LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feestdrankje van de zaak? Kijk uit!

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Klaasje
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:30

Feestdrankje van de zaak? Kijk uit!

Ongelezen bericht door Klaasje »

Vorige week gezellig met een groepje een avondje gaan eten en bowlen om mijn verjaardag te vieren. Oplettend personeel bood mij in de loop van de avond een feestelijk drankje met vuurwerk aan. Heel leuk en ik vond het drankje best lekker.
Hoewel ik geen slaap had, maar de volgende ochtend weer vroeg op moest voor mijn werk, ben ik toch maar in bed gestapt. Ik kon niet slapen een hoorde mijn hart in mijn hoofd bonzen. Ben er maar weer uitgestapt en op een later tijdstip nog eens geprobeerd te gaan slapen. Dat lukte de hele nacht niet en ben zonder te hebben geslapen naar mijn werk gegaan. Uiteindelijk heb ik 41 uur niet kunnen slapen.
Navraag leerde mij dat in de horeca vaak voor iets feestelijks gratis een energy cocktail wordt aangeboden. Nu had ik nog nooit zoiets gedronken, maar na deze ervaring zou ik de horeca willen waarschuwen dit feestdrankje niet zomaar aan iedereen te geven. Sommige mensen, jong en oud, liggen na zo'n drankje te stuiteren in hun bed met een sterk verhoogde hartslag. Je weet nooit of iemand al hartproblemen heeft.
De KNVB gaat hartcontroles uitvoeren bij voetballertjes vanaf 12 jaar in verband met het plotseling overlijden van een jonge voetballer vorig jaar.
Ik zou het op prijs stellen als ook de werking van enery boosters werd onderzocht, al of niet in combinatie met alcohol, want veel mensen die nog moeten rijden stappen na (een paar) alcoholische drankjes over op een energy booster omdat daar geen alcohol in zit.
Wat is de uitwerking hiervan, na een avondje stappen, op de prestatie in de sportwereld de volgende dag?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Feestdrankje van de zaak? Kijk uit!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb ooit eens 4 of 5 Red Bulls gedronken. Naast het feit dat ik het totaal niet te zuipen vond, deed het me weinig. Ik heb die avond geslapen als een roos, zoals bijna elke avond wel.

Misschien ben je overgevoelig voor een bepaalde stof in het drankje of zo? Of wordt de werking versterkt door alcohol?

Klaasje
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:30

Re: Feestdrankje van de zaak? Kijk uit!

Ongelezen bericht door Klaasje »

Misschien ben je overgevoelig voor een bepaalde stof in het drankje of zo? Of wordt de werking versterkt door alcohol?
Misschien ben ik overgevoelig voor een bepaalde stof, geen idee, maar dan zijn het meer mensen. Een collegaatje heeft er ook totaal geen last van, maar haar zus weer wel. Het was overigens geen Red Bull, maar waarschijnlijk iets van Xi o.i.d. Wel had ik een paar Martini's op. Dat drink ik echter al 40 jaar. Dus als dit het gevolg is van de combinatie met alcohol, dan lijkt het mij zeker niet iets om als gratis feestdrankje weg te geven. Geef de feestganger dan iets wat hij of zij al drinkt. Dan kunnen er geen ongelukken gebeuren.

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Feestdrankje van de zaak? Kijk uit!

Ongelezen bericht door Kor B »

Je hebt de dood door het oog van de naald gezien :shock:

Klaasje
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:30

Re: Feestdrankje van de zaak? Kijk uit!

Ongelezen bericht door Klaasje »

Kor B, neem er eentje van me. Ik pas.

Gesloten