LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Henk Feld

TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door Henk Feld »

Eindelijk is het me gelukt om van de Tono onderbroeken af te komen.
Vele malen heb ik een E-mail gestuurd, keurig in het Hollands, Nederlands, dezelfde taal dus waarin zij de aanmaningen stuurden en dreigden met Incasso maatregelen.
Het E-mail adres van Tono " [email protected]" is waarschijnlijk gevestigd in Zwitserland. Het blijkt dat ze toch een tolk hebben weten te vinden die mijn E-mails kon vertalen. Ik geef U hierbij alleen de tekst van de laatste......
" Reeds meerdere malen heeft U van mij een in het Nederlands, Hollands opgestelde brief ontvangen met het verzoek om een retouradres voor terugzending van een niet besteld pakje. Blijkbaar beheerst U de Nederlandse taal niet. Het pakje ligt voor U klaar.
U ontvangt geen cent. Al Uw verdere zendingen worden als welkome geschenken in ontvangst genomen. Na dit bericht corresponderen wij niet meer met Uw afdeling klantenservice.
Klantnummer xxxxxx
Naam xxxxxx
Hopelijk is nu alles duidelijk.
( zie ook site Tros-Radar )[/i]
Antwoord van Tono:
Naar aanleiding van Uw E-mail delen wij U mede, dat wij Uw abonnement reeds hebben geblokkeerd.
U heeft de mogelijkheid om de niet gewenste zending te retourneren aan.
Provea Antwoordnummer 55019 3640 VB MIJDRECHT.

met vriendelijke groet : Provea klantenservice.

Gewoon 6 maanden volhouden en zie.......
Het eerstvolgende ongevraagde pakje gaat retour in een grote doos,
richting antwoordnummer ( portvrij ) op gewicht gebracht met een paar betontegels.

GFH Raijmakers

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door GFH Raijmakers »

Ook ik krijg aanmaningen voor 2 x ondergoed waar ik nooit om gevraagd heb.
Ik heb dezelfde klantenservice als u laten weten mijn klantnummers door te halen en mij nooit meer iets ongevraagd toe te sturen.

Ook aan mij hebben ze bevestigd een en ander door te halen, maar de afdeling incasso in Zwitserland gaat gewoon door.

De aanmaningen zijn verhoogd met aanmaningskosten!!!
Ze sturen per klantnummer een brief uit Zwitserland voor een bedrag van € 2.90 per aanmaning.


Ik heb ze vandaag bericht dat ze inmiddels, dank zij u bekend zijn bij Tros Radar en dat wanneer ze op TV willen komen ze vooral door moeten gaan met hun praktijken.

Uw suggestie m.b.t. de betontegel is een aardige als ze zo blijven doorgaan.

lex

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door lex »

Ze blijven maar door en doorgaan,waarschijnlijk nog genoeg mensen die de druk niet meer aan kunnen/durven en toch gaan betalen

Consumentenbonden en andere

DOE ER WAT AAN WANT JULLIE GELOOFWAARDIGHEID STAAT OP HET SPEL!!!!!
De consumenten bond maakte bekend al verleden jaar we hebben een gesprek gehad het komt allemaal goed waren hun woorden

Niet dus ook hun worden gewoon in de **** genomen en de leden verwachten wel een keer aktie tegen deze wanpraktijken die maar door en doorgaan

Doodziek wordt ik er van


Millie

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door Millie »

Eerst je huiswerk doen, Lexie!
Tono International
Opereert ook onder de namen:
Front International
Evita International
Socks International
Body International
Miriale International
Dit klopt namelijk niet. Eerst goed uitzoeken en dan pas posten.

gast500

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door gast500 »

Heb ook een keer daar een boxer besteld voor weinig geld
een EURO 3 a 4.
Daarna echter kreeg ik een boxer voor EUR.17,-- wel gehouden en betaald.
Daarna weer een boxer voor EUR.17,--
Toen teruggestuurd met briefje erbij dat ik nooit een lidmaatschap was aangegaan en dat ook niet wilde.
Daarna nooit meer iets gehoord.
Dus ze weten donders goed hoe het wel moet.

veronieke

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door veronieke »

ik heb ook een keer iets besteld bij tono en voor 2,50 euro kreeg ik een heren slip. meteen daarna heb ik gebeld dat ik niets meer wenste te ontvangen. en ik heb nooit meer iets van ze ontvangen. dus ze kunnen het wel.( netjes afhandelen) maar ze doen het niet altijd, aan jullie reacties te horen.

groetjes veronique

Inge73

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door Inge73 »

Ik had via de telefoon een mooie aanbieding gekregen voor 3 slips voor Eur 2.90. Ik ontving maanden later eindelijk een pakketje maak het open en moet betalen eur 18,90!! :x
Direct gebeld. Mij werd verteld dat de proefzendingen nooit zijn verstuurd vanuit Zwitserland en dat ik dit pakketje wel mocht houden maar dan wel voor Euro 18,90. Ik had alle slips al uit de verpakking gehaald en dus mag het eigenlijk dan niet meer retour gestuurd worden. Maar dat heb ik natuurlijk wel gedaan naar een antwoordnummer in Mijdrecht. Ik heb meteen de rekening ook retour gestuurd en nogmaals gebeld dat ik niets meer wil ontvangen. Hopelijk hoor ik er helemaal niets meer van.

Lex

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door Lex »

Milli,
Dit klopt namelijk niet. Eerst goed uitzoeken en dan pas posten

Dat was een link moet ik alles eerst uitzoeken???????????

Ik word bedreigd krijg ongevraagd **** thuis waar ik ongevraagd mee geconfronteerd lekker goed voor mijn hoge bloeddruk,en om dit soort situatie te verkomen ben ik oa lid van de consumentenbond,maar die is dus blijkbaar niet bij machte om zo een grote zwendelaar aan te (willen)pakken en duizenden en duizenden mensen (waaronder ook leden dus) zijn de dupe

Het ziet er naar uit dat ik beter mijn lidmaatschap op kan zeggen en daarmee mijn onderbroeken ga betalen

Triest,ik word er wanhopig van

Gideon_

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door Gideon_ »

Als je bv ondergoed thuis ontvangt. Wat jij niet besteld heb !. En ze vervolgens een rekening sturen, kan je het ondergoed houden , en de rekening weg gooien.

Dat is de wet. Mochten ze gaan dreigen, vraag om bewijs dat jij het inderdaad besteld heb, kunnen ze dan niet geven.

gast500

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door gast500 »

Nou sorry hoor maar ik geloof dus niet dat iemand zonder het besteld te hebben ondergoed thuis krijgt.
Er komen regelmatig van de reclameboodschappen op je pc. bv. gratis boxer of slip etc.
Dan is het verleidelijk om dit in te vullen en je ontvangt het ondergoed voor bv. E.3,--, maar je hebt wel iets besteld.
Oke geen probleem maar wat ik wel onbeschoft vind dat je na 3 maanden weer ondergoed ontvangt en dan ben je zgn. lid. nou dat pik ik niet en heb het toen teruggestuurd met briefje erbij dat ik nooit lid wilde worden.
Nooit meer iets gehoord.Maar ik denk als je iets thuisgestuurd krijgt en verder geen actie onderneemt je dan problemen krijgt.

annatk6627

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door annatk6627 »

Hallo beste mensen,
Op 27 januari 2004 ontving ik van Tono alleen een brief, met daarin de mededeling dat ze binnenkort het welkomstgeschenk zouden versturen; het exclusieve ondergoed voor de sportieve man!! Direct de volgende dag een brief geschreven en verstuurd, met daarin uitdrukkelijk vermeld, dat ik geen enkel onderbroekje op mijn deurmat wil hebben, zouden ze het wel doen, dan mogen ze het zelf komen ophalen!! Tevens alles gekopiëerd en netjes bewaard in mijn map correspondentie. Want wie wat bewaard heeft wat!! Zelfs een kopie gemaakt van hun enevelop. Nooit meer iets van gehoord, oh ja ook heb ik vermeld dat indien ze zouden dreigen met zogenaamde deurwaarders e.d mij helemaal koud laat en er niets mee doe. Ik had er eigenlijk al moeite mee om er 2 postzegels aan te spenderen.
Krijg ik hedenochtend per post een pakketje Tono, met daarin 2 witte boxershorts, die ik natuurlijk niet heb opengemaakt, maar netjes bovenin een kast heb gelegd. Ik ga helemaal niets retourneren, laat staan er onnodige energie in steken. Het pakketje mag bij mij gratis en voor niets in de kast blijven liggen. Immers ik heb nergens om gevraagd. Ze hebben mijn adres, dus als ze willen zijn ze van harte welkom om het op te halen, al wordt het misschien een hele berg. Gelukkig heb ik de ruimte hiervoor. En mensen als ik sommige opmerkingen lees, mensen die zich erover opwinden e.d... Jammer dat je dat doet, laat je niet bang maken , zelfs niet voor zogenaamde spookbedreigingen, zoals Intrum Justitia een ordinair incassoburo, wat net zoveel macht heeft als uw buurvrouw die aan de afwas is! Ze hebben geen poot om op te staan. Ook las ik van iemand die zei; dat het onmogelijk kon zijn , om zomaar ongevraagd iets thuis te krijgen. Sorry beste mevrouw/mijnheer, ze kunnen tegenwoordig heel veel, helaas ook via internet, maar dan nog hebben de bedrijven aan diverse eisen te voldoen, zoals de wet koop op afstand. Weliswaar een ander geval, wat ik dit jaar heb meegemaakt is dat banken zomaar ongevraagd van mijn rekening geld halen, om het vervolgens te storten op een andere rekening waar ik dan niets mee te maken heb. En dan sta je in het weekend met een kar vol boodschappen en je hebt ineens geen saldo meer op je rekening, terwijl er de vorige dag nog € ruim 7oo,-- opstond.Het is dan wel goedgekomen achteraf, maar er kon dan nog net een mager excuusje vanaf!!! M.a.w. als dit soort bedrijven willen en je bent er huiverig voor, dan pakken ze je en lachen ze hard. Wees niet bang en laat je niet kisten. Zij moeten het tegendeel maar bewijzen. Ik wacht nu rustig af en al versturen ze hele orders naar mij toe, ze doen maar. Voor mij is het door meerdere ervaringen een soort kick geworden en laat mij zeker niet uit het veld slaan. Mensen maak je vooral niet druk, dat gaat ten kostte van je gezondheid en besteed je energie op een positieve manier. :lol: Maak dus niets open!! Je ziet aan de doos al wel dat het van Tono is, bij mij stond het erop. Vermeld op de doos de datum van ontvangst en breng het naar de aankomende berg in spé.Indien je eens tijd over hebt , kun je het hoogstens eens afstoffen met een zachte doek. Wil je nog iets weten evt van dit soort bedrijven of andere, mag je altijd mailen. Succes!!! Anna

hoi hoi

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door hoi hoi »

LOl annatk6627 ik heb alle verhalen gelezen gelukkig heb ik er geen last van maar.... ga even een stukje van je quoten :Krijg ik hedenochtend per post een pakketje Tono, met daarin 2 witte boxershorts, die ik natuurlijk niet heb opengemaakt .... Tuurlijk heb je die niet open gemaakt maar hoe weet je dat t witte zijn en geen rode of zwarte???? Als je bent opgelicht prima typ t hier maar jij liegt net zo erg of nog erger als tono doet,,,,

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: TONO MEESTERLIJKE VORM VAN OPLICHTING.

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al een keer. Daarom wordt dit topic gesloten.

Met vriendelijke groet
Radar Internetredactie

Gesloten