LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maaltijdboxen getest

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door angel1978 »

Meer en meer een robotmaatschappij...nergens meer zelf over hoeven na te denken..
Het boek " 1984 "....... een griezelige prophecy....
ja en die kookboeken, ook zo'n vreselijke ontwikkeling.. Daar kan je zo een recept in opzoeken en maken.. Hoef je nergens meer over na te denken, schandalig.. Dat ze die in deze 'moderne' tijd ooit ontwikkeld hebben...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
19 nov 2018 17:40
Meer en meer een robotmaatschappij...nergens meer zelf over hoeven na te denken..
Het boek " 1984 "....... een griezelige prophecy....
Maar Lowieze, een maaltijdbox gezamenlijk openen , het eten bereiden , en het is gezellie!
Het zou kunnen... 8)
Angel, je hebt wat dat betreft misschien dus ook gelijk , ook een maaltijdbox kan je misschien " gezellig " gezamenlijk bereiden :roll:
Sommige mensen weten niet eens meer wat gezelligheid is, :lol: Nu nog iets uitvinden waardoor ze niet meer hoeven te kauwen en dan zijn ze gelukkig. :mrgreen:

Louwieze , dat ervaar je pas als je zelf een prei gaat aansnijden.

Lowieze
Berichten: 6603
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
19 nov 2018 17:49
moederslink schreef:
19 nov 2018 17:40
Meer en meer een robotmaatschappij...nergens meer zelf over hoeven na te denken..
Het boek " 1984 "....... een griezelige prophecy....
Maar Lowieze, een maaltijdbox gezamenlijk openen , het eten bereiden , en het is gezellie!
Het zou kunnen... 8)
Angel, je hebt wat dat betreft misschien dus ook gelijk , ook een maaltijdbox kan je misschien " gezellig " gezamenlijk bereiden :roll:
Sommige mensen weten niet eens meer wat gezelligheid is, :lol: Nu nog iets uitvinden waardoor ze niet meer hoeven te kauwen en dan zijn ze gelukkig. :mrgreen:

Louwieze , dat ervaar je pas als je zelf een prei gaat aansnijden.

Man, man, man

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door angel1978 »

Angel, je hebt wat dat betreft misschien dus ook gelijk , ook een maaltijdbox kan je misschien " gezellig " gezamenlijk bereiden
Misschien nog wel beter aangezien je het uur ervoor ook al met dat gezin hebt kunnen doorbrengen ipv in de rij voor de kassa te staan.

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

reggie2 schreef:
19 nov 2018 17:21
Lowieze schreef:
19 nov 2018 17:17


Doet u uw was nog op de hand, gaat u nog met paard en wagen op reis 😄?
Het leven verandert en gemak dient de mens.
Op deze manier met je eten bezig zijn, kan ik geen gemak noemen. Gewoon luiheid, de gezelligheid waar Moederslink op doelt is nergens te vinden.

Maar moederslink werkte misschien niet toen de kinderen klein waren. Dan had zij tijd genoeg om met een bakkie thee klaar te zitten en daarna op haar gemak aan het kokkerellen te gaan. Als je allebei werkt, de kinderen van hot naar her moet rijden voor allerlei clubjes, ben je blij als die maaltijdbox klaar staat.

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bovendien is het nog maar zeer de vraag of de kinderen aan die ouderwetse gezelligheid behoefte hebben. Ja, bij oma en opa misschien, maar dan houdt het ook op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef:
19 nov 2018 17:55
Angel, je hebt wat dat betreft misschien dus ook gelijk , ook een maaltijdbox kan je misschien " gezellig " gezamenlijk bereiden
Misschien nog wel beter aangezien je het uur ervoor ook al met dat gezin hebt kunnen doorbrengen ipv in de rij voor de kassa te staan.
Niet doen dus! Niet iedere dag in de rij gaan staan! Zonde van je tijd en verkeerde planning dus :lol:

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door angel1978 »

zonde van de tijd wel ja.. die tijd had je ook met je gezin kunnen doorbrengen, maar dat is niet belangrijk blijkbaar.
Verkeerde planning is het altijd als je de rij boven je gezin verkiest.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
19 nov 2018 18:03
Bovendien is het nog maar zeer de vraag of de kinderen aan die ouderwetse gezelligheid behoefte hebben. Ja, bij oma en opa misschien, maar dan houdt het ook op.


Het is maar net wat ze gewend zijn. Ondanks werk is er echt nog wel tijd voor te vinden hoor. Dat heet keuzes maken.:-)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
19 nov 2018 18:03
Bovendien is het nog maar zeer de vraag of de kinderen aan die ouderwetse gezelligheid behoefte hebben. Ja, bij oma en opa misschien, maar dan houdt het ook op.
Wat denk je zelf? Waarom zijn ze graag bij opa en oma? Misschien omdat die quality time leveren?
Das toch beter dan van hot naar her vliegen en/ of met hun tablet bezig laten zijn? :roll:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
19 nov 2018 18:16
ZeerPrivé schreef:
19 nov 2018 18:03
Bovendien is het nog maar zeer de vraag of de kinderen aan die ouderwetse gezelligheid behoefte hebben. Ja, bij oma en opa misschien, maar dan houdt het ook op.
Wat denk je zelf? Waarom zijn ze graag bij opa en oma? Misschien omdat die quality time leveren?
Das toch beter dan van hot naar her vliegen en/ of met hun tablet bezig laten zijn? :roll:
Vind ik leuk, :-) die doet het bij mij niet. :mrgreen:

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Van de kwaliteit van een maaltijd box naar of er wel genoeg quality time voor kinderen is...

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
19 nov 2018 18:16
ZeerPrivé schreef:
19 nov 2018 18:03
Bovendien is het nog maar zeer de vraag of de kinderen aan die ouderwetse gezelligheid behoefte hebben. Ja, bij oma en opa misschien, maar dan houdt het ook op.
Wat denk je zelf? Waarom zijn ze graag bij opa en oma? Misschien omdat die quality time leveren?
Das toch beter dan van hot naar her vliegen en/ of met hun tablet bezig laten zijn? :roll:

Maw alleen kinderen van vroeger kregen quality time. Lekker makkelijk oordelen. Ik herinner me trouwens veel armoede, een moeder die altijd aan het poetsen was, aan het zorgen voor het kleine grut enz enz. Niks quality time, daar had ze geen tijd en puf voor.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er wordt hier wel heel makkelijk vanuit eigen standpunten en eigen perceptie geredeneerd. Veel te kort door de bocht en totaal off-topic.

Ik gebruik de boxen niet, te duur voor wat het oplevert.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De naam "maaltijdbox" is ronduit misleidend. Er zit immers geen maaltijd in de box. Tenzij je het ok vindt om een rauwe courgette weg te knagen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door kweenie »

moederslink schreef:
19 nov 2018 18:16
ZeerPrivé schreef:
19 nov 2018 18:03
Bovendien is het nog maar zeer de vraag of de kinderen aan die ouderwetse gezelligheid behoefte hebben. Ja, bij oma en opa misschien, maar dan houdt het ook op.
Wat denk je zelf? Waarom zijn ze graag bij opa en oma? Misschien omdat die quality time leveren?
Das toch beter dan van hot naar her vliegen en/ of met hun tablet bezig laten zijn? :roll:
Misschien omdat opa en oma, voordat de kinderen op bezoek kwamen, 'buiten hun zicht' al de boodschappen hebben gedaan? En ze dus niet mee naar de supermarkt hoeven. Zou toch mooi zijn als ze iets uitvinden waardoor in het dagelijks leven van de ouders, zij ook niet meer iedere zaterdag naar de supermarkt zouden hoeven te gaan, maar die tijd volledig aan het gezin zouden kunnen besteden.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door witte angora »

Lang, zeer lang geleden was ik nog een pubertje. En iedere vrijdag ging ik met mijn vader mee, met de auto, om de weekboodschappen te doen. Als enige van de 4 kinderen. En raad eens? Ik heb het nooit erg gevonden.

Waarom zou het tegenwoordig dan zo'n drama moeten zijn als kinderen met de ouders mee 'moeten' om boodschappen te doen? Ook tijdens het boodschappen doen kun je tijd aan je kinderen besteden. Sterker nog: boodschappen doen hoort nu eenmaal bij het dagelijks leven. Niks mis mee om de kinderen daar deel van uit te laten maken.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn kids vinden het fantastisch om boodschappen met me te doen. Overigens is dat niet altijd wederkerig :D

Maar dat is niet het punt. Maaltijdboxen voorzien in een behoefte. Ik laat mijn boodschappen ook vaak thuisbezorgen met Picnic. Is dat erg? Nee, natuurlijk niet: mijn kids vinden het óók fantastisch om de bezorgster te "helpen" uitladen. Oftewel: het is maar net wat je er van maakt.

Maar veroordeel elkaars keuzes niet op aannames.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
20 nov 2018 11:34

Maar veroordeel elkaars keuzes niet op aannames.
:lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Maaltijdboxen getest

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
20 nov 2018 11:13
Waarom zou het tegenwoordig dan zo'n drama moeten zijn als kinderen met de ouders mee 'moeten' om boodschappen te doen? Ook tijdens het boodschappen doen kun je tijd aan je kinderen besteden. Sterker nog: boodschappen doen hoort nu eenmaal bij het dagelijks leven. Niks mis mee om de kinderen daar deel van uit te laten maken.
Klopt. Maar er lijkt mij ook weinig mee mis als je dat niet iedere week zou willen doen. Bijvoorbeeld als je een keer op die vrijdagavond met je kinderen iets anders zou willen doen. Tegenwoordig is er in elk geval de keus om het anders te doen. Mooi toch dat bedrijven het makkelijker maken om een andere keus te maken?

Maar volgens mij is deze hele discussie volkomen off topic. Het gaat hier immers niet om de vraag of maaltijdboxen een goede aanvulling op het assortiment zijn of niet. Of om de vraag of het wel of niet verkeerd is om zijn maaltijdbox te gebruiken.

Gesloten