LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sonja Bakker

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Justice27
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2006 21:29

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Justice27 »

Dat je de eerste week veel afvalt komt puur door je vochthuishouding. Sonja zegt dat er minimaal 2 liter water per dag gedronken moet worden, net als de Weight Watchers, overigens, die je een beter inzicht in je eetgewoontes bieden dan de voorgekauwde menu's van Sonja. Normaal dronk je waarschijnlijk niet zoveel water, dus je lichaam gaat het vocht dat je vastgehouden hebt loslaten omdat er nu genoeg binnen komt. Maar denk dus niet dat je vet hebt verloren die eerste week, het is puur vocht!

onlybarbara
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:51

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door onlybarbara »

Als jullie Radar dus, het boek goed hadden gelezen was je wel tegen gekomen dat je uiteraard geen merkartikelen hoeft te kopen
je moet alleen dezelfde soort kopen, maar ik neem aan dat iedereen die het "dieet " volgt hier zelf ook wel over nagedacht hebben.
en daar gaat het om. mijn moeder, zus en ik zijn ook bezig en het gaat super goed ook met de halvarine van het huismerk...

onlybarbara
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:51

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door onlybarbara »

nog iets
als het werkt voor mensen die er voor gaan
laat ze lekker sonja bakkeren

alles is in Nederland een hype denk maar aan de furbie bijv.
daar ging toch ook heel nederland voor
ik voel me er prima bij en blij dat het makkelijk vol
te houden is

karin1809
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:51

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door karin1809 »

Ook ik ben vandaag begonnen met SB. Ik heb al een week geleeft volgens de regels van Sonja Bakker maar vandaag dus in het boek begonnen. Ten eerste heel flauw om de fruitdag te nemen voor de uitzending.
Verder ben ik het niet eens dat sonja zegt dat je 1200-1600 kcal binnenkrijgt want het is een stuk minder. Dag 1 van week 1 bevat voor de vrouw 806 kcal volgens de eet en beweegwijzer.
Wil je kcal van Sonja natelen kan dat op www.overgewicht.nl daar kan je via de eet en beweegwijzer je dagen invullen. Als je merkt dat het te weinig is kan je het(zo doe ik het)aanvullen met extra fruit ed.
Ook denk ik dat ieder normaal denkend mens weet dat je meer moet bewegen en gezonder moet gaan eten om af te vallen.
Wat Sonja bakker voor mij brengt ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik vorige week 2,5 kilo ben afgevallen. mijn geld gaat nu minder hard mn beurs uit. was het eerst afhaal, bestellen en ongezond eten is dit een openbaring voor me. En niet alleen voor mij maar voor ons hele gezin. elke avond warm eten en handvaten krijgen van wat je kan eten.
Over de dure merken, goedkoper kan ook alleen vind ik optimel wel lekkerder dan magere yoghurt zonder iets erin.
Laatst gewijzigd door karin1809 op 11 sep 2006 23:19, 2 keer totaal gewijzigd.

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door donjaa »

:shock:
Laatst gewijzigd door donjaa op 12 sep 2006 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.

onlybarbara
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:51

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door onlybarbara »

dat is de verantwoordelijkheid van de diabeet zelf
kom op die zijn oud en wijs genoeg en vaak erg
gedreven in het uitzoeken van het suikers

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door donjaa »

8)
Laatst gewijzigd door donjaa op 12 sep 2006 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

karin1809
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:51

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door karin1809 »

een diabeet staat altijd onder controle bij een internist. Die kan zeggen of iets goed of slecht is. Waarom is de methode van SB trouwens anders dan een dietiste? Vind je het te weinig eten dan vul je het wat aan. diabeten krijgen trouwens problemen van vet en niet van de suiker en in SB is weinig vet te vinden.

ika32
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 23:02

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door ika32 »

ik ben ook een echte sonja bakker fan, ik zal niet zeggen dat het de perfecte dieet is maar voor mij werkt het zeker.
ik was al anderhalf jaar aant lijnen en inmiddels al 19,5 kilo afgevallen maar stond al een half jaar stil terwijl ik er nog 30 vanaf moest hebben, tot dat ik het sonja bakker boekje vond en ben daar in begonnen en viel eindelijk weer af, ik ben inmiddels voor de 2de keer bezig met de 9 weken en het voelt echt super.
het is idd waar dat niet alle dagen uit 1500 calo bestaan er zijn idd ook dagen onder de 1000 dat klopt helemaal maar als je het niet vol kan houden mag je altijd extra fruit en groente nemen.
ook staat in het boekje dat je niet verplicht bent die producten te kopen en gewoon goedkopere mag nemen dat is geen enkel probleem :wink:

Iz
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2006 12:49

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door Iz »

Nou ik ben dik tevreden over het dieet! Ik ga nu de vierde week in en ik ben vier en een half kilo afgevallen. Het is gewoon heel goed vol te houden. En wat de meesten zeggen over het dun worden van de portomonee sorry hoor maar daar ben je toch zelf bij. Ik houd juist voor mijn idee geld over wat denk je van de zakken chips,m'ms enz wat je anders at. Nee ik vind het super en ook ideaal dat ik niet elke dag hoef te verzinnen wat ik moet eten :lol: en mijn kinderen eten 's avonds ook gewoon met het sonja dieet mee. Nou sonja mijn complimenten hoor!

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door boebele »

Ik lees hier verhalen van mensen die in 2, 3 of 4 weken tijd vele kilo's afgevallen zijn. Gefeliciteerd allemaal!
Ik spreek jullie over een jaartje wel weer, als alle kilo's er dubbel en dwars weer aanzitten en misschien nog een paar meer! (jojo-effect heet dat).

Succes! :)

ajan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2006 23:37

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door ajan »

wat een kinderachtig gelul.
Laat iedereen lekker zelf bepalen of hij er in gelooft of niet.
Ik ben ook met SB begonnen en het bevalt me goed.
Of het op de lange termijn stand houdt, ligt grotendeels ook aan jezelf.
Wel flauw om nu al te zeggen dat het toch geen effect gaat hebben. Dit zeggen de mensen die dus zelf ooit ook in een ander dieet "getrapt" zijn en wel het jojo-effect als gevolg hadden. Jammer voor ze, maar verpest het niet voor een ander.

sofietje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2006 00:07

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door sofietje »

Het SB-dieet is net zo slecht als alle andere dieten. Waarom? Omdat als je zo snel afvalt je enkel en alleen vocht en spierweefsel verliest. Hetgene wat je kwijt wilt raken is vet. Voor 1 kilo vet moet je 7000 kcal verbranden. Je lichaam heeft in ieder geval energie (cal) nodig om te kunnen overleven, anders gaat het in de spaarstand. Als je dan weer gewoon gaat eten komen de kilo's plus nog wat extra kilo's er weer aan. Het beste is om gewoon te eten (wel gezond) maar meer te bewegen. Door beweging verbrand je wel vet en maak je je spieren steviger. Spieren gebruiken meer energie dan vet dus zo word je lichaam mooi strak. Het gewicht is dan niet zo belangrijk omdat spieren zwaarder zijn dan vet. Dit is ook goed vol te houden. Ik heb vaak mensen gezien die eerst heel veel afvielen en dan toch weer terugvielen in hun oude patroon. En of dat nu na 1 maand is of 1 jaar. Kijk maar naar Oprah Winfrey. Wat die niet allemaal geprobeerd heeft. Dat is ook een jojo. Mensen willen heel snel heel veel kilo's afvallen, maar als je goed nadenkt realiseer je je dat dat helemaal niet kan. Een pondje per week is nog altijd 26 kilo per jaar. En ook veel beter vol te houden. En hoe ik dit zo goed weet? Omdat ik dit zelf ook doe. Lekker gewoon eten, soms een gebakje of een patatje, moet kunnen. Opletten dat je niet teveel kalo's eet. Een vrouw mag er zo'n 2000 op een dag. En daarnaast veel bewegen. Je moet er natuurlijk wel wat voor doen. En het is niet alleen goed voor je lijf maar geestelijk word je er ook sterker van.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door henkgeluk »

sofietje heeft helemaal gelijk.

de enige manier om af te vallen is wat zij beschrijft.

klasse !!

LadyB
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 00:52

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door LadyB »

ik volg nu ook het SB dieet. Dit is de eerste x dat ik in mijn leven een dieet volg. en ik kan me er prima in vinden. Ik sport gewoon 3x per week, maar dat deed ik er voor ook.

Ik zondig ook regelmatig. Maar in de grote lijnen hou ik me wel aan haar weekmenu's. Persoonlijk vind ik het erg relax dat ik op voorhand al weet wat ik de rest van de week eet. Lekker makkelijk met boodschappen doen.

En wat je overhoudt: Maak er een lekker gerecht van en vries het in. Op die manier gooi je niets weg.

Een ieder moet het voor zich weten wat hij of zij aan dieeten wil volgen of niet wil volgen. Ik zie SB ook niet als een dieet, maar gewoon als een richtlijn.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door boebele »

Kan me ook helemaal vinden in wat Sofietje zegt. Jezelf teveel (lees: alles) ontzeggen werkt op de lange termijn gewoon niet.
Bovendien: 10 kilo afvallen in 4 weken is helemaal niet moeilijk, daar hoef je niet per se het Sonja Bakkerdieet voor te volgen. Gewoon bijna niets eten, daar komt het op neer, dan kan iedereen dat.

De vraag is of je het volhoudt, of je echt je eetpatroon verandert door dat dieet. En dat moet dus nog blijken, want die mensen hier volgen het pas een paar weken en dan kun je er echt nog niets over zeggen.

Vandaar mijn opmerking dat ik jullie over een jaar wel weer spreek.

annie100
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 08:22

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door annie100 »

Hierbij wil ik een klacht indienen.

Het is mij nu duidelijk hoe Radar werkt.
Het is stemmingmakerij.
Door bewust de fruitdag als "een willekeurige dag" te kiezen wordt Sonja in een kwaad daglicht gesteld en haar dieet afgedaan als een slecht dieet.

Ik zal Radar niet meer bekijken, het is gebleken dat het niet serieus te nemen is.

celina
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 08:22

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door celina »

het thema sonja bakker had een zeer hoog kinnesinne gehalte het is echt onzin dat het zou leiden tot jo jo effecten ja wel natuurlijk als je na 9 weken op je krent blijft zitten en in oude slechte eetgewoonten vervalt
het komt natuurlijk niet vanzelf en een beetje dicipline mag ook wel en er is niemand die zegt dat het moet mij is het heel goed bevallen

birrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:55

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door birrie »

Er is weer eens iemand succesvol in Nederland en hup afkraken met z'n allen.

Laat iedereen nu eens gewoon doen wat ze zelf willen, wil je het dieet volgen van Sonja bakker, dan doe je dat gewoon, wil je het niet, dan doe je het niet, klaar, maar laat elkaar gewoon met rust.
Als we met z'n allen te dik zijn, hebben de slanken onder ons ook al meteen hun oordeel klaar.

Ik vond het ook heel flauw om de fruitdag er uit te pikken.
Waarom niet de dag met brood, liga, fruit, vlees en groente??

Natuurlijk gaat ieder pondje door het mondje, alleen bij de een gaat dit wat sneller als bij de ander. En het jojo-effect, daar ben je inderdaad zelf bij, dat ligt aan je eigen discipline. Verval je weer in je oude verkeerde eetpatroon, dan kun je er op wachten.

Iedereen succes met het afvallen, op welke manier dan ook.
En ... diegenen die nooit een dieet hebben hoeven volgen, ga bij een ander forum meepraten, hier hebben jullie geen kaas van gegeten.

Een ervaringsdeskundige

bazan
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2006 09:15

Re: Sonja Bakker

Ongelezen bericht door bazan »

Wij, man en zoon, hebben ook gesonjabakkerd!! en het hielp, maar zijn mensen nu zo dom, want ik heb gelijk de dure producten vervangen voor Eigenmerk artikelen, en die zijn ook goed, en als je dan reacties hoort, "een ontbijtkoek "is te weinig , nou dan neem je er toch 2!! mijn man en zoon , doen vrij zwaar lichamelijk werk, dus geef ik ze méér mee, en bij de luch , steeds een flesje melk, of het er nu staat of niet, dat moet je dus zelf uitmaken, volgens mij, zie ik het als een leidraad, en we vullen het zelf in, we hebben wel de 1e 9 weken streng gedaan, maar nu , "we zijn bezig van af jan. "en een gebakje weigeren we niet, het is wel zo, niet elke dag, en in de vakantie hebben we lekker gegeten, en we zijn inderdaad iets gegroeid, maar één week , en het is er weer af, ik vind zelf, dat het goed te volgen is, geen moeilijke dingen. dus wij zijn vol lof, op lange termijn, ja, dat weet ik niet, maar wat is de definitie van lange termijn?? vanaf jan, tot nu, vind ik zelf een lang termijn, en het is nog steeds goed met ons, en inderdaad, hebben we erg veel honger, dan nemen we gewoon fruit extra. dus volgens mij krijgen we alles binnen, wat moet. gr.

Gesloten