LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik bij 123inkt.nl koop en wil herroepen dan moet ik procederen, moet ik 200 euro inleggen, ben ik al snel 6 uur aan arbeid kwijt en heb ik een printer nodig om de stukken voor de rechtbank mee te printen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb dit hele topic uitgeprint. Nu is mijn papier en mijn toner op.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kees2850 schreef:
30 mei 2020 11:54
(...) Ben er mee naar een winkel gegaan. En kreeg nieuwe omdat de printer binnen de garantie viel.
Dat heb ik gedaan met mijn wasmachine. Eerst probeerde BCC zich er nog onderuit te wurmen, maar met een beetje correspondentie was het resultaat dat ik na meer dan zes jaar het volledige aankoopbedrag kon besteden aan een nieuwe wasmachine. De nieuwe was goedkoper en ik kreeg dus geldterug. Toch zes jaar gratis gewassen. Maar dit is hier eigenlijk offtopic.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

fonsflons schreef:
12 jun 2020 13:45
Haha, tsja...soms is praktisch in het leven staan zo veel makkelijker zoals je nu gemerkt hebt. Ik persoonlijk los een probleem pas op als er eentje tegenkom ipv heel veel tijd te besteden aan het voorkomen van mogelijke problemen.
Het praktische advies hier is het voorkomen van het probleem door bij Coolblue te kopen. De oplossing zou juridische stappen vereisen. Immers, de verkoper wil dan iets anders dan wat ik wil. BCC wil de printer niet terugnemen, want... en ik wil dat juist wel, want... en dan moet je grijpen naar een middel om je recht af te dwingen.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door Erthanax »

In ict-terminologie is een oplossing iets anders dan een "work around". Kopen bij Coolblue is hier dan de work around, lijkt me.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan pas naar een oplossing zoeken als je een probleem kunt definiëren. Wat is in jouw ogen mijn probleem? En waarom is dat mijn probleem?

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen idee, maar de work around waardoor je er geen last van hebt, die is inmiddels bekend: koop die printer bij Coolblue.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik omzeil (work around) niets.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook goed. Ik hoop in ieder geval dat je plezier hebt van je nieuwe printer, welke dat dan ook is en waar je hem ook koopt.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
12 jun 2020 12:07
Dat uitproberen kost je dan wel zo'n 35-40 euro meer dan noodzakelijk https://tweakers.net/pricewatch/1123839 ... 710dw.html
Ik heb altijd zo iets van als ik een verkoper om advies vraag dan koop ik in principe ook bij je. Als ik bij 123inkt.nl koop dan ben ik 35 euro goedkoper uit, maar als ik wil herroepen dan draai ik zelf op voor de verzendkosten en ben ik dus c.a. 10 euro duurder uit. En zoals eerder geschreven moet ik dan gaan procederen. Van die 35 euro heb ik nog eens 15 euro afgehaalt door 2e kans te kopen, dus ben ik nu slechts 20 euro duurder uit.

De toner, de drum en het papier is bij Coolblue wel fors duurder dus dat koop ik bij 123inkt.nl.

1 doos paper (2500 vel) ad 40 vs 17,50
1 toner (3300 vel) ad 143 vs 47,50
1 drum (12000 vel) - vs 37,50
Dat komt neer op 2,5 cent per vel

Ik vergelijk hier het A-merk (Coolblue) met het huismerk (123inkt.nl) omdat het mij gaat om wat ik uitgeef.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tot zover heb ik er alleen 7 witte A4tjes uitgekregen door één PDF naar de printer te sturen. Ik heb hem onderbroken, maar het tikt natuurlijk snel aan als men uit de teller denkt af te lezen dat ik verder ben gegaan dan wat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking te achter halen.

Ik heb hier om hulp gevraagd:
https://forums.freebsd.org/threads/prin ... 100.75815/

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
14 jun 2020 20:53
Tot zover heb ik er alleen 7 witte A4tjes uitgekregen door één PDF naar de printer te sturen. Ik heb hem onderbroken, maar het tikt natuurlijk snel aan als men uit de teller denkt af te lezen dat ik verder ben gegaan dan wat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking te achter halen.

Ik heb hier om hulp gevraagd:
https://forums.freebsd.org/threads/prin ... 100.75815/
Daar schrijf je "It comes with support for "PCL6, BR-Script3, PDF Version 1.7" and "LPR/LPD, Custom Raw Port/Port9100"

Dat vind ik niet terug bij de specificaties van de L2710DW https://www.brother.nl/printers/all-in- ... fc-l2710dw

Wel bij de MFC-L2730DW / MFC-L2750DW: PCL6, BR-Script3, PDF versie 1.7

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door crazyme »

Welke printer heb je nu daadwerkelijk besteld ?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
15 jun 2020 02:12
Daar schrijf je "It comes with support for "PCL6, BR-Script3, PDF Version 1.7" and "LPR/LPD, Custom Raw Port/Port9100"

Dat vind ik niet terug bij de specificaties van de L2710DW https://www.brother.nl/printers/all-in- ... fc-l2710dw
Ik vroeg aan de verkoper:
Alfatrion schreef:Ik ben opzoek naar een printer. Ik heb op internet gelezen dat Coolblue het herroepingsrecht erkent ook als je er een proefprintje mee maakt. Klopt dit? Voor mij is dat een reden om bij Coolblue te kopen.

Ik wil namelijk zeker weten dat de printer samenwerkt met FreeBSD (BSD UNIX). Ik wil graag dat mijn printer Postscript ondersteunt omdat dit het beste werkt. Ook zou ik graag willen dat de printer PCL en PDF 1.7 ondersteunt. Ik begrijp PDF in de zin dat de printer PDF bestanden kan printen zonder ondersteuning. Drivers gaan niet werken, ook niet als ze er zijn voor Linux.

Daarnaast wil ik kunnen scannen naar FTP (of SMB, e-mail).

Ik vind het jammer dat ik niet kan filteren op deze eigenschappen.
En de verkoper antwoorden:
Coolblue schreef: Wellicht zou deze dan een optie kunnen zijn: https://bit.ly/2RsWTUS
Maar hij ondersteunt geen Postscript, PCL, PDF 1.7, Scan naar FTP/SMB. Volgens deze specificatie heeft hij wel BR-Script, PCL en PDF 1.7.
https://support.brother.com/g/b/spec.as ... w_us_eu_as

Ik moet inderdaad de MFC-L2730DW of MFC-L2750DW hebben. Deze printer is non-conform. Het model bevalt mij wel. Hij gaat dus terug.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
13 jun 2020 23:42
Ik vergelijk hier het A-merk (Coolblue) met het huismerk (123inkt.nl) omdat het mij gaat om wat ik uitgeef.
U kunt beter kijken naar wat u krijgt. Vaak zijn de toners en cartridges van 123inkt opgeknapte 2de handse die nog wel eens haperen. Ook de chip werkt niet altijd. Dit omdat fabrikanten willen dat je originele cartridges en toners gebruikt.
Het klinkt wel leuk een goedkoper onderdeel, maar als het niet werkten storingen geeft ben je duurder uit.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die toners en drums worden verkocht als zijnde geschikt dus als ze niet haperen dat zijn ze non-conform.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, het is maar goed dat je de printer bij Coolblue hebt gekocht. Hij kan nu probleemloos terug, temeer omdat je onjuist geïnformeerd bent. Bij BCC was je dat niet zomaar gelukt, en werd het een gang naar de rechter.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar dit wisten we al toen het topic begon. Mocht niet gezegd worden, maar het was overduidelijk.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vraag aan de verkoper ik wil dat het product X, Y en Z kan en als de verkoper dan zegt deze moet je hebben dan ga ik er vanuit dat het product over de eigenschappen X, Y en Z beschikt. Ik ben heel duidelijk geweest over wat het product moest kunnen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC: proefprintje gemaakt? Dan geven we geen geld terug!

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
15 jun 2020 08:55
Dat is overigens je goed recht en geen kritiek van mijn kant. Ik vind het zelfs interessant om te horen of dit idd zo makkelijk verloopt zoals oa ik beweer over Coolblue
Ja, dat kan zo makkelijk. Ik heb vorig jaar een fototoestelletje gekocht voor tijdens de wandeltochten. Eenmaal thuis vond ik hem toch te groot en te zwaar om er urenlang mee te sjouwen. Hij kon probleemloos terug, en werd gepromoveerd tot 'tweedekans'.

Gesloten