LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snoep??

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Kreesje
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2006 18:35

Snoep??

Ongelezen bericht door Kreesje »

Ik ben het er absoluut niet mee eens.
Ik ben zelf moeder van twee meiden van 9 jaar en uiteindelijk ben ik degene die beslist.
Ze krijgen al vanaf dat ze praten en luisteren een duidelijke uitleg over waarom iets niet mag/kan en waarom wel.
Dus....de verantwoording ligt geheel en al bij de ouders zelf en zeker niet bij de fabricanten die ook recht hebben op hun eigen reclame om hun eigen waar aan te prijzen.

Ik vind het te gemakkelijk om bij alles en iedereen maar de fout neer te leggen.
Een slanke wereld...begint bij jezelf....:)...

Met uitzondering van mensen die door ziekte zwaar zijn natuurlijk!!

vita mientje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:25

Re: Snoep??

Ongelezen bericht door vita mientje »

Dit soort indoctrinatie kan je niet vroeg genoeg uit de weg halen,het verziekt je levesplezier.
Tuurlijk kan je het uitleggen,maar het is net zo hardnekkig als hoofdluis!! :evil:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Snoep??

Ongelezen bericht door MLF »

ik word een beetje moe van mensen die de schuld bij de fabrikant leggen
de fabrikant en de winkeliers zijn niet schuldig aan het eetgedrag van snoepers
als je je kinderen goed opvoed en uitlegt dat snoep niet goed is dan begrijpen ze het wel
het is aan jou of je je kinderen kunt weerstaan
maar sommige ouders hebben geen ruggegraad

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Snoep??

Ongelezen bericht door eeliane »

helemaal mee eens, hoe moeilijk is het om een dreinende 3 jarige geen snoep te geven. Heb zelf twee kinderen die niet meer talen naar snoep omdat ze het toen ze klein waren gewoon niet veel kregen. Klaar! Niet kopen en al helemaal de kids niet mee naar de supermarkt!
Kom nou die kleine dreumes/kleuter hoeft echt niet te bepalen wat er in het karretje komt te liggen. Beetje meer ruggegraat hoor , kinderen gaan echt niet minder van je houden als je wat vaker neen zegt!
Later als ze niet zo dik zijn en een gwoon mooi figuur hebben zullen ze je dankbaar zijn ware het dat ze voor de rest van hun leven weten hoe het moet!

Gesloten