Bestelling geplaatst, na 1 maand pas Track & Trace code

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Erwtje99
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:32

Bestelling geplaatst, na 1 maand pas Track & Trace code

Ongelezen bericht door Erwtje99 »

Ik heb op 11 mei 2 (muziek) DVD'S besteld a $62,20 USD bij een Engelse website, deze zou geleverd worden binnen 3 tot 5 werkdagen.

Ik heb na zo'n 1 a 2 weken na mijn bestelling een e-mail gestuurd naar deze website via contact en ook op facebook een bericht gestuurd, geen enkele reactie, op facebook kwamen meerdere berichten binnen van klanten / mensen die niets hadden ontvangen, zelfs 1 die op 1 mei al had besteld.

Ik heb hierop een betwistingsformulier met de benodigde bijlagen verstuurd naar mijn Creditcard maatschappij aangezien ik geen vertrouwen meer had dat ik de bestelling nog zou krijgen.
De Creditcard maatschappij (abn/amro chargeback) zou dit uitzoeken, hier nog geen reactie op ontvangen tot nu toe.

Tot vandaag opeens een mail krijg van de website dat mijn bestelling is verzonden met een Track & Trace code, deze code werkt niet (word niet herkend) maar zie wel dat het vanuit Mexico moet komen, vermoed dat vanuit hier alles word verzonden.

Nu zit ik dus met een probleem van stel ik krijg mijn geld terug van mijn creditcard maatschappij en de dvd's worden toch geleverd, moet ik dan alsnog het geld weer betalen? of merken ze dit niet? Straks claimen ze het geld weer bij mij?
en het kan ook zijn dat ze een Track & trace sturen aan de creditcard maatschappij zodat ze hun geld houden met een soort van bewijs dat het verstuurd is.

Geen idee wat ik nu moet doen?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Bestelling geplaatst, na 1 maand pas Track & Trace code

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Kijk eerst eens OF en WAT u ontvangt. Het kan idd prima zijn dat men nav het chargeback verzoek nu een random iets opstuurt om enkel richting uw CC maatschappij aan te kunnen tonen dat ze uw bestelling hebben verzonden. Als u het correct ontvangt neem dan contact op met de ABN en geef dit netjes aan.

Justmeagain
Berichten: 546
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Bestelling geplaatst, na 1 maand pas Track & Trace code

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Op zich al vreemd dat een Engelse site in dollard9af wilt rekenen.
Ik heb onlangs 8 weken moeten wachten op een Amerikaanse LP. Stond ook bij 4tot6 dagen maar dat is alleen voor nationale verzendingen,. Ik zou nog even 2 weken afwachten.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling geplaatst, na 1 maand pas Track & Trace code

Ongelezen bericht door Moneyman »

Justmeagain schreef:
10 jun 2022 02:24
Op zich al vreemd dat een Engelse site in dollard9af wilt rekenen.
Hangt er vanaf - dikke kans dat met die "Engelse site" gewoon een Engelstalige site wordt bedoeld - en dan is 't ineens een stuk logischer :wink:

Erwtje99
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:32

Re: Bestelling geplaatst, na 1 maand pas Track & Trace code

Ongelezen bericht door Erwtje99 »

Inmiddels werkt de Track & Trace en moet deze bestelling uit Mexico komen, dus dit zal nog wel een maand of wat duren en extra kosten verwacht ik vanwege douane kosten die erbij komen uit een niet EU land.

afwachten maar weer en misschien krijg ik intussen tijd ook al mijn geld terug van mijn betwisting dus dat loopt dan weer door elkaar.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Bestelling geplaatst, na 1 maand pas Track & Trace code

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Geld terug , cd's mag je houden. Ervaring met een ander product. Daar zijn ze heel makkelijk in om het zo op te lossen
.

Plaats reactie