LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG post bezorging pakket bij buren

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ivatjes

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Ivatjes »

Het is helemaal niet leuk om bij de buren je post te zoeken...Wat als ik geen contact heb of wil hebben met die buren ?
Ik ken mijn buren niet en ik vind ze niet leuk, dus ik wil niets met de buren hebben...
Maar ik heb gelukkig geen problemen gehad met zoiets..
Als ik niet thuis ben (Den Haag) en ik verwacht een pakketje, dan krijg ik altijd een papiertje dat ik mijn pakketje bij het postkantoor kan ophalen..
Dat is toch prima, en niet bij de buren langs komen...Wie weet welke mensen in je straat wonen !

Med. TPG Post

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Med. TPG Post »

Beste mensen,

Ik ga hier niet zeggen dat er bij TPG nooit iets fout gaat, maar hier wordt heel erg zwaar overdreven.

Allereerst wil ik er op wijzen dat in de algemene voorwaarden van TPG het volgende staat omschreven: "Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden op dinsdag t/m vrijdag, wordt het standaard bij uw buren aangeboden. Als het pakket ook bij uw buren niet afgeleverd kan worden, wordt het later nog een keer aangeboden. De dag en het tijdstip van de 2e bezorging is afhankelijk van de dag van de 1e bezorging."

Elders staat omschreven dat wanneer u niet wilt dat een pakket bij de buren wordt bezorgd, u aan de verzender moet vragen om dit op het pakket te vermelden. Ik weet zeker dat van de klagers dit niemand heeft gedaan.

Zaken zoals hiervoor omschreven, komen juist heel erg vaak voor bij de concurrentei van TPG Post: Sandd, Selektmail, DHL, etc. Waarbij voornamelijk de eerste twee. Regelmatig komen er klachten bij TPG binnen die, naar later blijkt, niet voor TPG maar voor hen bestemd zijn (dit geldt nog meer voor postbezorging).

Er is meer dan voldoende concurrentie voor TPG, alleen die concurrentie deugt niet en daar heeft TPG onder te lijden.

Er worden hier dingen genoemd en toegeschreven aan TPG Post, die indien bij hen gemeld leiden tot een ontslag op staande voet van de betrokken postbode.

Wat betreft het bewijs dat er is afgeleverd van een voorgaande schrijver: is dat al opgestuurd door de verzender? Vast niet.

Wat ik met al het voorgaande wil zeggen: onderzoek eerst door wie de bezorging gedaan is of wie het had moeten doen, voordat je klaagt bij de gene die het het vaakst doet. (en het beste)

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

als ik een pakketje aanbied, word mij anders niet aangeboden om eerst even de algemene voorwaarden te lezen, bij mijn weten liggen ze ook niet op de balie , dus dit is net zo iets als U word geacht de wet te kennen! Toos

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Er zijn ook heel goede bezorgdiensten, die weldegelijk op een volwassen manier concurrentie kunnen bieden aan de TPG. Dus wat die medewerker van de TPG hier suggereert, geldt beslist niet voor iedereen. Dus niet iedereen over een kam scheren, dat is niet sportief.

Het steekt de TPG een beetje dat laatstgenoemde bedrijven er zijn, maar zij vormen echter, landelijk gezien, geen serieuze (economische) concurrentie, echter weldegelijk concurrentie als het gaat om service.

mystery

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door mystery »

beste pollan
Sinds wanneer bezorgt Selektvracht 3x, ik had gisteren een briefje in de bus, na 2x niet thuis te zijn is het pakje retour afzender gestuurd.
Selektvracht zegt op zijn website flexibel en service gericht te zijn
Ik moet je toch verbeteren, ik werk zelf bij selectvracht en het komt idd voor dat na 2 keer aanbieden het retour afzender gaat.
Deze eis wordt niet door selectvracht bepaald maar door de leverancier.

wehkamp bv is het meestal 4x aanbieden voor het retour gaat, maar ik heb ook dikwijls adressen erbij waar wehkamp heeft bepaald dat het direct betaald dient te worden en dat het na 2 x aanbieden en nog niet af kunnen leveren direct retour wehkamp moet.

kijk die eisen maken wij niet maar uw leverancier

Ik lees ook het wordt geleverd bij de buren ja so what, uw buren gaan zelf accoord met het aannemen van uw pakje, zodra uw buren accoord gaan hiermee zijn zei vanaf dat moment ook wettelijk aansprakelijk voor het pakje.
(dat het u in goede staat berijkt dus he).
Dat u ruzie met uw buren hebt dat kan geen 1 bezorger weten zowel van selectvracht niet als van tpg.

ik lees ook pakjes worden achterovergedrukt, nou sorry hoor laat me niet lachen.
ik weet niet hoe het bij tpg gaat maar bij selectvracht laad ik mijn auto en ik teken in wat ik mee neem (controlelijst), als ik wegrijd zonder iets manco te hebben gemeld wat zeer zeldzaam is ben ik verantwoordelijk voor die pakjes.
is nu een pakje verdwenen terwijl ik hem inteken is het mijn probleem (en dat is dus diefstal en ontslag) dus dat zie ik echt niet snel gebeuren.

Tevens is het ook nog eens zo alles wordt in blanco dozen verstuurd of in zakken nou die worden echt niet geopend al denken sommige van wel.

ieke

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door ieke »

Gisteravond kwam de buurman bij mij een pakketje afgeven dat bij hem bezorgd was. Ik was hier helemaal niiet blij mee. De postbode had ook geen berichtje achtergelaten dat het daar bezorgd was. Ik vind dit erg slordig.
Heb ook al eens meegemaakt dat een pakketje geopend was en weer dichtgeplakt. Dit werd ook door de buren bij mij afgegeven. Was het door hen geopend?????
Je zou bij iedere bestelling die je doet, moeten kunnen aangeven waar je het bezorgd wil hebben als je zelf niet thuis bent.Sommige bedrijven doen dit gelukkig al.

mystery

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door mystery »

Het is helemaal niet leuk om bij de buren je post te zoeken...Wat als ik geen contact heb of wil hebben met die buren ?
Ik ken mijn buren niet en ik vind ze niet leuk, dus ik wil niets met de buren hebben...
dit is ook al beschreven hier, dat u geen contact wilt of hebt met uw buren dat is niet het probleem van de bezorger.
u heeft de mogelijkheid bij uw leverancier door te geven NBB of vrij vertaald niet bij de buren.
Als u dat niet doet moet de tpg of selectvracht maar gaan raden of u ruzie hebt met uw buren of niet.
Van selectvracht krijgt u ten allen tijde een bewijs in de bus dat het bij uw buren ligt, zeggen uw buren dat ze het niet hebben liegen uw buren.

tevens wil ik ook nog even opmerken dat veel mensen wel klagen maar bv zelf het papiertje met de reclame weggooien.
of wat denkt u van de mensen die iets onder rembours bestellen en men weet wanneer wij komen en men heeft geen geld in huis.
wil ik s´middags nog even terugkomen wel maar anders is het retour afzender en daar kan ik niks aan veranderen dat zijn nu eenmaal de regels van de leverancier

mystery

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door mystery »

Gisteravond kwam de buurman bij mij een pakketje afgeven dat bij hem bezorgd was. Ik was hier helemaal niiet blij mee. De postbode had ook geen berichtje achtergelaten dat het daar bezorgd was. Ik vind dit erg slordig.
Heb ook al eens meegemaakt dat een pakketje geopend was en weer dichtgeplakt. Dit werd ook door de buren bij mij afgegeven. Was het door hen geopend?????
dit is slordig als dit idd zo is, ik weet bij selectvracht moeten het aantal bonnen dat ik uitschrijf kloppen met het aantal dat ik op een ander nr heb afgeleverd.
ook kan uw bon dus tussen uw post of reclame liggen.
hoe de tpg werkt durf ik niet te zeggen maar volgens mij moeten die ook een bon schrijven.

als een pakketje geopend is is dat dus duidelijk gedaan door uw buren geen twijfel mogelijk

MTP

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door MTP »

als ik een pakketje aanbied, word mij anders niet aangeboden om eerst even de algemene voorwaarden te lezen, bij mijn weten liggen ze ook niet op de balie , dus dit is net zo iets als U word geacht de wet te kennen! Toos
Wanneer u bij de balie om deze voorwaarden vraagt zult u ze krijgen, het is dus meer iets als "vraag in de winkel naar de voorwaarden", daar is niks mis mee, want je kunt niet met iedere klant alles specifiek afspreken.

De andere reactie van "gast", "TPG heeft geen economische concurrentie, uitsluitend op service". Dat is dus iets wat absoluut niet waar is. Economisch gezien merkt TPG het wel. De concurrentie bestaat uitsluitend uit "prijsvechters", op kwaliteit en service is er niet één die kan concurreren!

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Er wordt door de TPG, of Selectvracht, of de andere grote bezorgers TE gemakkelijk vanuit gegaan dat degene die een pakje bestelt WEET via welke dienst dit wordt bezorgd. Sommige mensen weten het verschil niet eens tussende TPG en andere diensten, terwijl het vaak duidelijk genoeg is. Voorbeeld is Wehkamp: dit wordt soms door Selectvracht afgeleverd, maar soms ook via de TPG. Laatst ontving ik een van de twee door mij bestelde boeken via Selectvracht, en dezelfde dag het andere boek via de TPG.

Ik ben het er dan ook niet mee eens dat een ontvanger van een pakje, wanneer deze dus niet weet via welke dienst het wordt bezorgd, vantevoren kan aangeven of men het wel of niet bij de buren bezorgd wil hebben, in geval het niet rechtstreeks aan de geadresseerde kan worden aangeboden.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Dat de concurrentie van de TPG uitsluitend uit prijsvechters bestaat, die geen service leveren, is gelogen. Ik ken een paar stadspost-diensten, die plaatselijk beter werk afleveren dat de TPG in die steden.

rob1

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door rob1 »

Er is zeker wel een goede concurrent kijk maar eens op www.falkpost.nl
betrouwbaar en goed

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben het er dan ook niet mee eens dat een ontvanger van een pakje, wanneer deze dus niet weet via welke dienst het wordt bezorgd, vantevoren kan aangeven of men het wel of niet bij de buren bezorgd wil hebben, in geval het niet rechtstreeks aan de geadresseerde kan worden aangeboden
wat is het verschil als de tpg het bezorgd mag het niet bij de buren en doet selectvracht het mag het wel bij de buren.
je wilt het bij de buren of niet wie het bezorgd maakt toch geen ene ruk uit of wel.

en een boek (de wehkampgids) als je die bedoeld daar belt men niet voor aan en die levert men niet bij de buren af.
die wordt nl deels door tpg bezorgd (het meeste door selectmail) en extra´s die er uit rollen neemt selectvracht mee op de route.
is allemaal brievenbus spul.

als het bij uw buren wordt neergelegd die catalogus dan heeft u dus een brievenbus die niet voldoet aan de eisen voor de post.
die boeken zijn nl ontworpen op de geldende standaardmaat van alle brievenbussen in nederland.

alleen dat is het grote probleem mensen weten niet eens hoe ze een brievenbus maken in hun deur.
de klep is welliswaar groot genoeg alleen het gat erachter daar kan net een krant door.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

nu blijft het stil ineens he.

zijn de tegenargumenten soms op ofzo

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, de tegenargumenten zijn niet op, er moet ook weleens gewerkt worden.

Even over die gast van 3 februari: er is mijns inziens geen verschil tussen het afleveren bij de buren door tpg of selekt vracht. Ik vind BEIDE niet kunnen. Afleveren op het adres dat op het pakje staat, of mee terugnemen, dan heb je geen probleem meer.

Selektvracht heeft een probleem dan, want zij hebben maar 1 enkele vestiging in een bepaalde plaats of regio.

Ik ben van mening, dat het niet de verzender is, die bepaalt dat kostbare spullen zomaar bij vreemden afgeleverd kunnen worden, maar de afzender of de ontvanger. Daar de laatste niet weet via welke dient een pakketje onderweg kan zijn, is het door de ontvanger dus ook niet aan te geven dat die geen ''buren-aflevering'' wil.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Nog even het volgende over die gast van 3 februari:

Heb jij het weleens meegemaakt, dat jij kunt aangeven via welke verzender je een artikel van bijvoorbeeld wehkamp of otto wil ontvangen? De afzender bepaalt dat, niet jij. Dus jij draait gemakshalve mijn argument maar om. Je moet zelf eens leren lezen, voor je met flut-argumenten ergens tegenin gaat.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 16.15, 3 februari. Moet je MIJ leren hoe groot een standaard brievenbus moet zijn? Ik werk bij een bezorgdienst, die heel goed weet wat daar de maten van zijn.

Maar wat die verzendhuizen doen, zij maken hun catalogus net iets te dik, om hem fatsoenlijk te kunnen bezorgen. Dat is het probleem van de verzender, niet van de ontvanger.

Ik heb een brievenbus, die voldoet aan de eisen die de TPG eraan stelt.

Dan krijg je het volgende probleem: is de brievenbus te klein, of is het poststuk te groot?

Verzendhuizen weten best wat de maten van de standaardbrievenbus zijn, maar het is ze vervolgens te duur om hun te dikke catalogi voor het zogenaamde bel-tarief aan hun klanten aan te bieden.

Het is in het belang van de verzender, dat het poststuk goed aankomt bij de ontvanger, en dus dient de verzender er een oplossing voor te bedenken. Leg de ''bal'' neer waar die hoort.......

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

beste gast hierboven,

waar je werkt doet er niet toe.

alle catalogi passen in de brievenbus als de brievenbus goed is.
de maat brievenbus is in jouw ogen misschien ok maar het gat wat erachter zit compleet niet.

dat is probleem nu juist.

catalogi passen in alle nieuwe huizen en heel veel oude er zo in, behalve als de mensen aan hun brievenbus hebben zitten kloten dan past het niet meer.

dus waar ligt dan de fout toch bij de mensen zelf he

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van hierboven: Je mist een essentieel punt: Jij hebt waarschijnlijk nog nooit gehoord van die hard-cover catalogi voor vaste klanten, die verspreid worden door onder andere Wehkamp. Die voldoen niet aan de door TPG gestelde eis. En is de ontvanger dat dan schuld?

Als je dat van mening bent, is er toch iets mis met je. Ik als klant van een post-orderbedrijf vraag niet om die luxe boekwerken, met een dikke kartonnen kaft, want uiteindelijk betaal ik die luxe uitvoering toch wel, hoor. Dat is hier nu echter even niet het issue.

Waar het echter om gaat, is dat bedrijven bewust hun catalogi te groot, te dik vooral, maken voor de standaard brievenbus.

Ik kan me voorstellen dat een bewoner, die een mini-brievenbus heeft, waar amper een krant in past (die kom ik helaas maar al te vaak tegen tijdens mijn werk), met zijn/haar maat brievenbus niet voldoet aan de eisen die de TPG aan brievenbussen stelt. Maar de verantwoordelijkheid voor de afmetingen van een poststuk, die ligt bij de verzender, en niet bij de ontvanger.

Wanneer ik een brievenbus heb, die voldoet aan die standaard, dan is mij niets te verwijten. Het standaard afleveren van post bij buren, zou eigenlijk afgeschaft moeten worden, is mijn mening.

Gast

Re: TPG post bezorging pakket bij buren

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik weet dat er een pakje kan komen dan doe ik een briefje aan de deur: met het huisnummer van de buren waar ze het kunnen afgeven.
Dit na oveleg met betreffende buren natuurlijk.
Overal waar ik heb gewoont ging dit prima en hou je toch overzicht.

Gesloten