LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huismerk inkten van 123inkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
123inkt
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2011 09:14

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door 123inkt »

JohanJans schreef:Deze toners waren na 30% al versleten bij de HP Laserjet4550C, de beloofde garantie werd niet nagekomen erg jammer..
Beste JohanJans,

Als een toner eerder op is dan verwacht kan dit verschillende oorzaken hebben. Ik adviseer u om de status pagina van uw printer voor te leggen aan onze klantenservice zodat wij het voor u na kunnen kijken en u adviseren.

Met vriendelijke groet,
123inkt.nl

samka
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2011 12:37

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door samka »

Voor de tweede maal nu problemen met een inktcassette van 123inkt. Geel doet helemaal niets meer. De vorige maal heb ik mijn Brother weggebracht en werd deze onder garantie gerepareerd, maar met de (schriftelijke) waarschuwing dat gebruik van "andere" inkt tot verval van de garantie zou leiden. Nu heb ik het probleem eerst maar eens aan 123inkt voorgelegd via het hiervoor genoemde adres. Als er nieuws is, meld ik dat hier.

bigmacbuz
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2011 21:55

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door bigmacbuz »

Zelfde verhaal hier. Heb 4 'nep' cartridges van 123inkt in gebruik. Vrij snel ging een cartridge kapot en deze werd netjes vervangen onder garantie. Geruime tijd later gaat de 2e cartridge kapot met exact dezelfde klachten. Deze keer geeft 123inkt niet thuis en wordt een beroep op de 'levenslange' garantie afgewezen. De afdrukken zien er niet meer uit... maar daarnaast zit heel m'n printer onder de toner. Wat een ellende, begin nooit meer aan die cartridges!

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door 53o »

Als verkoper in een winkel die alleen officiële inkt verkoopt vind ik deze topic semi-vermakelijk. Ik raad elke klant aan om geen imitaties te gebruiken binnen de garantietermijn.

Maar als persoon vind ik de officiële inkt belachelijk duur (en dat is het ook. Volgens de aflevering van de rekenkamer €3000 euro per liter) en mijn advies is om een laser printer te overwegen en foto's af te laten drukken ipv zelf te printen (foto's zelf afdrukken is volgens mij de enige valide reden om een inktjet printer te nemen).

Koop of een laserprinter, of koop al je cartridges in mijn winkel aub. Inktjet gebruikers zijn gewoon cash-cows.

plasbuis
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2011 14:56

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door plasbuis »

123inkt is de beste webwinkel van Nederland.
Dat is ook mijn persoonlijke ervaring en mening.

Na een bestelling wordt er vanzelf contact met je opgenomen over jouw ervaringen en of alles naar wens is.
De eigen merk cartridges werken op mijn HP uitstekend.

Ik kan me dus niet voorstellen dat er niets wordt gedaan nav een klacht.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door JtC »

Om even hierop terug te komen: de pigmentinkten ter vervanging van Epson originelen van 123inkt (of van welke leverancier dan maar ook behalve Epson zelf) raad ik ten zeerste aan niet te gebruiken, in mijn geval gaat het om cartridges voor een Epson R1900 printer. Pigment inkt bevat grotere deeltjes waardoor de geringste uitdroging van de inkt al kan zorgen voor serieuze verstoppingen van de kop. In mijn geval raakte deze door de door 123inkt geleverde huismerkcartridges zodanig verstopt dat de printer ter reparatie weggebracht moest worden. Waarschijnlijk zijn de deeltjes in de huismerkinkt net iets groter dan in de originele inkt. Maar dat kleine verschil kan blijkbaar funest zijn. Gelukkig viel mijn printer nog in de garantie.

Wat betreft 123inkt als webshop: deze hebben de kosten van de huismerkinkten snel volledig vergoed/verrekend met nieuwe aankopen van originele Epson inkten, dus dat is gewoon verder netjes opgelost. Ondanks dit gebeuren bestel ik nog steeds mijn cartridges (originelen) bij 123inkt.

Niks mis met 123inkt, laat ik dat wel even duidelijk stellen hier.

lakerveld.hans
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2012 12:03

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door lakerveld.hans »

Het mag wel duidelijk zijn dat je beter niet kunt beginnen aan de eigenmerk cartridges van 123inkt. Tot tweemaal toe bestelde ik nieuwe door het bedrijf vol lof aangeprezen cartridges voor mijn HP6500A-plus. Ze zijn echter met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen en de indicator geeft telkens "leeg" aan. Ruim 100.00 Euro verder en nog geen enkele afdruk gemaakt ben ik er klaar mee. Hier geldt dus slechts een devies: NIET DOEN NIET DOEN!!!!!!!!!!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door JtC »

Heb je wel verhaal gehaald, 123inkt is daar wat mij betreft heel soepel in.

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door henk51 »

Hier geldt dus slechts een devies: NIET DOEN NIET DOEN!!!!!!!!!!
In plaats van hier te klagen al een klacht verstuurd naar 123 inkt? Dat is wel het eerste wat je moet doen alvorens te roepen niet doen niet doen hier op dit forum.

Had ook een keer cartridges die het niet deden,werden door hun snel omgeruild,gebruik nu al jaren hun eigen merk.Ik heb al vele honderden euro's bespaard. Je moet wel de verkoper de kans geven het op te lossen.


gr Henk

kolibri99
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2011 16:57

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door kolibri99 »

De bezorgde cartridge werkt niet, de bladzijde blijft zo goed als wit.
Daarnaast zijn ze telefonisch niet te bereiken, ik heb gebeld op donderdagmiddag 26 januari 2012 en ze zijn ivm een bedrijfsuitje maar liefst afwezig t/m aanstaande maandagmiddag! Er wordt geen ander alternatief geboden dan wachten tot ze er weer zijn. Ik zit met een probleem want kan niets printen!!!
Beste webwinkel 2011??? :cry:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door JtC »

Ze zijn wel goed hoor. Het klopt, ze waren donderdag t/m morgen niet bereikbaar, je hebt gewoon even pech. Voor de rest heb je je spullen altijd heel snel in huis. Even geduld.

ruth-gerrit

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door ruth-gerrit »

Dit bericht is verwijderd door de moderator.

stofzuigertje

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij inkt zonder printkop dus als je geen HP of Lexmark hebt kan ook een uitgedroogde inkt een probleem veroorzaken.

Vele halen de cartridge eruit en gaan naar winkel en terug met nieuwe klagen.
Je mag de cartridge er pas uit halen als je een nieuwe hebt en niet als model meenemen omdat dan het gat open is en kan opdrogen.
Dus een veel gemaakte fout helaas.

Tussen inkt doos en print kop zit dus iets wat kan verdrogen!
Dus beter een lege dan geen cartridge want na enkele uren kun je de printer weggooien en half opgedroogd zal deze tekort inkt krijgen.
Daarom het vaak slechte resultaat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door crazyme »

lakerveld.hans schreef:Het mag wel duidelijk zijn dat je beter niet kunt beginnen aan de eigenmerk cartridges van 123inkt. Tot tweemaal toe bestelde ik nieuwe door het bedrijf vol lof aangeprezen cartridges voor mijn HP6500A-plus. Ze zijn echter met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen en de indicator geeft telkens "leeg" aan. Ruim 100.00 Euro verder en nog geen enkele afdruk gemaakt ben ik er klaar mee. Hier geldt dus slechts een devies: NIET DOEN NIET DOEN!!!!!!!!!!
Service is prima. Gewoon even melden.
Mijn ervaring is dat ze het prima oplossen.

123inkt
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2011 09:14

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door 123inkt »

lakerveld.hans schreef:Het mag wel duidelijk zijn dat je beter niet kunt beginnen aan de eigenmerk cartridges van 123inkt. Tot tweemaal toe bestelde ik nieuwe door het bedrijf vol lof aangeprezen cartridges voor mijn HP6500A-plus. Ze zijn echter met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen en de indicator geeft telkens "leeg" aan. Ruim 100.00 Euro verder en nog geen enkele afdruk gemaakt ben ik er klaar mee. Hier geldt dus slechts een devies: NIET DOEN NIET DOEN!!!!!!!!!!
Beste meneer Lakerveld,

Wij hebben meerdere malen contact met u gezocht maar helaas krijgen wij geen reactie. De beschreven gang van zaken kan uiteraard niet en u heeft de juiste producten besteld voor uw printer. Als u vragen heeft over uw aankoop verzoek ik u om contact op te nemen met onze klantenservice.

Mocht uw bericht niet legitiem zijn zullen wij hiervan melding maken.

MvG,

123inkt.nl

Inquisitar
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 apr 2011 19:36

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door Inquisitar »

Altijd grappig dat wanneer een bedrijf reageert, ze altijd beginnen met 'we hebben u geprobeerd te bereiken, maar u was onbereikbaar.'

Ik ben benieuwd naar aanleiding waarvan jullie hem dan geprobeerd hebben te 'bereiken', omdat er nergens staat dat hij contact opgenomen heeft met jullie, tenzij jullie elke klant nabellen om te vragen of de cartridges wel werken ?

Nog leuker is dat er altijd een 'dreigement' wordt geplaatst aan het einde van zo'n bericht, zodat het lijkt alsof mensen hier op het forum gaan posten om een bedrijf zwart te maken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door crazyme »

Inquisitar schreef:Altijd grappig dat wanneer een bedrijf reageert, ze altijd beginnen met 'we hebben u geprobeerd te bereiken, maar u was onbereikbaar.'

Ik ben benieuwd naar aanleiding waarvan jullie hem dan geprobeerd hebben te 'bereiken', omdat er nergens staat dat hij contact opgenomen heeft met jullie, tenzij jullie elke klant nabellen om te vragen of de cartridges wel werken ?

Nog leuker is dat er altijd een 'dreigement' wordt geplaatst aan het einde van zo'n bericht, zodat het lijkt alsof mensen hier op het forum gaan posten om een bedrijf zwart te maken.
Altijd opvallend dat wanneer een bedrijf reageert er altijd wel iemand is met commentaar.

Een bedrijf kan niet zomaar alles anoniem neertikken, dus dat is gemakkelijk scoren.

swinden
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2008 09:47

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door swinden »

Ik snap deze discussie niet zo... Tegenwoordig kost een eenvoudige printer bijna net zoveel als het vervangen van alle cartridges met originele inkt! M.a.w: niet het apparaat, maar het gebruik wordt betaald (vergelijk een "gratis"telefoon bij een abo). Ik heb een Canonprintertje van 69 eurootjes die het heel best doet. Al driemaal 123 inktpatronen erin en geen probleem. In het ergste geval moet je een nieuwe printer kopen, waar wel weer een volle set inkt bij zit... Ik durf de gok wel aan met inkt, die bijna de helft kost. En bij mij pakt de 123inkt nog steeds goed uit.

iltjuh
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2012 15:29
Locatie: ergens in zeeland

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door iltjuh »

Hier ook helaas een cartridge die totaal niet werkt, stop je de orginele er in, niets aan de hand, werkt gewoon maar zodra die van de 123inkt er weer in gaat, niets, raad pleeg printerdocumentatie.

Inmiddels mail contact met het bedrijf, dus we wachten maar weer af.

Dennis123
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2012 17:26

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door Dennis123 »

Best lang tevreden geweest over de huismerk cardrig voor de HP CLJ1600. Regelmatig problemen met lekken van die dingen, maar die werden snel onder garantie vervangen. Een print meesturen met de cardrigde...klaar.

Tot nu dan. Nu willen ze een paar prints hebben ingescand ( wie heeft nog zo'n ding ) en geemaild. De cardridged zijn goed zeggen ze. Heel gek dat de originele niet gaan lekken als ze halverwege zijn.

Beetje jammer dat ze nu zo moeilijk gaan doen. Na elke print met zo'n lekkende cardrigde kan je weer een uurtje aan de gang om de boel schoon te krijgen. Heb net de magenta vervangen..en alles lijkt weer ok. Of,,,,,,. nee geel is halverwege en begint met lekken zo te zien.

En vooral niet toegeven dat die dingen niet goed zijn terwijl iedereen er over klaagt.

Ik hoef die rommel niet meer en ga nu alleen originele gebruiken. Liever koop ik ze ergens ander dan bij 123, want voel me wel bedonderd, maar ja, vrees dat je er overal meer voor betaald.

Gesloten