drie mannen zijn dinsdag opgepakt voor het plegen van belastingfraude met meubelwinkels. De drie hebben volgens het functioneel parket van het Openbaar Ministerie de fiscus voor vermoedelijk zo'n vijf miljoen euro getild.

De drie mannen van 26, 29 en 32 jaar werden opgepakt in Vinkeveen, Amsterdam en Woerden. De verdachten exploiteerden in wisselende samenstelling meubelwinkels in Montfoort, Beverwijk, Zevenaar, Woerden, de Meern en Mijdrecht.

Het Openbaar Ministerie vermoedt dat de verdachten geen of onjuiste aangiften omzetbelasting deden. Ook denkt het OM dat de drie loonbelasting niet betaald hebben aan de Belastingdienst. Het geld dat ze hiermee in eigen zak staken, hebben ze vermoedelijk geïnvesteerd in onder meer onroerend goed in Spanje.

De fiscale opsporingsdienst Fiod heeft in het onderzoek elf woningen, zes winkels en een magazijn doorzocht. Hierbij zijn bedrijfsadministratie en een vuurwapen in beslag genomen. De Spaanse autoriteiten hebben daarnaast een woning in de omgeving van Alicante doorzocht.

De Belastingdienst heeft beslag laten leggen op voorraden, auto's, boten en onroerend goed en bankrekeningen in Nederland en Spanje. De fiscus hoopt hiermee de verschuldigde bedragen toch nog binnen te kunnen krijgen. De meubelwinkels in Montfoort, de Meern, Beverwijk en Zevenaar zijn gesloten.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

nor schreef:Vorige week donderdag is mijn hoekbank geleverd door de Meubelmarkt uit Montfoort. In plaats van 3 delen, zijn er slechts 2 geleverd. Ik ben bang dat ik nu met een niet complete bank in me maag gesplitst zit (die ik wel geheel betaald heb). Welke stappen zou ik kunnen ondernemen?


Je kan proberen om naar mammoet wonen en slapen te gaan daar zijn wij gisteren ook geweest, en dat is een meubelmarkt is een hangende onderneming van mammoet.
Als het klopt wat ze ons gisteren bij mammoet hebben verteld !!!!!!

Ik zou het proberen, en anders gelijk je rechtsbijstand benaderen, hebben wij al gedaan en ze gaan ons helpen!!!!

Succes ermee.....
Wij wachten al 46 wkn op ons bed....

Sarah0023
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:40

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Sarah0023 »

Vreemd, ik wilde vanmiddag naar dit bedrijf bellen om te vragen wanneer ons bankstel nou eindelijk is geleverd zou worden, het nummer wat ik belde was niet meer in gebruik!

Na wat speurwerk op google kwam ik op het artikel uit de trouw terecht.
Ik ben hier heel erg van geschrokken en ben bang dat ik nu naar mijn aanbetaling kan fluiten :evil: :(

Kan iemand me vertellen wat ik nu het beste kan doen?

Met vriendelijke groet,

Sarah Kramer

hofstederuud
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2010 14:11

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door hofstederuud »

De Meubelmarkt is sinds vanmorgen failliet !!!!!!!!!!!!

Vandaag met de curator gesproken en het loopt storm met schuldeisers.
Toen ik daarna naar meubeldirect belde werd ook daar niet opgenomen.
Het ergste vind ik dat het telefoonpersoneel ,zelfs toen ik maandag op de zaak bij meubelmarkt was, gewoon doorging met liegen.
Dinsdag zou ik gebeld worden,maar dinsdag was de telefoon al afgesloten.
Het lijkt wel of het telefoonpersoneel ook bij de praktijken betrokken was.
Woensdag zouden mijn meubels komen werd mij weer eens beloofd.
Ook ik ben dus goed belazerd

Het telefoonnr van de curator is
0243225245
Ruud.

Fritsjefris
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2010 21:09

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Fritsjefris »

Stom, stommer, Stommers

Wat dacht je er van dat je Zondag meubels koopt en belooft wordt woensdag leveren. Natuurlijk is het stom als ze de meubels zonder al teveel aandringen bijna onmiddellijk een korting geven tot de prijs die je in je hoofd heb, dat had ons al aan het denken moeten zetten. Dus we dachten een flinke korting bedongen te hebben en we betaalde zonder blikken of blozen 1125 euro (totaal bedrag). Ruud (hofstederuud) bedankt voor de info, met het nummer van de curator gaan we proberen nog iets te redden van het bedrag, zal wel lang duren mocht er überhaupt nog wat te halen zijn.


Groentje Fred & Yvon

Sarah0023
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:40

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Sarah0023 »

Jeetjemina dat zijn nog is bedragen, en ik zit al in over een aanbetaling van €200.-
Kan ik hiervoor ook de curator bellen of lacht hij me dan uit? :(
Voor mij is €200.- er veel geld!

Mvg Sarah

groot540
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:22

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door groot540 »

Er word gezocht naar een doorstart te maken, en dat gaat waarschijnlijk wel lukken. Dus ik wacht het even deze week af.
Laatst gewijzigd door groot540 op 18 nov 2010 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Medewerker MM
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:17

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Medewerker MM »

Beste Forumlezers,

Ikzelf ben werkzaam bij de Meubelmarkten, en kan u inderdaad melden dat er een inval is geweest in al onze winkels. Dit heeft te maken met een eventuele fraude zaak van de vorige eigenaren. De Meubelmarkten zijn kort geleden overgenomen door een nieuwe eigenaar, en deze is dus de dupe van deze zaak. Dit is geen fabeltje en heb dit zelf ook ervaren. (vandaar sinds kort ook CBW erkend en voorheen niet).

De nieuwe eigenaar is ook druk bezig om de Meubelmarkten zsm weer open te krijgen....Er is ook goede hoop dat we zeer spoedig ook gewoon weer open gaan.
Meubelmarkt is absoluut niet Faiiet, en ik snap daarom de naam van de curator ook niet ! Al het personeel zit ook stand-by om weer aan het werk te gaan, want we kunnen elk moment groen licht daarvoor krijgen !

We willen absoluut niemand benadelen en zullen iedereen gewoon zijn of haar meubels uitleveren.

Het vervelde is wel dat de Fiot alles is beslag heeft genomen.......en wij dus geen toegang hebben tot klant gegevens. Ook is simpelweg de stekker uit onze telefooncentrale getrokken, dus de telefoon lijkt daardoor afgesloten.

De gesprekken met de nieuwe eigenaar en de belastingdienst zijn in volle gang en we verwachten snel weer open te gaan, helaas kan ik geen datum noemen, maar we verwachten een voorspoedige afloop.

Groetjes,

Medewerker Meubelmarkten

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door 16again »

Kan ik hiervoor ook de curator bellen of lacht hij me dan uit?
Je krijgt de curator zelf niet eens te spreken, je gaat niet voorbij telefoniste komen.

Gezien belastingfraude verwacht ik dat de vordering van de belasting dusdanig is, dat er voor de overige schuldeisers niets overblijft.
Indien de winkel aangesloten was bij CBW ten tijde van je aankoop, hou dan de website http://www.cbw-erkend.nl in de gaten, zodat je je kan aanmelden om van de CBW aanbetalingsgarantie gebruik te maken. Administratieve rompslomp duurt minimaal een maand, dit kan ook zo 3 maanden worden.
Vervolgens wordt verloren gegane aanbetaling (tot 25% aanschafbedrag) in een andere CBW winkel verrekend met nieuwe aankoop. De regeling is verre van waterdicht: Vaak kun je extra korting bedingen, dat zal nu niet lukken.....

Fritsjefris
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2010 21:09

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Fritsjefris »

Hallo Sara

Wees niet bang dat je uit gelachen wordt geld is geld en volgens de site ( http://cbw-erkend.nl/view.cfm?page_id=28030 ) ben je niet alles kwijt. Lees de garanties die je hebt om dat het bedrijf aangesloten is geweest bij het CBW ! En als je bij de curator aanklopt is niet meer dan het vragen dat waar je recht op hebt, wat is daar mis mee? Als je dit meldt wordt bekent hoe groot de omvang van de ramp Meubelmarkt Montfoort is.

veel sterkte
Groetjes Fred & Yvon

hofstederuud
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2010 14:11

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door hofstederuud »

FAILLIET.
Op de site van de kamer van koophandel staat duidelijk vermeld FAILLIISSEMENT.
Ik dacht niet dat dit nadere uitleg behoeft.
Van het kantoor van de curator kreeg ik de verdere informatie, dus inderdaad niet van de curator zelf.
Ruud.

LTDDevil
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door LTDDevil »

De eigenaar is opgepakt wegens fraude...EINDELIJK!!

Er hebben al 2 rechtzaken gelopen tegen deze eigenaar, athans, de BVs omdat hij niet normaal met personeel omging. Er zijn toen 2 BVs failliet verklaard en hij heeft een doorstart gemaakt.

Deze winkel, Directmeubel is hetzelfde als Mammoet Wonen in Woerden, Meubelmarkt in Mijdrecht, Montfoort, Beverwijk en Zevenaar en Garantie Meubel in Mijdrecht.

Allemaal door dezelfde eigenaar. Je wordt hard opgelicht daar.

Ze hebben prijs A en B.

A: 30 euro
B: 5 euro

B hebben ze niet, bestaat niet. Je krijgt het verhaal te horen dat het slechte kwalliteit is, gespoten leer noem maar op.

A is heel simpel, betaal je lekker veel voor en krijg je kwalliteit B voor. Dit is met alle producten zo!

Met inkoop precies hetzelfde, alles zo goedkoop mogelijk uit china, boxspring voor 350 euro compleet, staat in de winkel voor 1350. Zelfde met banken, je betaald je kapot aan een bank, dat gespoten leer heeft en binnen 2 jaar versleten is.

Ik waarschuw iedereen! KOOP NIET BIJ EEN VAN DEZE WINKELS! Dan kan je beter je geld weggooien.

Een verkoper heeft zelfs ontslag genomen omdat hij het niet meer aankon om mensen zo hard op te lichten. Dus ga maar na hoe erg het is.

De eigenaar had meerdere BVs, hiervan zijn er 2 weg door de andere rechtzaken die we gelukkig gewonnen hadden, er is een kleine, hele kleine kans dat je je geld nog terug krijgt. Ik ken die vent door en door, die vindt alles wel prima, hij heeft zijn geld binnen. Geld van hem krijg je niet. Reageren op een brief van een advocaat of iets, kan hij ook niet of wil hij niet.
Laatst gewijzigd door LTDDevil op 18 nov 2010 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Medewerker MM
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:17

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Medewerker MM »

Meneer Ruud,

We zijn niet failliet !! kijkt u maar op de site van het CBW.
Onderstaande staat op die site...

Meubelmarkten Montfoort
Meubelmarkten Beverwijk
Meubelmarkten Zevenaar
zijn niet meer bereikbaar, maar op het moment van schrijven niet failliet. Deze firma’s zijn sinds 15 oktober 2010 CBW-erkend. Meubelmarkten streeft ernaar om de deuren weer zo snel mogelijk te openen. Consumenten worden geadviseerd de berichtgeving op deze website in de gaten te houden.


Ik snap de onrust, maar het komt goed

groeten

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Beste medewerker MM, blijf vooral geloven in sprookjes. De CBW administratie loopt achter op die van de KVK. Bij het CBW heeft men het veel te druk met borrelen en elkaar door middel van zelfbedachte "Awards" veren in de r..t te steken.

Kamer van koophandel is actueel. Jullie zijn failliet. Vrijwel direct uitgesproken . Dat gebeurt hoogstzelden. Sterken nog, jullie baas is crimineel. Er zijn wapens gevonden en de belastingbetaler is voor 5 miljoen getild.

Die nieuwe "eigenaar" was de zoveelste katvanger.

sterkte.

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Soort Inschrijving: Rechtspersoon
Status: Faillissement
Kenmerk: Tel.nr. curator: 0243225245

dit staat vermeld op KVK !!!!!!

En geloof me dat zetten er niet zomaar op hoor

natascha-r
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2010 09:38

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door natascha-r »

Inderdaad ja. Gewoon een stel oplichters.
Naar mijn 600 euro kan ik waarschijnlijk fluiten. Ik ben sinds oktober al bezig geweest de koopovereenkomst te ontbinden. Ik had mijn bank namelijk in mei besteld. Nu begrijp ik ook waarom er steeds niet op mijn aangetekende brieven werd gereageerd. Krijg ik afgelopen week doodleuk een brief binnen met datum 14-10-2010 waarop ze zich op artikelen beroepen die totaal niet in de koopovereenkomst staan. Ze wisten heel goed waar ze mee bezig waren. Ik ben zelfs in de winkel geweest ook naar voor de klanten die toen een aankoop deden en hebben betaald.

yfje047
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2010 11:18

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door yfje047 »

Ik zou vandaag mijn bank geleverd krijgen maar dat zal nu wel niet meer doorgaan.
Bah wat een lekker zooitje daar zeg!!!
Flinke aanbetaling gedaan van 600 euro, kan ik nu ook wel naar fluiten.
Ik word er zo boos om hé, wij werken keihard voor onze centen en dan gebebeurd er dit!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wil niet vervelend zijn maar over deze ellendige winkel zijn al vele topics geschreven. Even Googelen voor de aankoop had je weerhouden hier iets te kopen !

Zoiets als beleggen bij DSB zeg maar. Je weet dat je belazerd wordt maar toch doen...

loonr
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2010 12:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door loonr »

Voor 4 weken geleden heb ik een boxspring besteld bij Meubelmarkten in Zevenaar, een aanbetaling gedaan. En wat blijkt? Heeft FIOD/belastingdient samen met de politie een inval gedaan op di 16-11-2010 bij Meubelmarkten, ook bij Meubelmarkten in Beverwijk. Telefonisch op nr. 0348-476868 zijn ze niet meer op te bereiken, de lijn is buiten dienst. De Fiod heeft alle beslag gelegd op alle spullen, waaronder ook de vrachtwagen, die volstaat met goederen, die naar de klanten zouden moeten gaan. Ik heb de rechtsbijstand gebeld, deze meldde dat ik op dit moment nog niks kan doen. Indien ik niks meer hoor van Meubelmarkten, zou ik via de rechtsbijstand de aanbetaling terug kunnen krijgen. Ik heb ook ontdekt dat Meubelmarkten in Montfoort uitgeschreven is bij de Kamer van Koophandel. Mijn ouders hebben bij Meubelmarkten 4 eethoekstoelen besteld, en ook daarvoor een aanbetaling gedaan. Die eetkamerstoelen staan dus nog in de vrachtwagen, die in beslag is genomen. Want ze zouden ze afgelopen di 16-11-2010 de stoelen krijgen, totdat ze 's middags door Meubelmarkten zelf gebeld werden, met de mededeling dat mijn ouders de stoelen niet krijgen, i.v.m. inval van de Fiod. Het zou te maken hebben met de vorige eigenaar van het pand, werd gezegd. Ja ja, dat zal wel. Van het bedrijf die een paar deuren verderop gevestigd zitten, hoorde ik dat er die bewuste di 16-11-2010 allemaal boze klanten voor de gesloten deuren stond bij Meubelmarkten in Zevenaar. Er zijn genoeg gedupeerde klanten en dit moet echt in de Media bekend worden!!!!!

Gesloten