LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RTL Shop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

RTL Shop

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Mijn vriendin kocht een paar producten bij RTL Shop. Althans via een machtiging van de bank. Ze had een slankheids broekje gekocht en een George Foreman Grill. Zij betaalde via de Creditcard methode en dan met extra spoed, dus zou niet langer dan 4 dagen duren voordat ze de producten binnen had; zo werd haar voorgehouden. Wij hebben 6 weken gewacht; was er nog niets binnen. Ondertussen elke week gebeld. Wij moesten volgens RTL Shop maar niet zeuren, want dat was de procedure, dat zij bepaalden wat de levertijd was. Nu dat had ze juist aan het begin gevraagd en met express credit card duurde het 4 dagen. Wat ze doen, is dat ze steeds die regels verlegde op het moment dat we belde en dat het dus iedere keer binnen 4 dagen nadat we belde de producten binnen zouden komen. Buiten het feit, dat de producten die RTL Shop verkoopt ergens anders voor de helft van de prijzen van de RTL Shop, maar goed het leed was toen al geschied. Na 6 weken hadden we de producten nog niet in huis, toen ik RTL Shop eens aan de telefoon kreeg. De klantenservice. Ja, zeiden ze, de producten zijn inmiddels uitverjocht en kunnen niet meer geleverd worden. Tevens moest ik wel toezien dat er 3 x het verkoopbedrag van de Creditcard was afgehaald. Dus we waren opgelicht. Ik heb aangifte gedaan bij de Gemeente politie te Rotterdam en die zaak loopt nu. Verder hebben we een civiele procedure lopen om het aankoopbedrag + de immateriele kosten die vele malen hoger liggen tyerug te vorderen. Zij moesten dat aan ons terugbetalen. Ze hebben dat op laste van de rechter dat ook binnen 14 dagen gedaan. Dan kunnen ze het namelijk wel.

Zo zie je. Heel veel problemen bij de levering; ze halen het drie keer van je creditcard of bankrekening af en ze willen niet leveren.

Ik heb verder de consumentenbond ingelicht over hun praktijken. Ze waren bij de consumentenbond geschokt. Ze zullen wellicht ook niet meer zoveel te zien zijn bij RTL 4. Want daar moeten ze weg.

Boontje komt om zijn loontje.

Groet,

Neptunus.

DUS MENSEN: KOOP NOOIT BIJ RTL SHOP!! VEEL TE DUUR; ZE LICHTEN JE OP; PERSEN JE AF EN VERVOLGENS HEB JE GEEN PRODUCT IN HUIS IN DE TERMIJN DIE IN DE ALGEMENE VOORWAARDEN STAAT.

rabartels
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2004 23:02

Re: RTL Shop

Ongelezen bericht door rabartels »

Bij een credit card betaling kun je meestal zonder veel problemen laten terugboeken. Als er niet geleverd wordt.

domin8r
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 sep 2003 14:21

Re: RTL Shop

Ongelezen bericht door domin8r »

Geplaatst op 26 Sep 2005 22:59 door rabartels
Bij een credit card betaling kun je meestal zonder veel problemen laten terugboeken. Als er niet geleverd wordt.
Ja dat kan zonder problemen als het goed is, zo lang het maar binnen 30 dagen is.

Gesloten