LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In de problemen komen door het UWV.

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
Chocomelk schreef:Iedereen moet lekker zelf weten Vogels of ze een auto willen hebben ja of nee.
Tuurlijk mogen ze er zelf voor kiezen daardoor in de financiële problemen te komen. Mijn pakkie an gelukkig niet. Mijn mening, is mijn mening, that's all.

Je gaat er anders behoorlijk over door.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Dus!
Verders vandaag geen post meer gehad en geen belletje.
De brieven zijn in de brievenbus gegooit bij mijn begeleider.
Die heeft ze zeer waarschijnlijk nu wel gelezen en nagekeken met de financier.
Volgende week zal ik vast wat meer horen.
Ook dan zal ik weer een update neerzetten om de druk op de ketel te houden.

Eerst eens weekend.

tatianadelavedova
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2011 15:15

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door tatianadelavedova »

King Kopa
als ik het goed begrijp gaat jouw topic erover dat de uwv haar werk niet goed doet en dat je daarom in de financiële problemen komt en niet in het minst ook in de emotionele problemen. Het gaat er niet om hoeveel jullie verdienen, of aan inkomsten hebben of hoe jullie de financiële problemen oplossen.
feit is dat je pas nu een berekening hebt gekregen van de uwv, of die klopt of niet, en dat is veel te laat.

tip. een goede advocaat op het gebied van werk en inkomen, iemand die nogal wat ervaring heeft met het uwv, die weet van aanpakken. waarom ben je bang? met een advocaat werk je alleen binnen het rechtssysteem, en doe je niks illegaals. uwv kan daar nooit over vallen.
bovendien kun je met behulp van zo'n advocaat de emoties scheiden van de feiten en het hele gedoe aan de advocaat overlaten. dat zal je inderdaad wat kosten, afhankelijk van jullie inkomen. maar de baten: rust! duidelijkheid! zekerheid dat het nu wordt aangepakt op de goede manier, op juridisch gebied en zeker ook zal de advocaat kijken naar de schade die je hebt opgelopen door wanbeleid van de uwv. en ook de weg weten om uit te zoeken of de uwv terecht opmerkt dat je blijkbaar beter genoeg bent.. (of wat ze ook zeggen).

een goede advocaat is een investering maar het scheelt een heleboel trammelant. vooral de emotionele kosten, en ik begrijp uit jouw verhaal en jouw reacties dat het je heel hoog zit. dat kost ook wat.

verder raad ik je aan niet in te gaan op reacties over jouw uitgavepatroon. dat heb je zelf wel in de hand gewerkt door met berekeningen te komen die als voorbeeld blijken te dienen. maar jouw topic gaat daar helemaal niet over. dat je daar zo op ingaat laat zien dat het hele verhaal je veel te hoog zit. hoog tijd om emoties en de feiten te scheiden want daardoor raak je helemaal in de knoop.

de reactie van iemand die zei: hier kom je niet verder met je topic, maar hier moet je zijn (nationale ombudsman) was een van de constructiefste reacties, en waarschijnlijk heel goed bedoeld. maar ik snap je reactie, misschien heb je dat verkeerd gelezen omdat je kwaad bent van machteloosheid.

sterkte en veel succes

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Leuk zo'n tip over een advokaat, maar als je geen geld gestort krijgt, nog niet eens alle rekeningen kan betalen hoe moet je dan in hemelsnaam een advokaat kunnen betalen :?:

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Bedankt over de advocaten tip.
Ik apprecieer het ten zeerste.
Alleen als ik een advocaat zou nemen, zou ik sowieso 'no cure no pay' doen.
Dat kost je niets als het niet lukt.
En iets van 10 % als je zaak goed eindigt.

Alleen is er ook nog het punt, dat ik helemaal niet zo diep in wil gaan op dat gelul met het UWV!
Ik wil helemaal niet met een advocaat in de weer, ondanks dat ik aan alle kanten waarschijnlijk volledig in mijn recht sta en zij gewoon maar klakkeloos wat doen!

Het enige wat ik van UWV vraag is dat zij mij gewoon helpen zoals dat bij iedereen zou moeten gaan.
Mijn geld betalen wat ik van ze tegoed heb.
En volgens hun niet, dus gaan ze het maar herberekenen en meer niet.

Overigens is recent mijn maandbedrag omhoog gegaan (omdat ik zelf geen inkomen meer heb) dus dat is alvast positief.
En ik heb mijn vakantiegeld gekregen, waardoor er (jaja, hoe kan het anders!) veel rekeningen alweer betaalt konden worden.

Dus de druk is er hier een klein beetje vanaf gelukkig.
Alleen verwacht ik nu wel dat UWV het rekenwerk zal herzien.
Want er zijn nog steeds schulden (door het UWV!!!) die ik niet kan betalen nu!
Gelukkig zijn dit geen schulden waardoor ik op straat zal komen te staan (familie/vrienden) maar ook dat moet weg gewerkt worden.

Als het UWV niet kan rekenen, zal dat niet echt opschieten dus.
Ik heb vandaag contact gezocht met mijn begeleider, die zat alleen in een gesprek dus deze kon mij niet te woord staan.
Ik update de topic zodra ik meer hoor.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Al met al kloppen de berekeningen nu wel.
Er is een fout in de berekening gemaakt bij de andere instantie.
De berekening van UWV klopt dus.

Ondanks dat dit niet erg in mijn voordeel is, wilde ik het toch even melden aangezien ik ook wel weer zo eerlijk ben om dat te doen.

Deze topic mag wat mij betreft dus gesloten worden.

Bedankt allemaal voor de positieve en steunende reactie's en/of helpende hand.
En voor de negatievelingen, ik mag hopen dat jullie altijd gezond zullen blijven.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ow wat **** voor je King Koopa.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door renegade66 »

wat dacht je van een jaaropgave 2010 waar ruim €5000, teveel is berekend?

de vaste mensen hier weten wel van mijn problemen met UWV.
nu het volgende.
ik moet dus terugbetalen aan uwv, of het nu door hun fout of mijn fout is laten we in het midden.
daar ga ik niet over in discussie.
maar wat ze me wel flikken is dat ik uwv nog ruim €5000 moet terug betalen maar dat dit niet van mijn jaaropgave is afgetrokken.

dit houd dus in dat ik dubbel belasting betaal, plus teveel aan inkomsten heb berekend waardoor ik ook nog eens minder vergoed krijg.
ook krijg ik nu minder belasting terug dan waar ik recht op heb.

en dan zeggen dat wij maar fouten maken.
stelletje criminelen daar bij UWV.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Renegade dat wordt bij belasting bekent gemaakt door UWV als het bedrag totaal betaald is.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Chocomelk:

Nogal **** ja, nu draaien we zelf voor de kosten op.
En dat gaat een keiharde en vooral moeilijke periode worden.

Snap niet dat dit soort instantie's dan zo dombo zijn om te veel te geven terwijl ze weten dat ze daar mensen kapot mee kunnen maken.
Erg droevig weer.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Renegade dat wordt bij belasting bekent gemaakt door UWV als het bedrag totaal betaald is
ik heb uwv gebeld hierover en moet een brief schrijven naar mijn kantoor en aangeven wat er fout is.
dan gaan ze dit bekijken en een nieuwe jaaropgave toesturen.
tenminste dat werd mij verteld!!

UWV, leuker kunnen ze het niet maken voor de mens, alleen maar moeilijker en naar de vervelend helpen.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door mmichel »

renegade66 schreef:
Renegade dat wordt bij belasting bekent gemaakt door UWV als het bedrag totaal betaald is
ik heb uwv gebeld hierover en moet een brief schrijven naar mijn kantoor en aangeven wat er fout is.
dan gaan ze dit bekijken en een nieuwe jaaropgave toesturen.
tenminste dat werd mij verteld!!

UWV, leuker kunnen ze het niet maken voor de mens, alleen maar moeilijker en naar de ***** helpen.

De waarheid ligt ergens in het midden bij jou Renegade66, die verhaaltjes van je kloppen altijd nét NIET.
Je hebt zelf flinke steken laten vallen, en ok het UWV is ook niet vrij te pleiten maar in jouw geval had je er zelf wat aan kunnen doen.
Zonder telefonische bedreigingen van jouw kant was het e.e.a. veel soepeler verlopen! Of of het nu een bedreiging was laten we in het midden, ga ik niet over in discussie !

Met andere woorden hou je aan de feiten, het is makkelijk om medestanders te vinden door je verhaal keer op keer aan te passen en op een verkeerde manier te ventileren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mmichel schreef:


Zonder telefonische bedreigingen van jouw kant was het e.e.a. veel soepeler verlopen! Of of het nu een bedreiging was laten we in het midden, ga ik niet over in discussie !
Je schrijft het toch maar wel even..... :shock:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Zonder telefonische bedreigingen van jouw kant was het e.e.a. veel soepeler verlopen!
ten eerste heb ik alle bewijzen in handen, ik verzin geen verhaaltjes.
wie zegt dat ik bedreigingen heb geuit?
als er telefonisch of schriftelijk niet geholpen word of geen oplossing komt en ik bel nog eens en we komen er nog niet uit en ik zeg dan kom ik wel naar leeuwarden en dan zoeken we het daar verder uit.
is dat dan een bedreiging?

ik vind dat behoorlijk lasterlijke taal.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door ciske »

renegade66 schreef:
en ik zeg dan kom ik wel naar leeuwarden en dan zoeken we het daar verder uit.
is dat dan een bedreiging?
.

tegenwoordig vinden mensen alles een bedreiging, ook als je dat niet zo bedoelt.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door renegade66 »

dat hangt af van de toon waarop dit gezegd wordt.
hangt er van af hoe je het interpreteert.
geloof me dat is op een normale manier gezegd, het is me zelfs diverse malen gebeurd en gezegd.
je mag niet zeggen dat je naar het kantoor komt om het op te lossen.
op welke manier je het ook zegt, ze zien het gewoon als bedreiging.
en dat vind ik gestoord, zo kun je nooit iets oplossen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door ciske »

nvt
Laatst gewijzigd door ciske op 22 mei 2011 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Ik denk dat het er helemaal niet om gaat hoe Renegade66 iets gezegd heeft.
Ik denk dat het er om gaat dat Renegade66 gewoon ook geholpen moet worden door UWV omdat hij daar ook recht op heeft net als ieder ander mens.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik ben weer een stap verder gekomen bij het UWV.

zoals ik al vertelde hadden ze een redelijke vordering op mij, ik heb altijd aangegeven dat de berekeningen niet klopten.
nou daar had ik dus gelijk in, vandaag een nieuwe behandelaar aan de telefoon gehad en die concludeerde dat er te veel wordt teruggevorderd.

het gaat om minimaal €877,- wat ze te veel terugeisen. :evil: :evil:

hij gaat nu alles herberekenen.
het blijkt dat ik een ww had gebaseerd op 45 uur per week. (veel overwerk)
toen ik weer aan het werk ging werkte ik maar 39 uur per week.
dit zou betekenen dat ik 6 uur te weinig kreeg.
echter hebben ze dit terug willen vorderen terwijl ik daar recht op had.

ik heb gelijk aangegeven waarom ik dan een boete krijg van €350 euro en ik hun nergens op kan straffen.
het lijkt mij nu wel terecht dat hun die boete gaan kwijtschelden.
hier ga ik mij natuurlijk wel hard voor maken.

zij mogen wel straffen uitdelen als je iets niet goed doet, dus moeten wij dit ook kunnen als zij iets fout doen toch?

zodra ik iets meer weet laat ik het direct weer horen.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: In de problemen komen door het UWV.

Ongelezen bericht door King Koopa »

Precies, dan geef je hen maar een boete van €500,00 ofzo!
Lijkt me wel eens leuk als die rollen omgedraaid zouden worden hehe.

Nou ja, hopen dat ze mee willen werken en hun fouten willen toegeven dan maar.
Want dat schijnt ook weer erg moeilijk te zijn!

Succes iig.

Gesloten