LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding stoppen met roken cursus

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

Melder schreef:Je bent vast zwanger maar weet niet van wie :lol:

Tuurlijk ,
Laatst gewijzigd door snepke op 05 jun 2011 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Melder

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Melder »

Zo zie je maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit 8)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:
Ik ben eind januari gestopt.
Er wordt verteld dat je ,je fitter voelt, je conditie wordt beter,je smaak en reuk wordt beter.

Het enige waar ik aan merk dat ik gestopt ben ,ik ben dikker geworden,de rest is gewoon nog als toen ik rookte.

Je merkt niks snepke? niet dat je denkt het stinkt niet in huis, de boel zit niet onder de nicotine?

conditie beter, er beter en frisser uitzien, en al dat soort dingen meer?


ik moet nog stoppen , eerst naar de cardioloog dus krijg toch wel te horen dat ik moet stoppen en doe het dan denk ik met champix.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

Nee merk niks (In huis werd al 10 jaar niet gerookt ivm de kinderen die hebben een gruwelijke hekel om in de rook te zitten)

Conditie is hetzelfde gebleven en of ik er beter en frisser uitzie,geen idee,kan ik van mezelf niet zeggen.

In het begin groeide ik niet veel,maar ben nu 4 kilo aangekomen ,dat bevalt me helemaal niet,alles zit te strak(kleren)

Sinds een week of 6 heb ik nu ook een crosstrainer ,iedere dag een half uur op dat ding,maar het helpt nog niet echt.
Snoepen doe ik niet,eten normaal ,niet extreem veel.

Als je stopt met roken,moet je geloof ik ook stoppen met eten.
Ik had er toch wat anders van verwacht.

Voor jou is het misschien anders (voor je gezondheid)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

ik denk dat je lichaam er nog aan moet wennen snepke, meestal kom je eerst aan en daarna gaat het er van af, je spijsvertering loopt anders heb ik gehoord.

En ik blijf het knap van je vinden.

voor mij zou het ook beter zijn gezondheid, bloeddruk was te hoog dus het zal toch moeten, alleen is de motivatie minder.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou wie nog op dokterskosten wil stoppen moet het snel doen want het gaat weer uit het basispakket...is gisteren naar buiten gebracht!


succes allemaal met stoppen(serieus)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

Voor het eind van dit jaar ben ik gestopt, dank je rozemarijntje.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik hoop het voor je...
ja het staat er een beetje zo van...maar ik bedoel het in elk geval goed...typen kan soms raar overkomen...hbben we wel eens gemrkt.. :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

:D ik begreep je wel , denk dat het bij mij champix wordt, eerst nog overleg hoe en wat.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hoop dat het lukt voor iedereen!!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

'Nepsigaretten vergroten kans op stoppen'
Laatste update: 12 mei 2011 12:26 info
BAARN - Stoppen met roken blijft voor velen een flinke opgave. Het gebruik van plastic nicotine-vrije inhalator vergroot de kans dat het stoppen lukt, zo blijkt uit Italiaans onderzoek gepubliceerd in het European Respiratory Journal.
Foto: Thinkstock Met het onderzoek werd voor het eerst gekeken naar de effectiviteit van een nicotine-vrije inhalator.

Ruim 120 deelnemers van een stoppen-met-roken-programma werden gevolgd. De helft van de participanten werd behandeld met de plastic inhalator, de andere helft volgde het reguliere programma. Met behulp van vragenlijst werd de lichamelijke en psychische verslaving bepaald.

Na 24 weken werd er aan de deelnemers gevraagd of het gelukt was om te stoppen met roken. Voor de gehele onderzoeksgroep bleek er geen verschil in stopgedrag tussen de inhalator en het normale programma.

Gewoonte

Toch was er wel een belangrijk ander verschil. De rokers bij wie het opsteken van een sigaretje een verslavende gewoonte of een ritueel was geworden, hadden wel degelijk baat bij de inhalator.

Van deze rokers was in de inhalator groep 67 procent gestopt met roken, voor de groep met het reguliere programma was dit slechts 19 procent.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

Een nepsigaret aanschaffen ciske,lijkt me gezonder en meer effectiever dan champix

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Een nepsigaret aanschaffen ciske,lijkt me gezonder en meer effectiever dan champix

ja lijkt mij ook , maar geen idee hoe je daar aan komt?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door snepke »

Kan je gewoon via internet bestellen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Kan je gewoon via internet bestellen.

oh, zal eens kijken , lijkt me beter dan met pillen , dank je :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik rookte vanaf mijn 16e tot drie weken geleden een pakje shag per dag. Ra ra waarom ben ik er spontaan mee gestopt? Ik werd namelijk drie weken geleden getroffen door een hartinfarct, dan wil je dolgraag stoppen. Maar er waren velen voor mij die het niet konden na vertellen. Nu wil men de cursus "stoppen met roken"uit het zorgpakket halen zoals zoveel dingen maar de premie wel weer fors verhogen, daar ben ik geen voorstander van. We betalen aan de zorgverzekeringen al veel teveel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

Chanmaster


dat is minder Chanmaster , hoop dat je er verder goed overheen gekomen bent en ben je nu van het roken helemaal af, met pillen of andere medicatie?

ik moet komende week naar de cardioloog dus zal ook moeten stoppen.

jij beterschap hoop van je te horen hoe jij dan stopt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Zodra je met de gevolgen wordt geconfronteerd durf je geen sigaret meer aan te raken. Ik heb er ook geen zin in zolang er niet in mijn directe omgeving gerookt wordt. Is dat wel het geval gebruik ik nicotinepleisers, dat geeft voldoening.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door ciske »

knap van je Chanmaster , alleen hoop ik dat voor te zijn, lijkt me een nare ervaring.
Ik denk wel dat jij waarschijnlijk nooit meer een peuk opsteekt? eigenlijk zijn wij rokers dan dom bezig he, afwachten tot je ergens van schrikt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het wil niet zeggen dat het hartinfarct het directe gevolg is van roken hoor. Cholsterol speelde in deze een belangrijkere rol maar de gelegenheid om te stoppen met roken diende zich daarbij wel aan dus heb ik daarvan maar gretig gebruik gemaakt. Ik zeg niet dat ik nooit meer zal roken hoor maar als ik het even kan laten doe ik dat en zoek een alternatief dat is naast gezonder ook nog veel goedkoper.

Gesloten