LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
casper
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jun 2004 20:53

Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door casper »

Ik ben op zoek naar tips en website's waar ik informatie kan vinden om af te vallen via het tellen van koolhydraten.

Hoeveel koolhydraten per dag is weinig, normaal of juis veel?

Wat kan ik rustig gebruiken en wat moet ik juist laten staan?
Laatst gewijzigd door casper op 17 jun 2004 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

fura

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door fura »

Ik volg Atkins op de site http://www.atkinsdieet.nl kun je genoeg info vinden. Ook op www.koohydraten.com

HOeveel koolhydraten je op een dag moet hebben om af te vallen,ligt aan jou en hoeveel je beweegt. Ik zit nu ruim op de 50kh per dag. Soms meer soms minder

casper
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jun 2004 20:53

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door casper »

Dankje, daar kan ik wel wat mee.


www.koohydraten.com werkt niet, maar www.koolhydraten.com wel.

Bedankt voor de info.


Tips blijven welkom!!!

advies

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door advies »

Dan moet je het misschien goed schrijven??/
Niet koohydraten maar koolhydraten.com??
:shock: :shock: :shock: :shock:

[email protected]

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Oooojee dat heb je gedaan, ben ik even kippig!!
Sorry voor mijn kippige advies........
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

casper
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jun 2004 20:53

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door casper »

Goed lezen is het halve werk :roll:

advies

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door advies »

Ja, heb je gelijk in!!
:oops: :oops: :oops:

Goed schrijven ook, want het home.nl hoort helemaal niet achter advies!!
Dat e.mailadres is helemaal geen e.mail adres ( althans niet van mij), maarja, als je niet doormuist blijftie staan he :roll: :roll: :arrow: :arrow:
God weet welke arme stakker er nu wordt lastig gevallen :!: :!:

advies

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door advies »

Al met al
Op www.voedingscentrum.nl kun je ook heel veel info vinden over voeding, kooLhydraten etc.

Gast

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Koop het boek South Beach (schrijver weet ik even niet) voor alles over dit dieet.

Gast

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door Gast »

atkins dieet lijkt mij over het algemeen niet gezond. aangezien zij het aanraden om voedsel te vermijden met een hoog koolhydraten gehalte o.a brood, rijst en pasta. gezonder is om de schijf van 4 te volgen en veel te bewegen dan val je ook af. en je hebt minder kans op het jojo effect. dat is mijn mening. maar doe waar je je lekker bij voelt.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door MicheLM »

Je kunt heel goed afvallen via een koolhydraten dieet.
Het probleem is echter, dat je er dan voor de rest van je leven aan vast zit omdat je , als je weer koolhydraten gaat eten het dubbele of meer aankomt. Zie dr. Atkins zelf, die is overleden aan obesity vorig jaar, met een gewicht van zo'n 130 kg.
Het is veel verstandiger om met verantwoord eten af te vallen, maar de schijf van 5 gaat niet meer helemaal op.
(zie onderzoek van firma geige 1997) er zit niet meer in het voedsel wat er vroeger wel in zat.
Hierdoor zit je helaas vast aan voedings supplementen voor je dagelijkse hoeveelheid vitamine en mineralen.
Het koolhydraten verhaal is wel belangrijk voor sporters, vooral enkel voudige suikers, die direct voor de goede verbranding zorgen.
maar voor een dieet, nee, niet direct geschikt.

Gast

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk volg de regels van het voedingscentrum,dat is pas goed. Met hun producten waar transvetzuur inzit. Ze weten trouwens niet eens het verschil tussen fabrieksmatige transvetzuren en overzadigd vetzuur,die wordt namelijk in een lijn getrokken. Terwijl dat niet zo is.
Google maar eens op transvetzuren of transvet of geharde plantaardig vet of geharde vet.

En jij maar denken dat je goed bezig bent.



En mensen die klagen dat het atkinsdieet zo ongezond is.

Die koekjes,patat,ijsjes,magarine dat is gezond he?



Voordat mensen uitspraken maken over een koolhydraat arm dieet verdiep je er eens beter in voordat je uitspraken gaat maken.



Bij het atkinsdieet mag je geen suiker eten. Er zijn mensen die beweren dat je suiker (gerafineerde) nodig hebt. Dat is onzin.
Alle koolhydraten zijn suikers. Dus je krijgt al genoeg binnen via je voeding.

Bij het Atkinsdieet eet je niet KOOLHYDRAATVRIJ,maar KOOLHYDRAATARM.
Waarvan de meeste koolhydraten uit groente bestaan.
Een gemiddelde Atkins eet meer groente dan de gemiddelde Nederlander. 5 ons per dag is gemiddeld voor iemand die Atkins volgt.
Er wordt alleen naar het negatieve gekeken. DAt je alleen maar vet en vlees eet. En dat is niet zo.
In fase 2 mag je zelfs bepaalde fruitsoorten.
Vanaf fase 1 eet je heel veel groentes.

Verder zijn die suikerpieken die je krijgt van TEVEEL koolhydraten eten zo gezond nietwaar?

Kijk eens voor info op http://www.atkinsdieet.nl of bij http://surf.to/atkinsdieet of http://run.to/energiedieet

Als je dat gelezen heb,hoor ik graag opnieuw uitspraken.

Trouwens Atkins was niet te dik

Of vind je deze man te dik

http://business2.blogs.com/business2blo ... _real.html

Gast

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Door: Door Stuart Trager, arts - Vrije vertaling door Guinan 12/2/04 (http://www.low-carbdutchie.com/)

Ten tijde van zijn ongeval op de leeftiijd van 72 jaar, na jarenlang de Atkins Voedingswijze te hebben gevolgd, was de vastgestelde lengte van Dr. Atkins 6 voet en zijn vastgestelde gewicht was 195 pond.

In de Wall Street Journal van vandaag beweerde een buitengewoon verwrongen artikel over de gezondheid van Dr. Robert C. Atkins dat hij ten tijde van zijn overlijden 258 pond woog, hetgeen zou betekenen dat hij ver over zijn gewicht was. In feite werd het gewicht van Dr. Atkins, de dag ná zijn ongeval, vastgesteld op 195 pond, 63 pond minder dan ten tijde van zijn overlijden werd geconstateerd! Gebaseerd op de body mass indes (BMI), is voor mensen boven de leeftijd van 65 de ideale meting 24 tot 29. Met een lengte van 6 voet, was de BMI van Dr. Atkins 26,4, hetgeen betekent dat hij een normale BMI had voor zijn leeftiijd.

Het artikel van de Journal was gebaseerd op onvolledige en inaccurate privé medische informatie, die werd vrijgegeven zonder inachtneming van de federale wetten. Overigens heeft ‘the Physicians Committee for Responsible Medicine (PCRM), die -ondanks zijn naam- een groep van dierenrechtenactivisten is, deze documenten wederrechtelijk aan de krant verstrekt.

Het gewicht van Dr. Atkins werd voortdurend en veelvuldig gedocumenteerd in de jaren en maanden voor zijn val; daar hij leed aan cariomyopathy, werd zijn gezondheid nauwlettend gecontroleerd. Desondanks tenniste hij regelmatig, zijn favoriete sport. Zijn gewicht ten tijden van zijn overlijden was het resultaat van het vasthouden van water. Tijdens zijn coma, terwijl zijn gezondheid achteruitging en zijn voornaamse organen de strijd opgaven, werd zijn lichaam danig vervormd door het opzetten als gevolg van het vasthouden van vloeistof.

Elke toespeling dat Dr. Atkins vóór zijn ongeval te zwaar was, getuigt van een gebrek aan respect, of nog erger, het verwringen van de medische feiten in deze, met het doel binnen de éigen visie te passen. Men zou van kundige artsen ook verwachten dat zij meer verstand hadden van de fisiologie van zwaar hartfalen en de mate van vloestofdetentie die voorkwamen tijdens zijn ziektebed voor zwaar hersenletsel. Niemand van ons zou verwachten dat de artsen van PCRM dit zouden bekendmaken, in het licht van hun vroegere en huidige motivatie – maar als medische proffesionals begrepen zij zéker dat deze gewichtstoename niet aan vetzucht toe te schrijven was.

Gast

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door Gast »

je kunt ook kijken op

jump.to/energiedieet

GloW

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door GloW »

Het afval principe is veel simpeler dan de meeste mensen denken.

Waarom worden we dik?
We eten te veel kant en klaar pak maar raak producten.
En deze producten bevatten vaak ook nog veel snelle suikers, en verkeerde vetten.

Als je 3 dingen leert/afleert voor de rest van je leven dan wordt je vanzelf slanker en gezonder, en blijf je dat ook.

1. Koop alleen producten die je zelf moet klaarmaken. (Dit zorgt ervoor dat je stopt met impuls eten, en je vaak geen zin hebt om dingen klaar te maken. Dan heb je dus eigenlijk alleen lekkere trek en geen echte honger)
2. Koop alleen producten waar GEEN suiker inzit. (Toegevoegde suiker is onnodig in voeding en in de meeste natuurlijke producten zit al van nature suiker)
3 Eet geen margarines maar gebruik roomboter voor op brood en voor het bakken.

Verders kan je eten wat je wilt maar niet te veel en vaak natuurlijk, eten doe je alleen om je lichaam te voorzien van voedingsstoffen.

Dan weet ik zeker dat je gaat afvallen en heb je verder geen dieet nodig.

tokkie

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door tokkie »

Ook een heel goed dieet om mee af te vallen is het south beach dieet. Hierbij beperk je de koolhydraten ook drastisch, maar wordt er meer op gelet dat je niet teveel vet eet. Dit dieet werkt ook snel en het grote voordeel is dat je geen honger hebt. Door de afname van koolhydraten blijft je insuline gehalte in het bloed normaal, zodat de lekkere trek al heel snel verdwijnt. Probeer het maar eens uit. Het is makkelijk vol te houden. Je kunt erover lezen op www.hetsouthbeachdieet.nl.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door Osiris »

Wat ook goed helpt is het bloedgroepdieet. :idea:

Hieruit blijkt dat - afhankelijk van bloedgroep - niet alle voedsel voor iedereen gelijk gezond is.

Zo blijkt ook dat bijv. mensen met bleodgroep 0 met het Atkinsdieet geweldig afvallen, terwijl mensen met bijv. bloedgroep A hier van aankomen.

Zo zijn er nog meer dingen die, mijns inziens kloppen.

ik heb helaas geen site voor julie maar Google kan veel vinden.

Gr,

Osiris

rivala

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door rivala »

Er wordt hier ergens gezegd dat als je Atkins volgt je dit voor de ret van je leven moet blijven doen, maar is dat niet zo met elk dieet dat je volgt.
Ik ben nu 7 weken bezig met Atkins, zit op 20 gr koolhydraten per dag, en ben 15 kg afgevallen. Niet omdat ik minder eet maar omdat ik anders eet.
Voordat ik begon stond ik er ook sceptisch tegenover maar het is heel gemakkelijk, je kan lekker eten en toch afvallen. Voor mij is het geen dieet maar een verandering van eetwijze.

Gast

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Voordat ik begon stond ik er ook sceptisch tegenover maar het is heel gemakkelijk, je kan lekker eten en toch afvallen. Voor mij is het geen dieet maar een verandering van eetwijze.
Elke verandering van eetgewoonte is een dieet, en kun je van aankomen/afvallen.
belangrijk echter bij een afvaldieet is dat je voldoende (±2 ltr.) water drinkt per dag.
het vult niet alleen , het voert ook de nodige afvalstoffen af.

Picachu

Re: Afvallen via koolhydraten, TIPS gevraagd!!!

Ongelezen bericht door Picachu »

Op dit forum zijn al evrschillende diëten genoemd, zoals Atkins, South Beach en het Bloedgroepdieet. Ook ik heb veel interesse voor diëten, maar ik ben niet zo tevreden met wat ik er op internet over kan lezen. Het beste is toch gewoon om de 'echte' boeken te lezen, en daarvoor hoef je ze echt niet te kopen. Ook in de bibliotheek hebben ze boeken van Atkins, South Beach en Bloedgroep (Peter d'Adamo) en om deze te lezen in de bibliotheek hoef je niet eens lid te zijn, je kan zo naar binnen lopen.....

Gesloten