LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vobis internet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
toefkaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2005 21:20

vobis internet

Ongelezen bericht door toefkaas »

Ik heb op 14 september een computer bij vobis internet besteld en daarvan ook op 14 september een order bevestiging gekregen met daarin een levertijd vermeld van 3 a 4 dagen en een prijs van 1016 euro.
Dus na een week maar eens gebeld en kreeg te horen dat er aan werd gewerkt, ook was hij ondertussen goedkoper geworden maar mij werd verteld dat ik gewoon de afgesproken prijs moest betalen 1016.
Na nog een paar dagen gewacht te hebben weer gebeld en weer geen duidelijk antwoord. Vanaf die tijd regelmatig gebeld en de ene smoes na de andere gehoord te hebben kwam ik erachter dat hij bij Vobis Den Helder was besteld. Die maar gebeld en die zeiden dat ze zaten te wachten op een harde schijf en die zou die middag of uiterlijk de volgende dag komen en dan werd hij meteen opgestuurd dus niet.
De week erop kwam hij dan eindelijk, `s avonds na het eten en moest ik 1062,50 euro betalen. De kinderen waren dolblij en hij moest meteen aangesloten worden maar er zat geen net-snoer bij.
De volgende dag even gebeld maar volgens Vobis zit er nooit een net-snoer bij en de prijs was ook goed want dat kon hij in de computer zien.
Nu heb ik veel ervaring met upc en nuon maar wat ik vanaf dit moment van vobis te horen kreeg elke keer als ik belde `a 20 cent per minuut en waarin ik ook een keer naar reclame boodschappen moest luisteren toen ik in de wacht stond slaat alles.
Nu hebben zij eindelijk ruim een week geleden beloofd om 46,50 te crediteren ook al zijn ze het er niet mee eens, maar nog niets ontvangen.
Ik koop veel via internet en nog nooit problemen gehad tot nu dan.

Appie

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: vobis internet

Ongelezen bericht door NAK »

Appie,

Als ik jouw posting lees dan vraag ik mezelf af waarom je na bijvoorbeeld drie weken de bestelling niet afgeblazen hebt.
Zij voldoen aan hetgeen ze toegezegd hebben en er is nog niet betaald.

Daarnaast vraag ik me ook af waarom je niet gewoon naar een computerzaak bent gegaan. Daar kun he de computers zien en je wandelt er de zelfde dag nog mee de deur uit.
Niks wachten op onderdelen of wat dan ook

Was het gemakzucht of luiheid.

Maakt eigenlijk ook niet uit wat het was.
Ik denk dat je de volgende keer wel beter op zult passen.

En om eerlijk te zijn, ik vind 1000 euro wel een groot bedrag om iets ongeziens te kopen.

En je ziet kopen bij de ene leverancier op internet is nooit een garantie dat het bij een ander ook goed gaat.

toefkaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2005 21:20

Re: vobis internet

Ongelezen bericht door toefkaas »

Ik had al eerder computers gekocht bij een Vobis winkel in Amsterdam en in Almere maar die zijn er niet meer dus ik dacht ik dan maar via internet omdat ik wel vaker via internet koop en nooit geen problemen heb gehad.
Meestal heb je het binnen een paar dagen in huis en is nog vaak goedkoper ook.
Ook Vobis geeft op internet korting.
En dat ik hem niet heb terug gestuurd komt omdat er een computer van mijn zoon was stuk gegaan en die zat al die tijd te zeuren wanneer hij nou eindelijk kwam en van de ervaringen van de winkels dacht ik dit komt wel goed.
Maar de winkels zijn op freelance basis en daarom begrijp ik nu waarom waarschijnlijk Amsterdam en Almere er mee gestopt zijn.

Appie

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: vobis internet

Ongelezen bericht door karr-2 »

En als je een laptop koopt voor meer dan 1000 euro ben je zoiezo afgezet.

toefkaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2005 21:20

Re: vobis internet

Ongelezen bericht door toefkaas »

Het was een desk-top en voor de configuratie die ik besteld had aardig geprijst en een goede laptop kost ook meer als 1000 euro het gaat om wat erin zit.

Appie

Gesloten