LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ericovk
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2009 13:32

babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door ericovk »

Edit: voordat je verder leest, lees dan eerst even deze alinea. Na het plaatsen van dit bericht + een negatieve recensie op Facebook heeft de sinds 1,5 maand nieuwe) eigenaar van de webshop telefonisch contact met mij gezocht om deze zaak af te handelen. We hebben inmiddels het geld netjes retour gekregen, omdat we de order hebben geannulleerd. De eigenaar heeft zijn excuses hierbij aangeboden. De webshop runt hij nu in zijn eentje, terwijl deze voorheen door 6 personen werd onderhouden.
Het telefoonnummer zou een dezer dagen weer worden geheractiveerd en de website wordt ook een dezer dagen bijgewerkt.
De nieuwe eigenaar is naar eigen zeggen nog zoekende naar de juiste balans. Het was niet zijn bedoeling om niet bereikbaar te zijn en/of de bestellingen niet af te handelen. Voor degene die nog geen gehoor hebben ontvangen, ze moeten waarschijnlijk nog even geduld hebben.

Een maand geleden hebben we bij babyandkidsplanet.nl een boxkleed voor in de baby box en een borsteltje bij deze webshop besteld. Vervelend genoeg hebben we niet op internet gespeurd naar ervaringen. Tot op heden hebben we nog niks van de webshop vernomen. Producten zijn niet geleverd en helaas hebben we vooruitbetaald met iDeal.

2 weken geleden hebben we via het contactformulier en apart via het op de site vermelde emailadres geprobeerd om de order te annuleren, aangezien er verder niks meer mee is gedaan. 0,0 reactie van babyandkidsplanet.nl.

We hebben uiteraard geprobeerd om ze te bellen, maar de telefoon (013 - 889 4442) staat uitgeschakeld.

De website komt helaas betrouwbaar over, omdat deze vrij compleet is gemaakt, de producten netjes zijn gecategorieseerd en de site er afgewerkt uit ziet.
Ook het telefoonnummer en emailadres dat staat vermeld wekt vertrouwen. Blijkbaar is dit vertrouwen volledig onterecht. Het lijkt erop dat de eigenaren van de webshop niet de intentie hebben om klanten te bedienen.

De webshop babyandkidsplanet.nl is net als boonkopen.nl, behangplanet.nl en shop4fans.nl gekoppeld hetzelfde bedrijf: yshop (http://www.yshop.nu). We hebben verder geen ervaring met de andere shops, echter:

Op alle shops staat hetzelfde afgesloten telefoonnummer vermeld. Volgens mij zijn dit gewoon oplichters en moeten ze gestopt worden. Ik heb alleen geen idee hoe? Een deurwaarder op deze partij afsturen zal geen nut hebben, omdat het voor ons maar om een kleine honderd euro gaat.

Als iemand ideeën heeft over hoe deze partij het beste te benaderen is, dan hoor ik het graag. Is er iemand die ook een bestelling heeft gedaan en niets geleverd heeft gekregen van een van de webshops:
- babyandkidsplanet.nl
- boonkopen.nl
- behangplanet.nl
- shop4fans.nl
Laatst gewijzigd door ericovk op 07 jun 2015 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

JanKoppe
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2015 16:58

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door JanKoppe »

Ook ik heb een bestelling geplaatst op babyandkidsplanet. Helaas ook (te) goed van vertrouwen geweest ben ik bang, want de bestelling wordt niet geleverd en het telefoonnummer is nog steeds niet bereikbaar! Ook de mail wordt niet beantwoord.

Kan iemand (Vogels?) contactgegevens aanleveren, zodat ik iemand kan bereiken en mij geld terug kan vragen. Ik vind het namelijk erg vervelend!
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2015 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd, ongefundeerde bewering verwijderd

ericovk
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2009 13:32

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door ericovk »

Beste Jan,

Ik weet niet hoe lang geleden je hebt besteld, maar waarschijnlijk moet je iets langer dan op de site vermeld staat aan geduld hebbn.
Mocht het nog niet lukken, dan kun je mij altijd een pm sturen voor het persoonlijke nummer van de eigenaar.

JanKoppe
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2015 16:58

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door JanKoppe »

Na mijn bericht op dit forum werd er contact opgenomen vanuit babyandkidsplanet.nl. Uiteindelijk de bestelling geannuleerd en netjes het geld teruggestort gekregen...

ericovk
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2009 13:32

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door ericovk »

Fijn dat de eigenaar het ook bij jou heeft opgelost. De nieuwe eigenaar is zeker van goede wil, dus voor diegene die twijfelen nog even extra geduld.

Wendykolk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2015 18:11

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door Wendykolk »

Ook ik heb een bestelling geplaatst bij baby and kidsplanet. Ik wacht al ruim 1,5 week op mijn bestelling. Normaal zou ik me daar niet zo druk om maken (het kan wel is wat langer duren), maar nu maak ik me toch een beetje zorgen. Mijn mail wordt niet beantwoord en ook de telefoon wordt niet opgenomen. En als ik de recensies lees wordt mijn gevoel beantwoord. Hoop dat het uiteindelijk nog goed komt. Iemand nog tips?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Wendykolk schreef:Iemand nog tips?
Google in het vervolg een webshop voor je er iets besteld. Zorg dat ze het thuiswinkel waarborg keurmerk hebben en, als ze dat niet hebben, betaal dan achteraf (of bestel er niet).

Vind het trouwens vreemd dat de eigenaar het blijkbaar al meer zo'n maanden niet in de hand heeft maar dan wél geld blijft incasseren. Lijkt alsof dit zaakje stinkt.

kreidler62
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2015 06:52

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door kreidler62 »

Ook Ik heb op 30 juli 2015 een supermandekbedovertrek besteld en betaald bij shop4fan.nl. Ik heb gebeld en gemaild maar kreeg steeds geen antwoord. Na een week heb ik nog steeds niks ontvangen en geen reactie gekregen. Normaal gesproken betaal ik altijd met afterpay, maar deze site zag er betrouwbaar uit en dus heb ik via iDeal betaald. Ondertussen heb ik wel een mailtje naar hun toegestuurd met de mededeling dat ik de bestelling wil annuleren. Geen reactie van hun ontvangen.
Voortaan blijf ik toch maar alleen bij sites bestellen waar men kan betalen met afterpay. Is wel zo betrouwbaar. Misschien dat de nieuwe eigenaar echt iedereen gaat terugbetalen, maar ja eerst zien en dan pas geloven. Ik raad iedereen aan niets bij deze site te bestellen.

Pattyhagen1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2015 20:31

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door Pattyhagen1984 »

3 weken geleden 2 producten bij shop4fans besteld en betaald via ideal. Nu nog steeds niets ontvangen.
De telefoon werkt niet en op mijn mails word niet gereageerd. Zo frustrerend.
Ik kijk voortaan wel uit voordat ik iets betaal via internet.
Ik hoop dat ik m'n producten alsnog ontvang, maar ik heb er een hard hoofd in.

tagada
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2015 14:45

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door tagada »

DAg,
Helaas, ik vrees dat ik ook opgelicht word door shop4fans.nl
Heb daar een artikel besteld op 4 december dat niet geleverd is. Op de website staat dat het artikel nog verwerkt moet worden. Heb helaas internet ook niet goed bekeken op betrouwbaarheid van de site.
Vind t echt afschuwelijk! Was een kadootje voor mijn kleinkind.
Hoop dat de eigenaar alsnog contact opneemt en het artikel levert of het geld terug betaald. Zo ja, dan meld ik dat hier natuurlijk. Anders... tja.. ben wel van plan verdere stappen te zetten.
Is hier ervaring van doen van aangifte bij politie of anderszins?

lindaw
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2015 10:57

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door lindaw »

helaas bij mij is het ook niet goed gegaan. op 7 december heb ik een leuk kraamcadeau besteld maar tot op heden nog steeds niet geleverd. na meerder telefoontjes en mailtjes heb ik nog steeds geen reactie terug mogen ontvangen. ik heb op allerlei mogelijke manieren contact proberen te leggen, via Behangplanet.nl
Shop4fans.nl
Boonkopen.nl
Kiby.nl
Babyandkidsplanet.nl
yshop

maar helaas krijg ik steeds geen reactie.
hopelijk krijg ik ook net als voorgaande berichten contact met de eigenaar en krijg ik mijn geld terug zodat deze zaak alsnog netjes afgerond kan worden. Tot die tijd wil ik andere mensen die bij deze internet winkel iets willen kopen wel waarschuwen.

sandieqo
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2016 14:08

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door sandieqo »

klacht is voor mij perfect opgelost!!!
sorry voor het snelle klagen
Laatst gewijzigd door sandieqo op 16 feb 2017 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Babs77
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2016 14:01

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door Babs77 »

Ook ik lijk er zijn ingetrapt. 2 dekbedovertrekjes besteld en tot dusver niets geleverd gekregen. Ook op mijn mail werd niet gereageerd. Is er bij iemand hier alsnog geleverd?

bertine84
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2016 19:06

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door bertine84 »

Heb vorige maand 2 foto boeken besteld.
Tot op heden ook niks ontvangen.
Wel 20 september een mail gehad dat de leverancier laat leverde.
Nog maals gemaild en weer niks gehoord tot 2 maal aan toe .
Zo ontzettend jammer .
En baal hier ontzettend van

Maartje-van-dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:07

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door Maartje-van-dijk »

Hier ook gedupeerd, en wel voor een bestelling van 228,70.
Het betreft een groot cadeau voor ons dochtertje dat een lang en zwaar ziekenhuis traject heeft afgelegd.
Dit was om alles af te sluiten dat ze zo heeft gevochten.
Eric, heb je telnr van eigenaar voor ons? Dan kunnen we hopelijk op deze manier tot een geldteruggave komen, zodat onze dochter alsnog haar cadeau krijgt.
Hopelijk werkt dat, anders is de volgende stap aangifte (mijn zus - haar tante - werkt bij de technische recherge en die zal alles op de kop zetten om geld terug te krijgen voor haar nichtje, maar zo ver willen we vooralsnog niet gaan. Ook werkt een vriendin van mij bij bol.com, daar werkt deze winkel mee samen, dus daar is ook nog een optie, maar we bellen liever eerst zelf.
Heel jammer dat er zulke oplichters bestaan.
Bedankt voor je medewerking alvast.
Groetjes, maartje

gannaverhoeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2017 20:26

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door gannaverhoeven »

Helaas ook hier gedupeerd door boonkopen.nl met een bedrag van 44,85. Na een langdurige periode in het ziekenhuis met een te vroeg geboren tweeling, was dit niet fijn thuiskomen... Is er inmiddels al bekend wie hier achter zitten? Heeft iemand tips voor wat ik het beste kan doen?
Heel veel dank en goede groet, Hoefstra

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gannaverhoeven schreef:Helaas ook hier gedupeerd door boonkopen.nl met een bedrag van 44,85. Na een langdurige periode in het ziekenhuis met een te vroeg geboren tweeling, was dit niet fijn thuiskomen... Is er inmiddels al bekend wie hier achter zitten? Heeft iemand tips voor wat ik het beste kan doen?
Heel veel dank en goede groet, Hoefstra
Aangifte doen en voortaan naar een stenen winkel gaan of webshops controleren op keurmerk, ervaringen/reputatie/klachten en locatie voordat je er iets bestelt.

Danoontje1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2017 00:17

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door Danoontje1986 »

Ik heb via boonkopen bestels ven al 2 wkn aam het wachten op ieta met 5 leverdagen zou graag in contact komen met de eigenaar wil graag if leveribg of geld terug het tel nr is nof steeds niet in gebruik en mailen wordt niet op gereageerd dat hij na zoveek jaar nog steeds online is snap ik niet ga zeker van de week aangifte doen

Danoontje1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2017 00:17

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door Danoontje1986 »

Sow ik heb via de leverancier in belgie het nummer van de eigenaar gekregen. Alles is opgelost krijg de spullen vandaag nog geleverd. Hij heeft problemen met de mail omdat de site gehacked is geweest en over een paar weken gaat het bedrijf ook.over naar iemand anders mocht je zijn 06nr willen hebben laat maar weteb

Nimativ
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2017 06:30

Re: babyandkidsplanet.nl: vooruit betaald, niets geleverd

Ongelezen bericht door Nimativ »

Danoontje1986 schreef:Sow ik heb via de leverancier in belgie het nummer van de eigenaar gekregen. Alles is opgelost krijg de spullen vandaag nog geleverd. Hij heeft problemen met de mail omdat de site gehacked is geweest en over een paar weken gaat het bedrijf ook.over naar iemand anders mocht je zijn 06nr willen hebben laat maar weteb
Hier helaas ook na besteld te hebben met 1 dag levertijd niks mogen ontvangen. Ook op gestuurde mails wordt geen antwoord gegeven en het nummer is inderdaad niet in gebruik.
Zelf natuurlijk stom geweest om niet de naam van de webshop te googlen, dan had ik het misschien ergens anders kunnen bestellen maargoed.

Ik zou graag de info willen hebben om met de eigenaar in contact te kopen. Als ik de komende tijd helemaal niks hoor van de eigenaar dan doe ik aangifte.

Gesloten