Radioactieve haring?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Ojep
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2022 08:54

Radioactieve haring?

Ongelezen bericht door Ojep »

Vannacht zag ik wat gloeien in het afvalzakje. Bleek de staart van een zoute haring van AH te zijn. In de koelkast ligt nog een haring. Die geeft ook licht af. Het lijkt op van die speeltjes die licht gaan geven als je ze in het licht houdt. Het lijkt niet de haring zelf te zijn maar de buitenkant. Alsof ze bij schoonmaken of inpakken vervuild zijn geraakt.

Ik voel me behoorlijk ongerust. Wie heeft iets dergelijks meegemaakt en waar meld ik dit zodat er serieus naar wordt gekeken?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radioactieve haring?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hier kunt u alles lezen over uw lichtgevende haring.

https://radio2.be/lees/help-mijn-vis-geeft-licht

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Radioactieve haring?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.nucleairrisico.be/radioactiviteit-blootstelling staat
Radioactiviteit kan je niet zien, ruiken, proeven of voelen.
De oorzaak moet ergens anders gezocht worden.

Haring bederft heel snel, zeker buiten de koelkast. Bij het bederven krijgt haring een groene kleur.

Zowel bij de winkel waar u de haring gekocht hebt als bij www.nvwa.nl/onderwerpen/melding-doen kunt u een melding hiervan maken. Al schat ik in dat dit niet nodig is.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Radioactieve haring?

Ongelezen bericht door rwolters »

Iets wat radioactief is geeft geen licht. Dat het in cartoons wel vaak zo wordt gepresenteerd is wat anders.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radioactieve haring?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die haring is aan het bederven. Heel simpel.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Radioactieve haring?

Ongelezen bericht door 16again »

rwolters schreef:
11 okt 2022 19:09
Iets wat radioactief is geeft geen licht.
Ik had een horloge waar de wijzers in het donker zichtbaar waren. Radium. En bij de natuurkundeles bij de geigerteller ging dat flink tekeer

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Radioactieve haring?

Ongelezen bericht door Erthanax »

"Verse" vis bij AH, slijmerige lapjes marien eiwit in een plastieken bakje; daarop zijn bij uitstek de bekende woorden van Maarten van Rossum van toepassing: Wat een treurigheid.

Nu ben ik gezegend met een uitstekende vishandel in het wijkwinkelcentrum en heb dus makkelijk praten, maar liever geen of minder vaak vis, dan die wanproducten van de grootgrutter.

Wat radioactief oplichten betreft, afgezien van de al genoemde radiumhoudende verf, verwijs ik graag naar deze video.

Plaats reactie