LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht na aankoop van particulier, Wat kan ik doen?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Prevo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:26

Opgelicht na aankoop van particulier, Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Prevo »

Ik weet niet precies of ik hier op de juiste plek ben, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar ik anders hiervoor terecht moet:

Ik heb via marktplaats een videocamera aangeschaft, na enkele emails met de verkoper, waarin ik onder andere vroeg(letterlijk) 'Ik neem aan dat alles in goed werkende staat verkeerd?" waarop de verkoper antwoordde: "uiteraard" Na verzending onder rembours blijkt de camera stuk te zijn (hij is onderzocht door een speciaalzaak), maar uit latere emails met mijn klacht blijkt dat de verkoper verzuimd heeft de camera grondig te controleren op defecten. maw hij heeft hem defect aan mij verkocht. De verkoper wil niet meewerken aan het retourneren van de camera en zegt dat het mijn plicht was te kijken of het apparaat wel werkte, voor de aanschaf.
Kan ik hier iets tegen beginnen, of had ik het gewoon zelf moeten controleren?
bvd
Yves

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Opgelicht na aankoop van particulier, Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door ronald g »

Kopen op advertentie site`s heeft risico`s en rembours brr. Ik kan ook wel meedelen dat alles nieuw is dan wel perfect werkt. Een tip bij een aanschaf zoals deze zoek het in de buurt en ga halen. Anders is het vragen om moeilijkheden. Geen oplossing maar een weet.

Ronald.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Opgelicht na aankoop van particulier, Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Volgens mij is er ook geen oplossing. Je hebt het gekocht en geaccepteerd en daarmee zijn aan alle verplichtingen voldaan. Dat het apparaat kapot blijkt te zijn, doet niet ter zake. Voor hetzelfde geld heb je het in werkende staat gekregen en zelf kapot gemaakt. De bewijslast is erg lastig in dit soort zaken.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Opgelicht na aankoop van particulier, Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door maybe »

De bewijslast is erg lastig in dit soort zaken.
De bewijslast is volgens mij gewoon niet mogelijk. Omdat de verkoper zal beweren dat hij goed was op het moment van versturen.

De volgende keer kun je beter bij dit soort dure en gevoelige producten persoonlijk afspreken met de verkoper en gewoon alles persoonlijk afhandelen zodat je het product eerst in je handen kunt houden en testen voordat je hem daadwerkelijk koopt.

Gesloten