Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door Ivo.w »

16again schreef:
22 jul 2023 13:33
Methusalah schreef:
22 jul 2023 13:04
PGros schreef:
22 jul 2023 09:03
Als ik bij de grens woonde deed ik het ook. Dan maar iets minder opbrengst voor de schatkist.
Eh, die schatkist is nogal belangrijk, ook voor jou. Als daar te weinig in zit ga jij daar ook nadelen van ondervinden.
Soms vraag ik mij serieus af of mensen wel begrijpen hoe de economie en ons land werkt. :roll:
Die vraag moet je vooral in Den Haag gaan stellen. Als je de producten door belasting hier duurder maakt dan de buurlanden in het Europa zonder grenzen, dan kunnen de winkeliers in de grenstreek de tent wel sluiten.
Zolang er elk weekend in het centrum van de steden aan onze oostgrens meer Duits dan Nederlands wordt gesproken, zal het wel mee vallen met hoe duur het hier over de hele linie is. Ook Duitsers laten zich echt niet het geld uit de portemonnee kijken.

Bepaalde productgroepen zijn in Duitsland goedkoper (o.a. Benzine, alcohol, tabak en drogisterijartikelen).
Andere artikelen zijn in Nederland weer veel goedkoper. Winkeliers in de grensstreek kunnen bijvoorbeeld de koffie, zuivelproducten en veel houdbare levensmiddelen haast niet aanslepen vanwege de grote hoeveelheden die in de kofferbak van Duitse auto's verdwijnt.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, het gras bij de buren is altijd groener. Veel interessanter vind ik dit:
Bezorgdeburger schreef:
22 jul 2023 08:14
Vergelijk de inhoud van een flesje bier eens met een jaar, twee jaar geleden. (...)
Wat is er met die bierflesjes gebeurd? Volgens mij is de inhoud van het oude slanke pijpje en de modernere CBK-retourfles altijd 0,30 liter geweest. Daar is de laatste jaren toch niets aan veranderd, of heb ik iets gemist?
Natuurlijk weet ik ook wel dat er ook flesjes van 0,33 zijn, maar dat zijn doorgaans kleine of buitenlandse bieren, en dat is ook nooit anders geweest.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door 16again »

Ivo.w schreef:
22 jul 2023 15:49
16again schreef:
22 jul 2023 13:33
Die vraag moet je vooral in Den Haag gaan stellen. Als je de producten door belasting hier duurder maakt dan de buurlanden in het Europa zonder grenzen, dan kunnen de winkeliers in de grenstreek de tent wel sluiten.
Zolang er elk weekend in het centrum van de steden aan onze oostgrens meer Duits dan Nederlands wordt gesproken, zal het wel mee vallen met hoe duur het hier over de hele linie is. Ook Duitsers laten zich echt niet het geld uit de portemonnee kijken.
Waarbij ik me afvraag of die hier als toerist of om de dagelijkse boodschappen te doen. Drugsbeleid is ook zo iets, dat trekt juist buitenlanders aan

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door rwolters »

16again schreef:
22 jul 2023 18:33
Ivo.w schreef:
22 jul 2023 15:49
16again schreef:
22 jul 2023 13:33
Die vraag moet je vooral in Den Haag gaan stellen. Als je de producten door belasting hier duurder maakt dan de buurlanden in het Europa zonder grenzen, dan kunnen de winkeliers in de grenstreek de tent wel sluiten.
Zolang er elk weekend in het centrum van de steden aan onze oostgrens meer Duits dan Nederlands wordt gesproken, zal het wel mee vallen met hoe duur het hier over de hele linie is. Ook Duitsers laten zich echt niet het geld uit de portemonnee kijken.
Waarbij ik me afvraag of die hier als toerist of om de dagelijkse boodschappen te doen. Drugsbeleid is ook zo iets, dat trekt juist buitenlanders aan
Je mag alleen maar drugs kopen als je in Nederland woont. Er is een legitimatieplicht in coffeeshops.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Erthanax schreef:
22 jul 2023 17:37
Tja, het gras bij de buren is altijd groener. Veel interessanter vind ik dit:
Bezorgdeburger schreef:
22 jul 2023 08:14
Vergelijk de inhoud van een flesje bier eens met een jaar, twee jaar geleden. (...)
Wat is er met die bierflesjes gebeurd? Volgens mij is de inhoud van het oude slanke pijpje en de modernere CBK-retourfles altijd 0,30 liter geweest. Daar is de laatste jaren toch niets aan veranderd, of heb ik iets gemist?
Natuurlijk weet ik ook wel dat er ook flesjes van 0,33 zijn, maar dat zijn doorgaans kleine of buitenlandse bieren, en dat is ook nooit anders geweest.
Ik drink niet zo vaak bier maar laatste kocht ik Heineken en ingeschonken kwam het nauwekijks boven de helft van het glas terwijl eerder het glas helemaal gevuld was.

Ik heb geen inhoud voor je maar was duidelijk minder dan zeg een jaar ervoor.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bezorgdeburger schreef:
22 jul 2023 19:48
Erthanax schreef:
22 jul 2023 17:37
Tja, het gras bij de buren is altijd groener. Veel interessanter vind ik dit:
Bezorgdeburger schreef:
22 jul 2023 08:14
Vergelijk de inhoud van een flesje bier eens met een jaar, twee jaar geleden. (...)
Wat is er met die bierflesjes gebeurd? Volgens mij is de inhoud van het oude slanke pijpje en de modernere CBK-retourfles altijd 0,30 liter geweest. Daar is de laatste jaren toch niets aan veranderd, of heb ik iets gemist?
Natuurlijk weet ik ook wel dat er ook flesjes van 0,33 zijn, maar dat zijn doorgaans kleine of buitenlandse bieren, en dat is ook nooit anders geweest.
Ik drink niet zo vaak bier maar laatste kocht ik Heineken en ingeschonken kwam het nauwekijks boven de helft van het glas terwijl eerder het glas helemaal gevuld was.

Ik heb geen inhoud voor je maar was duidelijk minder dan zeg een jaar ervoor.
Dan had u waarschijnlijk een flesje van 0,25 liter, die zijn er inderdaad ook.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
22 jul 2023 19:48
Ik drink niet zo vaak bier maar laatste kocht ik Heineken en ingeschonken kwam het nauwekijks boven de helft van het glas terwijl eerder het glas helemaal gevuld was.

Ik heb geen inhoud voor je maar was duidelijk minder dan zeg een jaar ervoor.
Dan heb je gewoon zelf niet opgelet en een Klein flesje gekocht. De standaard fles is onveranderd qua inhoud.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Minder inhoud van artikel dan op verpakking staat aangegeven

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bezorgdeburger schreef:
22 jul 2023 19:48
Ik drink niet zo vaak bier maar laatste kocht ik Heineken en ingeschonken
En daar gaat het dus al fout...

Plaats reactie