LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snoepreclame voor kinderen verbieden

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
rudiratlos
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2007 13:26

Re: Snoepreclame voor kinderen verbieden

Ongelezen bericht door rudiratlos »

...wanneer gaan ze kinderen krijgen eens verbieden..!

..kinderen/jongeren drinken te veel (reclame verbieden) leeftijd grens omhoog.
... roken te veel .. roken verbieden
...blowen te veel.. coffeeshops sluiten
... eten pado`s.. Verbieden..
... ze zijn te dik.. snoep reclame verbieden..
.. kinderen zijn te dik .. Vet tax invoeren
en dan ben ik de helft nog vergeten, wat een kansloze regering hebben wij zeg..
kan iemand mij een voorbeeld geven wanneer iets verbieden ooit geholpen heeft...

ipv verbieden en weer meer belasting heffen, moeten ze maar eens beter gaan voorlichten en gezonde alternatieven stimuleren, ..

Chrissy
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007 20:32

Re: Snoepreclame voor kinderen verbieden

Ongelezen bericht door Chrissy »

Ik ben het wel eens dat snoepreclame aan banden gelegd moeten worden. Als je ziet hoeveel kinderen van het voortgezet onderwijs hier op het dorp na school naar de supermarkt gaan om snoep en chips te kopen dat is echt verschrikkelijk. En ze kopen niet zo weinig ook.

Er zou op scholen ook meer aandacht aan voeding besteed moeten worden. Maak kinderen bewust van de ingredienten. Sinds een jaar weet ik dat er in heel veel levensmiddelen suiker zit. Onze zoon krijgt darmproblemen als hij te veel suiker (toegevoegde suikers) binnen krijgt. Vruchtensuiker (fructose) geeft geen problemen maar word weinig gebruikt.

In heel veel vleeswaren en zoutjes zit ook suiker. Wie verwacht dat er suiker in zoute koekjes of in vleeswaren zit? Zo zijn er nog wel meer voorbeelden en ik ken verschillende kinderen met hetzelfde probleem.
Hij heeft jaren met buikpijn gelopen die iets minder werd door een soort laxeermiddel, Na 7 jaar zijn we bij een alternatieve arts terecht gekomen en binnen 2 weken was hij van de buikpijn af.

Het gaat nu heel goed met hem en hij heeft heel veel meer energie.
Mijn kinderen hebben nooit echt veel gesnoept, maar sinds we goed op de suikers letten merk je wel dat er in veel dingen suikers zitten die wij slechte suikers noemen. Ik heb 1 soort limonadesiroop gevonden die gezoet is met fructose en verder gebruiken wij bijvoorbeeld diksap om door de yoghurt te doen. Veel artikelen die suikervrij zijn bevatten zoetstoffen en dat is ook weer slecht als je er teveel van binnen krijgt.

Dus niet alleen de reclames verbieden maar ook lessen om kinderen er bewust van te maken en hen bewuste keuzes te leren maken

ograbo5
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2007 13:11

Re: Snoepreclame voor kinderen verbieden

Ongelezen bericht door ograbo5 »

Als snoepreclame niet mag, dan is het afschaffen van de drankreclame belangrijker. Dat doet de overheid niet, want hoe meer omzet, hoe meer accijns ontvangsten. Beter voorstel, twee maal in de week gynastiek les op de basisschool door een gediplomeerde gymleraar. Bewegen is goed voor jonge kinderen.

garnalenpeller
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:23

Re: Snoepreclame voor kinderen verbieden

Ongelezen bericht door garnalenpeller »

@, ograbo5,


Dat was vroeger ook zo, dat het nu niet meer zo is zie je terug bij de politie en het leger. Bij de keuring komen er vooral vulkoeken opdraven. Drie uur per week zou nog beter zijn, hollen met die bollen.

ilsyhe
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2007 17:19

Re: Snoepreclame voor kinderen verbieden

Ongelezen bericht door ilsyhe »

Laat de ouders eens meer thuis zijn.
Spelen met de kinderen, en niet altijd maar zoet houden met snoep.
En inderdaad laten ze achter die belspelletjes aan gaan.

catlove
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2007 17:14

Re: Snoepreclame voor kinderen verbieden

Ongelezen bericht door catlove »

ik ben een thuisblijfmama, en heb 2 kindjes, en snoepen, dat bepaal ik. ik bepaal wat er in huis komt. ze mogen iets uitzoeken, maar dat is voor in het weekend (en dan 1 snoepje!) maar als ik eerlijk moet zeggen, denken hun er niet eens aan. nee is bij mij nee!

chips mogen ze ook enkel in het weekend, neem het mee, maar eigenlijk kan het weer in de kliko, omdat ze er niet omvragen, dus wat doe ik, neem het niet meer mee.

fruit, ja banaan, appel, kiwi (peer zijn ze niet zo fan van) aardbeien, nou ik kan zeggen, ik had een bak aardbeien, het is al op. zelf heb ik net 1 op. :) .

siroop krijgen ze de rest van de dag, die kan je zelf zo zoet maken, sap, krijgen ze mee naar school, met fruit.

en een snoepje smorgens nee, een stuk fruit kunnen ze krijgen. smiddags mogen ze een snoepje of een koekje. met een beker siroop. en daarna gaan ze buiten spelen, tenzij het regent.

het is ook wat je kinderen leert. mij vinden ze een strenge moeder, omdat ik regels heb.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Snoepreclame voor kinderen verbieden

Ongelezen bericht door eeliane »

Denk dat het ook te maken heft met het feit dat mensen al van kleins afaan snoep als troostmiddel gebruiken voor de kinderen, gevallen? snoepje, beetje zielig? snoepje, geen tijd voor het kind? snoepje, goedmakertje eigenlijk. Mensen moeten weten dat je als vader en moeder niet altijd leuk gevonden moet worden door je kinderen, nee! tegen een snoepje om ze te beschermen tegen dikte, rotte tanden en suikergewenning is helemaal goed!
Beloon je kinderen met een knuffel of een extra ander kadootje of wat van jouw tijd of extra tijd op bijv de tv, pc, of ietsje langer buiten spelen ipv gauw iets toestoppen.
Als je vaker nee zegt tegen snoep gaan ze er ook minder naar vragen, bij ons ligt een zak snoep te 'bederven' in de la, hooguit komen er neefjes nichtjes die er van eten, daarvoor koop ik het eigenlijk voor de visiste.

Gesloten