Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door PGros »

16again schreef:
22 okt 2023 20:57
Je mag verwachten dat ze een inname capaciteit hebben, welke gelijke tred kan houden met eigen verkoop.
Er zijn heel veel verkooppunten waar je helemaal niet kunt inleveren dus moeten de anderen wel meer innemen of ze het nu leuk vinden of niet.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door 16again »

Dat zijn iha kleinere verkooppunten, en lang niet alles wordt ingeleverd, dus dat zal wel mee vallen.
En zelfs als de supermarkt normaliter meer inneemt dan zelf levert, dan is dat onvergelijkbaar met het piekaanbod waar het hier over gaat.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Lijkt me heel logisch dat ze dat doen, zo’n festival levert veel lege verpakkingen op waar ze simpelweg geen ruimte voor hebben.
Even een dag wachten en je kan alles weer inleveren, het lijkt me niet direct het einde van de wereld.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Lady1234 schreef:
22 okt 2023 15:33
Dus u bent vandaag naar vier supermarkten geweest? Wat verschrikkelijk.
Beetje kinderachtige opmerking, zeker in de wat minder bebouwde plekken kan dit je gewoon een uur van je dag kosten en vervolgens zit je nog steeds met je lege flessen

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

HADES2001 schreef:
23 okt 2023 09:03
Lady1234 schreef:
22 okt 2023 15:33
Dus u bent vandaag naar vier supermarkten geweest? Wat verschrikkelijk.
Beetje kinderachtige opmerking, zeker in de wat minder bebouwde plekken kan dit je gewoon een uur van je dag kosten en vervolgens zit je nog steeds met je lege flessen

Wat is daar kinderachtig aan? Lijkt me echt verschrikkelijk, en dan nog op zondag naar vier supers gaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie vaak zat mensen die overal naar blikjes en flesjes graaien in containers ed.
Dan gaan ze dit inleveren uiteraard, zakken vol!
Prima , op zich, maar zorg er dan ook voor dat dit plastic echt overal kan worden ingeleverd , ongeacht waar het vandaan komt, en zorg voor minimaal 2 apparaten in de winkels .

dubbele2104
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2023 12:50

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door dubbele2104 »

Bij de Lidll in het Sterrekwartier in Spijkenisse :oops: al een week defect

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door Methusalah »

moederslink schreef:
23 okt 2023 12:19
Ik zie vaak zat mensen die overal naar blikjes en flesjes graaien in containers ed.
Dan gaan ze dit inleveren uiteraard, zakken vol!
Prima , op zich, maar zorg er dan ook voor dat dit plastic echt overal kan worden ingeleverd , ongeacht waar het vandaan komt, en zorg voor minimaal 2 apparaten in de winkels .

Ik vind dat er nogal ranzig uitzien, helemaal als ze geen handschoenen gebruiken wat in de meeste gevallen zo is. En het doet niets goed aan het straatbeeld.

Ik blijf er bij dat het hele afvalscheidings proces vanaf dag 1 verkeerd is aangepakt. Leg de verantwoordelijkheid niet bij de consument, heel veel hebben daar geen zin in en lang niet overal is het even praktisch (ik heb bv maar een ondergrondse vuilnisbak in de buurt en niet de ruimte in de woning om alles te gaan scheiden).

Gewoon alles in één container verzamelen en op de stortplaats lekker laten sorteren. Het is werkverschaffing en gegarandeerd efficiënter en misschien zelfs goedkoper dan de huidige systemen. En pak daarnaast de verpakkingsindustrie zelf aan.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als iedereen de blikjes die ze in de afvalbak gooien nu eens standaard in een staat brengen dat ze niet meer ingeleverd kunnen worden, zijn we ook van die viezerikken af.

Len123
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door Len123 »

De moeilijkheid ligt vaak in de hoeveelheid. Ik had laatst een echtpaar, die hadden 2 winkelwagens vol met tassen met blikjes en plastic flessen. Ik zag mijn geest al dwalen met mijn 4 flessen.
Maar een medewerker van de supermarkt had dit dus ook in de gaten en heeft aan de mensen gevraagd om even te stoppen, zodat ik even tussendoor kon. En dat is tijdens mijn bezoek aan de supermarkt nog een paar keer gebeurd. Kijk, dat noem ik service van de supermarkt.!!

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door PGros »

Waarom zou een echtpaar andere voor moeten laten? Doe je bij de kassa toch ook niet met een volle kar. Gewoon je beurt afwachten of alvast een rondje doen

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door 16again »

Vragen betekent niet moeten.

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Waarom is zo'n festival niet verplicht om zelf voor een innamepunt te zorgen? Je weet dat de overlast eraan komt, dan kun je het ook zelf oplossen.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door Senso »

Amsterdam, Gay Parade.
Vanaf dat moment kun je hier nergens meer flesjes en blikjes kwijt, want alle inlever automaten zijn zogenaamd "DEFECT". :(

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door Cro »

DeZevendeHenk schreef:
23 okt 2023 16:45
Waarom is zo'n festival niet verplicht om zelf voor een innamepunt te zorgen? Je weet dat de overlast eraan komt, dan kun je het ook zelf oplossen.
Als ze zelf blik / flesjes verkopen hebben ze dat vaak ook wel, is dat niet zo zie je het ook wel eens, maar wel minder. Daarnaast is dat vaak gekoppeld aan een goed doel waardoor een deel van het publiek niet mee zal willen doen daaraan.

Wat je ook vaak ziet is glas / plastic / blik niet toegestaan en dan alles in plastic bekers waar dan een interne statiegeld maatregel op zit, bijvoorbeeld X aantal bekers inleveren is 1 muntje. Dan zie je vaak hele volksstammen bekers zoeken.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lege flessen inwisselen onmogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Senso schreef:
27 okt 2023 18:57
Amsterdam, Gay Parade.
Vanaf dat moment kun je hier nergens meer flesjes en blikjes kwijt, want alle inlever automaten zijn zogenaamd "DEFECT". :(
Logisch. Lever je ze gewoon de volgende keer in.

Plaats reactie