LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Leuke woordspeling: je bent erin gestonken, als je het over een onderbroek hebt (je kunt ze ook af en toe wassen.....helpt vast).


Hun manier van zakendoen staat overigens los van de spullen die ze leveren. Maar dezelfde kwaliteit kun je ook gewoon los in de winkel kopen. Schiesser, of Livera bijvoorbeeld. Hoef je geen abonnement voor af te sluiten, hoef je geen verzendkosten voor te betalen.

Ze snappen bij die firma maar niet dat dit gewoon geen manier van zakendoen is. Het moet hun toch ook iedere keer weer veel geld kosten, zou je denken.

jelte
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2006 21:35

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door jelte »

ik had me ooit eens aangemeld voor de aanbieding. nooit iets gekregen en ook weer vergeten.
Af en toe werd er 18,80 van m'n rekening afgeschreven. Ik bekijk m'n afschriften nooit echt goed. Ik kwam er dus erg laat achter dat ik al zo'n 2 jaar aan provea betaalde voor iets wat ik nooit kreeg. Toen ik opbelde werd ik afgesnauwd door een vrouw waar op geen manier mee te praten viel, hoe rustig ik haar gewoon de situatie uitlegde. De afschrijvingen zijn (als het goed is) wel gestopt.
Nu ligt er een rekening van 80 euro van intrum justitia in de bus in m'n oude huis. Zeker geen zin in om te betalen, maar hoe kom ik er vanaf?

antoonvanderhulst
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2006 23:59

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door antoonvanderhulst »

Enige jeren geleden is mijn broer gestorven. deze bestelde wel eens onderbroeken bij tono. Zo kwam er enige jaren na zijn dood een pakje met onderbroeken. Deze zouden door mijn overleden broer besteld zijn. Deze heb ik toen netjes terug gestuurd, met het overlijdensbericht. Na enkele maanden kreeg ik een aanmaning dat de onderbroeken nog niet betaald waren. Ik heb toen gevraagd wanneer en hoe mijn overleden broer deze bestelling had gedaan, dan zou ik hem nog graag eens ontmoeten. Heb ze meteen verteld dat ik de rechtsbijstand inschakel indien ze me nog langer lastig vallen met deze onderbroeken komedie. Een firma zonder respect dus.
Toon

mishell
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2006 22:08

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door mishell »

ze zijn dus nog steeds bezig: heb ook een brief gekregen van Tono International. Ze hadden me gebeld voor een gratis boxershort (wel verzendkosten, dus wat nou gratis??), ik heb geweigerd. Maar had toch een brief in de bus liggen dat ze mijn bestelling hadden ontvangen en dat ik, zonder tegenbericht, elke 3 maanden een aanbieding in de bus zou krijgen: nou ik dacht het niet! en als klap op de vuurpijl de mededeling dat ze bevestigen dat ik toestemming heb gegeven voor een automatische incasso...ben toch benieuwd hoe ze dan aan mijn bankrekeningnummer gaan komen! Het mooie is dat er in de brief staat dat je géén lid wordt van een club en geen enkele aankoopverplichting hebt! Mag ik die dingen dan allemaal gratis hebben ofzo??

Maar goed, ik ga er niet op in, alleen de lay out van de brief al: geen Kamer van Koophandelnummer of iets dergelijks, geen (nederlands) adres, handtekening zonder naam eronder, Zwitserse adresgegevens van Provea groep..doet niet erg professioneel aan...

ik heb meteen op internet gezocht naar dit bedrijf en ja hoor wat ik al dacht: malafideorganisatie dus! Meteen alle emailadressen bestookt (nog geen reactie, alleen out-of-office auto reply), gebeld op het nummer uit de brief 0297-282373 (werd niet opgenomen), en net een brief op de bus gedaan naar Tono International antwoordnummer 55019 3640 VB Mijdrecht.

Ik ga echt gillen als ze het me nu nóg toezenden!!!

mishell
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2006 22:08

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door mishell »

heb email terug van hendrikje ijzerman:

Beste klant,

Hierbij delen wij u mede, dat wij uw abonnement hebben geannuleerd.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice
6082

dus als iemand er nog mee in aanraking komt: gewoon dit emailadres gebruiken!

[email protected]

vicvega
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2006 10:52

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door vicvega »

Hoe vreemd! Ik ben dus ook net gebeld door TONO, daarna google ik ze; en kom hier uit... is dat even vervelend! ik heb ook nog gevraagd of ik nergens aan vast zat en dergelijke... was allemaal goed, zei een vriendelijke (leugenachtige..) stem aan de andere kant van de lijn.. wat een mofo's zeg! Ik ga zeker niet bellen, ik houd me vast aan de reacties over bewijslast en dergelijke hier onder aan de pagina...

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Remster »

hmm, ik heb eigenlijk wel een vrij positieve ervaring met Tono.
Mijn vriendin had ooit geregeld dat ik 'lid' werd. In eerste instantie was ik behoorlijk pissed, maar de boxershorts waren wel van goede kwaliteit en zaten goed, dus ik besloot om lid te blijven.
Toen ik na een jaar of 2 mijn lidmaatschap wilde beëindigen heb ik gebeld (niet met een 0900 nummer, maar met een andere; ik weet niet meer welke) en kreeg een hele vriendelijke vrouw aan de telefoon. Mijn lidmaatschap opzeggen was geen probleem (kon gewoon telefonisch), en ze hebben me later ook nooit meer lastig gevallen.

Het grootste probleem is gewoon dat mensen blijkbaar niet de moeite nemen om de kleine lettertjes te lezen als ze het woord 'gratis' zien.
Het is naïef om te denken dat er bedrijven bestaan die dingen weggeven zonder daarvoor een wederdienst te verwachten.

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door gabi »

Die ervaring heb ik dus ook, bij ons is het wel goed gegaan. De onderbroeken zitten mijn man prima en na opzegging van het abonnement hebben wij ze nooit meer toegestuurd gekregen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Remster, wanneer je mijn posts over deze firma's terugleest, weet je dat ik ook absoluut geen problemen heb met de kwaliteit van de gestuurde spullen. Zowel de onderbroeken als de sokken zijn prima van kwaliteit. Alleen: dergelijke kwaliteit is gewoon in de winkel te koop, voor soms veel lagere prijzen. Waarom die heisa met sokken- en ondergoed-clubs?

Het zit hem echter in de manier van benaderen van potentiele klanten. Die kan niet door de beugel. Ze vertellen aan telefoon dat je je nergens aan bindt, geen lid wordt van een club, terwijl dat weldegelijk zo is, je krijgt automatisch vervolgzendingen, terwijl men zegt dat het niet zo is. En dan heb ik het nog niet eens over zendingen die het gevolg zijn van grapjassen, die op jouw naam die spullen besteld hebben. Daar had ik dus een aantal jaar geleden mee te maken.

Natuurlijk weet ik dat ze een tegenprestatie verwachten, maar laat ze dan (ook telefonisch) duidelijk en eerlijk omgaan met hun voorwaarden. Dring de mensen niets op, en vooral: wanneer mensen direct NEE zeggen, respecteer dat dan. Daar kweek je als ondernemer veel meer goodwill mee, dan de opdringerige manier van zakendoen van de firma's met als verzamelnaam Provea.

Ik durf te wedden, wanneer Provea zich deze kritiek vanaf het begin had aangetrokken, dat het aantal topics over hen, hier op het Radarforum, minimaal zou zijn.

eddiep
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2006 17:01

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door eddiep »

in reaktie dat TONO ondergoed niet goed,van slechte kwaliteit en ongevraagd zou zijn wil ik graag e.e.a. uieenzetten.
ik heb al jaren het ondergoed en de sokken van TONO die van uitmuntende kwaliteit zijn voor een redelijke prijs.
het ongevraagd aanbieden is misschien waar, maar als je het er niet mee eens bent kun je het gewoon op hun kosten retour sturen.
overigens kun je hen altijd emailen of schrijven en krijg je binnen een paar dagen bericht dat U uit het systeem word verwijderd.
de prijzen zijn dan ook prijs/kwaliteit verhouding prima op elkaar afgestemd.
kortom ik heb een uitstekende ervaring met TONO

wappel
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2006 14:53

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door wappel »

De Callgirls en Callboys van het Callcentum zijn inderdaad slecht geinformeerd.
Maar hebben we het over de boxershorts, ze zitten heerlijk en zo krijg ik tenminste nog eens een pakketje thuisgestuurd.
Ik heb niet zo'n geweldig sociaal leven en dit is bijna mijn enige contact met de buitenwereld...
O.k da's niet helemaal waar, maar ze zitten gewoon lekker en ik denk dat de prijs kwaliteitsverhouding wel ok is.

groetjes,

Willem

pluim
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2006 17:17

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door pluim »

Pubervriendje had voor de lol zo'n pakketje besteld voor mijn zoon. Daar waren wij uiteraard niet blij mee. Gebeld dat we dit wilden stoppen. De zeer aardige dame begreep het probleem. Ik kon het pakketje zonder kosten terugsturen naar een antwoordnummer en ik heb zelfs de kosten van het 0900 nummer vergoed gekregen. We hebben nooit meer wat gekregen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik heb al mij 4 kids laten bestellen.
Nooit iets betaald en heb nu voldoende underwear.
Hun prob niet de mijne

wappel
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2006 14:53

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door wappel »

Dat kan echt niet hoor, zonder te betalen!!!
Alles kost geld, binnenkort ook btw op de lucht die we inademen.
Geniet van de heerlijke boxers, ik hoop dat je met gestolen waar aan kunt slapen en geen last hebt van je geweten.
Er is altijd iemand die meekijkt...
Sinterklaas

Belinda17
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:30

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Belinda17 »

Mijn man en ik zijn al jaren tevreden klanten van Tono (voor mannen) en Miraile (voor vrouwen). Ik ben toendertijd ook telefonisch benaderd en mij is het systeem keurig uitgelegd. De eerste ontvang je gratis en vervolgppakketjes kun je laten komen of eenvoudig annuleren. wij zijn erg tevreden met de kwaliteit en hopen nog lang plezier te hebben van hun "ondergoed"

kawa2100
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2006 16:24

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door kawa2100 »

ik ben daar dus ook lid van
en het bevalt mij prima
om de 2 maanden 2 nieuwe boxershorts
en 1 paar nieuwe sokken
en als ik een keer niet wil
dan kan ik dat gewoon aangeven dmv meegestuurde kaart

en het zijn helefijne boxershort
en sokken

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Ik zit erover te denken om ook lid te worden , maar kan iemand mij vertellen hoeduur zo'n vervolgverzending van onderbroeken of sokken zijn?

Belinda17
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:30

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Belinda17 »

per bestelling ontvang je 2 boxershorts met een gratis kado (dit kan varieren van een paar sokken, t-shirt, etc). Voor een vervolgbestelling betaal je 18,90 euro.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zo gratis vind ik dat niet hoor. 19 euro voor twee boxershorts? Plus een kado? Een beetje boxershort kost 7 euro (van een vergelijkbare kwaliteit). Blijft over 5 euro voor het ''gratis'' kado........

Je betaalt alles gewoon zelf, hoor.

loens
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2007 18:23

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door loens »

Laatst gewijzigd door loens op 07 feb 2007 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten