LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1,50 transactiekosten voor iDEAL bij thuisbezorgd.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
smurfja
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 feb 2006 19:22

1,50 transactiekosten voor iDEAL bij thuisbezorgd.nl

Ongelezen bericht door smurfja »

Deze site levert diensten tussen thuisbezorgingsrestaurants en consumenten. Afgelopen maandag heb ik een bestelling geplaatst. Een nieuwe mogelijkheid was een betaling via iDEAL. Dit leek me wel IDEAAL. Toen het eten werd afgeleverd was de prijs op de bon 1,50 lager, dan ik had betaald via de bank. Natuurlijk uitgezocht. Er blijkt bij het afrekenen een regeltje aan de faktuur te worden toegevoegd als je voor de betalingswijze iDeal kiest i.p.v. contant. Hierin staan de transactiekosten van 1,50. Dit valt gewoon helemaal niet op. Ik heb hier het restaurant over geinformeerd. Wij waren zo wie zo in de veronderstelling dat iDeal GRATIS zou zijn. Mooi niet, dus! En, 1,50 is gewoon een belachelijke prijs. Dus let allemaal goed op!

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: 1,50 transactiekosten voor iDEAL bij thuisbezorgd.nl

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ja, dat zag ik ook al bij Sparerib Express (zelfde onderneming).

Ik heb wel gewoon betaald, maar kwam er inderdaad net voor het betalen achter. Ik alleen behoorlijk honger en wilde gewoon de bestelling afronden (mijn maag was sterker dan mijn principes).

Maar wel de eerste en de laatste keer dat ik dit via IDeal doe.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: 1,50 transactiekosten voor iDEAL bij thuisbezorgd.nl

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dit is ongeoorloofd. Ideal is kostenloos. Het bedrijf waar je dit koopt pakt je. Zou bij zulke zakken nooit meer iets bestellen.

Paul123
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 nov 2004 17:44

Re: 1,50 transactiekosten voor iDEAL bij thuisbezorgd.nl

Ongelezen bericht door Paul123 »

Dit is ongeoorloofd. Ideal is kostenloos. Het bedrijf waar je dit koopt pakt je. Zou bij zulke zakken nooit meer iets bestellen.
Onzin. Bij mijn bank (Rabo) bedragen de transactiekosten minimaal 56 cent voor een klant met een Raborekening, en 66 cent voor klanten met een rekening bij een andere bank. Daarnaast zijn er nog maandelijkse abonnementskosten. Voor wie de volledige tariefstelling wil nalezen:

http://www.rabobank.nl/images/aansluitm ... 614039.pdf

Daarnaast is het bij Thuisbezorgd natuurlijk ook nog eens zo dat ze het geld niet op hun rekening kunnen laten staan; ze moeten dit overmaken naar de betreffende restauranteigenaar. Voor deze handeling rekenen ze dus tussen de 84 en 94 eurocent. Als dat teveel is, kun je er natuurlijk altijd voor kiezen contant te betalen.

smurfja
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 feb 2006 19:22

Re: 1,50 transactiekosten voor iDEAL bij thuisbezorgd.nl

Ongelezen bericht door smurfja »

Wat mij betreft is 25 ct nog net acceptabel (net als de pin), maar 1,50 is gewoon buiten alle proporties. Voor mij GEEN iDeal betalingen meer tegen dit soort kosten, ongeacht wat de ondernemer ook moet betalen. Het andere punt is dat de EXTRA kosten gewoon DUIDELIJK vooraf moeten worden vermeld. En ja, wat mij betreft: leve het contante geld!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 1,50 transactiekosten voor iDEAL bij thuisbezorgd.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad wat kortzichtig dat je hier voor moet betalen en voor andere methodes niet. Elke betaalmethode kost immers geld. Als het geen bank- en administratiekosten is bij electronisch of giraal betalen, dan is het wel de kosten voor geldopname en storting en het risico op overvallen, vals geld, verlies van portemonee etc.

Gesloten