Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 apr 2024 16:42
NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 16:40
En maar klagen dat dat goedkope transport geen maatwerk is.
Onzin. De klacht is dat de bezorger zijn werk niet goed doet. De rest is -nog steeds- ruis.
En hoe komt het dat die bezorger zijn werk niet goed doet? En dan bedoel ik de bezorger in het algemeen. Er zijn namelijk betere en slechtere.
Wat u ruis noemt is een uitdaging waar elke bezorgdienst meer kampt. Geen idee of u dat niet belangrijk vind of totaal geen oog hebt voor de realiteit, maar je kan simpelweg niet verwachten dat iemand gratis rondjes gaat rijden in de hoop iemand te treffen waardoor een boterham verdiend kan worden.
Als je als ontvanger weet wanneer een pakje komt, je niet aangeeft dat het bij de buren mag of elders neergelegd mag worden en je weet dat je niet thuis bent, dan moet je dat niet gaan afschuiven op een bezorger.
Ik ben werkelijk benieuwd hoe u zou gaan werken als deurwaarder als u hetzelfde zou gebeuren als een bezorger. Dus slechts een vaste prijs per wanbetaler. En ook nog eens een slechte prijs. Drie keer voor een dichte deur staan is dus 3 keer kosten maken die niet betaald worden. Pas als alles betaald en afgerond is een eenmalig bedrag die net toereikend is als je geluk heb. Is de wanbetaler niet thuis en een collega gaat er heen krijgt je ook niets. Kijken hoe lang u dat volhoudt.
Tegenover elkaar staan werkt nogal nadeliger dan samenwerken.

Het gaat, nogmaals, niet over TS, maar over Esmeralda die nu ook weet hoe simpel het is om dit te voorkomen. Echter zal je dat zelf moeten doen als ontvanger. Niets doen is nooit slim.

ZeerPrivé
Berichten: 5477
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je blijft proberen alles rondom de bezorging bij de consument te leggen. Dan zit je toch echt bij de verkeerde. Als leveren binnen 1 of 2 werkdagen voor pakketbezorgers niet haalbaar is, dan moet je daarover bij de webshops/bedrijven het gesprek aan gaan.

Doe ik ook als mijn werkgever een onhaalbare deadline geeft. Dan krijgt hij van mij te horen dat hij hoog of laag kan springen, maar dat het niet te verwezenlijken is.

Nijogeth
Berichten: 10005
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 16:58
Geen idee of u dat niet belangrijk vind of totaal geen oog hebt voor de realiteit, maar je kan simpelweg niet verwachten dat iemand gratis rondjes gaat rijden in de hoop iemand te treffen waardoor een boterham verdiend kan worden.
Misschien moet de bezorger eens een uurloon gaan rekenen en zich niet rijk rekenen op het aantal pakketjes. Of beter onderhandelen over zijn prijzen. Tenminste als hij ZZP'er is. Je bent een verdomd slechte ondernemer als je voor niets rondjes gaat rijden, terwijl je ook gewoon kosten per uur kan rekenen. De ondernemer die failliet gaat omdat ie te weinig inkomsten heeft, gaat niet failliet doordat zijn klanten hem te weinig betaalden, maar doordat hij te weinig vroeg op voorhand.

Mensen die voor bezorgdiensten werken krijgen gewoon per uur betaald, dus daar hoeven we het niet eens over te hebben.

En ja, als dat betekent dat ik 10 of 15 euro bezorgkosten moet betalen, dan vind ik dat helemaal prima.

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
16 apr 2024 17:11
Je blijft proberen alles rondom de bezorging bij de consument te leggen. Dan zit je toch echt bij de verkeerde. Als leveren binnen 1 of 2 werkdagen voor pakketbezorgers niet haalbaar is, dan moet je daarover bij de webshops/bedrijven het gesprek aan gaan.
Dan zal u toch eens beter moeten leren lezen. Ik heb het niet over levertijden, ik heb het over het bezorgen. Of de verkoper nu wel of niet exact aangeeft wanneer het bezorgd zal gaan worden en of de bezorgdienst een dag vertraging heeft staat buiten mijn relaas. Waar het om gaat is dat je als ontvanger ziet wanneer er iets verwacht word. En dan gaat het er om wat je als ontvanger doet of zoals in dit voorbeeld niet doet.
Ik zal het voor de zoveelste keer weer eens uitleggen in de hoop dat u het nu wel (goed) leest. Als je als ontvanger ziet dat een pakket geleverd gaat worden op een moment dat je niet thuis bent, wat doe je dan? Helemaal niets zodat een pakket gaat zwerven (buren, (welk) pakketpunt, retour afzender, ergens neerzetten) en de bezorger wellicht geen geld ontvangt, of geef je zelf aan wat er met het pakket mag gebeuren?
Als er een brief komt voor bv de ketelonderhoud, daar staat een moment in dat er een monteur komt. Past dat moment niet kan je online een andere afspraak maken. Niemand laat die monteur voor niets komen en past het aan.
Of er komt een bericht dat de elektriciteitsmeter gewisseld gaat worden. Netjes met dag en tijdvenster. Goh, die tijd past mij niet en via een site kan je het moment aanpassen waarin het wel past. In dat soort gevallen past de consument het netjes aan. Thuisbezorgd.nl, je kan zo snel mogelijk, of een tijd dat je past. En vreemd genoeg pak je dan ook een tijd dat je thuis bent.
En nu komt PostNL, DHL of DPD langs, zien we wanneer deze komt en doen vervolgens helemaal niets. Dat valt niet te rijmen.
ZeerPrivé schreef:
16 apr 2024 17:11
Doe ik ook als mijn werkgever een onhaalbare deadline geeft. Dan krijgt hij van mij te horen dat hij hoog of laag kan springen, maar dat het niet te verwezenlijken is.
Precies, u geeft een reactie dat het niet kan waarna een oplossing gezocht kan worden. Maar bij bezorgers word er van uit gegaan dat er niets gedaan hoeft te worden door de ontvanger. En dan gaan klagen dat het voor de deur ligt terwijl het naar een afhaalpunt kon. Of dat het bij de buren is bezorgd waar we net geen contact mee hebben. Of dat het naar een pakketkluis kon die vol zat en ik nu naar een ander afhaalpunt moet. Of dat ik naar een afhaalpunt moet terwijl het ook bij de buren geleverd had kunnen worden.
Hoe moet een bezorger dat ruiken? Als je zelf in de app niets regelt gaat de bezorger er van uit dat er iemand thuis is en gaat bij een dichte deur op zoek naar alternatieven. Terwijl de ontvanger precies kan aangeven wat die wilt.

Thijs124
Berichten: 708
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De bezorger gaat op zoek naar alternatieven?
Zijn werk is bezorgen of retour.
Hij blijft verantwoordelijk tot het overgedragen is aan de geadresseerde.
Daar zijn geen alternatieven voor.
Het lijkt wel een piraat

Wat Sint Barbara hier voor de koempels is, is Neo voor de pakjesbezorgers.

Speedy123
Berichten: 1223
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 16:40
Speedy123 schreef:
16 apr 2024 14:53
Tijdens het bestellen is totaal niet duidelijk wat het bezorgmoment gaat zijn. Sterker nog, bij bedrijven als Bol.com weet je geeneens wie de bezorger gaat worden.
En dus hoef je niets te doen als ontvanger? Zeker bij Bol word je netjes op de hoogte gehouden, krijg je te zien welke bezorger wanneer langs zal komen. Schikt dat moment je niet, dan kan je het in de app of via de link in de mail makkelijk aanpassen.
Dat is niet waar. Bol.com houdt je prima op de hoogte als ze via post.nl uitleveren. Als ze kiezen voor Cycloon dan klopt er niks van. En als klant kan je deze keuze niet maken, bol.com maakt deze keuze.

Email op maandag 25 maart van bol.com: De bezorger levert het pakket dinsdag tussen 17:00 en 22:00 uur bij je af.
Email op woensdag 27 maart van bol.com: De bezorger komt vandaag langs. Je pakket wordt duurzaam bezorgd door Cycloon.

En zie hier het probleem. Bol.com heeft Cycloon overgenomen. Maar Cycloon heeft geen vestiging in Zoetermeer. Dus leveren ze af bij CityZen eLogistics. Die daarna de bezorging opnieuw gaat plannen. Alleen niet op de dag en het afgegeven tijdvak, nee gewoon een dag later zonder dat ze ook maar een tijd afgeven.,
NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 16:40
Speedy123 schreef:
16 apr 2024 14:53
Op een gegeven moment ontvangen je, als je geluk hebt, een track & trace code en kan je het bezorg proces volgen. Maar in veel gevallen wordt het voorspelde bezorgmoment niet gehaald. Wordt terwijl je thuis zit te wachten het bezorg venster gewijzigd naar ene later moment of zelfs een andere dag.
Misschien dat ik dan bij normale webwinkels koop, maar zelfs bij 2 voor mij onbekende kleinere webshops die precies hadden liggen wat ik nodig had, kreeg ik een track&trace. En ja, het komt wel eens voor dat het bezorgmoment niet gehaald word. Wordt het een dag later en je bent er niet? Geen probleem, via de link of in de app is alles aan te passen.
Als er via post.nl bezorgd wordt, krijg je vooraf een track & trace. Als het via Cycloon naar CityZen eLogistics gaat, dan krijg je geen track & trace.
NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 16:40
Speedy123 schreef:
16 apr 2024 14:53
En dat is waar de schoen wringt, want dan ben je als besteller netjes thuis geweest tijdens het bezorg moment, is er niet bezorgt.
Ja, dat is vervelend, maar dat wil niet zeggen dat als de bezorger een dag later komt de ontvanger niets hoeft te doen. In het woord samenleving zit niet voor niets het woord samen. Als je toch ziet dat het geleverd word als er niemand thuis is, waarom dan niet even in de app aanpassen?
Je kan niks meer aanpassen in de app als de verzending via cycloon naar CityZen eLogistics gegaan is. Je kan alleen afwachten en duimen dat je ooit het pakket ontvangt.
NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 16:40
Als je er bij stil gaat staan dat je om 23:00u een bestelling kan doen bij Bol van €50,- die de volgende dag gratis geleverd word, dan hoef je geen rekenkundige te zijn om te weten dat dat niet kan. Orderpicker, nachttransporten, overslagpunten en de uiteindelijke bezorger. En maar klagen dat dat goedkope transport geen maatwerk is.
Er bestaat geen gratis levering. Leverkosten zijn verwerkt in de prijs. Bol levert vanaf grote magazijnen, zij hebben geen winkelkosten zoals de detail handel. Uiteraard is leveren vanuit centrale magazijnen veel goedkoper dan leveren aan winkels die de leveringen dan moeten uitpakken en in de winkel uit moeten stallen.

Nijogeth
Berichten: 10005
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
16 apr 2024 19:04
En nu komt PostNL, DHL of DPD langs, zien we wanneer deze komt en doen vervolgens helemaal niets. Dat valt niet te rijmen.
De laatste 2 maanden heb ik dus 5 of 6 iets besteld dat op zaterdag bezorgd zou worden volgens de webshop. Dan ben ik thuis.

Dat liep iedere keer uit en dan krijg ik doordeweeks in de avond een mail dat ze de dag erna komen, dan mag ik vervolgens gaan kiezen wat uitkomt. Een dag later ben ik ook aan het werk, bij de buren vind ik goed. Maar als ik bij de buren aanklik, dan moet ik een huisnummer ingeven, maar ik weet niet welke buren thuis (ik weet alleen dat er altijd pakketjes worden bezorgd en altijd op wisselende adressen in het complex) zijn, dus die optie kan ook niet. Dan maar bij een pakketpunt, want de pakketautomaat kan niet, want er is een handtekening nodig. Echter sluiten die pakketpunten voor 18.00 en kan ik daar dus niets ophalen. Rondom het huis is geen optie, aangezien het met handtekening is. Dus doe ik niets en hoop ik op een bezorger die niets geeft om die handtekening, ergens aanbelt en het voor mijn voordeur zet of bij de buren aflevert. Maar toch gaat het naar het pakketpunt, waar ik het dan vervolgens pas op vrijdagavond op kan halen, terwijl het op zaterdag al binnen had moeten zijn.

Zo heb ik ook al een aantal keer wat besteld dat direct naar de pakketautomaat zou gaan, maar dan wordt het met handtekening en gaat het alsnog naar een pakketpunt. Waarom is er dan die optie?

Wat mij betreft moet er veel flexibeler gedaan worden door die bezorgdiensten (in overleg met de webshop), voordat de klant iets kwalijk genomen wordt. Als ik iets bestel dat volgens de webshop op zaterdag geleverd wordt, dan lever het ook op zaterdag en anders geef mij meer opties dan een dag later, een specifieke buurman of het pakketpunt.

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestellen bij Zalando zonder te betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zoals ik al zei, overal zijn beren te vinden. Als ik hier in de directe omgeving kijk zijn er 10 PostNL punten waarbij het merendeel in winkels zit. En die winkels zijn 7 dagen in de week open en zelfs 7 avonden in de week. Als ik kijk in de eerste de beste boerengat met 1000 inwoners waar ik vroeger regelmatig kwam, dan is zelfs daar de supermarkt aan het begin van de toegangsweg naar het dorp 7 dagen per week open met 6 koopavonden per week. En zelfs de Coop in Moddergat is 6 dagen in de week tot 20:00u open.

En zelfs bij Cycloon is er een track & trace en kan je het bezorgmoment aanpassen tot het moment dat het pakket in de planning zit. Maar dat is bij meer bezorgdiensten.

Plaats reactie