LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerkrediet Interbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Vandaag heb ik antwoord gekregen van het Kifid omtrent deze zaak. Hun antwoord:

Op 1 Mei 2013 ontving het klachteninstituut uw klacht over Interbank N.V. Uit de meegestuurde stukken blijkt dat u ontvankelijk bent in uw klacht. Met deze brief informeer ik u daarom over de verdere gang van zaken, zoals vastgelegd in het Reglement Ombudsman & Geschillencommissie Financiële Dienstverlening.

Etc.

Meer updates volgen zodra ik nieuws heb.

Missydynamite
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:10

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Missydynamite »

Hoi allemaal, de uitspraak van de geschillencommissie is binnen! Ook hier zijn we op alle fronten in het gelijk gesteld en omdat de Interbank ook aan de commissie niet wil uitleggen op welke gronden zij de extreem hoge rente bepalen, moeten zij de rente baseren op het euribor tarief en dat met terugwerkende kracht vanaf 2001!~

Om hele discussies met mensen die het beter weten te voorkomen, kunnen degenen die er belang bij hebben mij een prive bericht sturen dan mail ik jullie de stukken van de uitspraak.

Nog een puntje , interbank kan nog in beroep bij de rechter maar jurisprudentie leert dat de rechter in 99% van de gevallen de lijn van de ombudsman en de Geschillencommissie volgt.

peterbrink
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2013 14:42

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door peterbrink »

Beste Missy Dynamite, goed bericht las ik en heb je daarom een prive bericht gestuurd of ik de stukken per mail kan ontvangen. Geen idee of dat is aangekomen? Ik zal nog een prive bericht sturen met het verzoek.
MVG Peter Brink

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door jll »

Hierbij de juiste (?) uitspraak via de link Uitspraak 2013-147
Laatst gewijzigd door jll op 25 jun 2013 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Missydynamite
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:10

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Missydynamite »

Voor alle duidelijkheid bovenstaande link is niet de uitspraak inzake mijn geschil met Interbank.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Enkele weken heeft Interbank mij opgebeld. Meerdere malen heeft de jongedame zich verontschuldigd omdat ik al eerder klachten had ingediend bij Interbank. Ik had hier niks op te zeggen.
Ze heeft mij een voorstel gedaan om me tegemoet te komen en het resterende bedrag in een persoonlijke lening over te nemen. Ik betaal nu alleen maar rente. Ik heb haar gezegd dat het voorstel veel te laag was en heb een tegenvoorstel gedaan. Ze zou dit communiceren met haar leidinggevenden.
Ze zou me nog terug bellen de week erna, ik heb niks meer gehoord.
Vandaag zelf maar eens terug gebeld, niemand wist ergens iets vanaf. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Heb zeker 6 verschillende medewerkers aan de telefoon gehad die me allemaal aan het lijntje hielden. De laatste medewerker zei: We bellen u dadelijk nog terug. Je raad het al ik heb niks meer gehoord.
Ik heb hierop opnieuw een brief met dit verhaal geschreven en deze ligt klaar om naar het Kifid te sturen.
Morgen gaat die op de bus.

peterbrink
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2013 14:42

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door peterbrink »

Beste Missy Dynamite,

Op een of andere onverklaarbare wijze kan ik je geen prive bericht sturen inzake de uitspraak van de geschillen commissie. Je had aangegeven die mij te sturen op mijn prive mailadres echter nbog niets van je Mogen ontvangen. Zou je zo vriendelijk willen zijn die aan mij te sturen op [email protected].

Hartelijk dank.

MVG Peter Brink

peterbrink
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2013 14:42

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door peterbrink »

Beste MissyDynamite, ik heb je een aantal prive berichten gestuurd echter blijven die in postvak uit staan en worden niet verzonden. Ik zou toch graag de stukken ontvangen van de uitspraak van de geschillen commissie zodat ik de nodige stappen kan nemen richting Interbank.
Gaarne je hulp in deze.

MVG Peter Brink

Missydynamite
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:10

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Missydynamite »

Sorry ik had een virus op mijn computer, hij is gecrasht en ik heb geen stukken meer om te mailen, ik heb echter wel nieuws, Interbank is in beroep gegaan, 31 juli was de zitting dus ik hou jullie op de hoogte.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Oh dat is balen en onverwacht. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen. Maar van de andere kant hebben ze ook geen keuze, ze staan met de rug tegen de muur.

veurtrekker
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2013 00:27

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door veurtrekker »

Hoi Megatron en Missy, zit met hetzelfde probleem als jullie, heb ook klacht bij interbank neergelegd en krijg nu een wazige brief over euribor, liquiditeits opslag en kosten uit hoofde van krediet risico.
Ze sluiten af met de regel dat ik geheel vrij ben om bij kifid klacht in te dienen, dit ga ik dan nu ook maar doen.
Vond overigens de uitspraak in de zaak van missy op kifid.nl dus deze is daar te raadplegen.
@ megatron, was nieuwsgierig, heb jij een soortgelijke brief als ik gehad ?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

veurtrekker schreef:Hoi Megatron en Missy, zit met hetzelfde probleem als jullie, heb ook klacht bij interbank neergelegd en krijg nu een wazige brief over euribor, liquiditeits opslag en kosten uit hoofde van krediet risico.
Ze sluiten af met de regel dat ik geheel vrij ben om bij kifid klacht in te dienen, dit ga ik dan nu ook maar doen.
Vond overigens de uitspraak in de zaak van missy op kifid.nl dus deze is daar te raadplegen.
@ megatron, was nieuwsgierig, heb jij een soortgelijke brief als ik gehad ?
Hallo, ik heb geen brief van Interbank ontvangen.

French52
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2013 01:30

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door French52 »

Het valt me op dat er meerdere klanten van Interbank op eigen houtje actie ondernemen. Ik vraag me af of het niet beter is om gezamenlijk actie te ondernemen, zoals in het verleden gedupeerden van andere banken ook hebben gedaan. Ik gooi zomaar een balletje op, en ben benieuwd naar eventuele reacties.

Gr. Karin

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

Nu er een uitspraak is van het KIFID moet het makkelijker zijn om bezwaar te maken bij de Interbank. Het is zinloos om voor hetzelfde bezwaar weer een procedure op te starten bij de KIFID. Je kan zelf uitrekenen wat je teveel betaald aan rente. Dien daarvan een claim in. Voldoen ze hier niet aan, stel de bank dan in gebreke. Gebruik art 6:59 BW om je betalingen op te schorten.

De schuldeiser komt eveneens in verzuim, wanneer hij ten gevolge van hem toe te rekenen omstandigheden niet voldoet aan een verplichting zijnerzijds jegens de schuldenaar en deze op die grond bevoegdelijk de nakoming van zijn verbintenis jegens de schuldeiser opschort (BW. Artikel 6:59)

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ik zou niet weten hoe ik dat moet uitrekenen. Lijkt me enorm veel werk om dat allemaal uit te zoeken.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door vroem »

Daar zijn rekenprogramma's voor. Ook kan het uitbesteed worden, kosten daarvan meenemen in de claim. En zijn ze het er niet mee eens maakt de tegenpartij maar de correcte berekening. Dus kom liever te hoog dan te laag uit.

automaat231
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2013 13:40

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door automaat231 »

Kun je mij zo'n programma noemen? Ik wil zsm de interbank een claim opleggen wegens te hoge rente.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door vroem »

ik weet niet of die zo voor de gewone consument toegankelijk zijn, maar elke financieel deskundige weet de weg wel denk ik. handmatig berekenen kan ook maar is best wel even werk, rente over rente en zo.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

Het juiste bedrag is niet zo belangrijk. Je kan een schatting doen en een voorlopig bedrag als claim indienen. Wat belangrijk is, is dat je de bal terug speelt door een tegenclaim die je dan van je betalingen inhoud. Het is nu Interbank die naar de rechter moet stappen als ze jouw claim willen aanvechten.

Ik zou zelf de gehele betaling opschorten en een claim indienen voor al de rente die ze ooit in rekening hebben gebracht omdat je de overeenkomst met Interbank vernietigbaar verklaard.
De overeenkomst voldoet niet aan art 6:227 BW De wet stelt dat een overeenkomst voldoende moet zijn bepaald.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Als je de betaling opschort loop je dan niet het risico dat Interbank je een BKR notering bezorgd?

Gesloten