LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] melk de witte motor

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
DanMarc

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door DanMarc »

Wat ik mis in deze discussie is het feit dat het drinken van melk en het gebruik van melk-producten, ook bij andere volkeren dan de onze (Europeanen) juist goed voor de darmen is. Wat blijkt zeer regelmatig ... het drinken van melk en het gebruik van melk-producten (dus niet de bekende vezels ed) ertoe bijdraagt dat onze uitwerpselen de mooie bekende sigaarvorm krijgt.

Dit lijkt me een niet te verwaarlozen gegeven. Aziatische mensen (uit eigen ervaring) die last hebben van het ons bekende diarree achtige ontlasting en een onregelmatige stoelgang (zo ook uit ervaring met zuid-amerikaanse bevolking) juist door het gebruik van melk in ons land ... regelmatiger naar het toilet gaan en de poep mooie massief van aard is en de sigaarvorm krijgt.

Ben benieuwd of dit eens meegenomen kan worden in deze discussie!

Joop(Ko)

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Joop(Ko) »

Zou het niet veel verstandiger zijn als Amerikaanse onderzoekers in eigen land eerst onderzoek doen naar de gevolgen voor de gezondheid van te veel, te vet en te snel eten? :twisted:

Gast

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Gast »

:o
ik ben geen anderen nodig om de schadelijk heid van melk door te laten dringen
iedereen moet eens opletten wat er met je gebeurt als je melkproducten gebruikt

gebruik van melk is tegennatuurlijk
bij zowel dieren als mensen stopt de melkproductie na een bepaalde tijd
dit omdat het kind /jong dier dan geeen melk meer nodig is
alleeen wij mensen houden de melkproductie bij dieren kunstmatig in stand
dat mensen sceptisch zijn heeft meer te maken met het feit dat ze niet kunnen geloven dat een miljarden industrie
schadelijk zou kunnen zijn :wink:

mirjam.heuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2005 23:18

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door mirjam.heuvel »

heb genoten van dit onderwerp over melk.
Fijn dat de borstvoeding wordt belicht en hoe goed deze start wel niet is voor een nieuw leven.

groet,

mirjam

Marrie

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Marrie »

Hebben jullie het boek een lang leven fit wel eens gelezen?

Dit is in de jaren tachtig al geschreven, dit boek is geschreven op de basis van natuurlijke hygiene. Ook hier worden melkproducten ter sprake gebracht.

Ik zeg niet dat er 1 iemand is die weet hoe het zit, want we weten in het algemeen veel te weinig van het mensen lichaam af om op deze manier te kunnen oordelen over voeding. 1 ding vraag ik me echter wel af, hoe is het mogelijk dat er 1 diersoort op de aarde bestaat die melk nodig heeft na de zogingsperiode en dan ook nog van een ander diersoort?? Dit kan ik echt niet plaatsen en daar hoeft geen wetenschappelijk onderzoek aan te pas te komen. Zeg nou zelf wat zou je reactie zijn als je 's morgens langs een weiland fiets of in de auto rijd en je ziet een man in pak aan een uier van een koe zuigen?? Belachelijk toch deze gedachten, maar indirect doen mensen die melk drinken dit wel, het enige verschil is dat de boer het even voor je in een glas doet.

Succes met discuseren, ik hoop dat jullie er uit komen ;)

Isis/V

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Isis/V »

Wat opviel was dat het geheel gebracht werd als zijnde "nieuw"
wij hebben op onze [url=http://veganisme.pagina.nl/] al soortgelijke artikelen staan over melk en over de vele botbreuken van Joris Driepinter.

Wat jammer was, dat het alleen over de ongezondheid van melk ging.
Helemaal weggelaten werd dat er eerst kalfjes geboren moeten worden om de uier van de koe vol met melk te krijgen.

Mensen drinken de melk op van het kalfje,
het kalfje krijgt kunstmatige poedermelk,
mag nog de eerste 8 weken na zijn geboorte in een kist staan
(tot 2007 nog niet verboden)
daarna wordt ie uit de kist gehaald en vetgemest voor zijn vlees.
Het gruwelijke lot van de "bijzaak" van melk: Het kalfje.

Jammer maar uiteraard zijn we blij met het laten zien van de
zuivellobby.

Deze keer geen afzender van een melkveehouder :wink:

Isis

Jee

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Jee »

alleeen wij mensen houden de melkproductie bij dieren kunstmatig in stand
Melkkoeien worden elk jaar weer zwanger gemaakt zodat de melk blijft stromen. De mannelijke kalfjes (50 procent van de geboortes) worden vetgemest in de vleesindustrie. Veel vrouwtjes 'mogen' melkkoe worden. Na drie tot vier jaar worden zij ook geslacht. (In de natuur worden koeien gemiddeld 25 jaar.)

Jee

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Jee »

Op www.zuiveloffline.nl worden uitgebreid allerlei minder bekende, negatieve aspecten van het zuivelgebruik voor mens, dier en milieu belicht. Daarnaast worden er volop plantaardige alternatieven gegeven voor zuivel.

Petitie

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Petitie »

Heeft u al eens een zuigend dier ouder dan 3 jaar zijn levensgewicht gezien die nog melk drinkt bij zijn moeder.
In nederland zit er veel te veel fosfor in de grond wat je botten afbreekt, bewijzen genoeg te vinden alleen verdwijnen die in de doofpot. Geef een baby van 1 jaar oud, antibiotica , koemlek en een inenting dan krijgt hij in de meeste gevallen een leaking gut oftewel lekkende darm. Melkindustrie wordt in leven gehouden gebaseerd op economie en subsidie. Melk is allen geschikt van je eigen soort tot 1 jaar.
Sowieso zit er in melk veel water ( halfvolle melk 80% volle melk50%) .
Veel mensen met pukkels en allergieen hebben geen klachten meer als ze gestopt zijn met melk.
Veel plezier met melk drinken, yogurt gaat dan nog omdat de melkzuurbacterie overheerst.

Gast

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Gast »

Ik roep al jaren dat we uitsluitend melk drinken omdat we in de jaren 60 met een melkplas opgezadeld waren. De overheid riep Joris driepinter in het leven en voerde schoolmelk in. Melk is er ingeramd. Net als met asbest komen we er pas jaren te laat achter waar we mee bezig zijn....

Gast

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Gast »

Heerlijk helder Heineken.

Gast

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb al vaker gehoord dat melk helemaal niet zo gezond is. het is toch ook logisch. de natuur bedoelde het zo dat koemelk voor het kalf is.
ik weet niet of dat iemand ooit de film The Matrix heeft gezien? maar zoals de robots daar met mensen omgaan, zo gaan wij met de koeien om. (alle industrie-dieren) als melkfabrieken.
en alles draait om de poen, dus het zal nooit toegegeven worden dat melk verkeerd is. dat zou een regelrechte financiele crisis worden. zeker als de minister van landbouw zelf een boerderij heeft.
merendeel van de mensheid vindt melk niet eens lekker. we drinken het, omdat het zo gezond zou zijn. zo is het ons ook geleerd. zo denken we dat het hoort. maar vooral: drink wat je lekker vind. :wink:

Gast

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Gast »

In Georgie weet ik dat men ongepastureerde melk drinkt en behoorlijk veel verzadigd vet. toch zijn ze de oudste mensen in de wereld.

toeps

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door toeps »

toeps,
De lengte is alleen maar gegroeid de laatste honderden jaren, wat is het nadeel van lengte tegenwoordig ( natural selection ), je bent zelf zeker niet groot van stuk ?
Lieve schat, ik ben 1.83. Maar alsnog zie ik geen reden waarom lang zijn 'beter' zou zijn, en dat is dus melk zou moeten drinken.

toeps

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door toeps »

Wat ik mis in deze discussie is het feit dat het drinken van melk en het gebruik van melk-producten, ook bij andere volkeren dan de onze (Europeanen) juist goed voor de darmen is. Wat blijkt zeer regelmatig ... het drinken van melk en het gebruik van melk-producten (dus niet de bekende vezels ed) ertoe bijdraagt dat onze uitwerpselen de mooie bekende sigaarvorm krijgt.

Dit lijkt me een niet te verwaarlozen gegeven. Aziatische mensen (uit eigen ervaring) die last hebben van het ons bekende diarree achtige ontlasting en een onregelmatige stoelgang (zo ook uit ervaring met zuid-amerikaanse bevolking) juist door het gebruik van melk in ons land ... regelmatiger naar het toilet gaan en de poep mooie massief van aard is en de sigaarvorm krijgt.

Ben benieuwd of dit eens meegenomen kan worden in deze discussie!
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit pure onzin is. Sterker nog, zonder zuivel doen mijn darmen het fijner dan ooit. Geef een Aziaat melk, en hij ligt te creperen van de darmkrampen, omdat hij lactose intolerant is.

Gast

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Gast »

Voor de gene die het niet weten
Even simpel gezegd.
Melk bevat lactose. Om die lactose af te breken heb je een enzym nodig LACTASE. Op je 5 jaar verminderd dit en SOMMIGE mensen hebben dan moeite om lactose af te breken.

Alles wat op OSE eindigd is suiker
Alles wat op ASE eindigd is een enzym

Gast

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien een idee voor de volgende uitzending? Ik hoorde laatst dat je van bruinbrood kanker kan krijgen! Past vast wel in het straatje van radar.

Annamarianne

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door Annamarianne »

Zoals met zoveel dingen: overal waar 'te' voor staat, is niet goed.
Laatst was er op de school van mijn zoontje een voorlichtingsavond van de Hartstichting, en daar werd al aangegeven dat teveel melk drinken vooral voor kinderen schadelijk zou kunnen zijn, door de eiwitten in melk. Het kinderlichaam en vooral de nieren, zouden heel veel moeite hebben om de eiwitten in melk af te breken. Iets van dergelijke strekking werd ook door de Amerikaanse onderzoekers aangegeven, dat vooral de eiwitten in melk schadelijk zouden zijn.'
Ik ben er van overtuigd dat 1 of 2 porties zuivel per dag meer dan genoeg, maar aan de andere kant ook niet schadelijk zullen zijn.[/u]

judie

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door judie »

Als je baby na de overgang van borstvoeding na koemelk ineens allerlei klachten krijgt oa extreem spugen, van top tot teen onder de exzeem, niet goed in zijn vel zitten, veel huilen...........dan ga je als moeder wel je vraagtekens bij het gebruik van koemelk zetten. Sinds hij bij een voedingsdeskundige is geweest en geen koemelk maar rijstemelk krijgt en geen produkten meer waar veel koemelk inzit, is hij van alle klachten af. Ik vond het een heel interessant onderwerp, uiteraard zijn niet alle verbanden bewezen (kanker, botbreuken) maar het blijft opvallend. Melk is dus zeker niet altijd goed voor elk !

just-peter

Re: melk de witte motor

Ongelezen bericht door just-peter »

hoe is het mogelijk dat er 1 diersoort op de aarde bestaat die melk nodig heeft na de zogingsperiode en dan ook nog van een ander diersoort?? Dit kan ik echt niet plaatsen en daar hoeft geen wetenschappelijk onderzoek aan te pas te komen. Zeg nou zelf wat zou je reactie zijn als je 's morgens langs een weiland fiets of in de auto rijd en je ziet een man in pak aan een uier van een koe zuigen?? Belachelijk toch deze gedachten, maar indirect doen mensen die melk drinken dit wel, het enige verschil is dat de boer het even voor je in een glas doet.
:?

Nou, wat je zegt, net als vlees en groente... Wie ziet er nou wel eens, als je 's ochtens langs een weiland fietst, iemand een koe, schaap of wat dan ook oppeuzelen. Of (als je langs een moestuin fietst) iemand de tuin leeg grazen? Echt nuttig deze bijdrage is het niet? Alles wat je eet wordt toch op z'n minst voor je in een tasje ofzo verpakt?

Gesloten