LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Jvanwissen1927!
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:50

Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Jvanwissen1927! »

7 juni heb ik een printer besteld bij Wehkamp.
Deze zou 8 juni tussen 18 en 21 uur geleverd worden. Printer
is niet geleverd, vervolgens Wehkamp gebeld. Excuses van Wehkamp, er waren problemen
bij DHL.
9 juni ontving ik een excuusmail met een tegoedbon van € 7,50 en de melding, dat de printer
verzonden was en dat de levering binnen 2 dagen zou plaatsvinden.
Omdat ik de levering digitaal kon volgen, heb ik 11 juni de status bekeken en zag, dat het pakket nog
niet verzonden was en heb direct contact gezocht met Wehkamp. De medewerkster vertelde mij, dat
het pakket zoek was geraakt bij DHL. Ik heb de bestelling toen direct telefonisch geannuleerd en
het geld per direct terug geeist. De medewerkster in kwestie meldde, dat het ik m’n geld pas terug krijg
als het pakket door DHL teruggestuurd is naar Wehkamp.....
Samengevat: ik bestel iets bij Wehkamp met de verzekering, dat de bestelling de volgende dag geleverd zal
worden. De bestelling raakt zoek. Toch krijg ik een mail van Wehkamp op 9 juni, dat het pakket verzonden is, terwijl
Wehkamp wist, dat het pakket zoek is. Dit mag ik toch wel een leugen noemen.
Dit is mijn eerste en laatste bestelling bij Wehkamp en hoop anderen te behoeden slachtoffer te worden van dit bedrijf.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Fouten worden overal gemaakt, zelfs door u. Elke dag worden miljoenen pakjes bezorgd en daar gaat dus ook wel eens wat fout.
Wehkamp heeft de printer verzonden, dat is dus niet gelogen. Dat DHL een fout gemaakt heeft is zuur voor u, maar dat gebeurd soms.
Als u haast heeft bij een printer kunt u het beste naar een stenen winkel gaan. Zo onder de arm meenemen.
Als wij hier uw waarschuwing ter harte moeten nemen kunnen wij straks nergens meer kopen. Bij elke winkel gaat er wel eens wat mis. Wehkamp is een groot bedrijf, die doen echt niet bewust dit soort dingen.

Maar goed, u hebt geannuleerd, binnen de wettelijke 14 dagen zal u uw geld terug moeten krijgen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Is het in deze dan ook niet zo, dat Wehkamp in zijn recht staat te wachten tot zij de printer terug hebben?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jvanwissen1927! schreef: Dit mag ik toch wel een leugen noemen.
Nee.
Jvanwissen1927! schreef: Dit is mijn eerste en laatste bestelling bij Wehkamp en hoop anderen te behoeden slachtoffer te worden van dit bedrijf.
Slachtoffer? Uw printer wordt niet op tijd geleverd, doordat ergens in de keten iets misgaat, en u loopt daardoor een trauma op?

Als het doorslaggevende criterium is, dat er niets meer mis mag gaan, met welke bestelling dan ook, dan is iedere webwinkel voortaan taboe en kan het fenomeen 'kopen op afstand' ten grave gedragen worden.

Jvanwissen1927!
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:50

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Jvanwissen1927! »

Een trauma loop ik niet zo snel op.
Ook ik begrijp, dat er pakketjes zoek raken, maar wat ik niet begrijp is dat de
Wehkamp op 9 juni meldt, dat het pakket alsnog onderweg is naar mij en dat ik op 11 juni moet horen dat ie zoek is.
Inmiddels zijn we naar een stenen winkel gegaan en zijn geslaagd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jvanwissen1927! schreef:...
Wehkamp op 9 juni meldt, dat het pakket alsnog onderweg is naar mij en dat ik op 11 juni moet horen dat ie zoek is.
...
Dit is geenszins met elkaar in strijd en een leugen kun je het op grond van deze informatie zeker niet noemen.

Jvanwissen1927!
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:50

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Jvanwissen1927! »

Niet in strijd met elkaar?

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ie bij DHL kwijt is geraakt, dan heeft Wehkamp hem toch gewoon verzonden en zou die onderweg moeten zijn.

Jvanwissen1927!
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:50

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Jvanwissen1927! »

Ik ging ervan uit, dat ze een tweede pakket hadden verzonden. 8 juni laat in de avond meldde Wehkamp dat er problemen waren met de verzending en
9 juni kreeg ik een mail, dat de zending onderweg was + excuusbrief. Zending is niet aangekomen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jvanwissen1927! schreef:Niet in strijd met elkaar?
Nee.

Jvanwissen1927!
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:50

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Jvanwissen1927! »

Uit de reacties op mijn topic heb ik begrepen, dat het voor meerdere mensen de normaalste zaak van de wereld is, dat je je geld
pas terugkrijgt als het zoekgeraakte pakket weer terecht is. Je betaalt in goed vertrouwen vooruit en je hebt gewoon dikke pech
als het pakket ECHT zoek is. In mijn geval gaat het om een relatief klein bedrag, maar er worden ook zeer dure goederen via b.v. DHL verstuurd.
Ik zou graag de reacties willen weten van degenen, die zo luchtig en laconiek op mijn topic gereageerd hebben, als ze ZELF iets van b.v. E 1.000,00 hebben gekocht en later
te horen krijgen dat het zoek is en dat ze het geld pas terugkrijgen als het pakket weer gevonden is.
Ik vermoed, dat het laconieke, luchtige en begripvolle van deze personen dan heel ver te zoeken is.
ik begrijp zeer goed, dat er dingen fout gaan voor of tijdens verzending. Waar ik wel moeite mee heb (geen trauma) is de afhandeling na de verdwijning
van je pakket.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt gewoon recht om binnen 14 dagen uw geld terug te krijgen. Maar bij Wehkamp betaal je toch niet vooruit?

Jvanwissen1927!
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:50

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Jvanwissen1927! »

Lady1234 schreef:U hebt gewoon recht om binnen 14 dagen uw geld terug te krijgen. Maar bij Wehkamp betaal je toch niet vooruit?
Als je een bestelling hebt geplaatst, betaal je direct. Misschien bestaat de mogelijkheid om dat bij levering te doen.
Als je niet tevreden bent over het product, dan moet je het binnen 14 dagen retourneren en krijg je je geld terug.
Ik heb het pakket nooit ontvangen, volgens Wehkamp ie ie zoek. Het kan gestolen zijn, van de vrachtwagen afgevallen of ligt
nog ergens in een loods, ik heb geen idee.
Wehkamp meent het bedrag pas terug te gaan betalen als zij het pakket via DHL retour ontvangen.
Dus ben ik, als consument hier afhankelijk van. Is het pakket gestolen of doodleuk niet meer terug te vinden, dan
heb ik gewoon pech gehad, geld kwijt en geen levering. Als Wehkamp zo met zijn klanten omgaat, dan trek ik
1 conclusie: nooit meer Wehkamp, er bestaan voldoende fatsoenlijke webshops.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jvanwissen1927! schreef:Uit de reacties op mijn topic heb ik begrepen, dat het voor meerdere mensen de normaalste zaak van de wereld is, dat je je geld
pas terugkrijgt als het zoekgeraakte pakket weer terecht is. ....
Bizarre conclusie: van de 4 personen die gereageerd hebben, heeft zegge en schrijve niemand zich in dergelijke richting uitgelaten.

Tip: als u wilt dat reacties zich focussen op die elementen in uw verhaal die u het belangrijkst vindt, is het beter niet een bedrijf ongefundeerd van leugens te beschuldigen.
(dat trekt namelijk aandacht en lokt reacties uit).

Jvanwissen1927!
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:50

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Jvanwissen1927! »

tttlocke schreef:
Jvanwissen1927! schreef:Uit de reacties op mijn topic heb ik begrepen, dat het voor meerdere mensen de normaalste zaak van de wereld is, dat je je geld
pas terugkrijgt als het zoekgeraakte pakket weer terecht is. ....
Bizarre conclusie: van de 4 personen die gereageerd hebben, heeft zegge en schrijve niemand zich in dergelijke richting uitgelaten.

Tip: als u wilt dat reacties zich focussen op die elementen in uw verhaal die u het belangrijkst vindt, is het beter niet een bedrijf ongefundeerd van leugens te beschuldigen.
(dat trekt namelijk aandacht en lokt reacties uit).
Voor mij zijn alle alle elementen even belangrijk. Zolang Wehkamp zich zo opstelt, rest mij niets anders dit bedrijf bij naam te noemen. U verdedigt dit bedrijf zo krampachtig en zo snel (u zit er kennelijk bovenop), dat ik mijn bedenkingen heb bij uw rol in deze discussie.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jvanwissen1927! schreef:... er bestaan voldoende fatsoenlijke webshops.
Laster en smaad kunnen meer gaan kosten dan een nieuwe printer. Wehkamp behoort nou niet echt tot de kwalificatie onfatsoenlijke webshop.

Moneyman
Berichten: 30101
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Al hangt het er wel vanaf hoe je "fatsoen" definieert ;) Persoonlijk vind ik hun kredietvoorwaarden (zeker die uit het verleden) niet heel fatsoenlijk. Maar dat was vast niet wat je bedoelde ;-)

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jvanwissen1927! schreef:
Lady1234 schreef:U hebt gewoon recht om binnen 14 dagen uw geld terug te krijgen. Maar bij Wehkamp betaal je toch niet vooruit?
Als je een bestelling hebt geplaatst, betaal je direct. Misschien bestaat de mogelijkheid om dat bij levering te doen.
Als je niet tevreden bent over het product, dan moet je het binnen 14 dagen retourneren en krijg je je geld terug.
Ik heb het pakket nooit ontvangen, volgens Wehkamp ie ie zoek. Het kan gestolen zijn, van de vrachtwagen afgevallen of ligt
nog ergens in een loods, ik heb geen idee.
Wehkamp meent het bedrag pas terug te gaan betalen als zij het pakket via DHL retour ontvangen.
Dus ben ik, als consument hier afhankelijk van. Is het pakket gestolen of doodleuk niet meer terug te vinden, dan
heb ik gewoon pech gehad, geld kwijt en geen levering. Als Wehkamp zo met zijn klanten omgaat, dan trek ik
1 conclusie: nooit meer Wehkamp, er bestaan voldoende fatsoenlijke webshops.
Hoe komt u eigenlijk op het idee dat als dat pakket niet gevonden wordt u uw geld kwijt zou zijn?

U kunt gewoon de bestelling annuleren en dan hoort u binnen 14 dagen uw geld terug te krijgen.

Overigens stelde slechts 1 persoon hier een VRAAG over die terugbetaling, niemand schreef dat u uw gekd kwijt zou zijn.

Jvanwissen1927!
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2018 16:50

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Jvanwissen1927! »

NeoDutchio schreef:
Jvanwissen1927! schreef:... er bestaan voldoende fatsoenlijke webshops.
Laster en smaad kunnen meer gaan kosten dan een nieuwe printer. Wehkamp behoort nou niet echt tot de kwalificatie onfatsoenlijke webshop.
U probeert mij monddood te maken op een consumentensite, een site waarop iedere consument zijn ongenoegen
mag uiten, een site waarop de naam van het bedrijf wel genoemd moet worden. U beschuldigt mij van laster en smaad. Over uw rol in deze discussie twijfelde ik nog, nu is uw rol mij helder. Als ik Wehkamp kwalificeer als
onfatsoenlijke webshop, dan is dat mijn recht. Als u daar een andere mening over heeft, dan is dat uw recht.
Als Wehkamp een discussie met mij wil, dan hoor ik het wel van Wehkamp zelf. Dan kunt u uw vrije tijd besteden aan andere zaken of wordt u hiervoor betaald?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Bestelling bij Wehkamp zoekgeraakt

Ongelezen bericht door Revoked »

Jaja, iedereen die hierboven op TS heeft gereageerd werkt bij Wehkamp. Echt waar. Heeft Stofzuiger mij zelf verteld. Die werkt namelijk bij de Efteling, staat op de laatste rotonde in Carnavalfestival iedereen af te luisteren....

Gesloten