Bomberjack bij Temu

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door rwolters »

BreejKC schreef:
14 nov 2023 09:30

Kon er voor bijna € 16,00 een leuk paar kopen, die bij de Nederlande Br....l of van H...n toch al snel meer als het dubbele kosten. Ook een beetje met de gedachte, "waar zouden die met hun soms best redelijke prijzen hun winst vandaan halen?"
En dan heb je voor het dubbele dezelfde rommel. Zelfs voor het viervoudige kan je geen fatsoenljke schoenen maken.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door Brainless »

Ciska80 schreef:
13 nov 2023 20:26
Ze versturen wel, en meestal komt het aan. Echter kleding bestellen in Azië is meestal nutteloos omdat het veel te klein gaat zijn en terugsturen naar China geen optie is.
Tegenwoordig staat er per maat de afmetingen erbij en die kloppen prima. Gewoon opletten dat je op de maat klikt met jouw afmetingen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Prima ervaringen met Temu. Vindt ze beter dan Alie welke recent hun voorwaarden heeft aangepast om in het spoor van Temu te blijven.
Erg goede track en trace

De app heb ik nav diverse berichten toch maar van de telefoon gehaald en bestel alleen nog via de website.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Temu verzendt via DHL. Daar zie je ook dat je bestelling 2 dagen na de landing van het vliegtuig in Amsterdam wordt bezorgd.
AliExpress gaat via de PostNL. Tegenwoordig via Luik. Daarna blijft alles 4 tot 8 weken bij de post in NL of B liggen, met uitzondering van express verzendingen die gaan wel meteen door.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door BL2 »

BreejKC schreef:
14 nov 2023 09:30
Door dit forum opmerkzaam gemaakt op de Temu.nl.
Kijk, dan werkt de reklame door ons mede forum lid wel prima. En daar was het natuurlijk ook om te doen.....

TEMU blij
Dagkoers blij
BreejKC blij

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door BreejKC »

rwolters schreef:
14 nov 2023 09:40
BreejKC schreef:
14 nov 2023 09:30

Kon er voor bijna € 16,00 een leuk paar kopen, die bij de Nederlande Br....l of van H...n toch al snel meer als het dubbele kosten. Ook een beetje met de gedachte, "waar zouden die met hun soms best redelijke prijzen hun winst vandaan halen?"
En dan heb je voor het dubbele dezelfde rommel. Zelfs voor het viervoudige kan je geen fatsoenljke schoenen maken.
Het bijna gebruikelijke negatieve commentaar hier.

Och, of van Haren (Deichmann) of Bristol ook rommel verkopen, daar durf ik toch echt een vraagteken bij te zetten. Bijna twee jaar geleden kocht ik bij Van Haren voor € 55,00 een paar lederen schoenen (type Gallus), die ik nog steeds draag. Vergelijkbare schoenen kosten bij "echte" schoenenwinkels al gauw het drievoudige. Heb vorig jaar daar uitgebreid naar gekeken.

Deze schoenen van Van Haren daar loop ik iedere dag op, soms best wel ver. Het einde van de zolen komt nu in zicht, de rest van de schoen is nog uitstekend, dus ik was aan het kijken voor een volgend paar. Van hetzelfde merk een iets duurdere lederen schoen gekocht met een voor mij iets betere pasvorm. Ik raadpleeg de website van Van Haren en val met mijn neus in een kortingsactie van 30%. Voor € 49,00 heb ik die nieuwe lederen schoenen gekocht.

Als ik met deze nieuwe schoenen over enkele jaren net zo'n goede ervaring heb als met mijn huidige lederen schoenen dan moet ik tot de, voor sommigen overdonderende, conclusie komen dat ze, gezien de prijzen die ze rekenen, zeker geen rommel verkopen.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door Methusalah »

BreejKC schreef:
14 nov 2023 17:17
rwolters schreef:
14 nov 2023 09:40
BreejKC schreef:
14 nov 2023 09:30

Kon er voor bijna € 16,00 een leuk paar kopen, die bij de Nederlande Br....l of van H...n toch al snel meer als het dubbele kosten. Ook een beetje met de gedachte, "waar zouden die met hun soms best redelijke prijzen hun winst vandaan halen?"
En dan heb je voor het dubbele dezelfde rommel. Zelfs voor het viervoudige kan je geen fatsoenljke schoenen maken.
Het bijna gebruikelijke negatieve commentaar hier.

Och, of van Haren (Deichmann) of Bristol ook rommel verkopen, daar durf ik toch echt een vraagteken bij te zetten. Bijna twee jaar geleden kocht ik bij Van Haren voor € 55,00 een paar lederen schoenen (type Gallus), die ik nog steeds draag. Vergelijkbare schoenen kosten bij "echte" schoenenwinkels al gauw het drievoudige. Heb vorig jaar daar uitgebreid naar gekeken.

Deze schoenen van Van Haren daar loop ik iedere dag op, soms best wel ver. Het einde van de zolen komt nu in zicht, de rest van de schoen is nog uitstekend, dus ik was aan het kijken voor een volgend paar. Van hetzelfde merk een iets duurdere lederen schoen gekocht met een voor mij iets betere pasvorm. Ik raadpleeg de website van Van Haren en val met mijn neus in een kortingsactie van 30%. Voor € 49,00 heb ik die nieuwe lederen schoenen gekocht.

Als ik met deze nieuwe schoenen over enkele jaren net zo'n goede ervaring heb als met mijn huidige lederen schoenen dan moet ik tot de, voor sommigen overdonderende, conclusie komen dat ze, gezien de prijzen die ze rekenen, zeker geen rommel verkopen.

Misschien loop je dan niet zo veel. Ik verslijt de beste wandelschoenen binnen een half jaar. Dit soort schoenen als jij koopt, houden het nog geen week vol bij mij.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door BL2 »

BreejKC schreef:
14 nov 2023 17:17
...of van Haren (Deichmann)....
Tsja, wat een kwaliteit bij Van Haren, de zolen van de Pumps bleken een maandje later van een soort karton te zijn, werkelijk waar.
Volgens de medewerkster was de garantie maar 3 weken, daar konden wij het mee doen.
Dat was de laatste keer dat wij Van Haren bezochten !

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door BreejKC »

BL2 schreef:
14 nov 2023 20:52
BreejKC schreef:
14 nov 2023 17:17
...of van Haren (Deichmann)....
Tsja, wat een kwaliteit bij Van Haren, de zolen van de Pumps bleken een maandje later van een soort karton te zijn, werkelijk waar.
Volgens de medewerkster was de garantie maar 3 weken, daar konden wij het mee doen.
Dat was de laatste keer dat wij Van Haren bezochten !
Beslist niet meer naar die grote winkelketens als Bristol of Van Haren gaan voor de aankoop van uw schoeisel. Bezoek uitsluitend de "echte" schoenenwinkels. Maar, schrik er niet van de prijzen. Want € 150,00 tot >€ 200,00 voor één paar heel gewone schoenen is daar eerder regel dan uitzondering.

Achteraf dan natuurlijk niet klagen dat schoeisel tegenwoordig nauwelijks meer betaabaar is voor de gewone consument met een gezin en een niet al te grote beurs.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Achteraf dan natuurlijk niet klagen dat schoeisel tegenwoordig nauwelijks meer betaalbaar is voor de gewone consument met een gezin en een..."
Goede stevige schoenen zijn gewoon te koop hier in ons eigen land voor Chinese prijzen.
Ik loop al jaren op hele leuke en goed en net uitziende zeer stevige en zeer goedkope werkschoenen die gewoon op voorraad zijn in de winkel.
voor meer info kijk maar eens op https://www.vancranenbroek.nl/

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door BreejKC »

peter17111962 schreef:
15 nov 2023 10:50
"Achteraf dan natuurlijk niet klagen dat schoeisel tegenwoordig nauwelijks meer betaalbaar is voor de gewone consument met een gezin en een..."
Goede stevige schoenen zijn gewoon te koop hier in ons eigen land voor Chinese prijzen.
Ik loop al jaren op hele leuke en goed en net uitziende zeer stevige en zeer goedkope werkschoenen die gewoon op voorraad zijn in de winkel.
voor meer info kijk maar eens op https://www.vancranenbroek.nl/
Inderdaad, u heeft gelijk. Je koopt daar heel voordelig en ongetwijfeld heel goede schoenen voor een zeer scherpe prijs. De keuze is er wat beperkt. In totaal 2 paar.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door peter17111962 »

BreejKC schreef:
15 nov 2023 15:38
peter17111962 schreef:
15 nov 2023 10:50
"Achteraf dan natuurlijk niet klagen dat schoeisel tegenwoordig nauwelijks meer betaalbaar is voor de gewone consument met een gezin en een..."
Goede stevige schoenen zijn gewoon te koop hier in ons eigen land voor Chinese prijzen.
Ik loop al jaren op hele leuke en goed en net uitziende zeer stevige en zeer goedkope werkschoenen die gewoon op voorraad zijn in de winkel.
voor meer info kijk maar eens op https://www.vancranenbroek.nl/
Inderdaad, u heeft gelijk. Je koopt daar heel voordelig en ongetwijfeld heel goede schoenen voor een zeer scherpe prijs. De keuze is er wat beperkt. In totaal 2 paar.
Hun website is inderdaad heel erg beperkt, maar in de winkel staan zeker 40 tot 50 verschillende soorten schoenen in alle maten en soorten.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

peter17111962 schreef:
15 nov 2023 16:02
Hun website is inderdaad heel erg beperkt, maar in de winkel staan zeker 40 tot 50 verschillende soorten schoenen in alle maten en soorten.
Ik ben meteen in de auto gestapt. Deze reclame voor goedkope fantastische schoenen had ik niet willen missen. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Liefhebbers van goedkope Bristol schoenen moeten echt toch vaker naar de winkel dan 1x per 10 jaar https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... eelstekort

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, dat heb je als je zulke deugdelijke waar verkoopt. Ik ga er nog gauw een paar O’Hara sportsokken en badslippers halen!

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
16 nov 2023 12:33
Tja, dat heb je als je zulke deugdelijke waar verkoopt. Ik ga er nog gauw een paar O’Hara sportsokken en badslippers halen!
Als ik jou was, zou ik meteen een pallet kopen. :mrgreen: Mijn wijze vader zei altijd: beter mee verlegen dan om verlegen. En hij had gelijk. :mrgreen:

Consumenneke
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door Consumenneke »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2023 19:05
Echter heb ik al wel mensen gehoord dat hun betaalsysteem niet helemaal waterdicht is en er fraude gepleegd is met hun creditcard gegevens.
Is er een bron of is dit van horen zeggen?

Er duiken overal fake webshops op, dus waakzaamheid is geboden. Maar Temu is redelijk bonafide - voor zover Chinese webwarenhuizen dat kunnen zijn. Lees bv eens de recensies op Trustpilot.

Nepnieuws rondbazuinen, daar is niemand mee geholpen. 8)

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Consumenneke schreef:
16 nov 2023 13:03
NeoDutchio schreef:
13 nov 2023 19:05
Echter heb ik al wel mensen gehoord dat hun betaalsysteem niet helemaal waterdicht is en er fraude gepleegd is met hun creditcard gegevens.
Is er een bron of is dit van horen zeggen?

Er duiken overal fake webshops op, dus waakzaamheid is geboden. Maar Temu is redelijk bonafide - voor zover Chinese webwarenhuizen dat kunnen zijn. Lees bv eens de recensies op Trustpilot.

Nepnieuws rondbazuinen, daar is niemand mee geholpen. 8)
https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... nsent=true#
Gelet op de bovenstaande informatie, is er echt een aanzienlijk risico verbonden aan het gebruik van de app Temu voor je aankopen. We raden je aan om andere online platformen te gebruiken en ons advies op te volgen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
16 nov 2023 13:03
Nepnieuws rondbazuinen, daar is niemand mee geholpen. 8)
Klopt. Lees je vooral even in.
https://grizzlyreports.com/we-believe-p ... interests/

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bomberjack bij Temu

Ongelezen bericht door BreejKC »

Moneyman schreef:
16 nov 2023 15:27
Consumenneke schreef:
16 nov 2023 13:03
Nepnieuws rondbazuinen, daar is niemand mee geholpen. 8)
Klopt. Lees je vooral even in.
https://grizzlyreports.com/we-believe-p ... interests/
Als je die app. van TEMU niet vertrouwt, om de in het artikel genoemde redenen, dan zet je die toch niet op je smartphone of tablet. Of, als die app. er al opstaat, verwijder je die.

Wil je alsnog winkelen bij TEMU, dan doe je dat gewoon via internet.

"Ja, maar dan zet TEMU alsnog malware op je pc" hoor ik hier al weer roepen. Zou het? Als dit (in de VS) al zo bekend is, dan weten onze vrienden in Redmond (de makers van MS Windows) dat natuurlijk ook. Die nieuwere versies van hun besturingssysteem Windows bevat standaard een redelijk effectieve virus- en malwarebeveiliging. Daar is, zonder dat we het waarschijnlijk weten, Windows allang tegen gewapend.

Plaats reactie