LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting/Scam via 010 200 52 99

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
corné.siteur
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2020 10:44

Oplichting/Scam via 010 200 52 99

Ongelezen bericht door corné.siteur »

Gek wordt ik ervan van de slechte verkopers van 010 200 52 99.

Half jaar geleden begonnen, je wordt gebeld door een bedrijf dat je hebt meegewerkt aan een gezondheidsonderzoek bij je zorgverlener en dat ze je daarvoor "gratis" omega - pillen kunnen geven.
Geen enkele zorgverlener geeft (als het goed is) jouw gegevens af.

Half jaar geleden had ik ze al als oplichters in mijn telefoon gezet. Ze belde toen al diverse keren (na 1 keer overgaan gelijk ophangen). Totdat ik ze wel aan de telefoon kreeg. Ze boden "gratis" omega pillen aan n.a.v een onderzoek die ik bij mijn zorgverlener had ingevuld. Onzin, vul ik nooit in, maar speel wel even mee. Adres die ze van mij hadden was oud (3 jaar woonde ik al ergens anders) Bij deze gratis pillen, moeten ze wel je bankgegevens hebben?!? NOOIT DOEN!
Toen ik ze hard confronteerde met de leugens en de recensies op internet, zeiden ze weinig terug, behalve dat ik niet meer lastig gevallen zou worden door ze.

Tot vorige week, weer diverse "gemiste" oproepen (gaat maar 1 keer over). Opgenomen met goedemorgen oplichters. Vrouw verbaasd. Na uitleg gaf ze aan dat het een ander onderzoek betrof (vreemd, in tussentijd bij geen enkele zorgverlener geweest en nergens iets ingevuld. Weer woonde ik op mijn oude adres (volgens hun gegevens), dus weet je genoeg.... Oude lijst gekocht. Ook nu ze weer aangesproken op de verkeerde info die ze hadden en dat ik al in hun systeem moet staan als niet meer benaderen. Ze geven nu weer aan dat ik nooit meer benaderd zal worden, dus in april/me zullen ze wel weer bellen....

sake1987

Re: Oplichting/Scam via 010 200 52 99

Ongelezen bericht door sake1987 »

ze zullen er toch noch heel goed aan verdienen, anders was het wel gestopt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Oplichting/Scam via 010 200 52 99

Ongelezen bericht door Brahms »

Dat je überhaupt nog met ze in gesprek gaat, vind het bewonderings waardig. Dat je daar allemaal tijd voor hebt.
Direct ophangen en verder met het leven.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Oplichting/Scam via 010 200 52 99

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik word echt nooit gebeld door dit soort bedrijven. Hoe kan dat toch....

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Oplichting/Scam via 010 200 52 99

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Smartphone kan je telefoon nummers blokkeren

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Oplichting/Scam via 010 200 52 99

Ongelezen bericht door grun »

Afgelopen week ging de telefoon en tot m'n verbazing kwam er meteen een melding in beeld dat het wel eens een scam beller kon zijn. Niet opnemen dus. Ik heb er verder niks voor hoeven doen of downloaden, misschien dat deze optie meegekomen is met de laatste security update.
De telefoon is niks bijzonders, een goedkope Nokia 4.2 maar wel met Android One als besturingssysteem.

https://www.androidpolice.com/2016/07/2 ... -download/

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Oplichting/Scam via 010 200 52 99

Ongelezen bericht door gewicht »

Revoked , dat is je eigen schuld, moet je maar mee doen aan die zogenaamde tevredenheidsonderzoeken.

Wieskeb79
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2020 13:20

Re: Oplichting/Scam via 010 200 52 99

Ongelezen bericht door Wieskeb79 »

Nummer opslaan als spam en blokkeren.
Desgewenst telefoonprovider t melden maar dat is best nog n gedoe. Bij kpn tenminste

Gesloten