LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo Supermarkten

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
messenger
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2015 15:07

Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door messenger »

Eergisteren, 6 juli 2015, heb ik 3 dozen druiven bij Jumbo Huissen (winkelcentrum de Brink) gekocht en mijn kinderen van 5 jaar en 7 jaar zijn nu al 2 dagen ziek van het eten van deze druiven. Als ze overgeven komen resten van deze rode druiven eruit. Sinds weken valt het mij al op dat zowel de druiven alswel de aardbeien bij deze vestiging van een zeer slechte kwaliteit zijn. Men plaatst zelfs beschimmelde aardbeien in de bakjes die voor verkoop worden aangeboden. Mijn 2 kinderen zijn nog steeds ziek en als ze ziek blijven zal ik naar mijn huisarts gaan met mijn kinderen en de voedsel en waren autoriteit waarschuwen. Heeft iemand soortgelijke klachten/ervaringen met deze fruitsoorten bij Jumbo?

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

heb je dit al zelf bij de Jumbo aangekaart?

messenger
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2015 15:07

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door messenger »

Uiteraard heb ik dit bij Jumbo aangekaart. Wacht echter nog steeds op hun reactie.

stofzuigertje

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Verse producten goed controleren zowel bij aankoop als enige tijd later bij gebruik.
Het zijn beperkt houdbare en bij warm weer en lage verkoop/veel vakantie kan het gebeuren.

3 bakjes is erg veel en bij warm weer meer kans op bacteriën groei dus altijd met dit weer extra voorzichtig...boven 25 graden is lust voor die onzichtbare bacteriën maar ze zijn er dol op!

Verder is dit soort producten net een klas kleine kinderen, 1 verkouden en die sproeide iedereen... en dan halve klas ziek... zo werkt het daar ook, 1 rotte appel die alle goede besmet...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

messenger schreef:Uiteraard heb ik dit bij Jumbo aangekaart. Wacht echter nog steeds op hun reactie.
Als je naar de bedrijfsleider gaat dan hoef je toch niet te wachten op een reactie? Die zal meteen kunnen antwoorden.

messenger
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2015 15:07

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door messenger »

GJvdZ schreef:
messenger schreef:Uiteraard heb ik dit bij Jumbo aangekaart. Wacht echter nog steeds op hun reactie.
Als je naar de bedrijfsleider gaat dan hoef je toch niet te wachten op een reactie? Die zal meteen kunnen antwoorden.
Bedrijfsleider?..zoals de slager die z'n eigen vlees keurt. Die bedrijfsleider ziet ook dat bv in hun aarbeienbakjes categorisch beschimmelde aardbeien zitten. Heb een beter alternatief gevonden. Koop m'n aardbeien en druiven niet meer bij die(de) Jumbo :lol:

messenger
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2015 15:07

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door messenger »

stofzuigertje schreef:Verse producten goed controleren zowel bij aankoop als enige tijd later bij gebruik.
Het zijn beperkt houdbare en bij warm weer en lage verkoop/veel vakantie kan het gebeuren.

3 bakjes is erg veel en bij warm weer meer kans op bacteriën groei dus altijd met dit weer extra voorzichtig...boven 25 graden is lust voor die onzichtbare bacteriën maar ze zijn er dol op!

Verder is dit soort producten net een klas kleine kinderen, 1 verkouden en die sproeide iedereen... en dan halve klas ziek... zo werkt het daar ook, 1 rotte appel die alle goede besmet...

Bedankt voor je goede adviezen stofzuigertje, maar de druiven waren direct na aanschaf in de ijskast gedaan alwaar een gemiddelde temp van 4 graden celsius heerst.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door witte angora »

messenger schreef:
Bedrijfsleider?..zoals de slager die z'n eigen vlees keurt.
Toch is hij de eerst aangewezene om het probleem op te lossen...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door moederslink »

Met dit warme weer is het ook niet verstandig om 3 dozen tegelijk te kopen , noch van druiven , noch van aardbeien, ze zitten broeiierig " geplet " .
Als ik aardbeien koop draai ik de doos wat om in mn hand , want juist! ------onderin zitten de beschimmelden :(
En ik was met het doosje ( de doosjes) teruggegaan (en idd nd bedrijfsleider) en had mn geld teruggevraagd.
Ook 1x meegemaakt met een stuk kaas, onderkant was enigszins beschimmeld, geld teruggekregen!
Dus...nu draai ik ook het stuk kaas om voor ik het in het mandje leg :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door sjohie »

messenger schreef:Eergisteren, 6 juli 2015, heb ik 3 dozen druiven bij Jumbo Huissen (winkelcentrum de Brink) gekocht en mijn kinderen van 5 jaar en 7 jaar zijn nu al 2 dagen ziek van het eten van deze druiven. Als ze overgeven komen resten van deze rode druiven eruit. Sinds weken valt het mij al op dat zowel de druiven alswel de aardbeien bij deze vestiging van een zeer slechte kwaliteit zijn. Men plaatst zelfs beschimmelde aardbeien in de bakjes die voor verkoop worden aangeboden. Mijn 2 kinderen zijn nog steeds ziek en als ze ziek blijven zal ik naar mijn huisarts gaan met mijn kinderen en de voedsel en waren autoriteit waarschuwen. Heeft iemand soortgelijke klachten/ervaringen met deze fruitsoorten bij Jumbo?
Als ze beiden in een zandbak hebben gespeeld waar een hond in heeft gepoept, of ze hebben hun handen niet goed gewassen na een toiletbezoek, kunnen ze dezelfde symptomen krijgen. In ieder geval zoveel gelijkend op voedselvergiftiging, waar jij op hint, dat het voor een leek niet te onderscheiden is. Dat er resten van de druiven naar boven komen bij het braken zegt op zichzelf niet zoveel, behalve dat ze recent druiven hebben gegeten.

Maar waarom het fruit kopen als de slechte kwaliteit je "sinds weken" al opvalt? Dan speel je toch een soort van Russisch roulette met de gezondheid van je familieleden door het te kopen? Als fruit echt serieus besmet is, zie je het aan het fruit, dan zitten er zachte plekken in, of in het verlengde daarvan, zijn ze zacht en pluizig. Als het fruit nog hard is, en je wast het goed voordat je het eet of aan je kinderen geeft, is de kans op ziek worden zeer klein, van 1 bacterie wordt je niet automatisch ziek, daarvoor moet je wel een zekere hoeveelheid binnenkrijgen voordat je immuunsysteem het verliest. (Kinderen zijn dan wel zwakker in dat opzicht)

En als het je opvalt in de winkel zou ik het aangeven bij een medewerker, of de filiaalleider, dan heb je A meteen een antwoord, B behoed je andere klanten voor deze ellende, C kunnen ze er in de winkel meteen wat aan doen, en D krijg jij het fruit ook nog gratis volgens mij, of heeft Jumbo die regel niet meer? Een mailtje naar het hoofdkantoor is dan niet echt iets wat zoden aan de dijk zet.

mh73

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik ben het eens met sjohie. Waarom koop je drie bakken als het fruit er niet goed uitziet?

Als je slecht fruit aan je kinderen geeft, ben je dan niet in eerste plaats zelf verantwoordelijk?
Hoe weet je dat ze ziek zijn van het fruit? Kan zoveel andere oorzaken hebben. Dat er fruitresten uitkomen komt alleen doordat ze het gegeten hebben.
Geef je ze niet te veel druiven? Dat is ook niet goed voor maag en darmen.
Zelf koop ik mijn fruit bij een andere Jumbo vestiging. Waar het er over het algemeen netjes uitziet. Maar druiven gaan al snel verkleuren, schimmelen. Die gaan bij mij in de schillenbak en de nog goede druiven was ik goef af onder de kraan en eten we gewoon op. Mijn kinderen en ik hebben daar nog nooit wat van gekregen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat Sjohie zegt. Het komt wat te makkelijk over om de schuld bij de druiven en de Jumbo te leggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef: Waarom koop je drie bakken als het fruit er niet goed uitziet?
En dat al weken ziet en weet :roll:
Bovendien, de afgelopen hitte werkt ook op de ingewanden en daar kun je ook misselijk en beroerd van zijn.
Je moet gewoon een goede hygiëne betrachten met alles--- idd zandbak---teveel ijsjes --- vies zwembadje etc etc

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door sjohie »

vogels schreef:
Waarom koop je drie bakken als het fruit er niet goed uitziet?
Sterker nog: ze geeft ze te eten aan de kinderen! Ten 1e verteren die schilletjes van de druif niet zo snel. Ten 2e hebben ze vast ook andere dingen gegeten. Ten 3e misschien veel te veel druiven aan die kinderen gegeven.

Lijkt mij een poging om wat geld uit de zakken van Jumbo te troggelen.
Zover zou ik ook weer niet willen gaan, je kinderen ziek maken om wat gratis fruit van de Jumbo los te peuteren zou wel erg krankzinnig zijn. :shock: Ik denk dat TS gewoon wat snel alle pijlen op de olifant in de kamer (haha) is gaan mikken, in plaats van even verder te kijken naar andere oorzaken. Ergens wel begrijpelijk als je je in de emotie van 2 goed zieke kinderen, dat pluizige fruit bij de Jumbo herinnert. Om dan daar op door te gaan, en zelfs al spelen met de gedachte om de nVWA te bellen, is dan weer van een andere orde. Ik hoop dat TS een emotionele stap terug kan doen, en het wat objectiever kan bekijken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door moederslink »

vogels schreef: Lijkt mij een poging om wat geld uit de zakken van Jumbo te troggelen.
foei vogels..... :lol:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door witte angora »

Fruit dat je al opgegeten hebt kun je niet meer terugbrengen natuurlijk.

Ik blijf erbij dat de bedrijfsleider nog altijd het eerste aanspreekpunt is. Het zou zomaar kunnen dat bijvoorbeeld de koeling niet goed werkt, om eens wat te noemen. Als niemand iets zegt weet de beste m/v ook niets, en verandert er niets.

En dan, wat anderen ook al gezegd hebben, er kunnen zoveel oorzaken zijn dat mensen en kinderen een paar dagen niet lekker zijn. Hoeft niet aan het fruit te liggen. En zo ja, hoe is het thuis bewaard?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door moederslink »

vogels schreef: Zoals jij het leest, bedoel ik het niet.
Nee? Goh..... :lol:
witte angora schreef:Fruit dat je al opgegeten hebt kun je niet meer terugbrengen natuurlijk.
waardeloze service vd Jumbo! :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

messenger schreef:
GJvdZ schreef:
messenger schreef:Uiteraard heb ik dit bij Jumbo aangekaart. Wacht echter nog steeds op hun reactie.
Als je naar de bedrijfsleider gaat dan hoef je toch niet te wachten op een reactie? Die zal meteen kunnen antwoorden.
Bedrijfsleider?..zoals de slager die z'n eigen vlees keurt. Die bedrijfsleider ziet ook dat bv in hun aarbeienbakjes categorisch beschimmelde aardbeien zitten. Heb een beter alternatief gevonden. Koop m'n aardbeien en druiven niet meer bij die(de) Jumbo :lol:
Nee, je kunt beter anoniem gaan klagen op dit forum. Dat zal veel meer effect hebben....

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Dat heeft inderdaad meer effect. De komende jaren googlen op jumbo huissen zal dit bericht steeds naar voren komen. Een bedrijfsleider aanschieten omdat er verrot fruit in de schappen ligt heeft tenslotte weinig zin. Dan is het gewoon een slechte bedrijfsleider die zijn vak niet kent en die zal ook zeer zeker niet willig zijn om de klacht van een klant op een fatsoenlijke manier te behandelen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo Supermarkten

Ongelezen bericht door sjohie »

Josephien12 schreef:Dat heeft inderdaad meer effect. De komende jaren googlen op jumbo huissen zal dit bericht steeds naar voren komen. Een bedrijfsleider aanschieten omdat er verrot fruit in de schappen ligt heeft tenslotte weinig zin. Dan is het gewoon een slechte bedrijfsleider die zijn vak niet kent en die zal ook zeer zeker niet willig zijn om de klacht van een klant op een fatsoenlijke manier te behandelen.
Da's wel straf, iemand be-, nee veroordelen voordat die hier überhaupt van af weet, laat staan de kans heeft gekregen om er wat aan te doen. Los van de zwakkere broeders die je in elk beroep vindt, zijn dat echt wel mensen met een zekere passie voor het vak. Een beetje meer respect voor ze zou je sieren wat mij betreft.

De supermarktmanagers die ik ken, en dat zijn er 2, doen zeker wel wat met dit soort klachten. Niet met alle uiteraard, soms zijn er algemene dingen waar je op lokaal niveau ook niks aan kan veranderen. Zo was er laatst een klant die zich serieus stond op te winden over in Spanje ipv Nederland geteelde boerenkool tegenover een medewerkster achter de infobalie. Daar was gewoon niks aan te doen in de supermarkt zelf.

Maar als er veel rot fruit is, dan wordt het meestal of niet goed behandeld tijdens transport, of lomp bijgevuld. In het eerste geval wordt dit teruggekoppeld naar het DC, in het tweede (en meest voorkomende) geval wordt de vuller er op aangesproken.

Dat alles kan alleen als de verantwoordelijke er van af weet. Met gemiddeld 10.000 producten in een supermarkt, kan geen enkel mens alles in de gaten houden.

Gesloten